Auteur Topic: Advance Paris A10, is da wa?  (gelezen 5115 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.300
  • Elac addict
Advance Paris A10, is da wa?
« Gepost op: 15 maart 2022, 20:37:45 »
IK kwam een lovende recensie tegen van de Advance Paris A10: https://hifi.nl/artikel/30965/Review-Advance-Paris-A10-Classic-Gloeiende,-wat-een-fijne-versterker!.html

Wappers.... :love: Iemand hier ervaring met Advance?

Amp lijkt mij wat licht in gewicht voor het opgegeven vermogen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Paris A10, is da wa?
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2022, 08:29:01 »
In het verleden veel klachten.  Wappers die uitvielen en andere mankementen.
De kwaliteit was niet echt je van het.  Volgens mij heeft Bloom daar een voorbeeld van.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Advance Paris A10, is da wa?
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2022, 12:31:17 »
De vroege systemen toen het merk eerst op de markt kwamen, waren héél goed. Bij volgende generaties kwamen steeds meer besparingen. Zo werden er steeds maar lichtere voedingen in versterkers gestoken. Zo ook bij deze A10. Hij ziet er heel fraai uit, maar verwacht niet dat je goede resultaten haalt met luidsprekers die nogal zwaar durven dippen richting 2 Ohm of lager. Tenzij je op fluistervolume speelt, natuurlijk. Op het ogenblik is Dekkersj nog bezig met het repareren van een Advance Acoustic MAA 406 eindversterker (mét wappers!) die het plots niet meer deed. En hij heeft al dingen ontdekt die echt niet leuk zijn. En we hebben helaas ook vastgesteld dat de voeding van het ding lichter was dan ik dacht. Hij doet nog tot 4 Ohm, maar je moet voorzichtig zijn op lagere impedantie en zeker als je dan veel vermogen vraagt. Ik kan het merk niet meer in eer en geweten aanraden, toch niet voor wie kwaliteit én veel vermogen zoekt. En ja, besparingen betekenen vaak ook lagere kwaliteit: zowel qua onderdelen als qua bouw. Dan kun je vaak gouden zaken toen met een nieuw hifimerk dat zich nog moet bewijzen: die leveren vaak steengoede kwaliteit voor weinig geld. Zo is Advance ook begonnen.

Als je een versterker van 5 of 10 kg ziet die 300 Watt claimt, moet je altijd voorzichtig zijn. Dat kan alleen maar met klasse D en ook klasse D vereist een dijk van een voeding en dat geven ze zulke versterkers vaak niet omdat dat immers goedkoper is en dus meer winst.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2022, 12:33:30 door Bloom »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.300
  • Elac addict
Re: Advance Paris A10, is da wa?
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2022, 16:11:15 »
Helder! Dank voor de info, Bloom. Kan dus de prullenbak in. Mijn Denoontjes wegen elk 24 kg, die blijven hier dus mooi staan. Yeah
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Advance Paris A10, is da wa?
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2022, 18:39:21 »
Helder! Dank voor de info, Bloom. Kan dus de prullenbak in. Mijn Denoontjes wegen elk 24 kg, die blijven hier dus mooi staan. Yeah

Die Denon versterkers moet je zeker niet wegdoen Frits !  :neenee:

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 708
Re: Advance Paris A10, is da wa?
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2022, 08:15:09 »
Hier zelf bijna 2 jaar een advance acoustic maa406 v1 gehad.

Toffe versterker voor een prikkie gekocht bij mijn Noorderburen.

Buiten de kapotte wapper (hoe ik hem zelf gekocht had) nooit problemen mee gehad tot ik hem verkocht. De koper had een niet geaarde voedingslijn hier op zitten en die ging constant in protection.

Klankmatig naar de warmere kant en power genoeg.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk