Auteur Topic: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje  (gelezen 23770 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #45 Gepost op: 29 januari 2019, 21:33:29 »
Is niet erg maar soms wel eens lastig voor ons om te begrijpen.  :think:

 :koffie:

Marcel

Verplaats je voor de gein eens in de schoenen van Bram. Hoe moet het voor hem zijn dat al die mensen hem niet begrijpen...damn. ;D

Gr. Hans
Ik denk dat het voor Bram ook best lastig is zo'n communicatie probleem.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #46 Gepost op: 30 januari 2019, 09:33:34 »
Is niet erg maar soms wel eens lastig voor ons om te begrijpen.  :think:

 :koffie:

Marcel

Verplaats je voor de gein eens in de schoenen van Bram. Hoe moet het voor hem zijn dat al die mensen hem niet begrijpen...damn. ;D

Gr. Hans

Dat lukt me vrij aardig, ik weet het ook het beste met de kennis die ik heb, alleen deel ik het niet zo royaal als Bram.
Heb ook wel een stuk minder ervaring natuurlijk en ken dus mijn plaats op de rots.
 :sceptic: Me in de schoenen van Chansig verplaatsen daarentegen lijkt me een grotere uitdaging :think:
Misschien een aardig idee voor een nieuw draadje; ieder neemt de identiteit van een ander forumlid aan en post vanuit die invalshoek.
Of je blijft gewoon jezelf en gaat dingen posten die recht tegen je gebruikelijke ideeën ingaan.
Of je gebruikt alleen nog maar quotes van anderen, liefst in rijmvorm.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #47 Gepost op: 30 januari 2019, 10:21:23 »
Om dit draadje nog een beetje meer te "vervuilen".

Het is denk ik heel goed om altijd terug te lezen wat je wil gaan posten, en te overdenken of je daarmee  gaat overbrengen wat je boodschap is.
Probeer je eens te verplaatsen in de lezer.
Doe ik lang niet altijd, helaas,  en pakt soms net even anders uit dan ik bedoel.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.363
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #48 Gepost op: 30 januari 2019, 11:10:18 »

Hier een nad 7130 uit 78/79 in bezit al 30jr voordien van mijn broer geweest.Heeft al 10jr 1 bolle elco en speelt gewoon

zoals altijd.Wat kan mij gebeuren? ontploffing? een explosie?.....bij gek hooguit dat een linker of rechterkanaal wegzakt.

En dan is hij nog reparabel ???
Kijk, dat Bram mij verteld dat er valt te leven met een bolle elco dat vind ik prima informatie. Maar de opmerking hierna: "bij gek hooguit dat een linker of rechterkanaal wegzakt" is onzin. Er zitten twee elco's in voor de positieve en negatieve spanning voor de eindversterker. als één elco niet meer afvlakt zul je een brom krijgen en gezien er één voeding in zit zal dit in beide kanalen zijn.
Mijn vraag begon bij de NAD 7600 versterker...maar ik vroeg gewoon waar ik de elco's kan kopen...heb het nog helemaal niet over vervangen. Had natuurlijk eerst zelf op google een rondje gedaan, maar kwam er achter dat deze elco's lastig te krijgen zijn. De opmerking van de vakman: Be Tweeter is natuurlijk logisch, Meter is weten. Maar gezien het zijn beroep is heeft hij er de juiste meetapparatuur voor. Bij de tweede versterker is het zeer duidelijk dat de elco bol staat (waar ik bij de eerste alleen een vermoeden had). Dit bol staan kan worden veroorzaakt door verontreiniging in de elco. Dit kan er in gekomen zijn tijdens de fabricage proces. Als er gas ontwikkeld in de elco dan moet deze weg kunnen. Daarom maakt de fabrikant een zwakke plek in de bovenkant van de elco zodat hij daar kan openspringen als de druk te hoog wordt. In de Philips fabriek waar ik gewerkt heb moest iedereen handschoentjes dragen als je bezig ging met het materiaal. Als je met je bloten handen aan het papier of het folie van van de elco zit, heeft de vervuiling al plaats gevonden.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #49 Gepost op: 30 januari 2019, 13:03:47 »
Is niet erg maar soms wel eens lastig voor ons om te begrijpen.  :think:

 :koffie:

Marcel

Verplaats je voor de gein eens in de schoenen van Bram. Hoe moet het voor hem zijn dat al die mensen hem niet begrijpen...damn. ;D

Gr. Hans

Dat komt omdat Bram daar rustig en begripvol mee omgaat. bekijk het maar van mijn kant, de leden alhier bekijk ik meer

als kinderen en die kun je verdelen in lastpotten of nog niet volwassen jochies.

De enigste remedie om daarover controle te krijgen zijn lijfstraffen oftewel een draai om de oren of een pak voor de broek.

Een voorbeeld hiervan ben ik zelf veel klappen gehad(school) met de duimdikke bamboe stok om mij op het rechte pad te houden.

En wat is het russeltaat geworden? dat ik mij netter gedraag als de meesten hiero en vrijwel nooit verlaag tot A-ZO gedrag angel

Mmuetst verander je topicnaam gewoon in michiel of wat dan ook,neem een voorbeeld aan mij......doodgewoon Bram :)

Nog gefeliciteerd :party:
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 13:10:38 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #50 Gepost op: 30 januari 2019, 13:14:14 »
Lijfstraffen ?
Kinderen slaan ?
 :braak:

« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 15:34:45 door hrcc »
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.072
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #51 Gepost op: 30 januari 2019, 15:31:15 »
Bram doet voorkomen dat hij oud is. Misschien is hij dat wel maar niet zo oud dat er nog lijfstraffen gegeven werden. Brams gedrag is niet netter als de gemiddelde hier daarentegen heeft Bram wel een duim die behoorlijk groter is en waaruit lustig gezogen wordt. Binnenkort een attractie in de Sprookjestuin ( Avonturenpark) te Hellendoorn, Brams Enorme Duim, gooi er een muntje in en je hoort en ziet een sprookje. Dit alles gesponsord door Philips.
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #52 Gepost op: 30 januari 2019, 16:04:10 »
Bram doet voorkomen dat hij oud is. Misschien is hij dat wel maar niet zo oud dat er nog lijfstraffen gegeven werden. Brams gedrag is niet netter als de gemiddelde hier daarentegen heeft Bram wel een duim die behoorlijk groter is en waaruit lustig gezogen wordt. Binnenkort een attractie in de Sprookjestuin ( Avonturenpark) te Hellendoorn, Brams Enorme Duim, gooi er een muntje in en je hoort en ziet een sprookje. Dit alles gesponsord door Philips.

Bram is van 1949,en op voornamelijk christelijke scholen kreeg je gewoon een pak slaag,dus ga niet zeuren dat het niet zo was.

Openbare scholen die controle ondergingen van het rijk was dat niet het geval.

Tehuizen voor kinderen en jeugdigen die destijds de controle niet ondergingen waren van katholieke en christelijke oorsprong.

In de nederlandse geschiedschrijving word er tot vandaag de dag verdraait en gelogen daar zijn wij beroemd om.

Het allerlaatste pak slaag wat ik kreeg was in 1963 en wel vlak bij jouw in de buurt Het poortje en dat was daar toen gewoon

standaard.alhoewel ik erbij vermelden moet dat dat nadien niet meer voorkwam,en weet je waarom? omdat ik de kinderrechter

toen informeerde die nadien in actie kwam en het hoofd op non aktief zette.de kinderrechter was namelijk mijn voogd.

Dus ga geen dingen vertellen waar jij geen weet van hebt :neenee:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #53 Gepost op: 30 januari 2019, 16:24:25 »

[/quote]
Bram is van 1949,en op voornamelijk christelijke scholen kreeg je gewoon een pak slaag,dus ga niet zeuren dat het niet zo was.
[/quote]klopt helemaal Bram.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.072
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #54 Gepost op: 30 januari 2019, 16:45:53 »
Christelijke scholen waren er niet in het dorp waar ik ben opgegroeid, ook geen kerk. Hoe het daar aan toe ging weet ik niet maar ik geloof niet dat mijn ouders stokslagen hadden toegelaten. Een draai om de oren oké maar geslagen worden niet dan hadden ze ingegrepen."Misschien is hij dat wel maar niet zo oud dat er nog lijfstraffen gegeven werden" kun je uit mijn duim gezogen zien.
Het Poortje is vanaf 1961, je was er vroeg bij. Het huidige Poortje is hier inderdaad vlakbij, 5 km.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 20:20:47 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #55 Gepost op: 30 januari 2019, 20:04:15 »
Is niet erg maar soms wel eens lastig voor ons om te begrijpen.  :think:

 :koffie:

Marcel

Verplaats je voor de gein eens in de schoenen van Bram. Hoe moet het voor hem zijn dat al die mensen hem niet begrijpen...damn. ;D

Gr. Hans

Dat komt omdat Bram daar rustig en begripvol mee omgaat. bekijk het maar van mijn kant, de leden alhier bekijk ik meer

als kinderen en die kun je verdelen in lastpotten of nog niet volwassen jochies.

De enigste remedie om daarover controle te krijgen zijn lijfstraffen oftewel een draai om de oren of een pak voor de broek.

Een voorbeeld hiervan ben ik zelf veel klappen gehad(school) met de duimdikke bamboe stok om mij op het rechte pad te houden.

En wat is het russeltaat geworden? dat ik mij netter gedraag als de meesten hiero en vrijwel nooit verlaag tot A-ZO gedrag angel

Mmuetst verander je topicnaam gewoon in michiel of wat dan ook,neem een voorbeeld aan mij......doodgewoon Bram :)

Nog gefeliciteerd :party:

Bram, Ik ga me proberen in te leven in je verhaal en begrijpen wat je hier mee wil zeggen.
Jij gedraagt je netter dan de meesten hiero? 

Als ik het vanuit jouw oogpunt bekijk heb je zeker gelijk.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #56 Gepost op: 30 januari 2019, 20:20:06 »
Ik probeer me vaak ook in te leven in Bram zijn verhalen, maar heb in mijn hele leven nog nooit zoveel vraagtekens gehad. Daar heeft Bram wel een punt: mijn hele leven is een vraagteken geworden en vooral hiero....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #57 Gepost op: 30 januari 2019, 20:29:58 »
Maar is er nou toch een passende elco gevonden?

Daar ging het uiteindelijk om, toch?  Ofniedahn?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #58 Gepost op: 30 januari 2019, 20:38:40 »
Ik heb tot een paar jaar geleden vreselijk veel klappen gehad, daar betaalde ik zelfs contributie voor.

Ook veel gratis klappen gehad trouwens, fijn als maten van je Dojo's en sportscholen hebben! ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Nieuwe Elco's voor een NAD 7600 adresje
« Reactie #59 Gepost op: 30 januari 2019, 23:05:22 »

Hier een nad 7130 uit 78/79 in bezit al 30jr voordien van mijn broer geweest.Heeft al 10jr 1 bolle elco en speelt gewoon

zoals altijd.Wat kan mij gebeuren? ontploffing? een explosie?.....bij gek hooguit dat een linker of rechterkanaal wegzakt.

En dan is hij nog reparabel ???
Kijk, dat Bram mij verteld dat er valt te leven met een bolle elco dat vind ik prima informatie. Maar de opmerking hierna: "bij gek hooguit dat een linker of rechterkanaal wegzakt" is onzin. Er zitten twee elco's in voor de positieve en negatieve spanning voor de eindversterker. als één elco niet meer afvlakt zul je een brom krijgen en gezien er één voeding in zit zal dit in beide kanalen zijn.
Mijn vraag begon bij de NAD 7600 versterker...maar ik vroeg gewoon waar ik de elco's kan kopen...heb het nog helemaal niet over vervangen. Had natuurlijk eerst zelf op google een rondje gedaan, maar kwam er achter dat deze elco's lastig te krijgen zijn. De opmerking van de vakman: Be Tweeter is natuurlijk logisch, Meter is weten. Maar gezien het zijn beroep is heeft hij er de juiste meetapparatuur voor. Bij de tweede versterker is het zeer duidelijk dat de elco bol staat (waar ik bij de eerste alleen een vermoeden had). Dit bol staan kan worden veroorzaakt door verontreiniging in de elco. Dit kan er in gekomen zijn tijdens de fabricage proces. Als er gas ontwikkeld in de elco dan moet deze weg kunnen. Daarom maakt de fabrikant een zwakke plek in de bovenkant van de elco zodat hij daar kan openspringen als de druk te hoog wordt. In de Philips fabriek waar ik gewerkt heb moest iedereen handschoentjes dragen als je bezig ging met het materiaal. Als je met je bloten handen aan het papier of het folie van van de elco zit, heeft de vervuiling al plaats gevonden.

Alle philips of erressen uit ±1978 die ik nu bezit en dat zijn er 6 worden geopend, en dat voor er betaald word.

Heb altijd een kort recht plaatje bij de hand of een 2 euro munt +een zeer goede leesbril.

En vertrouwen is leuk,controle veel beter (Karl Marx) ;)

Hier een kapitale set van steve,en hij is best trots op zijn magnepans.Vind trouwens de prijs niet gek ± 11 a 1200 euro Toppie!

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65