Auteur Topic: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.  (gelezen 7435 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2019, 13:29:40 »
Gewoon op de laptop aangesloten. Geen koptelefoonversterker meer nodig, de AT is 40 Ohm, gaat perfect.
Wordt wel duur bij Sennheiser, zo'n 600 of 650 is nog te behapstukken maar alles wat daarboven zit is ( te) prijzig.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2019, 07:26:19 »
Of omdat de kop net van de prijs af is wordt hij bereikbaar voor iemand die het ding erg graag wil hebben.
Het geld er voor over heeft maar net niet de nieuwprijs kan betalen.

Dat ding is duur en heeft gelukkig geen bijbehorende hoofdtelefoon.
Je kunt er ook een Beyer DT 1990 pro op aansluiten.

Maar er is vast wel een liefhebber die hem hebben wil.

Marcel

Vast niet, een dt 1990 Heb je voor ±400 dus valt buiten die klasse vooral gezien zijn simpele aansturing van 180 ohm dacht ik

En natuurlijk kan de bezitter geluk hebben alleen ik betwijfel dat ten zeerste.

Dus voor jouw kan ik aanbevelen een chord mojo je zult versteld zijn van update die de dt 1990 krijgt,en altijd met bijde

voetjes op de grond blijven dus niet gaan zweven ???

Heeejjj Bram,

De Beyer DT1990 pro is €400.- plus , dat klopt. Zegt dat iets over de kwaliteit van de hoofdtelefoon?
Als jij roept dat iets buiten die klasse valt ga ik er even voorzichtig van uit dat je de kwaliteit van de klasse boven €2000,- bedoelt.
Is het anders , mag je me terecht wijzen.
Eeeehhhhmmm hoe ga ik dit netjes zeggen?
Ik dacht dat jij er inmiddels achter was dat ook veel minder dure spullen in staat zijn om de dure spullen weg te blazen, omver te spelen en hoe jij dat nog meer uitdrukt klangmatig gezien.
Maar je laat nu zien dat je toch nog in klasse hokjes denkt aangaande prijs en niet naar kwaliteit kijkt die er werkelijk wel of niet is.

Overigens ben je met je grote mond slecht geïnformeerd, de DT 1990 pro heeft een impedantie van 250 ohm.
Die Chord gaat mijn Beyer niet updaten. Dat zou Beyerdynamic kunnen doen. Maar dan moet hij terug naar de fabriek.
Als je goed opgelet zou hebben dan weet je dat ik een Ifi ican micro heb om de Beyer aan te sturen.
Waarom adviseer je die Chord voor mijn Beyer?
Heb je zelf al die combi beluisterd en heb je mijn combi al eens beluisterd? Zo nee, dan l*l je volledig uit je nek.
Zo ja, dan weet je totaal niet wat mijn voorkeur is en kun je me nog steeds niets adviseren.
Als de Chord in staat is om de DT 1990 goed aan te sturen , hetzelfde als mijn Ifi,  heb ik het vermoeden dat er geen enkel verschil te bespeuren zal zijn.

Kom er maar in Bram.  Maar vrijwel zeker ga je dit bericht beantwoorden met de toekomst in geluid van je TV.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2019, 07:27:34 »
Gewoon op de laptop aangesloten. Geen koptelefoonversterker meer nodig, de AT is 40 Ohm, gaat perfect.
Wordt wel duur bij Sennheiser, zo'n 600 of 650 is nog te behapstukken maar alles wat daarboven zit is ( te) prijzig.

Dat doet mijn Denon ook perfect.  Werkt prima op de laptop.
Hoe de Beyer het doet heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk dat het niet echt goed gaat.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2019, 09:36:23 »
Of omdat de kop net van de prijs af is wordt hij bereikbaar voor iemand die het ding erg graag wil hebben.
Het geld er voor over heeft maar net niet de nieuwprijs kan betalen.

Dat ding is duur en heeft gelukkig geen bijbehorende hoofdtelefoon.
Je kunt er ook een Beyer DT 1990 pro op aansluiten.

Maar er is vast wel een liefhebber die hem hebben wil.

Marcel

Vast niet, een dt 1990 Heb je voor ±400 dus valt buiten die klasse vooral gezien zijn simpele aansturing van 180 ohm dacht ik

En natuurlijk kan de bezitter geluk hebben alleen ik betwijfel dat ten zeerste.

Dus voor jouw kan ik aanbevelen een chord mojo je zult versteld zijn van update die de dt 1990 krijgt,en altijd met bijde

voetjes op de grond blijven dus niet gaan zweven ???

Heeejjj Bram,

De Beyer DT1990 pro is €400.- plus , dat klopt. Zegt dat iets over de kwaliteit van de hoofdtelefoon?
Als jij roept dat iets buiten die klasse valt ga ik er even voorzichtig van uit dat je de kwaliteit van de klasse boven €2000,- bedoelt.
Is het anders , mag je me terecht wijzen.
Eeeehhhhmmm hoe ga ik dit netjes zeggen?
Ik dacht dat jij er inmiddels achter was dat ook veel minder dure spullen in staat zijn om de dure spullen weg te blazen, omver te spelen en hoe jij dat nog meer uitdrukt klangmatig gezien.
Maar je laat nu zien dat je toch nog in klasse hokjes denkt aangaande prijs en niet naar kwaliteit kijkt die er werkelijk wel of niet is.

Overigens ben je met je grote mond slecht geïnformeerd, de DT 1990 pro heeft een impedantie van 250 ohm.
Die Chord gaat mijn Beyer niet updaten. Dat zou Beyerdynamic kunnen doen. Maar dan moet hij terug naar de fabriek.
Als je goed opgelet zou hebben dan weet je dat ik een Ifi ican micro heb om de Beyer aan te sturen.
Waarom adviseer je die Chord voor mijn Beyer?
Heb je zelf al die combi beluisterd en heb je mijn combi al eens beluisterd? Zo nee, dan l*l je volledig uit je nek.
Zo ja, dan weet je totaal niet wat mijn voorkeur is en kun je me nog steeds niets adviseren.
Als de Chord in staat is om de DT 1990 goed aan te sturen , hetzelfde als mijn Ifi,  heb ik het vermoeden dat er geen enkel verschil te bespeuren zal zijn.

Kom er maar in Bram.  Maar vrijwel zeker ga je dit bericht beantwoorden met de toekomst in geluid van je TV.

Marcel

Jij moet eens een keer netjes blijven met jouw a soos taaltje doe dat anders is op jouw werk,je staat verbaast hoe snel je er

uitvliegt zwaaizwaai

De 820 set hoort bijelkaar de 820 dac is voor moeilijke veelohmige hoofdtelefoons zoals de 820 je hebt dus een overkill als je

hem paart met een gemakkelijke 250 ohm en dat bedoel ik met klasse,en dan heb ik het niet over kwaliteit.

Je leest dan ook uit de advertentie dat hij hem wegdoet omdat hij bang is voor overkill want hij koopt een laagohmige

hoofdtelefoon...…..JA TOCH!

Ten tweede heb jij een prima beyer hoofdtelefoon daar is niks mis mee en geloof niet dat hoofdtelefoons ver boven die prijs

veel brengen, vandaar mijn comentaar dat ie veel te duur is met die dac 820 van sennheiser. :koffie:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2019, 10:12:45 »
Hi Bram,

Waar ben ik niet netjes geweest?

Ik ben het toch niet helemaal met je eens.  Die DAC Headphone amp (HDV820) van Sennheiser is inderdaad door Sennheiser bedoelt voor de Hoofdtelefoons uit het 800 gebeuren 800 800s en 820.

Maar waarom zou je die, omdat het een mooi ding is, niet gebruiken met een andere hoofdtelefoon of van een ander merk zelfs.
Overkill vind ik vaak de prijs die voor sommige producten worden gevraagd. Maar dat is een heel ander verhaal waarom dat gedaan wordt.
En vaak een persoonlijk verhaal.

En als de verkoper een laag-ohmige hoofdtelefoon koopt hoeft hij die versterker niet te verkopen , die zou de nieuw te kopen hoofdtelefoon ook met gemak aan moeten kunnen sturen.

We zijn het er toch wel over eens dat we allemaal op onze eigen manier van audio en muziek genieten. Toch?  :koffie: :cheers:

En soms is iets nieuws ook best wel erg leuk.

Ik ben erg tevreden met mijn Beyer.  Jij vindt er misschien geen klap aan of je vind hem niet lekker zitten.
Maakt allemaal niet uit.
De Sennheiser HD800 heb ik wel een keer op het hoofd mogen hebben. Vond ik toen de prijs van boven de €1000,- niet waard. Is mijn mening en slechts mijn mening.
Het is een erg goed ding maar niet het ding waar ik zoveel geld voor uit zou geven.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2019, 17:00:39 »
Je hebt gezegd dat Bram een grote momd heeft. Foei....boefje.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2019, 00:43:37 »
Heb een Sennheiser HD439. Geen super dure hoofdtelefoon, maar gewoon goed. Heb hem niet gekocht op het systeem open, half open enz, maar hij moet lekker zitten. De meeste hoofdtelefoons met kunststof oortje gaan zweten (zoals de Denon AH-GC20 Draadloze hoofdtelefoon die ik puur voor gemakt heb gekocht voor onderweg in de trein). De actieve elektronische noise cancellation van de Denon is niet zo krachtig als de Bose, maar de prijs van deze Denon stond mij meer aan. Ik gebruik een hoofdtelefoon alleen als het echt niet anders kan. Ik heb toch altijd de neiging om te hard te gaan draaien wat zeker niet goed is voor mijn gehoor. Verder is het luisteren naar weergevers in de ruimte toch meer mijn ding.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2019, 07:13:12 »
Je hebt gezegd dat Bram een grote momd heeft. Foei....boefje.

Gr. Hans

Sorry!!  :'(    Ik zal het noooooiiit meer doen,  eehhhmmm vandaag dan nooit meer.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2019, 07:16:03 »
Heb een Sennheiser HD439. Geen super dure hoofdtelefoon, maar gewoon goed. Heb hem niet gekocht op het systeem open, half open enz, maar hij moet lekker zitten. De meeste hoofdtelefoons met kunststof oortje gaan zweten (zoals de Denon AH-GC20 Draadloze hoofdtelefoon die ik puur voor gemakt heb gekocht voor onderweg in de trein). De actieve elektronische noise cancellation van de Denon is niet zo krachtig als de Bose, maar de prijs van deze Denon stond mij meer aan. Ik gebruik een hoofdtelefoon alleen als het echt niet anders kan. Ik heb toch altijd de neiging om te hard te gaan draaien wat zeker niet goed is voor mijn gehoor. Verder is het luisteren naar weergevers in de ruimte toch meer mijn ding.

Dat is wel een dingetje.  Je moet zeker oppassen dat je het volume in de hand houd.
Het kan zo ongegeneerd hard dat ze maar zo je oren naar de vaantjes helpt en er niet veel meer te genieten valt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke soort hoofdtelefoon heb je graag.
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2019, 09:14:32 »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65