Auteur Topic: Grijs draaien....  (gelezen 26442 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Grijs draaien....
« Reactie #75 Gepost op: 16 april 2019, 01:03:11 »
Ik vermoed inderdaad dat het werkt als een soort van filter Ando: pakt goed uit bij slechte platen en pakt slecht uit bij goede platen. Bovendien zou het invloed kunnen hebben op de lijm waarmee de naald op de cantilever is vastgezet. Volslagen krankzinnig idee. Het spul is wel aan te raden voor met spijkers bekraste CD’s Stupid

Ik bezit nog cd's van Abba,Ry cooder,Roxy music uit eind 1981,deze cd's gebruik ik nog regelmatig en dat ±35jr lang.
Mijn hele colectie platen plus platenspeler heb ik de deur uitgedaan en daar heb ik nog steeds geen spijt van omdat het een
overjarig primitief gedoe is.
Met de cd heb ik geen ergenis van spetters rumble of ruis,ik hoef niet steeds op te staan om om de naald te verplaatsen
voor een ander nummer, met de grote kans dat de naald niet in de groef terecht komt maar erboven,en dan heb je er weer een
spetter bij.Het is vergeleken bij een cdspeler een oud niet van deze tijd totaal overbodig produkt.
Dat er veel mensen zijn die er nog veel plezier aan beleven om zo'n produkt te koesteren heeft meer met nostalgie te doen
als met de realiteit dat een platenspeler veel minder kwaliteit levert als een cd.

Heb zelf onderzoek gedaan waar die gekte ontstaan is,want na 1985 tot ±2000 was er weinig interesse voor platenspelers
Dan ga je kijken naar het opstarten van de vinylproduktie die in hoofdzakelijk in duitsland begon,men heeft de oude
produktie van de machines weer opgestart die allemaal nog uit de beginjaren 70 waren.
Er is nog videomateriaal over met de eigenaar en dat jr was 96/97 je ziet dan dat hij van de 4 produktielijnen er eentje opstarte
omdat de vraag naar vinyl gestaag groeide.De vraag van de journalist toen begrijpt u dat nog? werd met een lachend nein
beantwoord.
En wees gerust alle vier produktielijnen draaien nu volop nonstop ???
En de cdspeler anno vandaag hij is gewoon te goedkoop en te perfect.We krijgen nu te maken met het streamen de pc gaat
het helemaal maken of het nu beeld betreft of audio :)
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 01:06:43 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Grijs draaien....
« Reactie #76 Gepost op: 16 april 2019, 07:56:30 »
Ja...was een goeie vraag van Carl.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Grijs draaien....
« Reactie #77 Gepost op: 16 april 2019, 14:13:30 »
Ja...was een goeie vraag van Carl.

Gr. Hans

Carl vraagt toch helemaal niets Hans,hij stelt toch gewoon zijn angst  tentoon wat ie nooit uitgeprobeerd heeft.

uiteindelijk vermoed hij dat hij het krankzinnig is zonder een bewijs te leveren.

Feit is dat er cleaners zijn voor het nat afspelen van lp's met als inhoud een soort alcohol en waarvan ik vermoed dat als er

schade onstaat bij een naaldbevestiging dat het wel alcohol is.

Vermoed ook dat Carl's gedachtengang is dat we nog in de 19 de eeuw leven wat betreft bevestigingen van pickupnaalden. :think:
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 16:49:49 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Grijs draaien....
« Reactie #78 Gepost op: 16 april 2019, 15:15:13 »
Bram, in welke winkel heb je in 1981 die cd's gekocht? De eerste CD's gingen bij mijn weten in 1982 over de toonbank in Japan.  ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Grijs draaien....
« Reactie #79 Gepost op: 16 april 2019, 16:46:28 »
Bram, in welke winkel heb je in 1981 die cd's gekocht? De eerste CD's gingen bij mijn weten in 1982 over de toonbank in Japan.  ;)

Ver voor het grote gebeuren werden er al cd's gelanceerd dus eind 81, de eerste sony cdspelers in nl werd voor een uitgezocht

publiek gereserveerd door brandsteder voor hobo hifi Enschede en dat was eind 82.

En ja er kwamen er maar 2 binnen 1 voor de etalage en 1 voor Brammetje dacht ik. ;)

Ik zal voor jouw nog navragen bij het hoofd van die vestiging damals,die leeft nog en heeft nog steeds een zaak oftewel zaakje

want met die kleine zaken gaat het bergafwaarts.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Grijs draaien....
« Reactie #80 Gepost op: 16 april 2019, 20:23:46 »
Ja...was een goeie vraag van Carl.

Gr. Hans

Carl vraagt toch helemaal niets Hans,hij stelt toch gewoon zijn angst  tentoon wat ie nooit uitgeprobeerd heeft.

uiteindelijk vermoed hij dat hij het krankzinnig is zonder een bewijs te leveren.

Feit is dat er cleaners zijn voor het nat afspelen van lp's met als inhoud een soort alcohol en waarvan ik vermoed dat als er

schade onstaat bij een naaldbevestiging dat het wel alcohol is.

Vermoed ook dat Carl's gedachtengang is dat we nog in de 19 de eeuw leven wat betreft bevestigingen van pickupnaalden. :think:

Weet je Bram, dit is een forum dat publiek gelezen wordt en ook een bepaalde naam heeft op te houden. Dit krankzinnige advies doet daar afbreuk aan. Laat het duidelijk zijn je hebt geen of nauwelijks ervaring met vinyl. In sommige schoonmaak vloeistoffen zit inderdaad wat alcohol. Als dat verdampt is dat weg en laat geen residu achter op de plaat. In WD 40 zit naast alcohol een vettige emulsie. Die moet je niet blijvend op je platen willen hebben. En iets uitproberen terwijl het volstrekt onlogisch is dat het werkt, moet je niet willen. Als ik jou adviseer om alvorens CD’s af te spelen je ze moet voorbakken in een koekenpan, doe je dat toch ook niet, hoewel   mzk

Oh ja ik zou nog best in de 19e eeuw willen leven hoor. Leuke tijd toch. Ik heb toen zelf veel onderzoek gedaan naar de effecten van alcohol.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 20:32:07 door Carl »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Grijs draaien....
« Reactie #81 Gepost op: 16 april 2019, 20:47:56 »
Ja...was een goeie vraag van Carl.

Gr. Hans

Carl vraagt toch helemaal niets Hans

Ik probeerde met mijn opmerking jouw post te kunnen duiden. Helaas.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grijs draaien....
« Reactie #82 Gepost op: 16 april 2019, 20:57:13 »
[...]

En iets uitproberen terwijl het volstrekt onlogisch is dat het werkt, moet je niet willen.

[...]
Deze parkeer ik even, die vind ik namelijk razend interessant  ;D Buitengewoon zelfs!

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Grijs draaien....
« Reactie #83 Gepost op: 16 april 2019, 21:31:47 »
Ja...was een goeie vraag van Carl.

Gr. Hans

Carl vraagt toch helemaal niets Hans,hij stelt toch gewoon zijn angst  tentoon wat ie nooit uitgeprobeerd heeft.

uiteindelijk vermoed hij dat hij het krankzinnig is zonder een bewijs te leveren.

Feit is dat er cleaners zijn voor het nat afspelen van lp's met als inhoud een soort alcohol en waarvan ik vermoed dat als er

schade onstaat bij een naaldbevestiging dat het wel alcohol is.

Vermoed ook dat Carl's gedachtengang is dat we nog in de 19 de eeuw leven wat betreft bevestigingen van pickupnaalden. :think:

Weet je Bram, dit is een forum dat publiek gelezen wordt en ook een bepaalde naam heeft op te houden. Dit krankzinnige advies doet daar afbreuk aan. Laat het duidelijk zijn je hebt geen of nauwelijks ervaring met vinyl. In sommige schoonmaak vloeistoffen zit inderdaad wat alcohol. Als dat verdampt is dat weg en laat geen residu achter op de plaat. In WD 40 zit naast alcohol een vettige emulsie. Die moet je niet blijvend op je platen willen hebben. En iets uitproberen terwijl het volstrekt onlogisch is dat het werkt, moet je niet willen. Als ik jou adviseer om alvorens CD’s af te spelen je ze moet voorbakken in een koekenpan, doe je dat toch ook niet, hoewel   mzk

Oh ja ik zou nog best in de 19e eeuw willen leven hoor. Leuke tijd toch. Ik heb toen zelf veel onderzoek gedaan naar de effecten van alcohol.
Ik heb ook veel onderzoek naar alcohol gedaan, vooral Stro Rum 38 was favoriet onderzoek materiaal.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Grijs draaien....
« Reactie #84 Gepost op: 16 april 2019, 21:48:34 »
[...]

En iets uitproberen terwijl het volstrekt onlogisch is dat het werkt, moet je niet willen.

[...]
Deze parkeer ik even, die vind ik namelijk razend interessant  ;D Buitengewoon zelfs!

Groet,
Jacco

Wat voor jou logisch is, is dat voor mij niet altijd Jacco  :)  Ik heb natuurlijk niets tegen uitproberen, op zich maar het gaat natuurlijk over het grote risico op schade door een experiment.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Grijs draaien....
« Reactie #85 Gepost op: 16 april 2019, 22:01:39 »
Klopt, mijn realiteit is niet hetzelfde als jouw waarheid. Of andersom  ;D

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Grijs draaien....
« Reactie #86 Gepost op: 16 april 2019, 22:13:23 »
Als je een plaat moedwillig verpest is dat te overzien. Maar als het ook gevolgen heeft voor de rest van je platen en je naald is dat een heel ander verhaal.

Ik heb net geprobeerd een pookknop van 3 euro bedoeld voor de Donkervoort van Aliexpress op een wat alternatieve manier in te korten. Gaat waarschijnlijk niet goed komen heb ik intussen ontdekt maar de schade valt te overzien. Geen schade aan de Donkervoort in elk geval.

In het begin van mijn 'carrière' kreeg ik van mijn baas een gecrashte 10mb harddisk in mijn maag geschoven met een complete administratie van een bedrijf. Geen back-up. Na alle reguliere opties zonder resultaat geprobeerd te hebben ging mijn baas de klant maar informeren. Ik heb de harddisk toen al draaiend van zo'n 10cm hoogte op de werkbank laten vallen. Na wat klak-geluiden was de disk ineens weer leesbaar...

Ik doe dus ook weleens wat vreemde dingen, maar dat moet dan verder geen schade opleveren...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Grijs draaien....
« Reactie #87 Gepost op: 16 april 2019, 22:19:30 »
Bram, in welke winkel heb je in 1981 die cd's gekocht? De eerste CD's gingen bij mijn weten in 1982 over de toonbank in Japan.  ;)

Klopt helemaal ik heb zelfs die jappen cd's gehad heb er jammer genoeg nog maar 1 overgehouden van de beatles,gekocht

in germany en ze waren vrij prijzig vergeleken met de rest.

En neen ik kocht ze hoofdzakelijk in duitsland wat destijds meer te bieden had dan NL op hifi gebied damals.

En het is normaal dat er allereerst cd's gelanceerd werden en dan pas de spelers het zou andersom niet zo slim zijn toch?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Grijs draaien....
« Reactie #88 Gepost op: 01 mei 2019, 12:22:30 »

Hier weer zo'n interresante tip om vinyl te ontdoen van gespetter en ruis,gewoon proberen jongens en niet zo bang zijn :neenee:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Grijs draaien....
« Reactie #89 Gepost op: 01 mei 2019, 17:07:57 »
Heb je deze en die andere al geprobeerd ?

Die met lijm is al eens eerder voorbij gekomen....jaartje of 6 terug ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software