Auteur Topic: Dit klinkt geil op je luidsprekers  (gelezen 102468 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #150 Gepost op: 21 januari 2019, 22:15:55 »
http://www.opus3records.com/list.html#Blues, label met goede opnames.
Infinity?, wie zaait zal oogsten ook.
Dank voor de link!

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #151 Gepost op: 21 januari 2019, 22:22:30 »
Ik snap het dus heel goed maar wij denken er 180 graden verschillend over. Zo dat we er toch niet uitkomen, jij snapt niet dat Randy Newman bij mij zo uit de luidsprekers komt dat het lijkt of hij bij op zolder staat te spelen. Zoals gezegd hier in dit topic "het komt écht als muziek uit je speakers". Er wordt ook geschreven: muziekstijl is secundair hierin, dat snap ik dus niet, wil het ook niet snappen. Ik zal dit topic , in jouw oren, niet blijven vervuilen met muziek die jij niet geil op luidsprekers vindt klinken. Het blijft anders heen en weer gaan, doe je best met zoeken.
Enerzijds zeg je dat je het snapt,.maar daarna zeg je dat je het niet wil snappen.
Beetje raar René.
Ik haal uit deze tekst dat je niet snapt.  Ik heb het in mijn reactie vrij duidelijk verwoord, en is 100% correct.
Muziekstijl en geluidskwaliteit zijn twee aparte dingen, en daarom ook zeker apart te beoordelen.
Zo kan ook niet iedere jazz kwartetje mij bekoren... Maar ik kan wel prima beoordelen of dat er een stukje jazz geluidstechnisch erg goed èn realistisch klinkt.

En daarom zei ik ook dat het helemaal perfect is als beide zaken samen komen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #152 Gepost op: 21 januari 2019, 22:22:41 »
James Taylor  Album Hourglass nummer Gaia Opname is zeer mooi gemaakt...Luister goed naar de Sax..en de drum op 4 minut 10.


Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #153 Gepost op: 21 januari 2019, 22:29:06 »
James Taylor  Album Hourglass nummer Gaia Opname is zeer mooi gemaakt...Luister goed naar de Sax..en de drum op 4 minut 10.

Leuke tip!   Nu album  ‘october road’ opstaan
Erg leuk gitaarwerk!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #154 Gepost op: 22 januari 2019, 00:45:06 »
Ik snap het dus heel goed maar wij denken er 180 graden verschillend over. Zo dat we er toch niet uitkomen, jij snapt niet dat Randy Newman bij mij zo uit de luidsprekers komt dat het lijkt of hij bij op zolder staat te spelen. Zoals gezegd hier in dit topic "het komt écht als muziek uit je speakers". Er wordt ook geschreven: muziekstijl is secundair hierin, dat snap ik dus niet, wil het ook niet snappen. Ik zal dit topic , in jouw oren, niet blijven vervuilen met muziek die jij niet geil op luidsprekers vindt klinken. Het blijft anders heen en weer gaan, doe je best met zoeken.
Enerzijds zeg je dat je het snapt,.maar daarna zeg je dat je het niet wil snappen.
Beetje raar René.
Ik haal uit deze tekst dat je niet snapt.  Ik heb het in mijn reactie vrij duidelijk verwoord, en is 100% correct.
Muziekstijl en geluidskwaliteit zijn twee aparte dingen, en daarom ook zeker apart te beoordelen.
Zo kan ook niet iedere jazz kwartetje mij bekoren... Maar ik kan wel prima beoordelen of dat er een stukje jazz geluidstechnisch erg goed èn realistisch klinkt.

En daarom zei ik ook dat het helemaal perfect is als beide zaken samen komen.
Ik snap "muziekstijl is secundair hierin" niet. Wat de bedoeling hier is snap ik wel maar ik zie dat anders. Dingen wel goed lezen en niet door elkaar halen.
Je zegt nu: Muziekstijl en geluidskwaliteit zijn twee aparte dingen, en daarom ook zeker apart te beoordelen. Nou bij mij niet, ik zie het niet als twee aparte dingen. Muziek die ik niet mooi vind ga ik niet beoordelen of het wel of niet goed klinkt, gaat niet want ik beluister het niet. Ben nogal uitgesproken over welke muziek ik mooi vind en wat niet, er valt veel af bij mij.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 00:49:48 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #155 Gepost op: 23 januari 2019, 18:19:39 »

Ik snap "muziekstijl is secundair hierin" niet. Wat de bedoeling hier is snap ik wel maar ik zie dat anders. Dingen wel goed lezen en niet door elkaar halen.
Je zegt nu: Muziekstijl en geluidskwaliteit zijn twee aparte dingen, en daarom ook zeker apart te beoordelen. Nou bij mij niet, ik zie het niet als twee aparte dingen. Muziek die ik niet mooi vind ga ik niet beoordelen of het wel of niet goed klinkt, gaat niet want ik beluister het niet. Ben nogal uitgesproken over welke muziek ik mooi vind en wat niet, er valt veel af bij mij.
Dat is het wel. Wat jij vind is secundair.  Muziek en opnamekwaliteit zijn twee aparte dingen, en daarom ook apart de beoordelen. Feit.  Mij lijkt het vrij simpel die dingen te scheiden?
Het werkt toch hetzelfde als een album wat jij te gek vind qua opname en style.. en je vind de laatste drie tracks niet mooi?
De opname is dan erg goed (want heel het album is dat goed) maar de laatste drie tracks zijn minder leuk qua melodie/zang enz.
Ik heb iig bij zogoed als alle albums die ik ooit heb gehad dat ik niet alle tracks op dat album even mooi vond.

Als ik jou zo hoor kan het ook zomaar zijn dat veel muziek wat jij niet mooi vind, jij zomaar wèl mooi kan vinden als de opname maar goed is.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 18:33:00 door Focal »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #156 Gepost op: 23 januari 2019, 19:42:43 »
Heb al een paar keer gezegd naar muziek die ik niet mooi vind luister ik niet. Bij muziekdagen kom ik het vaak tegen, volgens vele deelnemers wordt dan een mooie opname gedraaid maar als ik de muziek niet mooi vind luister ik niet. Muziek is bij mij 1 daar luister ik het eerst naar. Ik krijg kippenvel van de muziek niet van een mooi geluid. Als de muziek die ik mooi vind goed is opgenomen is dat mooi meegenomen, maar het is geen vereiste om er kippenvel van te krijgen. Voor jou zijn het 2 dingen voor mij niet.
Neem de artiesten van het Stockfisch label, o.a. Sara K en Alan Taylor,  goede opnames,  maar de muziek vind ik niks. Heb er cd's van gehad maar ik heb ze weggeven.
Jij zegt: "Als ik jou zo hoor kan het ook zomaar zijn dat veel muziek wat jij niet mooi vind, jij zomaar wèl mooi kan vinden als de opname maar goed is." Ik zal me wel onduidelijk hebben uitgedrukt maar er staat toch echt: "Muziek die ik niet mooi vind ga ik niet beoordelen of het wel of niet goed klinkt, gaat niet want ik beluister het niet. "
Ik beluister eigenlijk nooit een heel album, voor mij slechte nummer sla ik over. Alleen daardoor prefereer ik de cd, een druk op de knop is genoeg.
Het mooie van de audiohobby is het persoonlijke, muziek draaien en ontdekken die ik mooi vind.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2019, 07:29:31 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #157 Gepost op: 23 januari 2019, 20:07:21 »
Heb al een paar keer gezegd naar muziek die ik niet mooi vind luister ik niet. Bij muziekdagen kom ik het vaak tegen, volgens vele deelnemers wordt dan een mooie opname gedraaid maar als ik de muziek niet mooi vind luister ik niet. Muziek is bij mij 1 daar luister ik het eerst naar. Ik krijg kippenvel van de muziek niet van een mooi geluid. Als de muziek die ik mooi vind goed is opgenomen is dat mooi meegenomen, maar het is geen vereiste om er kippenvel van te krijgen. Voor jou zijn het 2 dingen voor mij niet.
Neem de artiesten van het Stockfisch label, o.a. Sara K en Alan Taylor,  goede opnames,  maar de muziek vind ik niks. Heb er cd's van gehad maar ik heb ze weggeven.
Jij zegt: "Als ik jou zo hoor kan het ook zomaar zijn dat veel muziek wat jij niet mooi vind, jij zomaar wèl mooi kan vinden als de opname maar goed is." Ik zal me wel onduidelijk hebben uitgedrukt maar er staat toch echt: "Muziek die ik niet mooi vind ga ik niet beoordelen of het wel of niet goed klinkt, gaat niet want ik beluister het niet. "
Ik beluister eigenlijk nooit een heel album, voor mij slechte nummer sla ik over. Alleen daardoor prefereer ik de cd, een druk op de knop is genoeg.
Het mooie van de audiohobby is het persoonlijke, muziek draaien en ontdekken die je mooi vind.
Ik weet dat jij niet naar muziek luistert die je niet mooi vind.. en daar ging het ook niet om. Niemand luistert naar muziek die hij niet mooi vind. Tenminste, dat lijkt me.
Het is net zoiets als zeggen dat je van lekker eten houd. Duh.
Waar het om gaat is dat in dit topic muziek voorbij komt die “geil uit je speakers” komt. Dus opnamekwaliteit is hierin primair,.. niet of het vooral een leuke melodie of sfeer heeft oid.
Daarom zei ik ook dat het juist genieten is als beide samenkomen en je beide ontdekt in dit topic. Mooie muziek èn mooie opname.
Ik heb ook met diverse muziek die hier voorbij komt dat het echt mooi en net echt klinkt,.. maar ik de muziek niet echt mijn smaak vind.

Maar goed.. da’s het punt wat ik wilde maken;)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #158 Gepost op: 23 januari 2019, 20:23:43 »
Brian Bromberg - Summer Afternoon

Diana Krall - Temptation

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #159 Gepost op: 23 januari 2019, 21:18:38 »
Heb al een paar keer gezegd naar muziek die ik niet mooi vind luister ik niet. Bij muziekdagen kom ik het vaak tegen, volgens vele deelnemers wordt dan een mooie opname gedraaid maar als ik de muziek niet mooi vind luister ik niet. Muziek is bij mij 1 daar luister ik het eerst naar. Ik krijg kippenvel van de muziek niet van een mooi geluid. Als de muziek die ik mooi vind goed is opgenomen is dat mooi meegenomen, maar het is geen vereiste om er kippenvel van te krijgen. Voor jou zijn het 2 dingen voor mij niet.
Neem de artiesten van het Stockfisch label, o.a. Sara K en Alan Taylor,  goede opnames,  maar de muziek vind ik niks. Heb er cd's van gehad maar ik heb ze weggeven.
Jij zegt: "Als ik jou zo hoor kan het ook zomaar zijn dat veel muziek wat jij niet mooi vind, jij zomaar wèl mooi kan vinden als de opname maar goed is." Ik zal me wel onduidelijk hebben uitgedrukt maar er staat toch echt: "Muziek die ik niet mooi vind ga ik niet beoordelen of het wel of niet goed klinkt, gaat niet want ik beluister het niet. "
Ik beluister eigenlijk nooit een heel album, voor mij slechte nummer sla ik over. Alleen daardoor prefereer ik de cd, een druk op de knop is genoeg.
Het mooie van de audiohobby is het persoonlijke, muziek draaien en ontdekken die je mooi vind.
Ik weet dat jij niet naar muziek luistert die je niet mooi vind.. en daar ging het ook niet om. Niemand luistert naar muziek die hij niet mooi vind. Tenminste, dat lijkt me.
Het is net zoiets als zeggen dat je van lekker eten houd. Duh.
Waar het om gaat is dat in dit topic muziek voorbij komt die “geil uit je speakers” komt. Dus opnamekwaliteit is hierin primair,.. niet of het vooral een leuke melodie of sfeer heeft oid.
Daarom zei ik ook dat het juist genieten is als beide samenkomen en je beide ontdekt in dit topic. Mooie muziek èn mooie opname.
Ik heb ook met diverse muziek die hier voorbij komt dat het echt mooi en net echt klinkt,.. maar ik de muziek niet echt mijn smaak vind.

Maar goed.. da’s het punt wat ik wilde maken;)
Muziek die ik heb gepost vind ik lekker uit de luidsprekers komen. Dat iemand anders dat niet vindt kan voorkomen, te voorkomen is dat niet dan kan het voorkomen dat het volgende wordt gezegd "Hmm...leuk voor in het bejaardenhuis....sorry maar ik krijg geen kippenvel meer van dit soort bejaardenrock."
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 21:33:08 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #160 Gepost op: 23 januari 2019, 22:18:08 »
Lekker, die Diana Krall - Temptation.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #161 Gepost op: 23 januari 2019, 23:17:19 »
Wat ik zag is dat album Brian Bromberg - Summer Afternoon op het album "Brian Bromberg"  zijn eerste album. Denk dat deze man nog mooiere opnames heeft gemaakt...ga ze es door spitten. Op het zelfde album vind ik de gitaar mooier uit komen in het nummer "My Brother".

Vanavond de nieuwe streamers van Bluesound bekeken en beluisterd natuurlijk. Zat voor mij geen verschil in geluidskwaliteit dus is geen reden om een nieuwe te kopen. Wat wel leuk was dat ik als verzoek nummer Margriet Sjoersma had aangevraagd, nummer San Francisco bay blues....ik zag mensen ineens wakker worden "wie is dat?"  leuk!

En wat Udo betreft, zal ik hem nooit meer uitmaken voor oude bejaarde rock....afgesproken!

En nog een klein verzoekje, meld even op welk album het staat. Ik weet het, ik heb ook google, maar is gelijk handig zoeken in Qobuz.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2019, 23:22:13 door mmuetst »

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #162 Gepost op: 24 januari 2019, 09:53:27 »

Vanavond de nieuwe streamers van Bluesound bekeken en beluisterd natuurlijk. Zat voor mij geen verschil in geluidskwaliteit dus is geen reden om een nieuwe te kopen.
Was er toevallig nog een mogelijkheid om een externe voeding aan te sluiten dan?  Of geen idee?
Is er bij die Bluesounds ook nog mogelijk tot ander filter kiezen?

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #163 Gepost op: 24 januari 2019, 18:15:33 »
Lekker, die Diana Krall - Temptation.
Vind ik ook een lekker nummer minplus, net als 'The Girl In The Other Room' overigens. Maar dat laatste nummer wordt alom zó vaak gedraaid dat ik hem hier niet post om Diana Krall (DK) moeheid te voorkomen. M'n glazen bol gloeit spontaan ROOD op en geeft aan dat ik daar schromelijk te laat mee ben... ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #164 Gepost op: 24 januari 2019, 18:56:19 »
Eens buizen altijd buizen.