Auteur Topic: Dit klinkt geil op je luidsprekers  (gelezen 102497 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #135 Gepost op: 17 januari 2019, 21:41:00 »
Nils Lofgren bij de 2 meter sessies dat is andere koek voor mij op het puntje van de stoel, Nils heeft er zin in en de band ook en dat is te horen. Als je dat geluisterd hebt is Keith don't go niet meer nodig.
Weet je op welk album dit staat? Ik zie dit nummer ook op een live album :UK2015 Face te Music Tour.
2 Meter Sessies...Het Beste Uit 10 jaar. Hele mooie cd en er is aandacht besteed aan de opnames, een aanrader.
https://www.muziekweb.nl/Link/JK88132/2-Meter-Sessies-het-beste-uit-10-jaar
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2019, 21:42:57 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #136 Gepost op: 17 januari 2019, 21:48:38 »
Deze kinkt ook zeker lekker op mijn Maggies! Staat ook weer bij de collectie voor bij de haardvuur (hoewel ik, helaas geen openhaard heb)  PS het hele album is geweldig. Het nummer "Paper Wings".....puntje stoel, je weet wel. Toppie!
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2019, 21:59:06 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #137 Gepost op: 17 januari 2019, 21:54:46 »
Doe deze daar ook maar bij, een pareltje uit de 2 Meter Sessies.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #138 Gepost op: 20 januari 2019, 16:11:30 »
Julie Erikssen Album Out of Chaos  nummer Breathe

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #139 Gepost op: 20 januari 2019, 18:57:37 »
Ik klink zelfs geil op mijn luidsprekers! of telt dat niet? ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 19:02:15 door Wilco »
The music sounds better, when you know who's playing it

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #140 Gepost op: 20 januari 2019, 19:15:37 »
Doe deze daar ook maar bij, een pareltje uit de 2 Meter Sessies.

Een pareltje,, je bedoelt geluidstechnisch, dat het geil klinkt over je speakers?
Of bedoel je muzikaal gezien?
 ik heb 3 ooms op vergevorderde leeftijd die  dit ook kunnen zingen ( zijn ook Randy fans ).
Piano spel is ook niet super hoogstaand, heb je geen conservatorium voor nodig. Wel gevoel en ervaring.

Maar ik ga er even vanuit dat het geil klinkt over je speakers.
Ik weet het niet, want ik luister dit over mijn pc melkpakjes, dus vandaar mijn vraag.

R Kelly klinkt erg geil over mijn speakers!. :He's got that vibe.
Ik heb iig kaarten voor 20 april.   Even afwachten of het door gaat.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 19:21:43 door Wilco »
The music sounds better, when you know who's playing it

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #141 Gepost op: 20 januari 2019, 19:32:59 »
Sommige mensen snappen wel waarom ik dit topic ben gestart. Maar ik laat het maar zo dat er ook mensen zijn die het niet snappen wat het verschil is tussen klassiekers van prachtige muziekanten en muziek die geil uit je speakers komt. Randy Newman is zo'n prachtige muzikant, een grootheid, maar het is niet "geil".
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 19:37:31 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #142 Gepost op: 20 januari 2019, 19:34:22 »
Ik klink zelfs geil op mijn luidsprekers! of telt dat niet? ;D ;)
Hé als je een album hebt uitgebracht, waarom niet. Als het je badkamer stuiptrekkingen zijn...dan, eh, nee  ;D
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 19:38:00 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #143 Gepost op: 20 januari 2019, 22:47:43 »
Sommige mensen snappen wel waarom ik dit topic ben gestart. Maar ik laat het maar zo dat er ook mensen zijn die het niet snappen wat het verschil is tussen klassiekers van prachtige muziekanten en muziek die geil uit je speakers komt. Randy Newman is zo'n prachtige muzikant, een grootheid, maar het is niet "geil".
Het is geen kwestie van niet snappen wat je bedoelt het is wat voor interpretatie je er aan geeft wat geweldig uit de luidsprekers komt. Voor mij is dat kippenvel, krijg ik dat dan komt het geweldig uit de luidsprekers. Voor een ieder is dat anders, dat is smaak en die verschilt, valt ook niet over te discussiëren. Er komt hier muziek voorbij als ik dat op de radio hoor doe ik de radio uit, maar dat is dezelfde muziek waar een ander helemaal van uit z'n bol gaat. Om nu te zeggen dat mensen niet snappen waar het omgaat vind ik wel kort door de bocht genomen.
Neem Randy Newman, er wordt gezegd dat kunnen mijn ooms ook en het pianospel? nou ja zo zo. Maar die ooms hebben het niet gemaakt, die zullen het kunnen zingen maar die hebben er geen gevoel bij net als bij het pianospel. Die zullen het "plat" spelen zonder enig betekenis of enig gevoel. Mij gaf het kippenvel toen ik het voor het eerst hoorde en dus klinkt het geweldig uit de luidsprekers. Alsof Randy Newman bij mij op zolder zit te spelen, de muziek is aan te raken. Wat geweldig uit de luidsprekers komt is net zo'n breed begrip als wat mooie muziek is. Geef de definitie van "geil" uit de luidsprekers, die is er niet. Kan ook niet, teveel uitzonderingen, zoveel luisteraars zoveel uitzonderingen.
Ik ben zo iemand die muziek en klank niet los van elkaar ziet en dan kan het nog zo goed zijn opgenomen en nog zo goed klinken staat de muziek mij niet aan dan klinkt het nooit geweldig uit de luidsprekers. Ik snap wel wat jij bedoelt maar ik hoor het anders.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 05:57:36 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #144 Gepost op: 21 januari 2019, 19:57:58 »
Sommige mensen snappen wel waarom ik dit topic ben gestart. Maar ik laat het maar zo dat er ook mensen zijn die het niet snappen wat het verschil is tussen klassiekers van prachtige muziekanten en muziek die geil uit je speakers komt. Randy Newman is zo'n prachtige muzikant, een grootheid, maar het is niet "geil".
Het is geen kwestie van niet snappen wat je bedoelt het is wat voor interpretatie je er aan geeft wat geweldig uit de luidsprekers komt. Voor mij is dat kippenvel, krijg ik dat dan komt het geweldig uit de luidsprekers. Voor een ieder is dat anders, dat is smaak en die verschilt, valt ook niet over te discussiëren. Er komt hier muziek voorbij als ik dat op de radio hoor doe ik de radio uit, maar dat is dezelfde muziek waar een ander helemaal van uit z'n bol gaat. Om nu te zeggen dat mensen niet snappen waar het omgaat vind ik wel kort door de bocht genomen.
Neem Randy Newman, er wordt gezegd dat kunnen mijn ooms ook en het pianospel? nou ja zo zo. Maar die ooms hebben het niet gemaakt, die zullen het kunnen zingen maar die hebben er geen gevoel bij net als bij het pianospel. Die zullen het "plat" spelen zonder enig betekenis of enig gevoel. Mij gaf het kippenvel toen ik het voor het eerst hoorde en dus klinkt het geweldig uit de luidsprekers. Alsof Randy Newman bij mij op zolder zit te spelen, de muziek is aan te raken. Wat geweldig uit de luidsprekers komt is net zo'n breed begrip als wat mooie muziek is. Geef de definitie van "geil" uit de luidsprekers, die is er niet. Kan ook niet, teveel uitzonderingen, zoveel luisteraars zoveel uitzonderingen.
Ik ben zo iemand die muziek en klank niet los van elkaar ziet en dan kan het nog zo goed zijn opgenomen en nog zo goed klinken staat de muziek mij niet aan dan klinkt het nooit geweldig uit de luidsprekers. Ik snap wel wat jij bedoelt maar ik hoor het anders.
Je snapt het dus niet, Randy Newman geeft mij ook kippenvel. Er zijn nog meer artiesten zoals bijvoorbeeld Iggy Pop. Maar dat is niet wat ik met dit staartje wil bereiken. Het gaat om die nummers die net even dat mooie ruimtelijke, kracht of grootheid laten horen op je systeem.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #145 Gepost op: 21 januari 2019, 20:04:11 »
Je snapt het dus niet, Randy Newman geeft mij ook kippenvel. Er zijn nog meer artiesten zoals bijvoorbeeld Iggy Pop. Maar dat is niet wat ik met dit staartje wil bereiken. Het gaat om die nummers die net even dat mooie ruimtelijke, kracht of grootheid laten horen op je systeem.
Juist! Muziek dat ook écht als muziek uit je speakers komt!  Muziekstyle is secundair hierin.
Perfecte match is natuurlijk als beide samenkomen

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #146 Gepost op: 21 januari 2019, 20:25:13 »
Nog een voorbeeld, dat album dat hier in de lijst staat van Yello...meestal na drie nummer gaat ie uit....want dan heb ik wel weer gehad met deze band. Toch kun je heel goed horen wat het met je installatie doet. Het album van Eric Bibb wat ik nu aan heb staan, ja die draai ik tot het gaatje  ;)

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 20:26:44 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #147 Gepost op: 21 januari 2019, 21:37:14 »
Sommige mensen snappen wel waarom ik dit topic ben gestart. Maar ik laat het maar zo dat er ook mensen zijn die het niet snappen wat het verschil is tussen klassiekers van prachtige muziekanten en muziek die geil uit je speakers komt. Randy Newman is zo'n prachtige muzikant, een grootheid, maar het is niet "geil".
Het is geen kwestie van niet snappen wat je bedoelt het is wat voor interpretatie je er aan geeft wat geweldig uit de luidsprekers komt. Voor mij is dat kippenvel, krijg ik dat dan komt het geweldig uit de luidsprekers. Voor een ieder is dat anders, dat is smaak en die verschilt, valt ook niet over te discussiëren. Er komt hier muziek voorbij als ik dat op de radio hoor doe ik de radio uit, maar dat is dezelfde muziek waar een ander helemaal van uit z'n bol gaat. Om nu te zeggen dat mensen niet snappen waar het omgaat vind ik wel kort door de bocht genomen.
Neem Randy Newman, er wordt gezegd dat kunnen mijn ooms ook en het pianospel? nou ja zo zo. Maar die ooms hebben het niet gemaakt, die zullen het kunnen zingen maar die hebben er geen gevoel bij net als bij het pianospel. Die zullen het "plat" spelen zonder enig betekenis of enig gevoel. Mij gaf het kippenvel toen ik het voor het eerst hoorde en dus klinkt het geweldig uit de luidsprekers. Alsof Randy Newman bij mij op zolder zit te spelen, de muziek is aan te raken. Wat geweldig uit de luidsprekers komt is net zo'n breed begrip als wat mooie muziek is. Geef de definitie van "geil" uit de luidsprekers, die is er niet. Kan ook niet, teveel uitzonderingen, zoveel luisteraars zoveel uitzonderingen.
Ik ben zo iemand die muziek en klank niet los van elkaar ziet en dan kan het nog zo goed zijn opgenomen en nog zo goed klinken staat de muziek mij niet aan dan klinkt het nooit geweldig uit de luidsprekers. Ik snap wel wat jij bedoelt maar ik hoor het anders.
Je snapt het dus niet, Randy Newman geeft mij ook kippenvel. Er zijn nog meer artiesten zoals bijvoorbeeld Iggy Pop. Maar dat is niet wat ik met dit staartje wil bereiken. Het gaat om die nummers die net even dat mooie ruimtelijke, kracht of grootheid laten horen op je systeem.
Ik snap het dus heel goed maar wij denken er 180 graden verschillend over. Zo dat we er toch niet uitkomen, jij snapt niet dat Randy Newman bij mij zo uit de luidsprekers komt dat het lijkt of hij bij op zolder staat te spelen. Zoals gezegd hier in dit topic "het komt écht als muziek uit je speakers". Er wordt ook geschreven: muziekstijl is secundair hierin, dat snap ik dus niet, wil het ook niet snappen. Ik zal dit topic , in jouw oren, niet blijven vervuilen met muziek die jij niet geil op luidsprekers vindt klinken. Het blijft anders heen en weer gaan, doe je best met zoeken.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #148 Gepost op: 21 januari 2019, 21:50:06 »
Ik snap het dus heel goed maar wij denken er 180 graden verschillend over. Zo dat we er toch niet uitkomen, jij snapt niet dat Randy Newman bij mij zo uit de luidsprekers komt dat het lijkt of hij bij op zolder staat te spelen. Zoals gezegd hier in dit topic "het komt écht als muziek uit je speakers". Er wordt ook geschreven: muziekstijl is secundair hierin, dat snap ik dus niet, wil het ook niet snappen. Ik zal dit topic , in jouw oren, niet blijven vervuilen met muziek die jij niet geil op luidsprekers vindt klinken. Het blijft anders heen en weer gaan, doe je best met zoeken.
Nee, blijf gewoon mee doen, je hebt zeker een paar mooie pareltjes hier geplaatst die zeker nu tussen mijn collectie staan!
Ik vind het geen vervuiling! Kijk, Iggy Pop staat ook vaak in mijn luisterruimte met dat magere lijf van hem en zijn karakteristieke stem...En die nieuwe LP van Jules Deelder...het is dan gewoon een half uurtje Rotterdam in mijn mancave  ;) Ik zou jammer vinden als je geen nummers meer plaatst. Dus twee dingen: Gewoon plaatsen en stoppen met het boos maken van Infinity  ( Banana4 )

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #149 Gepost op: 21 januari 2019, 22:08:41 »
http://www.opus3records.com/list.html#Blues, label met goede opnames.
Infinity?, wie zaait zal oogsten ook.
Eens buizen altijd buizen.