Auteur Topic: Dit klinkt geil op je luidsprekers  (gelezen 103242 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #105 Gepost op: 13 januari 2019, 21:09:38 »
Silje Nergaard met Japanese Blue
Mooi! Heb het nummer gevonden op het album: Be still my heart 


Ga zeker meer opzoeken van deze dame.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #106 Gepost op: 13 januari 2019, 22:42:37 »
Silje Nergaard met Japanese Blue
Mooi! Heb het nummer gevonden op het album: Be still my heart 


Ga zeker meer opzoeken van deze dame.
Heb het ook opstaan nu.....  terwijl ik met m’n hond buiten loop
Klinkt mooi voor zover.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #107 Gepost op: 13 januari 2019, 22:45:38 »
Ik neem trouwens aan dat men deze muzikale tips niet via YouTube afspeelt wanneer naar de muziek luistert op hun set?

Of... hoe luistert men?
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 23:11:01 door Focal »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #108 Gepost op: 13 januari 2019, 23:36:29 »
Spotify op een laptop met een bovengemiddelde koptelefoon. Als ik de cd heb op de set op zolder, tot nu toe niet veel wat ik heb op cd, alleen Margriet Sjoerdsma en wat ikzelf gepost heb.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 23:49:40 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #109 Gepost op: 14 januari 2019, 00:26:58 »
Be Still My Heart is inderdaad ook zo'n pareltje van haar hand...

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #110 Gepost op: 16 januari 2019, 19:17:26 »
Spotify op een laptop met een bovengemiddelde koptelefoon. Als ik de cd heb op de set op zolder, tot nu toe niet veel wat ik heb op cd, alleen Margriet Sjoerdsma en wat ikzelf gepost heb.
Neem aan dat de cd op de set op zolder weer fijner klinkt??

Ik ben “slechts beperkt” tot m’n set in de woonkamer   

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #111 Gepost op: 16 januari 2019, 20:03:47 »
Het "echte" luisteren doe ik op zolder maar ik moet wel zeggen dat laptop en koptelefoon gewoon goed klinkt, geloof niet dat ik daarmee iets mis.
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #112 Gepost op: 16 januari 2019, 20:07:58 »
Het "echte" luisteren doe ik op zolder maar ik moet wel zeggen dat laptop en koptelefoon gewoon goed klinkt, geloof niet dat ik daarmee iets mis.
Och, of daar iets “mis” mee is kan ik niet zeggen, ook niet of dat voor jou niet goed zou zijn.
Wel kan ik aantal aspecten opnoemen waar het beter kan.
Dat zou dan je bron en geluidskaart zijn.  Heb bv “vroeger” via Jack-out van m’n Mac geluisterd..  vond ik toen prima klinken.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #113 Gepost op: 16 januari 2019, 21:25:45 »
Heb de koptelefoon met 1e klas Rotel apparatuur beluisterd in de winkel en hoor eigenlijk geen verschil met mijn situatie nu. De behoefte om te veranderen heb ik niet.
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #114 Gepost op: 16 januari 2019, 21:41:57 »
Heb de koptelefoon met 1e klas Rotel apparatuur beluisterd in de winkel en hoor eigenlijk geen verschil met mijn situatie nu. De behoefte om te veranderen heb ik niet.
Dus hoofdtelefoon in goede cd-speler + cd en dan geen verschil t.o.z van laptop + Spotify?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #115 Gepost op: 16 januari 2019, 21:53:09 »
Heb de koptelefoon met 1e klas Rotel apparatuur beluisterd in de winkel en hoor eigenlijk geen verschil met mijn situatie nu. De behoefte om te veranderen heb ik niet.
Dus hoofdtelefoon in goede cd-speler + cd en dan geen verschil t.o.z van laptop + Spotify?
Nee, dat zal aan mij liggen maar ik hoor het niet. Dezelfde beleving, blijkbaar goede koptelefoon. Die ik nu heb is 40 Ohm, die ik had 250. Op de laptop wil deze harder ben dan ook geen koptelefoonversterker meer nodig.
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #116 Gepost op: 16 januari 2019, 21:57:51 »
Heb de koptelefoon met 1e klas Rotel apparatuur beluisterd in de winkel en hoor eigenlijk geen verschil met mijn situatie nu. De behoefte om te veranderen heb ik niet.
Dus hoofdtelefoon in goede cd-speler + cd en dan geen verschil t.o.z van laptop + Spotify?
Nee, dat zal aan mij liggen maar ik hoor het niet. Dezelfde beleving, blijkbaar goede koptelefoon. Die ik nu heb is 40 Ohm, die ik had 250. Op de laptop wil deze harder ben dan ook geen koptelefoonversterker meer nodig.
Ben je er ook van bewust dat jij niet Exact meer weet hoe het op de Rotel klonk? Als er al meer dan 30 sec tussen zit weet je het eigenlijk al niet meer Exact.

Als je alleen al bij goede opnames AB switched tussen Spotify en bv een Tidal lossless vallen de verschillen direct op.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #117 Gepost op: 16 januari 2019, 22:17:27 »
Kijk naar de titel: "op je luidsprekers"  ;D in de trein luister ik ook met koptelefoon, maar persoonlijk is de beleving via luidsprekers prettiger...maar das een andere discussie.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #118 Gepost op: 16 januari 2019, 22:19:55 »
persoonlijk is de beleving via luidsprekers prettiger..
Dát heb ik ook zo;-)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #119 Gepost op: 16 januari 2019, 22:30:45 »
Heb de koptelefoon met 1e klas Rotel apparatuur beluisterd in de winkel en hoor eigenlijk geen verschil met mijn situatie nu. De behoefte om te veranderen heb ik niet.
Dus hoofdtelefoon in goede cd-speler + cd en dan geen verschil t.o.z van laptop + Spotify?
Nee, dat zal aan mij liggen maar ik hoor het niet. Dezelfde beleving, blijkbaar goede koptelefoon. Die ik nu heb is 40 Ohm, die ik had 250. Op de laptop wil deze harder ben dan ook geen koptelefoonversterker meer nodig.
Ben je er ook van bewust dat jij niet Exact meer weet hoe het op de Rotel klonk? Als er al meer dan 30 sec tussen zit weet je het eigenlijk al niet meer Exact.

Als je alleen al bij goede opnames AB switched tussen Spotify en bv een Tidal lossless vallen de verschillen direct op.
Dat weet ik heel goed, daarom ook beleving. Dezelfde muziek in de winkel als thuis en ik denk ja dat klinkt goed, ik wil blijven luisteren. Of het dan precies eender klinkt weet ik niet maar ik heb wel dezelfde beleving en daar gaat het mij om.
Verschillen tussen als die muziekaanbieders weet ik niet ik ken alleen Spotify en YouTube en heb daar genoeg aan. Bij beide heb ik beleving bij de muziek die ik mooi vind. Komt bij dat een slechte opname een slechte opname blijft, die wordt niet beter door wat dan ook. Ik kies tussen slechte of goede muziek niet tussen slechte of goede opname.
Ben al jaren tevreden met het geluid waar ik naar luister op zolder en heb niet het idee dat ik iets anders moet of wil. Nu een nieuwe koptelefoon omdat de oude compleet versleten was. Nu een dichte van Audio Technica, had een open Beyerdynamic.
Eens buizen altijd buizen.