Auteur Topic: De vintage setjes van Audiofreak.  (gelezen 469665 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1155 Gepost op: 24 februari 2018, 15:38:27 »
Quad? Is dat niet kleurcode S.H.I.T. 303? ;)
Afgelopen week nog een 33-303 combi nagelopen, het blijft slim spul..
An inability to grasp science is no argument against it....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1156 Gepost op: 24 februari 2018, 16:26:08 »
Wil t.z.t. wel een keer komen audio beppen en luisteren Jan, iets wat al een keer in de planning zat.
Weet niet of Kevin er ook nog zin an heeft kunnen we het combineren, maar wel als de 303 terug van Ruud is.
Good old English conservatieve audio.  😁

Ja hoor, daar heb ik zeker nog wel zin in!  Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1157 Gepost op: 24 februari 2018, 16:37:59 »
Quad? Is dat niet kleurcode S.H.I.T. 303? ;)
Afgelopen week nog een 33-303 combi nagelopen, het blijft slim spul..
Ik ga met de kap van de Quad 303 naar A.J.Coatings B.V., De Klomp, want die kunnen zo ongeveer alle kleuren (in spuitbussen) maken. Ik heb al heel vaak spuitbussen bij ze gekocht, toen ik nog een Zündapp in mijn bezit had.
Het is inderdaad een regelrechte shitkleur. Militair groen is nog frisser dan de 303 kleur.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1158 Gepost op: 24 februari 2018, 17:18:22 »
Peter Walker z,n kindje.    :rofl:

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1159 Gepost op: 24 februari 2018, 21:25:10 »
Quad? Is dat niet kleurcode S.H.I.T. 303? ;)
Afgelopen week nog een 33-303 combi nagelopen, het blijft slim spul..
Ik ga met de kap van de Quad 303 naar A.J.Coatings B.V., De Klomp, want die kunnen zo ongeveer alle kleuren (in spuitbussen) maken. Ik heb al heel vaak spuitbussen bij ze gekocht, toen ik nog een Zündapp in mijn bezit had.
Het is inderdaad een regelrechte shitkleur. Militair groen is nog frisser dan de 303 kleur.
Misschien een volgend project....een Zündapp en dan lekker brummers kieken en daarna met zo'n grietje noar je 303 luusteren.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1160 Gepost op: 24 februari 2018, 21:50:36 »
Quad? Is dat niet kleurcode S.H.I.T. 303? ;)
Afgelopen week nog een 33-303 combi nagelopen, het blijft slim spul..
Ik ga met de kap van de Quad 303 naar A.J.Coatings B.V., De Klomp, want die kunnen zo ongeveer alle kleuren (in spuitbussen) maken. Ik heb al heel vaak spuitbussen bij ze gekocht, toen ik nog een Zündapp in mijn bezit had.
Het is inderdaad een regelrechte shitkleur. Militair groen is nog frisser dan de 303 kleur.
Misschien een volgend project....een Zündapp en dan lekker brummers kieken en daarna met zo'n grietje noar je 303 luusteren.
Nee, het brommer tijdperk is voorbij en sinds enkele jaren rijd ik weer motor (Honda CB500X).
Ik heb zojuist wat Quad 303´s op het internet gezien die er heel wat beroerder uitzagen dan mijn exemplaar.
Bij die van mij hoeft gelukkig alleen maar de kap (top cover) gespoten te worden. De voor-en achterzijde van de versterker zijn onbeschadigd.


 
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2018, 21:52:21 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1161 Gepost op: 24 februari 2018, 22:20:31 »
Ik zie ze soms ook op eBay/marktplaats...en dan denk je....hebben ze die versterker op een vissersboot gebruikt op open dek in de zoute lucht......zou natuurlijk kunnen, want die versterkers zijn zeer robuust  ;)
Wel leuk dat ie van jou weer een "fris"  jasje aan krijgt. Ben vandaag ook aan de knutsel geweest. Luxman R1030 receiver van collega voor de tweede keer op mijn operatie tafel....rechter kanaal viel toch af en toe uit...maar een tik tegen de receiver, en hij werkte weer. Toch maar de hele printplaat opnieuw gesoldeerd. Lijkt nu niet meer te storen...maar voor zekerheid ga ik de receiver nog een weekje testen. Veel plezier met je Quad.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1162 Gepost op: 24 februari 2018, 23:00:06 »
Ik zie ze soms ook op eBay/marktplaats...en dan denk je....hebben ze die versterker op een vissersboot gebruikt op open dek in de zoute lucht......zou natuurlijk kunnen, want die versterkers zijn zeer robuust  ;)
Wel leuk dat ie van jou weer een "fris"  jasje aan krijgt. Ben vandaag ook aan de knutsel geweest. Luxman R1030 receiver van collega voor de tweede keer op mijn operatie tafel....rechter kanaal viel toch af en toe uit...maar een tik tegen de receiver, en hij werkte weer. Toch maar de hele printplaat opnieuw gesoldeerd. Lijkt nu niet meer te storen...maar voor zekerheid ga ik de receiver nog een weekje testen. Veel plezier met je Quad.
Die Luxman ken ik nog goed, want een kennis van mij had deze receiver destijds met een paar Spendor luidsprekers.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1163 Gepost op: 26 februari 2018, 17:47:35 »
Vanmiddag de Quad 303 naar Ruud gebracht en de revisie "en detail" doorgenomen. De Quad 303 eindversterker wordt volledig gereviseerd en d.w.z. dat in ieder geval alle condensatoren vervangen worden. Voor de rest worden er alleen componenten vervangen als daar de noodzaak toe is.

Ruud is wat dat betreft een "no nonsens" technicus en hij gaat ook niet aan het originele ontwerp sleutelen, zoals dat elders nog weleens gebeurt.

Ik ben inmiddels ook bij de firma geweest die spuitbussen met verschillende kleuren autolak levert en ik heb al een RAL kleur gezien die aardig overeenkomt met de kleur die Quad voor de 303 gebruikte.

Vanmiddag ook de bekabeling geregeld en o.a. een kabel met euro-connectoren (met mannetje en vrouwtje) geregeld. De stroomvoorziening loopt dan via de voorversterker naar de eindversterker .

Al bij al weer een leuk projectje. De Quad 44 voorversterker gecombineerd met de Quad 303 eindversterker schijnt een goede match te zijn.

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2018, 18:01:48 door Audiofreak »

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1164 Gepost op: 26 februari 2018, 20:08:40 »
Nice als iets in ere wordt gehouden.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1165 Gepost op: 26 februari 2018, 21:43:26 »
Nice als iets in ere wordt gehouden.
Dat verdient die Quad serie zeker Gerwin !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1166 Gepost op: 26 februari 2018, 22:16:57 »
Nice als iets in ere wordt gehouden.
Dat verdient die Quad serie zeker Gerwin !

Die gaat nog een x geld opbrengen over tig jaar.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1167 Gepost op: 26 februari 2018, 22:18:37 »
Het blijft mooi spul dat Quad, vooral de oude modellen.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1168 Gepost op: 27 februari 2018, 09:19:07 »
Mooi vind ik 't niet, wel extreem eigenzinnig zoals wel meer Engelse merken.   Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De vintage setjes van Audiofreak.
« Reactie #1169 Gepost op: 27 februari 2018, 09:33:11 »
Het zijn hele goede dingen maar naar mijn smaak niet mooi.
Smaken verschillen gelukkig maar.
I love vintage.