Auteur Topic: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle  (gelezen 55343 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #225 Gepost op: 26 januari 2019, 11:05:37 »
Het zijn inderdaad hetzelfde type als van de foto, afwerking is ehh, anders.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #226 Gepost op: 26 januari 2019, 17:43:47 »
Cees was vanmiddag voor de tweede keer in de mancave...hij woont om de hoek dus heb ik hem en die bakken van Rogers monitoren opgehaald en verschillende luidsprekers beluisterd en vergeleken.
Die transmissie lijn luidsprekers klinken prachtig. Voor Cees ook interessant om deze jongens in een andere ruimte te beluisteren. Gezellige middag met koffie, bier en muziek. Ben zeker te spreken over deze speakers...en Bram nooit geweten dat Philips hoge toon units zo goed klinken  ;D .
Het laag is zeker mooi en strak. De Magnepans waren ook een leuke ervaring voor Cees en de vette bas van de Jensens klonken zeer lekker met UB40 Signing off.


hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #227 Gepost op: 26 januari 2019, 21:02:42 »
Tja, daar heb ik niet veel meer aan toe te voegen, anders dan dat de 'budget' magnepannen wel iets meer indruk maakten dan het woord "leuk" doet vermoeden.
Gefascineerd heb ik een aantal tracks beluisterd waarop de kracht van deze weergevers goed te horen was.
Ik kreeg ook nog een mooi nummer voor mijn kiezen van een Utregs bandje genaamd 16 bis waar de emotie vanaf spatte.
Indrukwekkend  worship1
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #228 Gepost op: 27 januari 2019, 23:12:35 »
Een avondje doorgebracht met de Chario syntar 100 towers. Voor een basreflex luidspreker zeker geen boomy bas. De bas poort zit aan de onderkant van de kast samen met de poort. Ik zie wel meer merken die dit zo oplossen. De ruimte waar de bas speaker zit voor het laag (dus aan de onderkant) is zonder demping materiaal. En het bovenste deel (waar een zelfde woofertje zit) is volgestopt met dempingsmateriaal.
Hier een tekst van Elac over hun FS400 serie.
"Down-firing port
For a more flexible speaker placement and to minimize ventilation noise, the bass reflex port is directed to the floor, exiting the bottom of the speaker cabinet in a down-firing configuration"
Zijn er meer forum leden die deze ervaring delen met vergelijkbare systemen?

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #229 Gepost op: 28 januari 2019, 09:46:31 »
Mijn sub is downfiring....maar zonder poort en heeft ook nul demping.
An inability to grasp science is no argument against it....

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #230 Gepost op: 28 januari 2019, 10:00:52 »
Hier ook een sub die naar beneden straalt; een rel stampede, heeft een lichte brom ontwikkelt dus momenteel niet in gebruik.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #231 Gepost op: 01 maart 2019, 16:37:20 »
Hoorn luidsprekers heb ik zelf persoonlijk nog niet op mijn lijst staan van beluisterde luidsprekers (of ze moeten een keer in een concert zaal hebben gestaan waar ik naar een band zat te luisteren). En ik heb een keer heel kort een set Avantgarde Uno gehoord bij Van Den Eijnde, een hifi zaak in Haarlem (waren €8000,- per stuk). Maar dat was zo kort, dan kun je geen luistersessie noemen.



Er zijn ook "betaalbare"  hoorn luidsprekers zoals Klipsch Forte III  (€2000,- per stuk)



Zijn er leden met hoorn luidsprekers?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #232 Gepost op: 01 maart 2019, 17:11:55 »
Heb de Klipsch RF-35 kan je bewonderen op mijn site www.rotterdamhifi.nl met een rendement van >97 dB en spelen al lekker op buisjes van 3 watt.
Geen oorlog gewoon kamer niveau.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #233 Gepost op: 01 maart 2019, 20:13:56 »
Heb de Klipsch RF-35 kan je bewonderen op mijn site www.rotterdamhifi.nl met een rendement van >97 dB en spelen al lekker op buisjes van 3 watt.
Geen oorlog gewoon kamer niveau.
Als je deze luidsprekers vergelijkt met je andere vloerstaanden luidsprekers wat is dan het grote verschil?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #234 Gepost op: 01 maart 2019, 22:14:01 »
Heb de Klipsch RF-35 kan je bewonderen op mijn site www.rotterdamhifi.nl met een rendement van >97 dB en spelen al lekker op buisjes van 3 watt.
Geen oorlog gewoon kamer niveau.
Als je deze luidsprekers vergelijkt met je andere vloerstaanden luidsprekers wat is dan het grote verschil?
De hoorn kan soms naar mijn idee schel klinken denk een luidspreker en omdat ik een buizen liefhebber ben goed toe te passen is met laag vermogen versterkers.
Blijft allemaal een persoonlijke keuze.






Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #235 Gepost op: 02 maart 2019, 07:49:54 »
Speulen met doosjes is gewoon leuk!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #236 Gepost op: 02 maart 2019, 08:23:33 »
 ;D
Ik ben geen hoornliefhebber, heb er op de x-fi in Veldhoven diverse gehoord maar het getetter kan me niet bekoren.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #237 Gepost op: 02 maart 2019, 10:11:26 »
Tijdens die shows wordt m.i. niet de beste demo gegeven, maar ik kan me er wat bij voorstellen.  Wellicht juist daarom.
Ik denk dat een goed ontworpen en opgestelde hoorn, met de juiste muziek, niet te onderscheiden is van een ander systeem, tenzij je grenzen gaat verkennen.

Er is er bij mij slechts eentje geweest die afstraalgedrag kon onderscheiden, lijn- versus puntbron. 
Klankmatig was het volgens hem helemaal oké. Dat zegt volgens mij wel wat. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #238 Gepost op: 02 maart 2019, 10:54:19 »
Zo staat het erbij, de opstelling is gezien de  ruimte niet helemaal ideaal.

Maar goed ik woon niet in een villa in Veenendaal. 




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #239 Gepost op: 02 maart 2019, 12:04:23 »
Hoorn systemen zijn meestal ook aan de prijs. En ze worden niet vaak tweedehands aangeboden;
Alhoewel Klipsch wel frequent wordt aangeboden (maar ik denk dat zij ook de meeste hoorn luidsprekers verkopen)
Soms hele mooie exemplaren, €4500,-  toch ver boven mijn mancave budget  ;D


https://link.marktplaats.nl/m1380073361