Auteur Topic: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle  (gelezen 55869 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #90 Gepost op: 23 december 2018, 18:26:49 »
Hans zit ja met zijn hoofd praktisch tussen 2 speakers in :o dat kan op de lange duur een gehoorbeschadiging opleveren

naar mijn mening :alien:

Tsja...jij kan op den lange duur ook een gehoorbeschadiging krijgen.

Gr. Hans

Ik versta je niet Hans, nog een keer.    ;D ;)

En doe dat zeeuws kapje eerst voor jouw mond weg! foei toch :doh:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #91 Gepost op: 23 december 2018, 19:06:57 »
Hans zit ja met zijn hoofd praktisch tussen 2 speakers in :o dat kan op de lange duur een gehoorbeschadiging opleveren

naar mijn mening :alien:

Tsja...jij kan op den lange duur ook een gehoorbeschadiging krijgen.

Gr. Hans

Ik versta je niet Hans, nog een keer.    ;D ;)

En doe dat zeeuws kapje eerst voor jouw mond weg! foei toch :doh:

 wtf

Je suis un Rotjeknorder Bram.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #92 Gepost op: 23 december 2018, 20:57:24 »
Het onderwerp is nog steeds: "Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle" en e.v.t alle andere systemen die ik in deze zin ben vergeten. Maar niet: "hoe zeik ik een ander af". Wel jammer dat er geen ervaring uitgewisseld wordt (dit geld niet voor alle reacties, maar hoop dat de mensen waar het om gaat zich aangesproken voelen) maar dat er alleen commentaar is op hoe een ander zijn systeem beleeft. Had net nog een poging gewaagd met een nieuwe post over de Xanadu DS30...
Nogmaals het gaat om jou verhaal!

Ik heb zelf een set Philips luidsprekers gratis opgehaald van Marktplaats...vond ze wel grappig, maar vooral niet mijn ding. Heb ze schoon gemaakt en weer op marktplaats gezet in ruil voor een paar lekkere Belgische biertje. Er was een meneer uit Brabant die ze graag kwam ophalen. Ik heb deze meneer met plezier deze Philips boxen overhandigd en 's avonds genoten van de biertjes!
« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 20:59:46 door mmuetst »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #93 Gepost op: 23 december 2018, 22:02:22 »
Ik heb geen echte voorkeur, ik heb met vrijwel alle werkingswijzen luidsprekers gehoord waar ik prima mee zou kunnen leven.
Afvallers in deze ruimte zouden waarschijnlijk zijn: kleine basreflexkastjes,    vliezen vanwege de vaak grote afbeelding  (Quad vormt hierop een uitzondering).
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #94 Gepost op: 23 december 2018, 23:12:01 »
Als experiment heb ik de Xanadu AW16 aangesloten op zowel mijn buizen versterker (op de hoog aansluitingen) en de Classic no 8 op de laag aansluitingen (dus bi-amp). Na eerste jazz tonen uit de luidsprekers verscheen er een grijns op mijn gezicht....leuk, prachtig. Helaas kan ik het hoog en laag in volume niet apart regelen (nog niet) maar het is al aardig in balans. Toch blijf ik me elke keer verbazen als ik mijn Translator luidsprekers aansluit....die Hans Baan wist wel hoe je luidsprekers moet bouwen...Ik lees dat Arjan een uitzondering maakt voor kleine Quad luidsprekers. Als ik dat lees denk ik, ja dat zijn ook luidsprekers bouwers met jaren ervaring en weten hoe je een geweldige luidspreker moet bouwen, ook al is ie klein. Natuurlijk is zijn ruimte ook een factor of een luidspreker past. Ik wil naast verschillende luidsprekers ook eens kijken of ik mijn luisterruimte nog verder kan beïnvloeden door bijvoorbeeld de ruimte op te delen door schermen te plaatsen. PS voor de nieuwsgierigen...de Jazz is het nieuwe album van Yoshiko Kishino - Nuage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #95 Gepost op: 23 december 2018, 23:16:47 »
Ik denk dat Arjan op andere Quads doelt dan kleintjes.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #96 Gepost op: 23 december 2018, 23:28:51 »
Ik denk dat Arjan op andere Quads doelt dan kleintjes.   ;)
Misschien...of bedoeld hij deze rakkers  :)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #97 Gepost op: 23 december 2018, 23:32:53 »
.......... vliezen vanwege de vaak grote afbeelding  (Quad vormt hierop een uitzondering).





 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #98 Gepost op: 24 december 2018, 00:42:58 »
Ah, ja duidelijk, vliezen...electrostaten. Heb helaas nooit naar dit type luidsprekers mogen luisteren. Maar waarom vallen ze af vanwege een grote afbeelding? Kun je dat nog anders verwoorden wat je hier mee bedoelt?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #99 Gepost op: 24 december 2018, 06:37:00 »
Het onderwerp is nog steeds: "Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle" en e.v.t alle andere systemen die ik in deze zin ben vergeten. Maar niet: "hoe zeik ik een ander af". Wel jammer dat er geen ervaring uitgewisseld wordt (dit geld niet voor alle reacties, maar hoop dat de mensen waar het om gaat zich aangesproken voelen) maar dat er alleen commentaar is op hoe een ander zijn systeem beleeft. Had net nog een poging gewaagd met een nieuwe post over de Xanadu DS30...
Nogmaals het gaat om jou verhaal!

Ik heb zelf een set Philips luidsprekers gratis opgehaald van Marktplaats...vond ze wel grappig, maar vooral niet mijn ding. Heb ze schoon gemaakt en weer op marktplaats gezet in ruil voor een paar lekkere Belgische biertje. Er was een meneer uit Brabant die ze graag kwam ophalen. Ik heb deze meneer met plezier deze Philips boxen overhandigd en 's avonds genoten van de biertjes!

Kerel toch,wat een toeval, in febr kom je met exact hetzelfde verhaal met die philipsjes en ook weggedaan voor een paar

biertjes.

Je valt daar toch in herhaling of niet? ik geloof wel in toeval maar dit keer dus niet,alhoewel je in febr het merk (trippel trappel)

er wel bij zegt.Of was het dit keer 4 flesjes bokbier van grolsch zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #100 Gepost op: 24 december 2018, 07:06:17 »
................. Je valt daar toch in herhaling of niet?

Dat doe jij dagelijks.  Door met het onderwerp.

Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle?
« Laatst bewerkt op: 24 december 2018, 08:23:37 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #101 Gepost op: 24 december 2018, 07:29:11 »
Open baffle kan ook een heel strak laag neerzetten , daar heb ik er niet veel van gehoord maar de Daudio C1 klonk ook in het laag
verbluffend naturel.
Je moet wel even wennen aan het ontbreken van een kast want je 'mist' ook een bepaalde kleuring (?) waar je aan gewoon bent.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #102 Gepost op: 24 december 2018, 07:33:25 »
Ah, ja duidelijk, vliezen...electrostaten. Heb helaas nooit naar dit type luidsprekers mogen luisteren. Maar waarom vallen ze af vanwege een grote afbeelding? Kun je dat nog anders verwoorden wat je hier mee bedoelt?
Een vocalist die 'close miked' is opgenomen wordt via grote vliezen nogal eens weergegeven alsof ze een reusachtig keelsgat hebben. De Quad ESL-63's bijvoorbeeld hebben een concentrische aansturing met vertragingslijnen waardoor ze een puntbron imiteren.
An inability to grasp science is no argument against it....

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #103 Gepost op: 24 december 2018, 07:48:32 »
Aaa, dus dat is het verschil !

Ik heb Tom Waits zijn hoofd eens 2,5 meter groot mogen ervaren op een audio show en dat was geen pretje.
Maar de quad elektrostaten deden dat veul realistischer.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #104 Gepost op: 24 december 2018, 09:13:35 »
Het onderwerp is nog steeds: "Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle" en e.v.t alle andere systemen die ik in deze zin ben vergeten. Maar niet: "hoe zeik ik een ander af". Wel jammer dat er geen ervaring uitgewisseld wordt (dit geld niet voor alle reacties, maar hoop dat de mensen waar het om gaat zich aangesproken voelen) maar dat er alleen commentaar is op hoe een ander zijn systeem beleeft. Had net nog een poging gewaagd met een nieuwe post over de Xanadu DS30...
Nogmaals het gaat om jou verhaal!

Ik heb zelf een set Philips luidsprekers gratis opgehaald van Marktplaats...vond ze wel grappig, maar vooral niet mijn ding. Heb ze schoon gemaakt en weer op marktplaats gezet in ruil voor een paar lekkere Belgische biertje. Er was een meneer uit Brabant die ze graag kwam ophalen. Ik heb deze meneer met plezier deze Philips boxen overhandigd en 's avonds genoten van de biertjes!

Kerel toch,wat een toeval, in febr kom je met exact hetzelfde verhaal met die philipsjes en ook weggedaan voor een paar

biertjes.

Je valt daar toch in herhaling of niet? ik geloof wel in toeval maar dit keer dus niet,alhoewel je in febr het merk (trippel trappel)

er wel bij zegt.Of was het dit keer 4 flesjes bokbier van grolsch zwaaizwaai
Klopt is ook hetzelfde verhaal. Maar Philips luidsprekers is niet mijn smaak, vond het wel goed dat ze niet naar het oud vuil gingen (toch beter voor het milieu) en dat ik nog iemand blij heb kunnen maken. Behalve dan dat deze man allergisch is voor katten en onze kater Theo daar natuurlijk geen rekening mee nam en gelijk op schoot sprong....