Auteur Topic: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle  (gelezen 55345 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #30 Gepost op: 20 december 2018, 21:31:15 »
Hoi Ando, maar misschien heb je wel wat aan de plaatsing tips in deze handleiding. Staat die I voor "Inproved"? Deze luidsprekers hebben ook een losse extra baspijpje en dempingsplug,
« Laatst bewerkt op: 20 december 2018, 21:35:22 door mmuetst »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #31 Gepost op: 20 december 2018, 21:42:53 »
Hoi Ando, maar misschien heb je wel wat aan de plaatsing tips in deze handleiding. Staat die I voor "Inproved"? Deze luidsprekers hebben ook een losse extra baspijpje en dempingsplug,
Zal ik nog eens naar kijken, had (op mijn telefoon) net even niet verder gekeken dan mijn neus lang is, sorry.. i staat inderdaad voor improved, deden ze o.a. ook bij de 110 en 220 serie.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #32 Gepost op: 20 december 2018, 21:48:28 »
Deze IMF luidsprekers zou ik wel eens willen beluisteren (IMF SACM).
De verkoper van de Jensen luidsprekers heeft een paar staan, maar die staan dusdanig ingebouwd tussen alle luidsprekers dat luisteren onmogelijk is. Het luisteren naar de Jensen was al niet geweldig in een volgestopte schuur met luidsprekers.
Weet dat er een grote verzamelaar is: Johan uit Heerhugowaard  (zoekt ook onderdelen van IMF op marktplaats)

Misschien eens vragen of ik hem een keer mag bezoeken...

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #33 Gepost op: 20 december 2018, 23:15:03 »
Ik ken iemand met SACM's, ik heb ze weleens voor hem gerepareerd. Hij was er heel blij mee maar volgens mij konden ze wel een opfrisbeurtje gebruiken in het filter.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #34 Gepost op: 21 december 2018, 06:46:41 »
Deze IMF luidsprekers zou ik wel eens willen beluisteren (IMF SACM).
De verkoper van de Jensen luidsprekers heeft een paar staan, maar die staan dusdanig ingebouwd tussen alle luidsprekers dat luisteren onmogelijk is. Het luisteren naar de Jensen was al niet geweldig in een volgestopte schuur met luidsprekers.
Weet dat er een grote verzamelaar is: Johan uit Heerhugowaard  (zoekt ook onderdelen van IMF op marktplaats)

Misschien eens vragen of ik hem een keer mag bezoeken...

Hier een stukje van een TDL persoon die ze dan ook aanschaft onderwijl ;)

https://recording.org/threads/imf-speakers-anybody.6740/

http://www.imf-electronics.com/Home

http://www.goedgeluid.be/IMF-professional-monitor.html
« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 07:20:35 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #35 Gepost op: 21 december 2018, 08:08:22 »


Duss de 468 is niet de grote broer van de 467 afm is exact hetzelfde en het filter idem ???

Ik meen op het mfb forum te hebben begrepen dat de mid in de 468 wat steviger gefilterd werd zodat hij het geweld die de lab serie kan leveren kon weerstaan.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #36 Gepost op: 21 december 2018, 09:21:42 »


Duss de 468 is niet de grote broer van de 467 afm is exact hetzelfde en het filter idem ???

Ik meen op het mfb forum te hebben begrepen dat de mid in de 468 wat steviger gefilterd werd zodat hij het geweld die de lab serie kan leveren kon weerstaan.

Komt toch overheen met mijn story dacht ik?en je haalt er wel een erg zware philips labserie bij,de labserie was hoofdzakelijk

voor de u.s.a markt bestemd,en zoals je weet willen amy' alles heel groot kwa watt of boxenspul, auto's, damals :think:
« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 09:23:35 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #37 Gepost op: 21 december 2018, 12:45:12 »
Wat ik ermee wilde zeggen is dat het midden van de beide types anders gefilterd is.
Bij de 467 gaat hij rechtdoor en bij de 468 is express een dip in het midden bedacht zodat hij heel blijft als er vol geblazen wordt.
Dit alles zijn niet mijn wijsheden maar wat ik las op mfb forum.
Daar ging de voorkeur uit naar de 467 bij onderling vergelijk.
Het is een maandje geleden dat ik dat las dus ik kan het verkeerd onthouden hebben.

Om op het onderwerp terug te komen, een passieve resonator is wel een fraaie tussenoplossing.
Niet gesloten maar toch wat 'extra' laag zonder gezucht of gedender.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #38 Gepost op: 21 december 2018, 13:33:44 »
Wat ik ermee wilde zeggen is dat het midden van de beide types anders gefilterd is.
Bij de 467 gaat hij rechtdoor en bij de 468 is express een dip in het midden bedacht zodat hij heel blijft als er vol geblazen wordt.
Dit alles zijn niet mijn wijsheden maar wat ik las op mfb forum.
Daar ging de voorkeur uit naar de 467 bij onderling vergelijk.
Het is een maandje geleden dat ik dat las dus ik kan het verkeerd onthouden hebben.

Om op het onderwerp terug te komen, een passieve resonator is wel een fraaie tussenoplossing.
Niet gesloten maar toch wat 'extra' laag zonder gezucht of gedender.

Dat kan zo zijn, mijn interesse is altijd HR speakers first,alles wat minder als 90db lust ik niet,ik ben dan ook een intensieve

luisteraar,en wat anderen beweren dat ga ik goed onderzoeken of dat gelul is of enigsinds waar is.

Dat houd in dat ik ook in gesprek ga op meetings waar opperhoofden aanwezig zijn.Het laatste tussendoortje had ik met

een leidinggevend iemand bij philips. zijn standpunten zijn de mijne niet,en ik twijfel aan zijn oprechtheid.

Mijn laatste vraag was dan ook:Had u nog de leiding na 77? en wat hebt u zelf nu thuis staan?

Ik vermoed dat zijn laatste ontwerp de MFB 567 was en dat was damals een miskleun eerste klas.Deze grote zware aktive speaker

heeft een perfekt midden/hoog maar een te diepe kelderbas oftewel kerkbas.

Van alle MFB's uit die tijd was de mfb532,544,goede aktive speakers, echte alrounders,de allerbeste, nee eigenlijk de echte

infinitykiller kwa bas is de AH 587 uit 78/79 reminste op de juiste plek/kamer.

Het is toch niet alleen een gerucht dat infinity bij philips U.S.A het patent wilde bezitten voor hun reference klasse?

Dus die vonden hun 15inch woofers best een boost konden hebben van het MFB systeem?

Maar zoals van de Amerikanen gewend wilden ze voor een duppie op de eerste rang gaan zitten,en philips antwoord ken ik

niet maar neemt u van mij aan dat het antwoord no was :neenee:
« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 13:38:49 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #39 Gepost op: 21 december 2018, 13:50:22 »
Ik denk dat als ik een vraag stel als: Welke kleur is je auto ? Ik nog bovenstaand antwoord kan verwachten.  :bleh:

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #40 Gepost op: 21 december 2018, 14:13:44 »
Ik denk dat als ik een vraag stel als: Welke kleur is je auto ? Ik nog bovenstaand antwoord kan verwachten.  :bleh:

Gr. Hans

 :rofl:

Wel een overeenkomst met Infinity. Ik probeer Bram al jaren een simpel antwoord op mijn zo simpel mogelijk gestelde vragen te ontfutselen maar dat valt niet mee moet ik zeggen. Hoewel hij mijn laatste vraag wel heel accuraat heeft beantwoord, dat moet ik 'm dan weer toegeven!
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #41 Gepost op: 21 december 2018, 14:16:56 »
 ;D Maar Bram onderzoekt dat goed, ............. hij vermoedt .......... en neem maar van hem aan ...................... dat hij er m.i. een eigen versie van maakt.
Dat is mijn mening en daarmee moet u het doen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #42 Gepost op: 21 december 2018, 15:32:48 »
Ben wel nieuwsgierig hoe die Philips speakers klinken Bram. Ze zijn wel lelijk...Maar ja die Jensen speakers krijgen ook geen schoonheidsprijs   ;) In mijn luisterruimte maakt het ook niet uit hoe de speakers er uit zien (dat is wel een voordeel).

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #43 Gepost op: 21 december 2018, 16:26:40 »
Ik ben wat voor mijn beurt (sorry Bram) maar de 467 klinkt mij prima, niet superglad gepolijst maar met een hoge funfactor.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #44 Gepost op: 21 december 2018, 17:32:53 »
Ik ben wat voor mijn beurt (sorry Bram) maar de 467 klinkt mij prima, niet superglad gepolijst maar met een hoge funfactor.

Fotootje graag want je hebt hier al de boel vaker genaait met fake berichten :neenee:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65