Auteur Topic: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle  (gelezen 55391 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #240 Gepost op: 02 maart 2019, 19:58:43 »

Maar goed ik woon niet in een villa in Veenendaal. 


Aanleunwoning zul je bedoelen.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #241 Gepost op: 02 maart 2019, 20:02:42 »

Maar goed ik woon niet in een villa in Veenendaal. 


Aanleunwoning zul je bedoelen.   ;D
Met.een heule grote tuin.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Ik hoop binnenkort de Boenicke W13 te mogen beluisteren bij Wilbert HiFi in Utrecht (heb me opgegeven voor een luistersessie).

Deze luidspreker gebruikt een full range unit voor mid/hoog (76mm custom-made widebander). Wat is jullie ervaring met breedband speakers en wat vind je er van ten opzichte van een losse bas, mid en tweeter? Wat maakt een breedbander bijzonder?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
De Boenicke luidsprekers vielen mij niet tegen. Zowel de kleine luidsprekers (die nog wel betaalbaar zijn) tot de grotere jongens die dan ook weer een stuk duurder zijn. Het klonk allemaal zeer goed. Of er beter spul op de markt is, denk het wel. De nieuwe Magnapan LRS is een heel betaalbare paneel luidspreker die ik graag een keer wil beluisteren. Maar gezien deze Magnapan zo belagelijk goedkoop is kan de fabrikant de productie niet bij benen en is de luidspreker nog niet leverbaar in Europa. Verder staat nog op mijn Bucket list een mooie set hoorn luidsprekers: Klipsch en dan de Heritage luidsprekers.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #244 Gepost op: 27 december 2019, 22:50:10 »
Na een tijd geluisterd te hebben naar de Rogers monitor 5 luidsprekers ben ik wel verslaafd geraakt aan dat diepe laag van deze transmissie luidsprekers. Volgens de specs lopen ze door tot 20 Hz, (Remo geeft alleen niet op binnen hoeveel dB).
Ook het laag van de Kef 104 AB de BD139 passive radiator zorgt voor een mooi stak laag. Niet zo diep als de Rogers, maar het is zeker goede aanvulling op de B200 woofer. Als ik nog eens het filter kan reviseren zodat de tweeter niet zo verkouden klinkt, dan zijn dit hele prettige luidsprekers.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #245 Gepost op: 27 december 2019, 23:12:41 »
Dat jullie daar de tijd voor hebben, ben net thuis van het werk.  ;D

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #246 Gepost op: 27 december 2019, 23:23:31 »
Dat jullie daar de tijd voor hebben, ben net thuis van het werk.  ;D
Heb eerst na mijn werk en het avond eten twee uur zitten studeren: VMware on AWS. Dus vond wel dat ik effe speakers mocht lústeren onder het genot van een biertje.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #247 Gepost op: 28 december 2019, 06:41:55 »
Na een tijd geluisterd te hebben naar de Rogers monitor 5 luidsprekers ben ik wel verslaafd geraakt aan dat diepe laag van deze transmissie luidsprekers. Volgens de specs lopen ze door tot 20 Hz, (Remo geeft alleen niet op binnen hoeveel dB).
Ook het laag van de Kef 104 AB de BD139 passive radiator zorgt voor een mooi stak laag. Niet zo diep als de Rogers, maar het is zeker goede aanvulling op de B200 woofer. Als ik nog eens het filter kan reviseren zodat de tweeter niet zo verkouden klinkt, dan zijn dit hele prettige luidsprekers.

Mmuetst,mischien word je hier wat wijzer,moet zeggen erg knap dat deze boy zo'n kist in 3 dagen klaar krijgt.

En wat wel jammer is dat hij aan het eind niet meedeelt hoe ze klinken,dus dat moet je dan maar raden.

                   http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=17338
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #248 Gepost op: 28 december 2019, 09:21:17 »
Mmuetst,mischien word je hier wat wijzer,moet zeggen erg knap dat deze boy zo'n kist in 3 dagen klaar krijgt.
En wat wel jammer is dat hij aan het eind niet meedeelt hoe ze klinken,dus dat moet je dan maar raden. http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=17338
De Rogers zijn al klaar, hoeft verder niets meer aan gedaan worden. Tweeter die slecht was heb ik gerepareerd. Het gaat om het filter van de Kef 104 AB waar waarschijnlijk de mcap condensatoren verlopen zijn. De Kef klinkt dus verkouden  ;D

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #249 Gepost op: 28 december 2019, 09:27:25 »
Is ook wel een beetje de tijd van het jaar, gewoon even wachten tot het lente wordt angel.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #250 Gepost op: 28 december 2019, 09:33:30 »
Na jaren en jaren naar basreflex luidsprekers geluisterd te hebben heb ik nu enige tijd een setje gesloten kastjes (Celestion 3) staan.
Ze worden erg veel voor film en tv gebruikt en soms voor muziek.
De gesloten luidspreker bevalt me nu toch het beste.  Zeker omdat deze het wel goed doen in mijn betonnen woon luister doos.
Audyssey neemt veel minder extreme maatregelen om problemen weg te regelen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #251 Gepost op: 28 december 2019, 11:15:08 »
Je moet ze voor de gein eens gaan stapelen Marcel.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #252 Gepost op: 28 december 2019, 11:59:39 »
Heb even zitten zoeken naar een lekker stukje kerk orgel muziek, dan kom je al snel uit op Toccata en Fuga in D van Bach. Stuk van Johan Bredewout (weet niet welke kerk)...zeg maar rustig de hardrock onder de orgel muziek...vooral het begin van het stuk  Headbanging
En wow wat gaan doe Rogers laag!

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #253 Gepost op: 28 december 2019, 13:43:48 »
Is ook wel een beetje de tijd van het jaar, gewoon even wachten tot het lente wordt angel.
;D

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #254 Gepost op: 28 december 2019, 14:01:06 »
« Laatst bewerkt op: 28 december 2019, 14:03:21 door Audiofreak »