Auteur Topic: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle  (gelezen 55872 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #195 Gepost op: 16 januari 2019, 20:19:23 »
Het is mij worst wat de kwaliteit is van al de verschillende dingen. Ik luister er naar en ben er tevreden mee, laptop koptelefoon eraan en luisteren maar.

Ik ben met YouTube heel blij dat zonder meer,heb dan ook het passende gereedschap erbij,dat is dan de HD 598+dragonfly

red en deze set maakt er een muziekfeestje van krijg dan ook nog beelden van 4 of 8k er gratis bij wat wil een mens meer?

pak ik ter vergelijk de Sennheiser HD650 erbij zonder dragonfly dan wint de goedkopere HD598+dragonfly red.

De kwaliteit van YouTube is bagger beweerd Ando en dat niet alleen vandaag dat doet hij al jaren en wel vooral tegenover mij

Vandaar dat ik mij vandaag genoodzaakte voelde om effe te reageren en daar is niets mis mee :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #196 Gepost op: 16 januari 2019, 20:21:16 »
Ik zal niet zeggen dat het heel slecht klinkt, maar als je naar de bit rate kijkt zit je meestal rond de 100kb. Da's niet veel. Maar ook uit blinde tests blijkt dat veel mensen het verschil niet echt horen, of een lagere bit rate zelfs mooier vinden. Is eigenlijk wel een beetje tegen mijn principe dat de basis goed moet zijn..


Groeten, Ando.

Hier nog een testje voor Ando,in de hoop dat hij beschikt over een hoofdtelefoon van minimaal 25 euro ???

Als dat een vereiste is zal ik eerst het bonnetje maar eens opzoeken... Kan ik deze zo aansluiten op de analoge hoofdtelefoon uitgang van mijn laptop of moet ik daar ook het bonnetje van opzoeken?
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #197 Gepost op: 16 januari 2019, 20:26:56 »
Ik zie en lees twee volwassenen met de zelfde hobby in een verschillende praat vorm cq conversatie, dat de klik er niet is onderhand wel duidelijk maar het wordt nu onderhand wel een kleuter achter / keuteligge manier van communiceren.

  Smashfreak

Carlo

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #198 Gepost op: 16 januari 2019, 20:34:40 »
Nou, veel reacties hier! De Adam column MK3 is bij mij echt onovertroffen in mijn luisterruimte/kantoor, zeker in combinatie met de Musical Fidelity versterker. De Dynaudio XD is ook een fijne speaker maar mijn voorkeur ligt toch bij Adam, alleen doen de Dynaudio's het goed in de huiskamer.
Grappig, Bram, jouw MFB's heb ik heel vroeger ook gehad....de 587 en bij ons in t zwembad de 533 geloof ik..maar da's heeeeeel lang geleden..
Alleen om te zien zijn die Adam's een lust voor het oog.




Maar is deze lastig te plaatsten met twee baspoorten aan de achterkant?


Heb toevallig precies deze in zwart hoogglans...
Mijn woonkamer is voor tamelijk smal waardoor de speakers redelijk dicht in de hoek staan. In mijn kantoor heb ik alleen de achterwand. Het laag daar is helemaal goed! Het midden/hoog van de Adams is echt geweldig en ze zetten een fantastisch breed en diep stereobeeld neer met heel veel detail dat niet overheerst maar je hoort iedere ademhaling...

In dezelfde ruimte heb ik ook nog de Audio Physic Tempo VI als computerspeaker..
Woonkamer: Pioneer LX800, Dynaudio focus 50
kantoorruimte Musical Fidelity KW 500, Marantz SA11 3, Adam Column MK III Meridian 502/504/506.24/557,Densen B420+, technics SL 1200 MKII, Grado ref element, Audio Physic Tempo VI

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #199 Gepost op: 16 januari 2019, 23:32:34 »
Die Adam column MK3  hebben een ribbon midden en hoog. Vaak zie je dat de deze techniek alleen wordt toegepast bij de tweeter. Kunnen eigenaren van deze luidspreker uitleggen wat een ribbon doet in het midden t.o.v. een dome/conus mid speaker?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #200 Gepost op: 17 januari 2019, 06:20:30 »
Ik zie en lees twee volwassenen met de zelfde hobby in een verschillende praat vorm cq conversatie, dat de klik er niet is onderhand wel duidelijk maar het wordt nu onderhand wel een kleuter achter / keuteligge manier van communiceren.

  Smashfreak

Laten we het inderdaad maar weer eens hebben over waarom we een bepaalde voorkeur voor een bepaald luidspreker systeem hebben.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #201 Gepost op: 17 januari 2019, 20:49:30 »
Ik vond dit mooie filmpje waarin veel tips worden gegeven over het plaatsen van luidsprekers. Natuurlijk is een bepaald systeem belangrijk voor hoe e.a. klinkt. Maar als je het vervolgens niet goed opstelt dan heb je uiteindelijk nog niks. Deze geluidstechnicus van Dynaudio geeft een paar mooie basis tips (mocht je hier niet van bewust zijn, misschien eens de moeite waard om mee te experimenten)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #202 Gepost op: 17 januari 2019, 21:38:06 »
Die Adam column MK3  hebben een ribbon midden en hoog. Vaak zie je dat de deze techniek alleen wordt toegepast bij de tweeter. Kunnen eigenaren van deze luidspreker uitleggen wat een ribbon doet in het midden t.o.v. een dome/conus mid speaker?
De bewegende massa is kleiner dan van een conus of dome want de aandrijving vindt op een groter oppervlak plaats en dit oppervlak behoeft dus geen stevige vorm te hebben. Ze zijn dus 'sneller'.
Als ze groter worden hebben ze wel sneller een bundelend karakter, vandaar dat ze verschillende exemplaren voor mid en hoog gebruiken alhoewel dat in essentie niet nodig zou zijn maar voor het afstraalgedrag wordt het opgedeeld in mid en hoog.l
Oh sorry, geen eigenaar van Adams, mijn bandtweeters liggen nog in een doos voor een project. ;)ķ

An inability to grasp science is no argument against it....

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #203 Gepost op: 19 januari 2019, 18:12:57 »
Ik zal niet zeggen dat het heel slecht klinkt, maar als je naar de bit rate kijkt zit je meestal rond de 100kb. Da's niet veel. Maar ook uit blinde tests blijkt dat veel mensen het verschil niet echt horen, of een lagere bit rate zelfs mooier vinden. Is eigenlijk wel een beetje tegen mijn principe dat de basis goed moet zijn..
Groeten, Ando.

De bitrate ligt hoger bij YouTube en ik probeer dat nog terug te vinden,alhoewel google daar geen mededelingen over doet.
Hier nog een testje voor Ando,in de hoop dat hij beschikt over een hoofdtelefoon van minimaal 25 euro ???
http://mp3ornot.com/

En hier nog voor tidal en spotify lievhebbers  nog een vergelijk tussen al deze diensten en de kwaliteit van YouTube.

Wat me o.a. opvalt in de resultaten van dit filmpje is de geringe kwaliteitsverschillen tussen Spotify LD en Spotify HD...

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #204 Gepost op: 19 januari 2019, 19:04:58 »
Hij bewijst natuurlijk dat HD-muziekstreamingdiensten puur bedrog zijn, maar het verschil zou véél groter geweest zijn als hij een origineel muziekbestand gebruikt had waar voldoende dynamiek in zat...

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #205 Gepost op: 19 januari 2019, 19:20:24 »
Ik zal niet zeggen dat het heel slecht klinkt, maar als je naar de bit rate kijkt zit je meestal rond de 100kb. Da's niet veel. Maar ook uit blinde tests blijkt dat veel mensen het verschil niet echt horen, of een lagere bit rate zelfs mooier vinden. Is eigenlijk wel een beetje tegen mijn principe dat de basis goed moet zijn..
Groeten, Ando.

De bitrate ligt hoger bij YouTube en ik probeer dat nog terug te vinden,alhoewel google daar geen mededelingen over doet.
Hier nog een testje voor Ando,in de hoop dat hij beschikt over een hoofdtelefoon van minimaal 25 euro ???
http://mp3ornot.com/

En hier nog voor tidal en spotify lievhebbers  nog een vergelijk tussen al deze diensten en de kwaliteit van YouTube.

Wat me o.a. opvalt in de resultaten van dit filmpje is de geringe kwaliteitsverschillen tussen Spotify LD en Spotify HD...

Ga je een goede hoofdtelefoon aansluiten op de uitgang van de pc of laptop dat klinkt wel aardig maar niet top.

onthoud dat heel goed,daar komt meer om de hoek kijken dan bitrate alleen.

Een goede dac doet wonderen hoe ze dat flikken is door mij niet te doorgronden maar een gemiddelde hoofdtelefoon

met een laag ohmige weerstand van pakweg ±100 ohm is een dragonfy black een vooruitgang word de weerstand hoger

dan is een dragonfly red aan te bevelen.

Neem ik een sennheiser HD600 of een HD 650 met 600 ohm zijn de verschillen te klein om voor een dragonfly te gaan

Ik denk je doet een hoofdtelefoon te kort om hem rechtstreeks aan de pc of laptop en denken dat is het.

Uitspraken van mij worden ook bevestigd door een dac test hieronder.

….Ben de test even kwijt :'(

« Laatst bewerkt op: 19 januari 2019, 19:24:14 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #206 Gepost op: 19 januari 2019, 20:28:10 »
Je bent wel meer kwijt zwaaizwaai...grapje.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #207 Gepost op: 19 januari 2019, 20:35:08 »
Ben het wel met je eens dat een basreflex eigenlijk nooit dicht tegen de muur moet staan(Met de pijp aan de achterkant) een gesloten kast heeft daar veel minder last van. een passieve radiator bas reflex speaker dus zonder opening kun je weer wel makkelijker dichter bij de muur zetten.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2019, 22:06:18 door Infinity »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #208 Gepost op: 19 januari 2019, 20:46:07 »
Het onderwerp is toch echt luidsprekers (kijk Infinity snapt dit). Wil met mijn Xanadu AW 16 BT kijken of ik een beter resultaat kan halen. Ga de adviezen opvolgen die worden genoemd in het filmpje van Dynaudio (zie eerdere post van mij in dit staartje). Zijn er meer mensen met ervaring met lastig te plaatsen luidsprekers en vooral hoe ze het hebben opgelost?
Ik ben er nog niet helemaal achter wat ik mis bij die Xanadu AW 16 BT t.o.v. de Magnapans of de Translator luidsprekers.
Mocht u behoefte hebben om verder over streaming of hoofdtelefoons te willen praten, er zijn genoeg onderwerpen op dit forum om dat te doen.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2019, 20:48:50 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat is je persoonlijke voorkeur en waarom bas reflex, gesloten, TL, open baffle
« Reactie #209 Gepost op: 19 januari 2019, 21:07:12 »
Het onderwerp is toch echt luidsprekers (kijk Infinity snapt dit).
;D
Eens buizen altijd buizen.