Auteur Topic: Nieuwjaarsmeeting 2019  (gelezen 25437 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #60 Gepost op: 18 mei 2019, 11:26:04 »
Ik had al doorgegeven dat ik niet blijf eten, toch?

Anyway, net de harde schijf met al mijn sacd's ingepakt. Daar kan dan eventueel in stereo naar geluisterd worden.

Groet, Jacco
Hoi Jacco, niemand blijft eten...dus ik ga met mijn vrouw een vorkje prikken in de buurt.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #61 Gepost op: 18 mei 2019, 11:53:38 »
Prettige middag heren.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #62 Gepost op: 18 mei 2019, 18:15:13 »
Nadat we elkaar een gelukkig nieuwe jaar hadden gewenst  ;D konden we aan de koffie met worteltjes cake en/of kokos cake.
Gesprekken gingen al snel over auto's, audio en andere manne zaken. Maar er moest natuurlijk ook geluisterd worden.\
De Translators waren eerst aan bod met mijn Prima Luna buizen versterker. De heren waren niet enthousiast...."die luidsprekers zijn allemansvriendjes je kan er alles op spelen". Tijd voor de Magnepan luidsprekers....die vielen meer in de smaak. Maar gezien mijn ruimte maar één plek heeft waar je echt goed kan luisteren naar deze luidsprekers (behalve als je achter deze plek gaat staan) moesten we we wel wisselen om te luisteren. Henk had wat verschillende muziek op CD meegenomen (Jazz, Blues en orgel muziek) waarvan vooral de jazz mij het meeste aansprak: Ben Webster - Gentle Ben. Het nummer van Nick Cave (mijn eigen inbreng): Distant Sky viel ook in de smaak (album: Skeleton Tree). Al met al een geslaagde middag en altijd leuk om te horen wat je eventueel kunt verbeteren aan je luisterplek. Bedankt heren voor de gezellige middag!
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2019, 18:17:00 door mmuetst »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #63 Gepost op: 18 mei 2019, 20:19:41 »
Beste Mmuetst,

Allereerst bedankt voor de gastvrije ontvangst en goede verzorging. 
Ik hoop er een dezer dagen ook nog woorden aan te wijden, maar voor nu leg ik het moede lijf te rusten.

Het was in ieder geval geweldig leuk ons een inkijkje en luisterend oor te gunnen in jouw mancave, waarvoor dank.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2019, 20:48:59 »
Daar kan ik me bij aansluiten, en bovendien ook veel dank voor de gastvrijheid.

Het eerste wat mij opviel, was de betrekkelijke nadruk van het mid/laag gebied. In beide luidsprekeropstellingen had ik hetzelfde dus het zal niet zozeer alleen aan de speakers hebben gelegen. De Translators waren qua power wel heer en meester, het geluid was alleen niet open, niet sprankelend. De Magnepans hadden dat ook, totdat je ging opstaan. Dat was een bizar verschil. Nu wel iets wat ik verwacht.

Kortom, ik heb niet het idee dat we naar luidsprekers aan het luisteren zijn geweest, maar naar de ruimte. Er zat zeker muziek in, en er aan wennen zal ook wel gaan. Ik denk dat er nog veel meer te behalen valt als de ruimte een toontje lager kan zingen.

Nogmaals dank voor de middag, heren. Tot de volgende!

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2019, 23:44:43 »
Het was een gezellige middag, was fijn om de bekende gezichten weer te zien en om de man achter het forumnaam Mmuetst te leren kennen.

Er staat echt een hele mooie set, vooral de buizen eindversterker vond ik prachtig, een rij van die gloeiende buizen heeft toch iets magisch.

De eerste set, Translator luidsprekers misten mijn inziens wat sprankeling in het hoog.

Dat werd goedgemaakt door de Magnepans, die een heel ander, opener geluidbeeld liet horen.

Toen was het alweer 17:00 en tijd om de 2 uur durende terugreis in te zetten.

Mmuetst en vrouw, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid.

Heren, het was me wederom een waar genoegen en tot een volgende keer.

Groet,
John

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #66 Gepost op: 19 mei 2019, 09:50:23 »
mmuetst en betere helft,

Heel veel dank voor de gastvrijheid. Jullie woonplek is uniek en heel erg leuk.
Ik heb erg genoten in de tuin van de zon de koffie , worteltaart , alcoholvrij bier en de luchtige edoch informatieve gesprekken.

Dan de set in de mancave.
De Translators als eerste te beluisteren was een goede idee. Na de luistersessie met de Magnepans was er geen weg terug vond ik.
Naar de Translator luisteren zou uren kunnen als je niet weet wat je aan het missen bent.
Niet slecht maar het kan veul beter.
De Magnepan set is een erg fijne set en als hoofdtelefoon liefhebber kon de openheid en detaillering me goed bekoren.
Ik denk inderdaad ook dat het neerzetten van wat dempingspanelen achter de luisterplek nog wel eens winst in de akoestiek zou kunnen brengen.
Maar de mancave heeft, is , een zeer goed uitgangspunt om daar een erg aangename goede luisterruimte van te maken.

Nogmaals dank voor de gastvrijheid en het aangenaam gezelschap.
Mmuest en vrouw, Hififreak, dekkersj, en Johndv, het was een fijne middag.  De tijd en moeite waardig.

Ik hoop tot een volgende keer.

Marcel Dali
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #67 Gepost op: 19 mei 2019, 18:17:24 »
Beste Mmuetst,

Allereerst bedankt voor de gastvrije ontvangst en goede verzorging. 
Ik hoop er een dezer dagen ook nog woorden aan te wijden, maar voor nu leg ik het moede lijf te rusten.

Het was in ieder geval geweldig leuk ons een inkijkje en luisterend oor te gunnen in jouw mancave, waarvoor dank.   8)

Toen iedereen er was en er uitgebreid over van alles en nog wat gesproken was, doken we de mancave van Mmuetst in.
Met een PrimaLuna versterker en Translator speakers gingen we van start.  Na een paar stukken dook voor mij een gelijkenis met één van mijn voorgaande speakers op.  Speakers met weinig uitersten, allervreters met weinig detail of sprankeling, een beetje geknepen, gecomprimeerd en daardoor zelden opdringerig maar voor mij weinig boeiend.  De Magnepans zetten een ander plaatje neer.  Dit was zondermeer opener met meer detail maar ook niet te enthousiast of uitbundige drama.  Ik heb ooit wel eens gezegd dat de gelijkenis tussen een Magnepan en een goede breedbander groot is, al zal de bredbander het beter doen met de diverse genres.  Kortom, Maggie rulez wat mij betreft in de mancaven van Mmuetst. 

Wellicht in de toekomst voor dezelfde samenstelling maar eens een blind opstellinkje maken en samen gaan luisteren,    :evil:

Nogmaals dank en groet,

Hififreak


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #68 Gepost op: 19 mei 2019, 20:40:46 »
Kortom, ik heb niet het idee dat we naar luidsprekers aan het luisteren zijn geweest, maar naar de ruimte. Er zat zeker muziek in, en er aan wennen zal ook wel gaan. Ik denk dat er nog veel meer te behalen valt als de ruimte een toontje lager kan zingen.
Zodra de toilet rollen weer in de aanbieding zijn bij het kruidvat zal ik mijn akoestiek verder gaan aanpassen  ;)
Jullie waren een gezellig en kritisch publiek. Ik heb vandaag een demonstratie gehad van powerkabels van Shunyata bij Wilbert HiFi in Utrecht. Ik zal een leuk stukje schrijven over deze ervaring.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #69 Gepost op: 20 mei 2019, 11:34:36 »
Zo te lezen was het weer een geslaagde muziekdag. Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #70 Gepost op: 21 mei 2019, 22:56:18 »
Altijd gezellig het audio samenzijn.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwjaarsmeeting 2019
« Reactie #71 Gepost op: 22 mei 2019, 15:43:32 »
Altijd gezellig het audio samenzijn.

Zeker, en de beleving t.a.v. de hobby is voor een ieder weer anders.  Boeiend dus!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.