Auteur Topic: De set van Infinity  (gelezen 60473 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: De set van Infinity
« Reactie #420 Gepost op: 17 februari 2019, 14:26:25 »
Klasse D roept over het algemeen geen warme gevoelens op bij audiofielen. Meer is het niet....de ervaring/beleving bevestigd dat vaak ook nog eens. Zegt verder vrij weinig. Mijn ervaring met klasse D is namelijk compleet anders.
Dat geldt ook voor mij. Ik denk dat het vooroordeel over klasse D bij "audiofielen" (tussen aanhalingstekens omdat ik mezelf ook als een audiofiel beschouw, maar dan het pragmatische soort) nog dateert uit de tijd dat de allereerste generatie klasse D geen hoge tonen tenzij met vervorming kon weergeven en dus eigenlijk alleen geschikt was voor subwoofers. Maar de tijden zijn veranderd. Monderne generaties klasse D moeten zeker niet onderdoen voor andere types en gaan daar vaak zelfs vér overheen. Ik gebruik zelf vaak een zelfbouw klasse D van 2x200W op basis van Hypex UcD400 modules om mensen te laten horen dat die echt niet moet onderdoen voor bijvoorbeeld een Musical Fidelity P270.2 eindversterker.

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: De set van Infinity
« Reactie #421 Gepost op: 17 februari 2019, 14:29:17 »
Ik ken alleen digitale versterkers in mn mp3 speler, en mn iPad. Ik vind het niet mooi, mijn oren geven ws de voorkeur aan vervorming. Dus zal ik niet zo snel mijn keus laten vallen voor een digitale versterker. Speelt er hier iemand met een digitale versterker? En zo ja, bevalt het?
Welcome to the Edge.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #422 Gepost op: 17 februari 2019, 14:31:15 »
De D staat niet voor Digital veel mensen denken dat.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Infinity
« Reactie #423 Gepost op: 17 februari 2019, 14:36:17 »
Even los van wat klasse d betekent. In mijn speakers zit klasse d versterking. En het bevalt enorm. Alleen ben ik niet zo van de invloed van versterkers op hetgeen ik uiteindelijk hoor.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: De set van Infinity
« Reactie #424 Gepost op: 17 februari 2019, 14:39:32 »
De D staat niet voor Digital veel mensen denken dat.

Ja das waar. Sorry ik haal 2 begrippen door elkaar.
Welcome to the Edge.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Infinity
« Reactie #425 Gepost op: 17 februari 2019, 14:40:48 »
Gelukkig had jezelf al aangegeven dat je kennis een beetje weggezakt was...dus het is je vergeven.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Nohemmm

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
  • De audiofiele hemel.
Re: De set van Infinity
« Reactie #426 Gepost op: 17 februari 2019, 17:41:42 »
Als ik even Google, loop ik wel gelijk tegen deze text aan.

Er is de afgelopen tien jaar ook een groot aantal interessante versterkers op de markt gekomen die niet volledig digitaal zijn, maar er wel heel erg op lijken. De meest gebruikte techniek daarvoor is klasse D versterking. Tripath ontwikkelde een zeer betaalbare versterkermodule op basis van klasse D, die vanwege zijn kleine afmeting en hoge rendement vooral wordt toegepast op plaatsen waar ruimte zeer beperkt is, bijvoorbeeld in autoradio's en tablet-computers zoals de iPad, maar ook in goedkope home-cinema versterkers.

Heb effe naar een schema zitten kijken, maar dat is wel slim bedacht hoor! Met mosfets en terugkoppeling.... heel slim.  Ik ben nooit verder gekomen dan Class A,B EN C. Lijkt me hoog-rendement. Toch zou ik nooit zoiets kopen. Alhoewel, misschien komt er een tijd dat ‘warme’ versterkers verboden worden ivm “de opwarming van de aarde”. Net als bij gloeilampen is gebeurd.
Welcome to the Edge.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: De set van Infinity
« Reactie #427 Gepost op: 17 februari 2019, 22:31:44 »
Als ik even Google, loop ik wel gelijk tegen deze text aan.

Er is de afgelopen tien jaar ook een groot aantal interessante versterkers op de markt gekomen die niet volledig digitaal zijn, maar er wel heel erg op lijken. De meest gebruikte techniek daarvoor is klasse D versterking. Tripath ontwikkelde een zeer betaalbare versterkermodule op basis van klasse D, die vanwege zijn kleine afmeting en hoge rendement vooral wordt toegepast op plaatsen waar ruimte zeer beperkt is, bijvoorbeeld in autoradio's en tablet-computers zoals de iPad, maar ook in goedkope home-cinema versterkers.

Heb effe naar een schema zitten kijken, maar dat is wel slim bedacht hoor! Met mosfets en terugkoppeling.... heel slim.  Ik ben nooit verder gekomen dan Class A,B EN C. Lijkt me hoog-rendement. Toch zou ik nooit zoiets kopen. Alhoewel, misschien komt er een tijd dat ‘warme’ versterkers verboden worden ivm “de opwarming van de aarde”. Net als bij gloeilampen is gebeurd.
Kan zijn, klasse D is het daarmee nog steeds mooi geen digitale versterker

Er bestaat ook niet zoiets als een volledig digitale versterker.. er moet nog steeds eeen analoog signaal naar de luidspreker. 

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #428 Gepost op: 17 februari 2019, 23:04:46 »
Als ik even Google, loop ik wel gelijk tegen deze text aan.

Er is de afgelopen tien jaar ook een groot aantal interessante versterkers op de markt gekomen die niet volledig digitaal zijn, maar er wel heel erg op lijken. De meest gebruikte techniek daarvoor is klasse D versterking. Tripath ontwikkelde een zeer betaalbare versterkermodule op basis van klasse D, die vanwege zijn kleine afmeting en hoge rendement vooral wordt toegepast op plaatsen waar ruimte zeer beperkt is, bijvoorbeeld in autoradio's en tablet-computers zoals de iPad, maar ook in goedkope home-cinema versterkers.

Heb effe naar een schema zitten kijken, maar dat is wel slim bedacht hoor! Met mosfets en terugkoppeling.... heel slim.  Ik ben nooit verder gekomen dan Class A,B EN C. Lijkt me hoog-rendement. Toch zou ik nooit zoiets kopen. Alhoewel, misschien komt er een tijd dat ‘warme’ versterkers verboden worden ivm “de opwarming van de aarde”. Net als bij gloeilampen is gebeurd.
Kan zijn, klasse D is het daarmee nog steeds mooi geen digitale versterker

Er bestaat ook niet zoiets als een volledig digitale versterker.. er moet nog steeds eeen analoog signaal naar de luidspreker.
Zal wel zo blijven ook, mijn oren kunnen geen bitjes omzetten...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Infinity
« Reactie #429 Gepost op: 07 juni 2019, 15:40:21 »
Het wordt tijd dat we een keer een foto zien van die set.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #430 Gepost op: 07 juni 2019, 15:49:59 »
Het wordt tijd dat we een keer een foto zien van die set.

Die zwerven er genoeg op Internet...
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #431 Gepost op: 07 juni 2019, 16:13:12 »
Ja klopt dat komt omdat ze zo goed zijn ;D

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: De set van Infinity
« Reactie #432 Gepost op: 08 augustus 2020, 20:34:38 »
Oeee een ruziemaker, zo was Ik vroeger ook 😂

Met sigma, mooie speakers erg mooie speakers. Maar er is echt wel beter tekrijgen zeker voor de, relatief magere woonruimtes in Nederland. Emit tweeters, overheersen nogal snel, qua aansturing eisen die zo veel niet. If anything, het was meestal door overgecompliceerde crossovers . De kappa 9 is het perfect voorbeeld, 0.7 ohm (extended mode) trok bijna 9 amp (gemeten) uit de versterkers. Dat noem Ik een redelijk bagger filter design, dat hadden ze veel beter kunnen doen.

Mooie speakers, Nostalgie , kwaliteit , maar ook veel nadelen. Een Emit aan de achterkant, totaal zinloos,puur om het woordje di pole te adverteren. Nogal hard op mid hoog, zit geen zijden randje aan wat snel irriteert ..

Ook de specs kloppen Van geen kanten op de classic site.

Nogmaals, Ik snap de liefde het zijn collectors items. Een kappa hier in de USA gaat in mint conditie 2000usd. Sigma, vragen Ze al snel 5-7 k voor. De rs4 1200usd , dus er is wel degelijk een markt voor.

Ik heb erook  een zwak voor, Ik heb 3 sets.. Qe, rs4, k9

Maar geen een die mij magnepan tympani, van de troon stoot in mijn hoofd set-up.
Neemt niet weg, dat Ze lekker in een andere ruimte spelen 👍
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2020, 20:38:04 door muziekfreak »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #433 Gepost op: 09 augustus 2020, 11:12:19 »
En ik maar denken dat je er meer van af wist dan ik ;)  Een emit kan overheersend zijn..nooit gemerkt, bij veel Infinity's zitten er knoppen of schakelaars op voor harder of zachter. De emim kan wel soms wat hard overkomen  en vooral bij net wat mindere opnamen. Ik heb daarom ook de emim schakelaar op min staan en dan is het een geheel en de hardheid verdwenen. Ik ken verschillende Magnepan wat heel goed klinkt, maar de Sigma heeft véél betere bass en is meer dynamisch. De genoemde Magnepan ken ik niet. Apogee ken ik ook en vind ik weer beter dan Magnepan die ik gehoord heb. Mijn ervaring is dat Infinity over het algemeen ook makkelijker te plaatsen is dan Magnepan en Apogee.

De Sigma is trouwens ook van boven tot onder beter dan de kappa 9, de bass is duidelijker en niet minder zoals je wel eens leest. Bij de Sigma kun je ook de bass op plus zetten, gewoon een geweldige bass maar soms voor mij net te veel. Daarom luister ik op de normal stand met bass die heerlijk is.
Heb bij andere veel kostbare speakers gehoord, zelfs merken die je niet vaak tegenkomt en toch zit ik daarna thuis met een glimlach naar mijn Epsilon te luisteren. Moet trouwens zeggen dat het prijsverschil met de Sigma niet in verhouding staan de Sigma doet niet veel onder. Ze staan nu bij een kennis waar ze zelfs nog net wat mooier klinken terwijl ze hier al super waren. Vind zelfs dat de Sigma bij hem in mijn oren fijner is dan de Epsilon bij mij.

De Renaissance is ook heel goed, maar daar kun je dus niet de EMIM instellen. Ook de bass is minder dan van de Sigma ondanks dat de Renaissance een dubbele coil heeft en de Sigma niet. Het woord minder wil niet zeggen dat de bass slecht is, ook bij de Ren is die strak en ruim voldoende. Het is 25 cm tegen 30 cm lange slag woofers. Ik vind het beter  maar een ander heeft misschien de voorkeur voor een kleinere woofer.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2020, 12:05:51 door Infinity »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Infinity
« Reactie #434 Gepost op: 09 augustus 2020, 11:19:47 »
Het kan aan mij liggen, maar ik heb een emit tweeter nog nooit als overheersend ervaren. Eigenlijk heb ik het tegendeel ervaren en ik vond de weergave door de bank genomen zijdezacht. De sax van Ben Webster heb ik na mijn Infinity's nooit meer zo realistisch gehoord. Ik heb de CD overigens nog niet over mijn Elac's met AMT tweeter gehoord en dat ga ik vandaag maar eens uitproberen.