Auteur Topic: De set van Infinity  (gelezen 60934 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #225 Gepost op: 22 januari 2019, 09:06:54 »
Maar wat is dit dan aan de achterkant:
Specs:
Introduced: 1981
Dimensions (II A / B): 140 x 58 x 28 cm
Weight (system): 90 kg
Bass: 2 x 25 cm
Mids: 3 x EMIM
Highs: 3 x EMIT (one on the back)

Dus een EMIT (Tweeter) die naar achter af straalt en dus voor een mooier ruimtelijk geluid zorgt. Ik denk dat het effect te vergelijken is met bi-polaire luidsprekers zoals de Magnepans die ik zelf heb of electrostaten. Maar heb dit type luidsprekers nooit beluisterd en heb dus geen oordeel. Luidsprekers die ook aan de achterkant muziek maken hebben wel ruimte nodig. Dat moet je wel mee nemen in je keuze voor dit type luidsprekers, passen ze in je woonkamer?

Heb ik gehad.  Jammer dat het hedendaagse aanbod meestal de bijpassende controller mist.
Prachtige speaker met een dito kast.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #226 Gepost op: 22 januari 2019, 11:43:20 »
Maar wat is dit dan aan de achterkant:
Specs:
Introduced: 1981
Dimensions (II A / B): 140 x 58 x 28 cm
Weight (system): 90 kg
Bass: 2 x 25 cm
Mids: 3 x EMIM
Highs: 3 x EMIT (one on the back)

Dus een EMIT (Tweeter) die naar achter af straalt en dus voor een mooier ruimtelijk geluid zorgt. Ik denk dat het effect te vergelijken is met bi-polaire luidsprekers zoals de Magnepans die ik zelf heb of electrostaten. Maar heb dit type luidsprekers nooit beluisterd en heb dus geen oordeel. Luidsprekers die ook aan de achterkant muziek maken hebben wel ruimte nodig. Dat moet je wel mee nemen in je keuze voor dit type luidsprekers, passen ze in je woonkamer?

Heb ik gehad.  Jammer dat het hedendaagse aanbod meestal de bijpassende controller mist.
Prachtige speaker met een dito kast.

Gehad maar ingeruild voor de Adams? Of is dat erg kort door de bocht...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #227 Gepost op: 22 januari 2019, 16:37:12 »
Gehad maar ingeruild voor de Adams? Of is dat erg kort door de bocht...

Nee, ik had de Adams al lang in huis en gebruikte de IRS-en niet meer.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #228 Gepost op: 22 januari 2019, 16:49:52 »
Gehad maar ingeruild voor de Adams? Of is dat erg kort door de bocht...

Nee, ik had de Adams al lang in huis en gebruikte de IRS-en niet meer.

Mag ik daaruit concluderen dat de Adams wel heel erg goed zijn?
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #229 Gepost op: 22 januari 2019, 17:38:08 »
Och och wat schijnheilig weer.
De IRS speelt veel grootser, de Sigma vindt ik zelf nog beter, het laag IMG 30cm. de IMG lager midden en de verbeterde high energie emit.
Ik vind de Adam vervelend worden na een poosje, maar misschien gehoord in een wat mindere akoestiek.


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #230 Gepost op: 22 januari 2019, 18:05:15 »
Ik heb geen van beide gehoord, moet dus voorlopig op recentie van anderen afgaan. Geen idee of dat dan schijnheilig is. Maar ik neem aan dat Freak ze beide uitgebreid heeft beluisterd.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: De set van Infinity
« Reactie #231 Gepost op: 22 januari 2019, 19:25:33 »
Het enige wat ik erover kan melden is dat de ervaring tussen Emit's en de AMT's voor mij niet zozeer een kwalitatieve verschil betreft, maar de AMT's beduidend makkelijker te plaatsen zijn. Bij de Emit's ervoer ik sneller een links/rechts ervaring als ik uit het lood bewoog.

Daarnaast zijn mijn Adam'pjes inmiddels een jaar of twee steady in gebruik en dat heeft eigenlijk geen andere luidspreker geƫvenaard (de aan de aandacht ontsnapte Avalon Avatar's ter zijde/opknaplijken waren dat).

De eerlijkheid gebiedt natuurlijk ook te zeggen dat het audiofiele streven grotendeels is weggezakt. En lekker subjectief, ook dat.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Infinity
« Reactie #232 Gepost op: 22 januari 2019, 19:31:56 »
Och och wat schijnheilig weer.
De IRS speelt veel grootser, de Sigma vindt ik zelf nog beter, het laag IMG 30cm. de IMG lager midden en de verbeterde high energie emit.
Ik vind de Adam vervelend worden na een poosje, maar misschien gehoord in een wat mindere akoestiek.
Zeker geen last van dat de Adam vervelend word, geweldige luidsprekers.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Infinity
« Reactie #233 Gepost op: 22 januari 2019, 19:45:25 »
Och och wat schijnheilig weer.
De IRS speelt veel grootser, de Sigma vindt ik zelf nog beter, het laag IMG 30cm. de IMG lager midden en de verbeterde high energie emit.
Ik vind de Adam vervelend worden na een poosje, maar misschien gehoord in een wat mindere akoestiek.

Laten we zeggen dat het een ieder anders ervaart,  maar  een Adam die vervelend wordt ken ik niet zo.
Adam is gewoon nergens buitensporig en dat maakt hem misschien soms wat saai. Daar kun je zelf wat vervelend van worden als je wat attack mist hier en daar. Nogmaals klankmatig zal een Adam nooit vervelend worden van goedkoop tot duur.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #234 Gepost op: 22 januari 2019, 19:56:42 »
Och och wat schijnheilig weer.
De IRS speelt veel grootser, de Sigma vindt ik zelf nog beter, het laag IMG 30cm. de IMG lager midden en de verbeterde high energie emit.
Ik vind de Adam vervelend worden na een poosje, maar misschien gehoord in een wat mindere akoestiek.

Ik vind jouw manier van communiceren vervelend maar wellicht is het je te doen om de aandacht waar je m.i. naar snakt.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #235 Gepost op: 22 januari 2019, 20:02:10 »
Gehad maar ingeruild voor de Adams? Of is dat erg kort door de bocht...

Nee, ik had de Adams al lang in huis en gebruikte de IRS-en niet meer.

Mag ik daaruit concluderen dat de Adams wel heel erg goed zijn?

Ik vond ze schoner, opener klinken en ze zijn kritischer qua opname. Vandaar dat ik lter ook die S2.5A's gekocht heb.
Die detaillering kan voor sommigen vervelend zijn, vooral in de doorsnee woonkamer waar speakers meestal niet hun beste kunsten vertonen.
Het afstand doen van de IRS-en was logisch.  Ze stonden te lang onaangeroerd en schreeuwden om een nieuwe gebruiker.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Infinity
« Reactie #236 Gepost op: 22 januari 2019, 20:15:01 »
Gehad maar ingeruild voor de Adams? Of is dat erg kort door de bocht...

Nee, ik had de Adams al lang in huis en gebruikte de IRS-en niet meer.

Mag ik daaruit concluderen dat de Adams wel heel erg goed zijn?

Ik vond ze schoner, opener klinken en ze zijn kritischer qua opname. Vandaar dat ik lter ook die S2.5A's gekocht heb.
Die detaillering kan voor sommigen vervelend zijn, vooral in de doorsnee woonkamer waar speakers meestal niet hun beste kunsten vertonen.
Het afstand doen van de IRS-en was logisch.  Ze stonden te lang onaangeroerd en schreeuwden om een nieuwe gebruiker.
Ja absoluut, die rakkers wilden akoestisch wel verwend worden.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #237 Gepost op: 22 januari 2019, 20:46:16 »
Wat ik nog van Adam kan herinneren was het kritische ervan, en dat was soms best even wennen. Geen waas, maar genadeloos. En ze konden ook best hard zonder die genadeloosheid te verliezen. Ik kan me dan ook best voorstellen dat het geen allemansvriendjes zijn. Maar ja, wiens probleem is dat eigenlijk?  ;D

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: De set van Infinity
« Reactie #238 Gepost op: 22 januari 2019, 20:56:57 »
Wat ik nog van Adam kan herinneren was het kritische ervan, en dat was soms best even wennen. Geen waas, maar genadeloos. En ze konden ook best hard zonder die genadeloosheid te verliezen. Ik kan me dan ook best voorstellen dat het geen allemansvriendjes zijn. Maar ja, wiens probleem is dat eigenlijk?  ;D

Groet,
Jacco

Zeg maar een kritische monitor, teminste wat ze nu dan ook oficieel zijn de echte studiomonitor,en dat vind ik dus een

probleem. ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #239 Gepost op: 22 januari 2019, 20:58:37 »
Wat ik nog van Adam kan herinneren was het kritische ervan, en dat was soms best even wennen. Geen waas, maar genadeloos. En ze konden ook best hard zonder die genadeloosheid te verliezen. Ik kan me dan ook best voorstellen dat het geen allemansvriendjes zijn. Maar ja, wiens probleem is dat eigenlijk?  ;D

Groet,
Jacco

Zeg maar een kritische monitor, teminste wat ze nu dan ook oficieel zijn de echte studiomonitor,en dat vind ik dus een

probleem. ???

Leg eens uit Bram?
Science is no democracy