Auteur Topic: De set van Infinity  (gelezen 60952 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Infinity
« Reactie #360 Gepost op: 15 februari 2019, 15:45:44 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #361 Gepost op: 15 februari 2019, 16:55:18 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Zegt m.i. inderdaad niet zoveel. De 'Most accurate Infinity' zou bijvoorbeeld best eens slechter kunnen klinken als....uhhhhhh de slechtste Bose? Om gewoon maar eens een zijstraat te nomen.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Infinity
« Reactie #362 Gepost op: 15 februari 2019, 20:32:45 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Zegt m.i. inderdaad niet zoveel. De 'Most accurate Infinity' zou bijvoorbeeld best eens slechter kunnen klinken als....uhhhhhh de slechtste Bose? Om gewoon maar eens een zijstraat te nomen.
Ik denk dat je best verbaast zal zijn Ando als je deze type Infinity's uit de jaren 80 te horen krijgt. Heb mijn bijna fonkel nieuwe Dali Speakers naar mijn mancave gesleept (in de huiskamer stonden ze eigelijk toch bijna niet te spelen). Maar ook in mijn mancave klinken de oude luidsprekers zoals Translator beter dan die Dali Opticon 5 luidsprekers. Cees was deze week op bezoek om zijn subwoofer weer mee te nemen en vond het ook minder klinken dan mijn bejaarde luidsprekers. Hij vroeg mij: vind je dat zelf niet dan? Ik antwoordde, gezien ik er veel voor die Dali's betaald heb: dat wil ik niet weten. Zou mij niks verbazen als deze Infinity luidsprekers beter klinken dan je eigen B&W's (mocht je die nog gebruiken) als je ze mocht vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2019, 20:38:52 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Infinity
« Reactie #363 Gepost op: 15 februari 2019, 20:42:33 »
Infinity beter klinken dan B&W  :rofl:
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #364 Gepost op: 15 februari 2019, 20:43:04 »
Ik zeg niet dat de Infinity's niet goed klinken, ik heb ze nooit gehoord dus ga geen oordeel vellen. Alleen begrijp ik niet zo wat mister Infinity nu met die link wil zeggen. Ik zie daar een discussie wat de beste Infinity luidspreker is, maar wat geeft dit mij verder voor informatie? En wat is de stand van zaken t.o.v. andere merken? Ik kan er eigenlijk niet zo veel mee...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Infinity
« Reactie #365 Gepost op: 15 februari 2019, 23:17:08 »
Infinity beter klinken dan B&W  :rofl:
Ik weet dat de B&W CDM7NT die jij hebt één van de weinige B&W's zijn die ik goed vind klinken. En de nieuwe 700 serie mag er ook wezen (hebben tegenwoordig een zilverkleurige Continuum FST-middenspeaker  i.p.v. het gele kevlar). En de grote jongens 802 mits opgesteld in een grote ruimte zijn ook prima. Maar heb heel wat B&W's gehoord waar ik persoonlijk niks aan vind. Bijvoorbeeld de b&W cm serie met uitzondering de CM10 vond ik persoonlijk slechter klinken dan bijvoorbeeld de Dali luidsprekers in de zelfde klasse. En als ik de B&W's vergelijk met mijn Translators....tja wat zong Randy Newman: it's lonely at the top (in voordeel van de Translators). Je hebt zelf ook oldtimers staan toch? JMR's dus je weet heel goed welke kwaliteit er vroeger gemaakt werdt en dat zelfde geld voor de oldtimers van Infinity.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2019, 23:18:49 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Infinity
« Reactie #366 Gepost op: 15 februari 2019, 23:46:23 »
Ik heb ooit Infinity's horen spelen en was daar niet van onder de indruk, welke weet in niet. Mijn zusje heeft Infinity's Delta staan en die klinken goed alle maar dat modernere. Alle B&W's klinken niet goed, de voorgangers van de CDM7NT, de CDM7 en CDM7SE waren slecht. Bij de NT viel alles op z'n plek. Nautilussen van B&W behoren tot het beste wat ik ooit gehoord heb.
Eens buizen altijd buizen.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #367 Gepost op: 16 februari 2019, 00:19:38 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.
Ik wist het zwaaizwaai.
smaken verschillen, maar als je topsprekers hoort hoor je dat ongeacht smaak.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2019, 00:36:58 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #368 Gepost op: 16 februari 2019, 00:22:27 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Zegt m.i. inderdaad niet zoveel. De 'Most accurate Infinity' zou bijvoorbeeld best eens slechter kunnen klinken als....uhhhhhh de slechtste Bose? Om gewoon maar eens een zijstraat te nomen.
ja natuurlijk jonge doe maar schijnheilig, altijd na de bekende weg vragen. En misselijk opmerkingen maken, het enige wat jij doet is narren.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #369 Gepost op: 16 februari 2019, 00:23:20 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Zegt m.i. inderdaad niet zoveel. De 'Most accurate Infinity' zou bijvoorbeeld best eens slechter kunnen klinken als....uhhhhhh de slechtste Bose? Om gewoon maar eens een zijstraat te nomen.
Ik denk dat je best verbaast zal zijn Ando als je deze type Infinity's uit de jaren 80 te horen krijgt. Heb mijn bijna fonkel nieuwe Dali Speakers naar mijn mancave gesleept (in de huiskamer stonden ze eigelijk toch bijna niet te spelen). Maar ook in mijn mancave klinken de oude luidsprekers zoals Translator beter dan die Dali Opticon 5 luidsprekers. Cees was deze week op bezoek om zijn subwoofer weer mee te nemen en vond het ook minder klinken dan mijn bejaarde luidsprekers. Hij vroeg mij: vind je dat zelf niet dan? Ik antwoordde, gezien ik er veel voor die Dali's betaald heb: dat wil ik niet weten. Zou mij niks verbazen als deze Infinity luidsprekers beter klinken dan je eigen B&W's (mocht je die nog gebruiken) als je ze mocht vergelijken.
precies  ;)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #370 Gepost op: 16 februari 2019, 00:32:03 »
Infinity beter klinken dan B&W  :rofl:
jij hebt nooit de vele goede Infinity gehoord als dat wel zo was had je deze domme opmerking niet gemaakt. Die Delta van je zusje zijn de minst goede ooit gemaakt die een emit hebben,  en die vindt jij goed klinken. zwaaizwaai Dit zegt alles, de Infinity's waar ik het over heb zijn daar totaal niet mee te vergelijken. De Nautilus vindt jij het beste wat je ooit gehoord hebt, ik niet dat zijn diverse Infinity's...smaak? Misschien...Ik denk het niet. Banana4
Oh ja en in een ander topic over bami en nasi.. hoezo denigrerend.  Jij en die andere kwibus die ze niet willen. Wat een boer niet kent vreet hij niet. Allang veel goede versterkers komen daar vandaan.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2019, 00:47:16 door Infinity »

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: De set van Infinity
« Reactie #371 Gepost op: 16 februari 2019, 01:01:05 »
Jaren geleden heb ik de Kef reference 205/2 gehad, nu luister ik naar kef´s uit de jaren 70, die een fractie van de 205/2 kosten, waarvan ik nooit echt blij ben geworden. Beter of slechter weet ik niet, ben dan ook geen audiofiel, maar mijn voorkeur gaat uit naar die oude "zooi" van de vorige eeuw.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #372 Gepost op: 16 februari 2019, 09:29:45 »
Wat wil je hier mee zeggen?
Most accurate Infinity Speakers ever made?  hangt van je smaak af zou ik zeggen.

Zegt m.i. inderdaad niet zoveel. De 'Most accurate Infinity' zou bijvoorbeeld best eens slechter kunnen klinken als....uhhhhhh de slechtste Bose? Om gewoon maar eens een zijstraat te nomen.
ja natuurlijk jonge doe maar schijnheilig, altijd na de bekende weg vragen. En misselijk opmerkingen maken, het enige wat jij doet is narren.
Oké, misschien vroeg ik het niet helemaal netjes, maar wat wil je ons dan precies zeggen met deze link?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Infinity
« Reactie #373 Gepost op: 16 februari 2019, 09:34:47 »
Beste Infinity, Ik zou me er niet zo druk om maken. Ik snap de lol niet op jou uit de tent te lokken. Maar happen doe je graag. Als iemand mijn Translators wil vergelijken met de meest slechte Bose luidsprekers, dan denk ik: Zijn tekortkoming. Ik snap dat je mensen wilt overtuigen van de kwaliteit van jou luidsprekers. Net zoals Leonard ontdekt heeft zijn die oudjes best lekker om naar te luisteren. Als mensen vinden op een forum dat hun luidsprekers beter klinken, dan zegt dat niks. Ik zeg kom maar gewoon een keer luisteren. Als je een nieuw bericht plaats, in dit geval de link die je plaatst over een discussie over "The most accurate Infinity Speakers ever made" is een uitleg misschien wel handig. Zoiets van: binnen de gebruikers groep van Infinity eigenaren is dit de meest gewaardeerde luidspreker.
Ik vond het leuk om te lezen maar snapte niet wat je er mee wilde bereiken.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Infinity
« Reactie #374 Gepost op: 16 februari 2019, 09:43:38 »
Infinity beter klinken dan B&W  :rofl:
jij hebt nooit de vele goede Infinity gehoord als dat wel zo was had je deze domme opmerking niet gemaakt. Die Delta van je zusje zijn de minst goede ooit gemaakt die een emit hebben,  en die vindt jij goed klinken. zwaaizwaai Dit zegt alles, de Infinity's waar ik het over heb zijn daar totaal niet mee te vergelijken. De Nautilus vindt jij het beste wat je ooit gehoord hebt, ik niet dat zijn diverse Infinity's...smaak? Misschien...Ik denk het niet. Banana4
Oh ja en in een ander topic over bami en nasi.. hoezo denigrerend.  Jij en die andere kwibus die ze niet willen. Wat een boer niet kent vreet hij niet. Allang veel goede versterkers komen daar vandaan.
Ik blijf het zeggen hoor, Infinity beter klinken dan B&W  :rofl:
Ik heb het gevoel bij Infinity luidsprekers net als bij de persoon Infinity veel geschreeuw en weinig wol, beide vooral niet serieus nemen. Vermakelijk is het wel.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2019, 09:49:38 door renes »
Eens buizen altijd buizen.