Auteur Topic: De set van Infinity  (gelezen 60462 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #30 Gepost op: 14 december 2018, 12:04:41 »
Het is totaal niet te vergelijken met Bose, Nudell die Genesis speakers begon gebruikte nog altijd de zelfde soort tweeters en dipool en bipool systeem. Ik heb zat andere speakers gehoord en ik blijf(bleef)elke keer terug komen bij Infinity. En het is gewoon niet zo dat je die reflecties echt hoort, en als je dat niet wil kun je ze altijd nog afplakken of de Renaissance 90 kopen ;)

Waarom kom je nu weer met allerlei niet ter zaken doende punten? Er zijn twee merken met een overeenkomst: een extra tweeter voor reflectie via de wanden van de luisterruimte. Dat is het punt wat ik maakte en het boeit verder niet wat voor soort tweeters, wie ze gemaakt heeft of wat jij hoort..... Het lijkt wel een verjaardag, daar lult iedereen ook maar een eind weg.

(als Freak toch gaat verplaatsen kan deze er ook nog wel bij)
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: De set van Infinity
« Reactie #31 Gepost op: 14 december 2018, 12:47:37 »
Het is totaal niet te vergelijken met Bose, Nudell die Genesis speakers begon gebruikte nog altijd de zelfde soort tweeters en dipool en bipool systeem. Ik heb zat andere speakers gehoord en ik blijf(bleef)elke keer terug komen bij Infinity. En het is gewoon niet zo dat je die reflecties echt hoort, en als je dat niet wil kun je ze altijd nog afplakken of de Renaissance 90 kopen ;)

Waarom kom je nu weer met allerlei niet ter zaken doende punten? Er zijn twee merken met een overeenkomst: een extra tweeter voor reflectie via de wanden van de luisterruimte. Dat is het punt wat ik maakte en het boeit verder niet wat voor soort tweeters, wie ze gemaakt heeft of wat jij hoort..... Het lijkt wel een verjaardag, daar lult iedereen ook maar een eind weg.

(als Freak toch gaat verplaatsen kan deze er ook nog wel bij)

Liever niet,jij schrikt nieuwe leden af met jouw aanvallen, we kunnen jouw natuurlijk ook onder de loep nemen nadien

dus blijf netjes :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #32 Gepost op: 14 december 2018, 13:16:34 »
Het is totaal niet te vergelijken met Bose, Nudell die Genesis speakers begon gebruikte nog altijd de zelfde soort tweeters en dipool en bipool systeem. Ik heb zat andere speakers gehoord en ik blijf(bleef)elke keer terug komen bij Infinity. En het is gewoon niet zo dat je die reflecties echt hoort, en als je dat niet wil kun je ze altijd nog afplakken of de Renaissance 90 kopen ;)

Waarom kom je nu weer met allerlei niet ter zaken doende punten? Er zijn twee merken met een overeenkomst: een extra tweeter voor reflectie via de wanden van de luisterruimte. Dat is het punt wat ik maakte en het boeit verder niet wat voor soort tweeters, wie ze gemaakt heeft of wat jij hoort..... Het lijkt wel een verjaardag, daar lult iedereen ook maar een eind weg.

(als Freak toch gaat verplaatsen kan deze er ook nog wel bij)
het is niet gemaakt voor reflectie voor tegen de achterwand of zijwanden net als Bose. Er zit niet voor niets een filtertje voor de tweeter bevestigd, dat is om het geluid ruimtelijker te maken en meer te verspreiden en dat heeft dus niets met reflectie te maken, het erge is dat ik dat al eerder uitgelegd heb. Is dat ook maar een eind weg lullen. Vergeet ook niet dat jij dan ook op het zelfde feestje zit Smashfreak :evil:
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 14:59:34 door Infinity »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #33 Gepost op: 14 december 2018, 15:32:30 »
Draad opgeschoond.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 15:42:00 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Infinity
« Reactie #34 Gepost op: 14 december 2018, 16:46:49 »
Dus jij kan een rondje om je luidsprekers lopen..
met gemak(als er geen versterkers tussen zouden staan) ;)
Ben je groter gaan wonen dan..
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #35 Gepost op: 14 december 2018, 17:21:35 »
Het is totaal niet te vergelijken met Bose, Nudell die Genesis speakers begon gebruikte nog altijd de zelfde soort tweeters en dipool en bipool systeem. Ik heb zat andere speakers gehoord en ik blijf(bleef)elke keer terug komen bij Infinity. En het is gewoon niet zo dat je die reflecties echt hoort, en als je dat niet wil kun je ze altijd nog afplakken of de Renaissance 90 kopen ;)

Waarom kom je nu weer met allerlei niet ter zaken doende punten? Er zijn twee merken met een overeenkomst: een extra tweeter voor reflectie via de wanden van de luisterruimte. Dat is het punt wat ik maakte en het boeit verder niet wat voor soort tweeters, wie ze gemaakt heeft of wat jij hoort..... Het lijkt wel een verjaardag, daar lult iedereen ook maar een eind weg.

(als Freak toch gaat verplaatsen kan deze er ook nog wel bij)
het is niet gemaakt voor reflectie voor tegen de achterwand of zijwanden net als Bose. Er zit niet voor niets een filtertje voor de tweeter bevestigd, dat is om het geluid ruimtelijker te maken en meer te verspreiden en dat heeft dus niets met reflectie te maken, het erge is dat ik dat al eerder uitgelegd heb. Is dat ook maar een eind weg lullen. Vergeet ook niet dat jij dan ook op het zelfde feestje zit Smashfreak :evil:
Ik probeer het te begrijpen, maar hoe komt het geluid dan uiteindelijk bij je oren vanaf die tweeter aan de achterkant? Gaat dat in een 180 graden bocht door dat filtertje?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: De set van Infinity
« Reactie #36 Gepost op: 14 december 2018, 19:20:18 »
Eh.... ook speakers van DCM kenden (regelbare) tweeters aan de achterzijde en uiteraard zal dat geluid reflecteren via achter- en zijmuren.
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #37 Gepost op: 14 december 2018, 20:14:37 »
Eh.... ook speakers van DCM kenden (regelbare) tweeters aan de achterzijde en uiteraard zal dat geluid reflecteren via achter- en zijmuren.

Tja, het lijkt mij ook de enige manier om door reflectie je oren te bereiken. Maar volgens Infinity is dat niet de bedoeling, heeft er zelfs niets mee te maken, dus ik ben benieuwd naar zijn theorie hierover.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 22:14:18 door Ando »
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Infinity
« Reactie #38 Gepost op: 14 december 2018, 21:40:25 »
Tuurlijk is dat de bedoeling van een tweeter aan de achterzijde. Dat is wat zorgt voor extra ruimtelijkheid. Prima toch.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De set van Infinity
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2018, 22:17:02 »
Tuurlijk is dat de bedoeling van een tweeter aan de achterzijde. Dat is wat zorgt voor extra ruimtelijkheid. Prima toch.

Gr. Hans
Ik heb er ook geen problemen mee hoor...maar ik heb graag de theorie maar helder.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Infinity
« Reactie #40 Gepost op: 15 december 2018, 10:13:57 »
Meer/mindere mate van reflecties zorgt voor toe/afname in ruimtelijkheid. Een Tweeter achterop zal dus indirect geluid voor de luisteraar opleveren. Het hoog straal simpelweg naar achter en via de wand komt het geluid bij de luisteraar.

Dat is volgens mij de theorie.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 15 december 2018, 20:52:50 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Infinity
« Reactie #41 Gepost op: 15 december 2018, 12:23:29 »
De EMIM straalt ook naar achter uit, maar wordt uitgedempt door schuim. Maar de bovenkant van de achterkant is ook open dus de EMIM straalt naar boven en vermengt zich met de EMIT die dus eigenlijk daardoor niet echt naar achteren straalt maar echt in de ruimte zelf zit ook mede door het filtertje. Dat is mijn theorie. Het klinkt in ieder geval super zonder dat het opvalt dat er een tweeter en mid eigenlijk met elkaar vermengd worden. Ik zie het liever als een vuurpijl die in de lucht knalt als een knal die je tussen de huizen hoort(reflectie)anders weet ik het even niet uit te leggen.
Maar een beetje reflectie zul je idd wel hebben, maar het geluid zit echt in de ruimte.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2018, 12:28:33 door Infinity »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Infinity
« Reactie #42 Gepost op: 15 december 2018, 12:49:54 »
Leuke theorie maar als je niet weet wat er speelt, zul je een speaker met een tweetertje op de achterzijde niet kunnen onderscheiden van eentje zonder.

Geniet van Steve nu het nog kan.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: De set van Infinity
« Reactie #43 Gepost op: 15 december 2018, 13:25:01 »
Geluid 'zit' niet in de ruimte, het verplaatst zich door de ruimte en ontmoet daar wanden en weerkaatst. De golffronten bepalen hoe het geluid je bereikt en ook hoe het weerkaatst wordt.
Het ingewikkelder maken van de golffronten die uiteindelijk je oren bereiken door er patronen aan toe te voegen leidt er toe dat je gehoor minder makkelijk de plek van bron(nen) kan vaststellen. Het geluid wordt hierdoor minder als afkomstig van twee kastjes herkend en wordt ruimtelijker maar ook wat diffuser van klank.
Da's mijn idee er over.
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Infinity
« Reactie #44 Gepost op: 15 december 2018, 14:08:40 »
De EMIM straalt ook naar achter uit, maar wordt uitgedempt door schuim. Maar de bovenkant van de achterkant is ook open dus de EMIM straalt naar boven en vermengt zich met de EMIT die dus eigenlijk daardoor niet echt naar achteren straalt maar echt in de ruimte zelf zit ook mede door het filtertje. Dat is mijn theorie. Het klinkt in ieder geval super zonder dat het opvalt dat er een tweeter en mid eigenlijk met elkaar vermengd worden. Ik zie het liever als een vuurpijl die in de lucht knalt als een knal die je tussen de huizen hoort(reflectie)anders weet ik het even niet uit te leggen.
Maar een beetje reflectie zul je idd wel hebben, maar het geluid zit echt in de ruimte.

Het gaat toch niet om jouw theorie...maar om de theorie ?

de von Schweikert VR2 speaker heeft ook een (regelbare) unit aan de achterkant.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software