Auteur Topic: Warme sound??  (gelezen 63037 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Warme sound??
« Reactie #315 Gepost op: 05 januari 2019, 18:29:24 »
Topic is geopend...dus shoot...laat me verrassen!

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Warme sound??
« Reactie #316 Gepost op: 05 januari 2019, 21:23:38 »
You’re most welcome! Is gewoon altijd leuk muziek te delen die jou/mij een fijn gevoel geven!
Ik heb veel van dat soort muziek in m’n playlisten. Dus laat weten als je klaar bent voor meer.
Haha ja.. die ‘Bubbles’ klinkt gewoon grappig, èn de balletjes echt realistisch!
Wat vond je écht lekker klinken dan?

Ik heb nog niet alle nummers kunnen downloaden / over mijn set kunnen beluisteren. Ben gecharmeerd van Sophie Zelman met Got To Stop. Wat ik mooi aan de(ze) uitvoering van Fever vind is de soundstage. Je wordt verwent met een contrabas intro die langzaam overgaat in zang. Op het moment dat dat gebeurd hoor je duidelijk de contrabas (links voor je) en de vocals rechts van de contrabas. 

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #317 Gepost op: 16 januari 2019, 19:20:08 »
Moet zeggen dat na wat langer luisteren de diffusor goed bevalt!
Enige is wel dat ik nu soms net ff wat hoog lijk te missen. Dit zal komen doordat de midhoge en hoge frequenties nu stuk minder frontaal heen en weer kaatsen.
Nu is het even spelen met een ander filter op m’n Auralic.  Dan toch fijn dat er meerdere keuzes zijn qua filters

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Warme sound??
« Reactie #318 Gepost op: 17 januari 2019, 07:01:25 »
Moet zeggen dat na wat langer luisteren de diffusor goed bevalt!
Enige is wel dat ik nu soms net ff wat hoog lijk te missen. Dit zal komen doordat de midhoge en hoge frequenties nu stuk minder frontaal heen en weer kaatsen.
Nu is het even spelen met een ander filter op m’n Auralic.  Dan toch fijn dat er meerdere keuzes zijn qua filters

Veel filter plezier.
Leuk om te lezen dat de diffuser resultaat geeft.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #319 Gepost op: 23 januari 2019, 20:27:03 »
Moet zeggen dat na wat langer luisteren de diffusor goed bevalt!
Enige is wel dat ik nu soms net ff wat hoog lijk te missen. Dit zal komen doordat de midhoge en hoge frequenties nu stuk minder frontaal heen en weer kaatsen.
Nu is het even spelen met een ander filter op m’n Auralic.  Dan toch fijn dat er meerdere keuzes zijn qua filters

Veel filter plezier.
Leuk om te lezen dat de diffuser resultaat geeft.

Marcel
(Sorry late reactie, niet gezien dat er gereageerd was)

Jah, gelukkig plezier!  Het was ontzettend veel werk

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #320 Gepost op: 26 januari 2019, 22:35:49 »
Ik heb vandaag achter mijn luidsprekers hele grote planten gezet. Een soort palm met flink veel en dik blad.
Zou dit nog voldoende kunnen zijn om nog wat reflectie op die vlakken te verminderen? Op het www vind ik enkel een paar vage aanwijzingen dat dit voor de galm wel een positief effect heeft.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Warme sound??
« Reactie #321 Gepost op: 26 januari 2019, 22:37:53 »
Ik heb vandaag achter mijn luidsprekers hele grote planten gezet. Een soort palm met flink veel en dik blad.
Zou dit nog voldoende kunnen zijn om nog wat reflectie op die vlakken te verminderen? Op het www vind ik enkel een paar vage aanwijzingen dat dit voor de galm wel een positief effect heeft.
Werkt alleen als je een tropisch drankje bij drinkt  ;D

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #322 Gepost op: 26 januari 2019, 22:43:06 »
Ik heb vandaag achter mijn luidsprekers hele grote planten gezet. Een soort palm met flink veel en dik blad.
Zou dit nog voldoende kunnen zijn om nog wat reflectie op die vlakken te verminderen? Op het www vind ik enkel een paar vage aanwijzingen dat dit voor de galm wel een positief effect heeft.
Werkt alleen als je een tropisch drankje bij drinkt  ;D
Haha.   Dat heb ik kan helaas niet.   Wel denk ik dat het best een effect kan hebben als de plant/takken/bladeren bij elkaar maar dik genoeg is.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Warme sound??
« Reactie #323 Gepost op: 27 januari 2019, 08:15:18 »
Ik heb vandaag achter mijn luidsprekers hele grote planten gezet. Een soort palm met flink veel en dik blad.
Zou dit nog voldoende kunnen zijn om nog wat reflectie op die vlakken te verminderen? Op het www vind ik enkel een paar vage aanwijzingen dat dit voor de galm wel een positief effect heeft.
Werkt alleen als je een tropisch drankje bij drinkt  ;D
Haha.   Dat heb ik kan helaas niet.   Wel denk ik dat het best een effect kan hebben als de plant/takken/bladeren bij elkaar maar dik genoeg is.

Vind Focal best aardig met zijn wanhopige pogingen om toch maar te dempen.Enigste wat overblijft zijn kussens van action

kosten weinig en hebben wel effect,waar dan ook.

Wil je grotere oppervlakken dempen,en dat geld ook voor chansig koop een rol ondervloer voor laminaat ziet er doorzichtig

en netjes uit en dempt uitstekend,veel beter als kaasdoeken of luiers Toppie!

Je kunt natuurlijk ook biechten hiero dat de speakers niet dat brengen wat je wilt...….kan dat zijn? :think:

« Laatst bewerkt op: 27 januari 2019, 08:57:05 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Warme sound??
« Reactie #324 Gepost op: 27 januari 2019, 09:26:38 »
Vind Focal best aardig met zijn wanhopige pogingen om toch maar te dempen.Enigste wat overblijft zijn kussens van action kosten weinig en hebben wel effect,waar dan ook.

Wil je grotere oppervlakken dempen,en dat geld ook voor chansig koop een rol ondervloer voor laminaat ziet er doorzichtig en netjes uit en dempt uitstekend,veel beter als kaasdoeken of luiers Toppie!

Je kunt natuurlijk ook biechten hiero dat de speakers niet dat brengen wat je wilt...….kan dat zijn? :think:

Kussens kunnen inderdaad (veel) effect hebben, maar dat hoeft niet. Het is sterk materiaalafhankelijk. "Waar dan ook", is dan weer sterk afhankelijk van de plek binnen de akoestische omgeving en frequentie.

Een rol ondervloer dempt helemaal niets, ja, contactgeluid.

En v.w.b. je laatste zinnetje; Doe eens niet zo raar.
Bijna zeventig jaar aan speurtochten verder en je tikt nog steeds in rebussen.

Groet, Mark


Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Warme sound??
« Reactie #325 Gepost op: 27 januari 2019, 09:38:00 »
Bram is de Frank2 van Hififreaks. Hoop geroeptoeter en slaat 99 van de 100 keer de plank mis.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Warme sound??
« Reactie #326 Gepost op: 27 januari 2019, 09:43:11 »
Bram is de Frank2 van Hififreaks. Hoop geroeptoeter en slaat 99 van de 100 keer de plank mis.

Gr. Hans

 ;D

Wie probeer je nu een compliment te geven?

 angel
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Warme sound??
« Reactie #327 Gepost op: 27 januari 2019, 09:44:46 »
 ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Warme sound??
« Reactie #328 Gepost op: 27 januari 2019, 09:49:53 »
Vind Focal best aardig met zijn wanhopige pogingen om toch maar te dempen.Enigste wat overblijft zijn kussens van action kosten weinig en hebben wel effect,waar dan ook.

Wil je grotere oppervlakken dempen,en dat geld ook voor chansig koop een rol ondervloer voor laminaat ziet er doorzichtig en netjes uit en dempt uitstekend,veel beter als kaasdoeken of luiers Toppie!

Je kunt natuurlijk ook biechten hiero dat de speakers niet dat brengen wat je wilt...….kan dat zijn? :think:



Kussens kunnen inderdaad (veel) effect hebben, maar dat hoeft niet. Het is sterk materiaalafhankelijk. "Waar dan ook", is dan weer sterk afhankelijk van de plek binnen de akoestische omgeving en frequentie.

Een rol ondervloer dempt helemaal niets, ja, contactgeluid.

En v.w.b. je laatste zinnetje; Doe eens niet zo raar.
Bijna zeventig jaar aan speurtochten verder en je tikt nog steeds in rebussen.

Groet, Mark

Je bent zo'n beetje het jochie wat keer op keer aandacht vraagt,of het nu gezanik is over jouw werkvloer betreft of andere onzin.

 :braak:

In jouw wereld klopt dat.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #329 Gepost op: 27 januari 2019, 10:34:45 »

Vind Focal best aardig met zijn wanhopige pogingen om toch maar te dempen.Enigste wat overblijft zijn kussens van action

kosten weinig en hebben wel effect,waar dan ook.
Ehmm..Bram,.. je slaat de plank volledig mis door je aannames, de planten hebben we geenszins gekocht voor de akoestiek, maar om het vochtgehalte in ons huis te reguleren èn omdat we het mooie planten vinden.

Daarbij zijn ze best groot en dik en staan ze op een prima plek eventueel wat galm te dempen. Vandaar m’n vraag.

Maarre, wat moet ik met kussens v/d Action??   Snap ‘m nie. Ophangen ergens??



Je kunt natuurlijk ook biechten hiero dat de speakers niet dat brengen wat je wilt...….kan dat zijn? :think:
Ik heb echt behoorlijk goede speakers staan en brengen me vrij goed wat ik horen wil.
Wat ik probeer níet te horen is m’n kamer en heeft daarom op geen enkele manier met de kwaliteit van m’n speakers te maken.
Móet jij toch ook weten?