Auteur Topic: Warme sound??  (gelezen 63013 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Warme sound??
« Reactie #75 Gepost op: 20 november 2018, 20:35:01 »
Als ze heel dicht bij de kachel staan wel. ;D
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 20:38:11 door Infinity »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Warme sound??
« Reactie #76 Gepost op: 20 november 2018, 20:42:02 »
Kan me wel een beetje verplaatsen in van Focal zegt. Mijn Dali speakers hebben een bas poort en vaak vind ik het laag niet echt strak. Nadeel is dat de bas poort aan de achterkant zit van de speaker (Dali Opticon 5 ) en de speaker niet naar voren kan ivm loopruimte. De Translator luidsprekers in mijn luisterruimte hebben een gesloten systeem. Hans Baan, de ontwerper van deze luidsprekers hield ook van strakke bassen en heeft de Translator luidsprekers met een lage Q-factor ontworpen (voor uitleg kijk op http://www.translator-info.nl/q-factor.html). Ik vind de klank van mijn Translators ook prettiger. Toch zie ik meer fabrikanten kiezen voor een bas reflex systeem en zie ik niet zo veel gesloten systemen. Misschien wel door wat Focal aangeeft: dat het mode is. Dat staat los van of je het wel of niet mooi vind.  Laatst de nieuwe serie beluisterd van B&W, de 603 en ik ben na het horen van deze luidsprekers weer meer fan geworden van dit merk. Het is natuurlijk niet alleen laag...ook het stereo beeld bepaald je smaak. Ik ben zelf gek van band tweeters en draai mijn luidsprekers minimaal naar binnen. Hierdoor ontstaat een lekker breed stereo beeld. Of het zo bedoeld is....maakt mij niet uit. Het is net als met instrumenten. De één vind gitaar A mooier klinken dan gitaar B.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 20:51:35 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Warme sound??
« Reactie #77 Gepost op: 20 november 2018, 21:19:07 »
Even vanuit een andere hoek: hoe moet ik Cyburg Needles kwalificeren? Zijn die warm?


Groeten, Ando.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze geen helder hoog hebben, klinken wel oké maar er mist iets.
Eens buizen altijd buizen.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Warme sound??
« Reactie #78 Gepost op: 20 november 2018, 21:31:06 »
Misschien wel door wat Focal aangeeft: dat het mode is. Dat staat los van of je het wel of niet mooi vind.
Nou kijk, ik heb diverse modellen van B&W beluisterd, en die klank viel mij erg op.
Maar ook lezen ik er vaak over in reviews en lees het vaak op forums.
Het is zeker niet enkel B&W, maar gewoon in het algemeen dat zo’n Tuning veel voorkomt.

Net toevallig een gesprekje met mijn maat die op zoek is naar een Sennheiser HD800. Schijnt een waanzinnig goede hoofdtelefoon te zijn met een mooi een neutraal geluid. De opvolger, de HD800S.. is net een tikkeltje minder puristisch getuned. Er schijnt in het Laar een tweede harmonische geïmplementeerd te zijn waardoor het net effe warmer klinkt als zijn voorganger.
Aldus wat je op het net leest.
En zo komen dat soort warmer Tuningen veel al voorbij


Een tijd geleden dacht ik dat ik zelf ook een redelijk neutraal geluid had. Maar door mijn speakers eens bewust een heel stuk verder naar voren plaatsen en is te kijken/luisteren wat het deed als je een wat minder aanwezig laag zou hebben?
Toen kreeg ik dus stuk meer inzicht in de muziek en bleek dat ik al die tijd toch te veel laag had,...terwijl ik dacht dat het redelijk neutraal was. Not.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 21:34:46 door Focal »

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #79 Gepost op: 20 november 2018, 21:38:54 »
en de speaker niet naar voren kan ivm loopruimte.
Dát heb ik hier helaas dus ook!  Deze plaatsing is wel een klein beetje tricky



renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Warme sound??
« Reactie #80 Gepost op: 20 november 2018, 21:39:01 »
Het zal mode zijn. Mijn B&W's zijn 17 jaar oud waarschijnlijk toen anders getuned en sowieso niet naar de mode van nu.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: Warme sound??
« Reactie #81 Gepost op: 20 november 2018, 21:39:13 »
Dus ook afhankelijk van de audiofiele ingrediënten die ik gisteren hier al noemde.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Warme sound??
« Reactie #82 Gepost op: 20 november 2018, 21:41:10 »
Even vanuit een andere hoek: hoe moet ik Cyburg Needles kwalificeren? Zijn die warm?


Groeten, Ando.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze geen helder hoog hebben, klinken wel oké maar er mist iets.
Toch kan ik er uren naar luisteren. Ze zijn inderdaad wat beperkt maar weer totaal niet vermoeiend. De B&W's zijn daarbij vergeleken een stuk 'geweldadiger'. Ik denk dat je ze ook wel 'warm' kan noemen, maar dat klopt dan weer niet met de eerder genoemde theorie over grote conussen.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #83 Gepost op: 20 november 2018, 21:44:10 »
Het zal mode zijn. Mijn B&W's zijn 17 jaar oud waarschijnlijk toen anders getuned en sowieso niet naar de mode van nu.
Dát kan ook nog idd

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Warme sound??
« Reactie #84 Gepost op: 20 november 2018, 21:49:43 »
en de speaker niet naar voren kan ivm loopruimte.
Dát heb ik hier helaas dus ook!  Deze plaatsing is wel een klein beetje tricky


Bij mij zit de bas poort ook aan de achterkant maar er hangen velours gordijnen achter, wellicht scheelt dat. Ik heb in elk geval nooit de behoefte gehad de doppen er op te schroeven. Als ik er echt een paar uurtjes voor ga zitten ga ik overigens aan het schuiven. Ik kom dan meestal een meter van de achtermuur en zo'n twee en een halve meter vanaf de zij uren uut


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Warme sound??
« Reactie #85 Gepost op: 20 november 2018, 22:03:09 »
Even vanuit een andere hoek: hoe moet ik Cyburg Needles kwalificeren? Zijn die warm?


Groeten, Ando.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze geen helder hoog hebben, klinken wel oké maar er mist iets.
Toch kan ik er uren naar luisteren. Ze zijn inderdaad wat beperkt maar weer totaal niet vermoeiend. De B&W's zijn daarbij vergeleken een stuk 'geweldadiger'. Ik denk dat je ze ook wel 'warm' kan noemen, maar dat klopt dan weer niet met de eerder genoemde theorie over grote conussen.


Groeten, Ando.
In de tijd dat ik bij Lokale omroep Zwolle werkte hadden we in de studio Rogers ls3/5a monitoren....wat een pracht geluidsprekers. En natuurlijk weer heel iets anders dan grote luidsprekers, maar na een uitzending ging ik nog wel eens muziek voor mijzelf draaien in de studio. Verveelde nooit. Deze luidsprekers zijn klein en ook nog eens gesloten...maar toch...je zat soms te verbazen over het volwassen geluid wat uit deze dwergjes kwam. Tevens zijn de kleine Mission (wel bass reflex) 760I ook prachtige speakers (en vaak voor een prikkie te krijgen op marktplaats) en kan ik ook uren naar luisteren (helaas gaat het paartje wat ik nu thuis heb staan naar mijn zwager...heb het hem beloofd  ;) )
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 22:14:15 door mmuetst »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Warme sound??
« Reactie #86 Gepost op: 20 november 2018, 22:14:38 »
Het zal mode zijn. Mijn B&W's zijn 17 jaar oud waarschijnlijk toen anders getuned en sowieso niet naar de mode van nu.
De mijne vieren al bijna hun 25 jarig bestaan. Misschien weet Bram wat de mode van toen was?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #87 Gepost op: 20 november 2018, 22:50:19 »
en de speaker niet naar voren kan ivm loopruimte.
Dát heb ik hier helaas dus ook!  Deze plaatsing is wel een klein beetje tricky


Bij mij zit de bas poort ook aan de achterkant maar er hangen velours gordijnen achter, wellicht scheelt dat. Ik heb in elk geval nooit de behoefte gehad de doppen er op te schroeven. Als ik er echt een paar uurtjes voor ga zitten ga ik overigens aan het schuiven. Ik kom dan meestal een meter van de achtermuur en zo'n twee en een halve meter vanaf de zij uren uut


Groeten, Ando.
Een dik gordijn kàn wel een stukje helpen idd. Maar een dop wat meer. Kunt ook de dop wat minder dik maken door er stuk af te snijden. Op die manier demping wat regelen/finetunen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Warme sound??
« Reactie #88 Gepost op: 21 november 2018, 07:38:11 »
Misschien wel door wat Focal aangeeft: dat het mode is. Dat staat los van of je het wel of niet mooi vind.
Nou kijk, ik heb diverse modellen van B&W beluisterd, en die klank viel mij erg op.
Maar ook lezen ik er vaak over in reviews en lees het vaak op forums.
Het is zeker niet enkel B&W, maar gewoon in het algemeen dat zo’n Tuning veel voorkomt.

Net toevallig een gesprekje met mijn maat die op zoek is naar een Sennheiser HD800. Schijnt een waanzinnig goede hoofdtelefoon te zijn met een mooi een neutraal geluid. De opvolger, de HD800S.. is net een tikkeltje minder puristisch getuned. Er schijnt in het Laar een tweede harmonische geïmplementeerd te zijn waardoor het net effe warmer klinkt als zijn voorganger.
Aldus wat je op het net leest.
En zo komen dat soort warmer Tuningen veel al voorbij


Een tijd geleden dacht ik dat ik zelf ook een redelijk neutraal geluid had. Maar door mijn speakers eens bewust een heel stuk verder naar voren plaatsen en is te kijken/luisteren wat het deed als je een wat minder aanwezig laag zou hebben?
Toen kreeg ik dus stuk meer inzicht in de muziek en bleek dat ik al die tijd toch te veel laag had,...terwijl ik dacht dat het redelijk neutraal was. Not.

Een sennheiser 800,800s is voor achter de pc of jouw versterker niet zo geschikt,dus niet doen.

wil je deze 800s dat laten doen waar die voor gemaakt is dan koop je deze complete set (zie onder)Heb zelf de HD650 en die is ook niet zo

geschikt voor achter de pc.de beste keus+klank is de HD 598+dragonfly red,dus gooi geen geld weg en denk goed na :neenee:

Hier de set:
https://link.marktplaats.nl/m1344848357
« Laatst bewerkt op: 21 november 2018, 08:37:59 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Warme sound??
« Reactie #89 Gepost op: 21 november 2018, 07:39:07 »
Even vanuit een andere hoek: hoe moet ik Cyburg Needles kwalificeren? Zijn die warm?

Groeten, Ando.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze geen helder hoog hebben, klinken wel oké maar er mist iets.
Toch kan ik er uren naar luisteren. Ze zijn inderdaad wat beperkt maar weer totaal niet vermoeiend. De B&W's zijn daarbij vergeleken een stuk 'geweldadiger'. Ik denk dat je ze ook wel 'warm' kan noemen, maar dat klopt dan weer niet met de eerder genoemde theorie over grote conussen.


Groeten, Ando.
In de tijd dat ik bij Lokale omroep Zwolle werkte hadden we in de studio Rogers ls3/5a monitoren....wat een pracht geluidsprekers. En natuurlijk weer heel iets anders dan grote luidsprekers, maar na een uitzending ging ik nog wel eens muziek voor mijzelf draaien in de studio. Verveelde nooit. Deze luidsprekers zijn klein en ook nog eens gesloten...maar toch...je zat soms te verbazen over het volwassen geluid wat uit deze dwergjes kwam. Tevens zijn de kleine Mission (wel bass reflex) 760I ook prachtige speakers (en vaak voor een prikkie te krijgen op marktplaats) en kan ik ook uren naar luisteren (helaas gaat het paartje wat ik nu thuis heb staan naar mijn zwager...heb het hem beloofd  ;) )

Schaf eens een setje Celestion 3 aan.  Het zal je verbazen.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.