Auteur Topic: Warme sound??  (gelezen 63519 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Warme sound??
« Reactie #165 Gepost op: 25 november 2018, 07:05:39 »
+1.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Warme sound??
« Reactie #166 Gepost op: 25 november 2018, 12:45:25 »
Toch weer tekenend!  Ik zit zo op het Auralic forum te kijken (ik heb een Auralic) streamer,.. en er komt een topic voorbij ivm de digitale filters die je kunt toepassen.
Ik zelf gebruik het ‘Precize’ filter omdat deze een zogoed als vlakke weergave heeft.  Bijna ieder ander die reageert op het topic gebruikt het ‘Smooth’ filter.  Ik gebruik deze niet omdat deze ondermeer een aangezet laag laat horen.

Xuanqian reageer ook, hij is ceo van Auralic en heeft een o.a Master in sound engineering.




Het Smooth filter is dus eigenlijk voor het gebruik voor een bepaald soort opname.

Hier toevallig ook Auralic gebruikers?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2018, 13:23:33 door Focal »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Warme sound??
« Reactie #167 Gepost op: 25 november 2018, 13:22:50 »
Sound engendering? Is dat net zoiets als genverbrander?
( grapje voor insiders).
An inability to grasp science is no argument against it....

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #168 Gepost op: 25 november 2018, 13:24:10 »
Sound engendering? Is dat net zoiets als genverbrander?
( grapje voor insiders).
Sorry... tiepvautje

(Reeds verbeterd)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Warme sound??
« Reactie #169 Gepost op: 25 november 2018, 15:02:23 »
Sound engendering? Is dat net zoiets als genverbrander?
( grapje voor insiders).
Dat was nog eens een ontmaskering a.g.v. een typo...

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Warme sound??
« Reactie #170 Gepost op: 01 december 2018, 23:35:36 »
Yup, ik werk bij een klein technisch bedrijf dat custom-Made kampeerauto interieurs (en álles wat daarbij hoort) bouwt/maakt. Veel technische zaken bij elkaar dus;)   Och.. en daar is wel keer de mogelijk iets leuks voor jezelf te maken. Qua houtsoort is het op zich niet zo heel spannend. Het kan idd werken, dus eerst de boel in huis laten acclimatiseren, dan pas verwerken.  Het word ook geschilderd en maakt ook al dat de kop’se kanten vlak/glad  zijn en niet/of nihil absorberen.   In mijn geval maakt het niet heel veel uit wat of de overhand krijgt. Diffusie of absorptie. Leuk projectje.

Ik heb onlangs enkele luidsprekers aangeschaft en bij één van de luistersessies viel me een enorm wandpaneel op achter de audioset. Het paneel fungeerde als decoratie / diffuser en was gemaakt van 3D houtstrips (zie foto). Ondanks dat de hoogteverschillen tussen de verschillende strips hooguit (en max) enkele cm bedraagt was het effect goed en in positieve zin te merken aldus de verkopende partij.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #171 Gepost op: 02 december 2018, 11:01:32 »
Yup, ik werk bij een klein technisch bedrijf dat custom-Made kampeerauto interieurs (en álles wat daarbij hoort) bouwt/maakt. Veel technische zaken bij elkaar dus;)   Och.. en daar is wel keer de mogelijk iets leuks voor jezelf te maken. Qua houtsoort is het op zich niet zo heel spannend. Het kan idd werken, dus eerst de boel in huis laten acclimatiseren, dan pas verwerken.  Het word ook geschilderd en maakt ook al dat de kop’se kanten vlak/glad  zijn en niet/of nihil absorberen.   In mijn geval maakt het niet heel veel uit wat of de overhand krijgt. Diffusie of absorptie. Leuk projectje.

Ik heb onlangs enkele luidsprekers aangeschaft en bij één van de luistersessies viel me een enorm wandpaneel op achter de audioset. Het paneel fungeerde als decoratie / diffuser en was gemaakt van 3D houtstrips (zie foto). Ondanks dat de hoogteverschillen tussen de verschillende strips hooguit (en max) enkele cm bedraagt was het effect goed en in positieve zin te merken aldus de verkopende partij.

Wel gaaf hoor! Is mooi gemaakt panelen!  Die panelen werken dan vooral in het middengebied en deels hoog denk ik zo.  De hoogte verschillen hoeven idd niet zo heel erg groot te zijn.

Oh, wat voor mooi’s heb je gekocht dan?;)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Warme sound??
« Reactie #172 Gepost op: 02 december 2018, 12:54:28 »
Yup, ik werk bij een klein technisch bedrijf dat custom-Made kampeerauto interieurs (en álles wat daarbij hoort) bouwt/maakt. Veel technische zaken bij elkaar dus;)   Och.. en daar is wel keer de mogelijk iets leuks voor jezelf te maken. Qua houtsoort is het op zich niet zo heel spannend. Het kan idd werken, dus eerst de boel in huis laten acclimatiseren, dan pas verwerken.  Het word ook geschilderd en maakt ook al dat de kop’se kanten vlak/glad  zijn en niet/of nihil absorberen.   In mijn geval maakt het niet heel veel uit wat of de overhand krijgt. Diffusie of absorptie. Leuk projectje.

Ik heb onlangs enkele luidsprekers aangeschaft en bij één van de luistersessies viel me een enorm wandpaneel op achter de audioset. Het paneel fungeerde als decoratie / diffuser en was gemaakt van 3D houtstrips (zie foto). Ondanks dat de hoogteverschillen tussen de verschillende strips hooguit (en max) enkele cm bedraagt was het effect goed en in positieve zin te merken aldus de verkopende partij.

Wel gaaf hoor! Is mooi gemaakt panelen!  Die panelen werken dan vooral in het middengebied en deels hoog denk ik zo.  De hoogte verschillen hoeven idd niet zo heel erg groot te zijn. Oh, wat voor mooi’s heb je gekocht dan?

De 3D panelen op de foto zijn niet de panelen die hij gebruikt heeft voor zijn 2 bij 3 meter wandpaneel. Die heb ik ter illustratie van de website van style4walls gehaald. Geen idee of deze panelen invloed hebben in (met name) het midden en deels hoog gebied? Ik loop al enige tijd met de gedachte rond om "iets" met de uitstekende muur achter mijn luisterplek te doen. Het gebruik van 3D panelen zou een optie kunnen zijn. Puur decoratief overigens en niet zozeer als diffuser al sluit het één het ander niet uit in dit geval.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Warme sound??
« Reactie #173 Gepost op: 07 december 2018, 18:07:45 »
Hier een link naar een post van iemand die ik hoog inschat als het gaat over akoestiek:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53407.msg3195628#msg3195628

Incl uitleg en link naar waarom geen diffusie toe passen in een luisterruimte.

In ieder geval boeiend om te lezen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #174 Gepost op: 07 december 2018, 18:15:24 »
Hier een link naar een post van iemand die ik hoog inschat als het gaat over akoestiek:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53407.msg3195628#msg3195628

Incl uitleg en link naar waarom geen diffusie toe passen in een luisterruimte.

In ieder geval boeiend om te lezen.

Gr. Hans
Ga ik eens doen. Thanks!

Al zit ik wel met een compromis tussen effectiviteit en esthetisch oogpunt   

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Warme sound??
« Reactie #175 Gepost op: 07 december 2018, 19:03:42 »
Heb ik gelukkig geen last meer van.  Yeah

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #176 Gepost op: 08 december 2018, 12:33:59 »
Heb ik gelukkig geen last meer van.  Yeah

Gr. Hans
Watdan??

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #177 Gepost op: 08 december 2018, 12:35:23 »
Hoeveel zou dit nog reflecteren??  Is natuurlijk een print.
Vanuit akoestisch oogpunt niet heel best lijkt me?

 



Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Warme sound??
« Reactie #178 Gepost op: 08 december 2018, 12:52:18 »
Zoiets heb ik ook achter de luisterpositie, met nog drie kleinere, verwacht niet dat het heel veel zal doen... vraag me af of het nut heeft hier noppenschuim achter te plakken..
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Warme sound??
« Reactie #179 Gepost op: 08 december 2018, 13:11:02 »
Zoiets heb ik ook achter de luisterpositie, met nog drie kleinere, verwacht niet dat het heel veel zal doen... vraag me af of het nut heeft hier noppenschuim achter te plakken..
Nou.. ik denk van niet . Heb er eerder ook nooit zogoed naar gekeken, maar het is erg strak geweven met redelijk dik materiaal. En er zit ook nog een redelijke verflaag overheen.
Dus mid en hoog gaat er zomaar niet doorheen denk ik