Auteur Topic: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand  (gelezen 15772 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #30 Gepost op: 14 november 2018, 00:02:16 »
Iedereen mag zijn bedenkingen hebben, ik zeg mijn mening, dan maar een hork ;D

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #31 Gepost op: 14 november 2018, 06:25:39 »
Zeker nooit een goed afgestelde tafel gehoord! Met een goed element. Een cd kan mooi klinken, maar een groot deel is rotzooi. Vinyl kan ook minder klinken maar over het algemeen wint de plaat het hier van een cd. Het is echter, veel natuurlijker. Mensen die het niets vinden hebben geen goed element gehoord met een goede afstelling. En dat zogenaamde kampvuurgeluidje heb ik bij haast niet één plaat. En als het er al een beetje is stoort het mij totaal niet. Dat cd beter is(klinkt) is dus Bullshit.

Jeetje wat is Infinity eigenwijs,niet te vatten,dat er überhaupt nog een discussie ontstaat over dit onderwerp. :neenee:

Platenspelers is nostalgie en wat moet je wel niet inversteren om gelijke perfekte weergave te creeren? terwijl een secondhand

philips of sony cdspeler 20/30 euro'tjes kost. moet niet denken aan de knisper knasper en getik van een pick up ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #32 Gepost op: 14 november 2018, 07:38:22 »
Cd moet technisch superieur klinken volgens de specs. Maar het klinkt niet altijd beter dan vinyl, kan te wijten zijn aan opname, mastering etc.
Zo gebeurd het dat vinyl door een betere opname en mastering beter klinkt.
Verder moeten we het belevingsdeel zeker niet onderschatten. Hier komt er geen nieuwe cd meer in maar koop ik alles nieuw op vinyl.
Waarom? Omdat de beleving van het plaatjes draaien voor mij hoort bij het genieten van mijn favoriete muziek  8) 8)
ik moet wel zeggen dat ik alleen oudere platen heb. Ik heb een nieuwe gekocht een paar jaar geleden en dat beviel me totaal niet, wat was dat een slecht geluid, dat had ik nog nooit gehoord zo slecht.

Maar gelukkig beter dan cd.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #33 Gepost op: 14 november 2018, 08:05:42 »
Zeker nooit een goed afgestelde tafel gehoord! Met een goed element. Een cd kan mooi klinken, maar een groot deel is rotzooi. Vinyl kan ook minder klinken maar over het algemeen wint de plaat het hier van een cd. Het is echter, veel natuurlijker. Mensen die het niets vinden hebben geen goed element gehoord met een goede afstelling. En dat zogenaamde kampvuurgeluidje heb ik bij haast niet één plaat. En als het er al een beetje is stoort het mij totaal niet. Dat cd beter is(klinkt) is dus Bullshit.

Jeetje wat is Infinity eigenwijs,niet te vatten,dat er überhaupt nog een discussie ontstaat over dit onderwerp. :neenee:

Platenspelers is nostalgie en wat moet je wel niet inversteren om gelijke perfekte weergave te creeren? terwijl een secondhand

philips of sony cdspeler 20/30 euro'tjes kost. moet niet denken aan de knisper knasper en getik van een pick up ???
waar heb je het over? Knisper en Kasper en getik. Lees eens goed!!! Komt door slechte afstelling en niet goed opgeslagen Vinyl. Gelukkig maak ik zelf uit wat waar ik van geniet, net zoals een GOEDE CD. Trouwens ook gebruik ik ook nog regelmatig een cassette Deck(Nakamichi) met Metal XG tape, ook dat klinkt geweldig. Ook hier geld een goede afstelling.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #34 Gepost op: 14 november 2018, 08:07:14 »
Cd moet technisch superieur klinken volgens de specs. Maar het klinkt niet altijd beter dan vinyl, kan te wijten zijn aan opname, mastering etc.
Zo gebeurd het dat vinyl door een betere opname en mastering beter klinkt.
Verder moeten we het belevingsdeel zeker niet onderschatten. Hier komt er geen nieuwe cd meer in maar koop ik alles nieuw op vinyl.
Waarom? Omdat de beleving van het plaatjes draaien voor mij hoort bij het genieten van mijn favoriete muziek  8) 8)
ik moet wel zeggen dat ik alleen oudere platen heb. Ik heb een nieuwe gekocht een paar jaar geleden en dat beviel me totaal niet, wat was dat een slecht geluid, dat had ik nog nooit gehoord zo slecht.

Maar gelukkig beter dan cd.

Gr. Hans
bijna net zo slecht als een slechte CD.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #35 Gepost op: 14 november 2018, 08:12:19 »
Moeten we geen onderscheid maken tussen hetgeen op de geluidsdrager is gezet en waar de geluidsdrager technisch toe in staat is?

Kijk vooral waar je zelf het meeste plezier aan beleeft.
Maar ga alsjeblieft niet de technische mogelijkheden van de geluidsdrager vergelijken met hetgeen er op de geluidsdrager staat.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2018, 09:39:16 »
 Good Posting
 Beter zou ik het niet kunnen verwoorden.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2018, 10:06:53 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #37 Gepost op: 14 november 2018, 09:51:16 »
:reddance:
 Beter zou ik het niet kunnen verwoorden.

Inderdaad... maar wel interessant om zo alle reacties te volgen.
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #38 Gepost op: 14 november 2018, 10:57:13 »
Cd moet technisch superieur klinken volgens de specs. Maar het klinkt niet altijd beter dan vinyl, kan te wijten zijn aan opname, mastering etc.
Zo gebeurd het dat vinyl door een betere opname en mastering beter klinkt.
Verder moeten we het belevingsdeel zeker niet onderschatten. Hier komt er geen nieuwe cd meer in maar koop ik alles nieuw op vinyl.
Waarom? Omdat de beleving van het plaatjes draaien voor mij hoort bij het genieten van mijn favoriete muziek  8) 8)
ik moet wel zeggen dat ik alleen oudere platen heb. Ik heb een nieuwe gekocht een paar jaar geleden en dat beviel me totaal niet, wat was dat een slecht geluid, dat had ik nog nooit gehoord zo slecht.

Maar gelukkig beter dan cd.

Gr. Hans
bijna net zo slecht als een slechte CD.

Is niet wat er staat. Maar goed. Ieder zijn overtuiging.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #39 Gepost op: 14 november 2018, 11:53:50 »
Het mooie is dat er geen verschil hoorbaar is als je schakelt tussen opname en bron van cd en/of vinyl. Het mooie is dat je met de bias het net anders kan laten klinken, heerlijk. Met audio bezig zijn is voor mij niet alleen met één apparaat ;)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #40 Gepost op: 14 november 2018, 12:19:37 »
Het mooie is dat er geen verschil hoorbaar is als je schakelt tussen opname en bron van cd en/of vinyl. Het mooie is dat je met de bias het net anders kan laten klinken, heerlijk. Met audio bezig zijn is voor mij niet alleen met één apparaat ;)

Je bedoelt dan dezelfde opname / master als bron en tijdens afspelen van LP of CD geen verschil horen tussen beide geluidsdragers?
Dus ook volume gelijk getrokken?
Zou goed kunnen.

Of bedoel je een levend spelende en/of zingende artiest en daar de opname van?  Schakelen tussen beide en je hoort geen verschil?  Of je de opname nou van CD of LP hoort?
Ik betwijfel of je de echte bron niet kunt onderscheiden van de weergave? 
Het zou kunnen dat je tussen LP en CD geen verschil hoort.  Maar dan zijn we weer bij mijn bovenste zinnetjes.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #41 Gepost op: 14 november 2018, 12:25:16 »
Ik denk dat Infinity hier cassette-opnames bedoelde met nabandcontrole en dan spelen met de bias.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #42 Gepost op: 14 november 2018, 12:40:49 »
Ik denk dat Infinity hier cassette-opnames bedoelde met nabandcontrole en dan spelen met de bias.

Oh eh jah.  Nou valt het kwartje eehhh 20 cent muntje.

Dank dank.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #43 Gepost op: 14 november 2018, 14:42:11 »
Ik denk dat Infinity hier cassette-opnames bedoelde met nabandcontrole en dan spelen met de bias.
Toppie!

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Vinyl versus CD een kwoot van Ben Liebrand
« Reactie #44 Gepost op: 15 november 2018, 06:33:27 »
Ik denk dat Infinity hier cassette-opnames bedoelde met nabandcontrole en dan spelen met de bias.
Toppie!

 ;D Toppie!
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000