Auteur Topic: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers  (gelezen 28162 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #30 Gepost op: 02 november 2018, 08:15:48 »

1120 watt :o jeetje,Infinity, nu jij, welke versterker bezit jij nu? kon het ook niet terugvinden in de vorige posting.

En heel mischien een foto'tje van de set ik ben er gek op ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #31 Gepost op: 02 november 2018, 10:09:02 »
Ik ken die Adam, super mooi om te zien ook. En toch kies ik voor Infinity om de simpele reden dat ik de emim en emit fijner vindt. Bij de Adam ben je snel luistermoe terwijl je dat met de Infinity niet hebt. En die nieuwe materialen wil niet altijd zeggen dat het beter is, wel anders en vaak goedkoper. Zo heeft ieder zijn voorkeur. De speakerkast van de Sigma is ook beter dan de Omega, hier geen houterig bass(Wat dat ook betekent). Hier geen Crown of wat dan ook van dat type versterker. Wel Bryston 7B SST 600 watt@8 Ohm.
Het is trouwens niet voor niets dat in de hoogste top hifi Ribbons worden gebruikt en geen AMT Ribbons.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 12:03:45 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #32 Gepost op: 02 november 2018, 10:14:13 »

1120 watt :o jeetje,Infinity, nu jij, welke versterker bezit jij nu? kon het ook niet terugvinden in de vorige posting.

En heel mischien een foto'tje van de set ik ben er gek op ;)
goed dat je toegeeft dat je fout zit met foum of rubber!

Foto's begin ik niet aan op een forum, dat hou ik privé.
Ik moet zeggen dat de Vincent SP991 eigenlijk weinig onderdoet voor de Bryston.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #33 Gepost op: 02 november 2018, 10:28:28 »

1120 watt :o jeetje,Infinity, nu jij, welke versterker bezit jij nu? kon het ook niet terugvinden in de vorige posting.

En heel mischien een foto'tje van de set ik ben er gek op ;)
goed dat je toegeeft dat je fout zit met foum of rubber!

Foto's begin ik niet aan op een forum, dat hou ik privé.
Ik moet zeggen dat de Vincent SP991 eigenlijk weinig onderdoet voor de Bryston.

Dat kleine stapje, het grote verschil, mag natuurlijk wat kosten als je een echte liefhebber bent.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #34 Gepost op: 02 november 2018, 11:10:36 »

1120 watt :o jeetje,Infinity, nu jij, welke versterker bezit jij nu? kon het ook niet terugvinden in de vorige posting.

En heel mischien een foto'tje van de set ik ben er gek op ;)
goed dat je toegeeft dat je fout zit met foum of rubber!

Foto's begin ik niet aan op een forum, dat hou ik privé.
Ik moet zeggen dat de Vincent SP991 eigenlijk weinig onderdoet voor de Bryston.

Wat toegeven dat ik fout zit? je doelt op de epsilon? dat die geen foam heeft?

Is het niet zo dat jij beweerde dat alle infinyties shit waren toe HK de boel overnam?naderhand draai je bij toen je doorkreeg

dat dan jouw sigma's gewoon een HK product was,en tja wat doe jij dan,de overture`s die je afkraakte in het begin worden

plotsklaps weer goede speakers. Kijk maar in het begin van dit topic dan word je wel iets wijzer en vergissen is menselijk

niet dan? dus nogmaals als ik wil weten of een speaker foam heeft,en dan vooral USA exoten kijk ik op ebay-usa staan daar

de foamvervangers voor woofers of middentoners te koop, dan worden die aangeboden door usa-leveranciers,dus ik dacht in

NL niet leverbaar omdat de aantallen epsilon speakers vrijwel nihil zijn alhier. :o
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 11:14:09 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #35 Gepost op: 02 november 2018, 11:43:00 »
Wat lul jij!!! Dan zijn er vanaf '83 geen echte Infinity's meer!!! Maar de drie oprichters van Infinity bleef gewoon hoogwaardige speakers bouwen op de zelfde manier. De laatste IRS Serie zijn ook nog echte High end Infinity ook al was Nudell toen al vertrokken en Genesis begonnen(gebruiken RIBBONS in hun kostbare speakers). De Overture klinkten nog wel mooi, maar niet meer het Infinity geluid, dat zeg ik. De zogenaamde Reference MKII hebben alleen de naam nog, maar zijn zéér matige speakers. Ik heb in '78 de eerste Infinity gehoord en sindsdien verliefd op dit merk. Welke Infinity's heb jij gehad? Smashfreak

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #36 Gepost op: 02 november 2018, 11:45:22 »
In de eind jaren 80 zijn de ontwerpen wat verandert, maar nog altijd top!
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 11:50:11 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #37 Gepost op: 02 november 2018, 11:47:19 »

1120 watt :o jeetje,Infinity, nu jij, welke versterker bezit jij nu? kon het ook niet terugvinden in de vorige posting.

En heel mischien een foto'tje van de set ik ben er gek op ;)
goed dat je toegeeft dat je fout zit met foum of rubber!

Foto's begin ik niet aan op een forum, dat hou ik privé.
Ik moet zeggen dat de Vincent SP991 eigenlijk weinig onderdoet voor de Bryston.

Dat kleine stapje, het grote verschil, mag natuurlijk wat kosten als je een echte liefhebber bent.   ;)
zo is dat, maar het prijs verschil tussen de twee versterkers hoor IK niet terug :)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #38 Gepost op: 02 november 2018, 11:53:55 »
En de Renaisance Sigma en Epsilon zijn nog in Amerika gemaakt en niet in Denemarken. De Delta speakers met emit waren ook nog wel goed, maar ook niet meer wat ik gewoon ben van Infinity.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #39 Gepost op: 02 november 2018, 12:28:30 »
En de Renaisance Sigma en Epsilon zijn nog in Amerika gemaakt en niet in Denemarken. De Delta speakers met emit waren ook nog wel goed, maar ook niet meer wat ik gewoon ben van Infinity.

Wie beweerd dan dat die niet in de usa zijn gemaakt,feiten graag, heb beweerd de de overture serie tweeters focal tweeters

zijn en de serie 81 mk2 deense jamo tweeters.of de overture series in de usa zijn gemaakt weet ik nu niet, maar ik kijk daar de

komende dagen effe na want ze staan bij mijn kapper in zijn zaak. Moet bekennen dat ze daar uitstekend klinken,terwijl ik

ze na een paar weken of zo zat was...…...het kan verkeren :(

« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 12:33:20 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #40 Gepost op: 02 november 2018, 13:02:11 »
Ik ken die Adam, super mooi om te zien ook. En toch kies ik voor Infinity om de simpele reden dat ik de emim en emit fijner vindt. Bij de Adam ben je snel luistermoe terwijl je dat met de Infinity niet hebt.

Oh ik wist niet dat je infinity's hebt (hoewel dat logischerwijs ook wel uit je naam op te maken was).

Hoe dan ook wil ik niet anti-Infinity overkomen. Ik ben eerder een aanhanger. Met veel plezier heb ik verschillende modellen gebruikt:
- Reference 51i MKii
- Reference 21i
- Reference 50
- Kappa 7.2i
- Renaissance 90's

Ik vond met name de Kappa's en de Renaissances prachtig mooi. Flinken jongens en ook echt goed geluid. M'n laatste Infinity's waren de R90's en die had ik in piano gloss uitvoering. Dat vond ik wel heel mooi (nu nog).

Citaat
En die nieuwe materialen wil niet altijd zeggen dat het beter is, wel anders en vaak goedkoper. Zo heeft ieder zijn voorkeur. De speakerkast van de Sigma is ook beter dan de Omega, hier geen houterig bass(Wat dat ook betekent). Hier geen Crown of wat dan ook van dat type versterker.

Het verschil in bouwkwaliteit tussen een Infinity IRS en een Barefoot is geen kwestie van smaak hoor. Infinity's zijn van hout en dunne snoertjes die 'houtje touwtje' aan elkaar gesoldeerd zijn. De Barefoots (en genelecs) zijn gemaakt van gegoten staal. Kijk maar eens of je wat foto's kunt vindne waar je ze beiden van binnen ziet. Het verscihl is zo groot als een houten hut en een stenen huis.

De bas van de Sigma is indd. beter dan die van de Omega (ik heb ze naast elkaar geohord bij de kerel waar we de omega's gingen ophalen).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #41 Gepost op: 02 november 2018, 13:45:50 »
De Renaissance heb ik ook gehad, prachtige elegante speakers die je mooi achterover kunt zetten. De Sigma zijn wel nog beter gebouwd(90 kilo)en geen simpel hout hoe jij het zegt, ook het filter is nog mooier en beter. De dunne kabeltjes zit hier niet in de sigma,  maar zijn zelfs tot 6mm2 voor de bass. En elko's met 2% tolerantie zelfs in deze tijd komt dat niet vaak voor.
De Renaissance die ik had, had ook dikke kabel in de kast en een verbeterde filter. Van wat ik begrepen heb zijn er in de Ren. Serie de crossover in de vijf jaar(1990/95) een paar maal verbeterd/veranderd.
De Renaissance klinkt anders dan de Sigma terwijl ze bijna de zelfde drivers hebben, de img Sigma lager midden heeft een zwaardere magneet dan die in de Renaisance. Bij de Sigma kun je ook de de emit emim en bass veranderen met schakelaars. Ik heb de bass op normaal staan en dat klinkt geweldig. Met de schakelaar op plus is ook super, maar voor mij vaak net te veel. Ze hebben het vaak over de Kappa 9(A) over de geweldige bass, maar de Sigma doet dat echt nóg beter.
PS een beetje kleuring hou ik wel van :)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #42 Gepost op: 02 november 2018, 14:03:57 »
@Bram: jij zegt dat ik niet in de gaten had dat de Sigma van de Harman groep was  graag geen onzin vertellen!!! Nog éénmaal dan. TOT ONGEVEER HET JAAR 2000 hebben ze hoogwaardige speakers gebouwd. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Lees eens op het net over Infinity.
Arnie Nudell John Ulrick en Cary Christie, ook Ulrick is overleden. Christie heeft nog meegewerkt aan de laatste IRS Serie.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 14:10:09 door Infinity »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #43 Gepost op: 02 november 2018, 14:07:12 »
Mijn R90's heb ik nooit opengemaakt, dus ik heb geen idee wat daar in zat.

Maar als ik op crossover Infinity IRS sigma zoek kom ik dit soort plaatjes tegen:

Ik weet niet hoor, maar voor dat geld mag het wel iets meer zijn dan wat componenten op een plank getimmerd, lijkt me... Maar ik ben geen technicus dus misschien zit ik ernaast hoor.

Maar los van of het wel of niet goed was, sindsdien is bouwkwaliteit gewoon sterk verbeterd:

Infinity IRS Sigma:


Barefoot




« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 14:09:01 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #44 Gepost op: 02 november 2018, 14:14:29 »
 stop Dat is alleen het gedeelte van de woofer. Er zitten twee zeer grote mooie filters hoger in de kast, op twee verschillende plaatsen ;)
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 14:38:36 door Infinity »