Auteur Topic: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers  (gelezen 28172 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #15 Gepost op: 01 november 2018, 14:27:39 »
Tand des tijds zegt mij niets. Ik heb Magico gehoord, héél mooi. Maar de Infinity vindt ik beter! Het klinkt zo zuiver en echt. En Coax wordt in de auto al minder gevonden dan een compo setje. En wat dacht je van beta😎

Hebben die van jouw nu rubber of foamranden infinity? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #16 Gepost op: 01 november 2018, 14:38:34 »
De IRS Serie heeft Rubber. Net als de Ren.90. Heb ook Kappa (diverse modellen) gehad, en die hebben foum randen. Maar die speakers klinken ook super. En na mijn idee klinkt de bass net wat anders dan Rubber.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #17 Gepost op: 01 november 2018, 16:00:26 »
Ligt er maar aan welke serie het betreft.

De IRS 1A, 2A, 2.5, 4.5., Beta enz. hadden allemaal af fabriek foam.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #18 Gepost op: 01 november 2018, 16:46:38 »


Kleine monitoren zoals die van joseph die worden meer gekocht door kerels die van de baas des huises gedwongen worden

om litle speakers te kopen,

Wat heb jij toch altijd voor problemen met vrouwen Bram? Last van de één of andere obsessie? Je laat geen mogelijkheid ongemoeid om dit soort onzin naar voren te brengen. Het zou fijn zijn als we het gewoon over audio hebben in plaats van steeds weer met deze onzin aan te komen.

Sorry... het begon me een beetje te irriteren.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #19 Gepost op: 01 november 2018, 16:55:00 »

Beetje iriteren! man jij iriteerd mij aan de lopende band met jouw gezanik,gewoon mij overslaan thats all :yaw:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #20 Gepost op: 01 november 2018, 16:56:58 »
De IRS Serie heeft Rubber. Net als de Ren.90. Heb ook Kappa (diverse modellen) gehad, en die hebben foum randen. Maar die speakers klinken ook super. En na mijn idee klinkt de bass net wat anders dan Rubber.

De Epsilon heeft foam dat staat vast :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #21 Gepost op: 01 november 2018, 17:03:03 »
Nou wat Bram zegt komt wel vaak voor. Maar niet altijd natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2018, 17:05:57 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #22 Gepost op: 01 november 2018, 17:06:33 »
De IRS Serie heeft Rubber. Net als de Ren.90. Heb ook Kappa (diverse modellen) gehad, en die hebben foum randen. Maar die speakers klinken ook super. En na mijn idee klinkt de bass net wat anders dan Rubber.

De Epsilon heeft foam dat staat vast :'(
nee hoor, je zit fout.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #23 Gepost op: 01 november 2018, 17:08:31 »
Ligt er maar aan welke serie het betreft.

De IRS 1A, 2A, 2.5, 4.5., Beta enz. hadden allemaal af fabriek foam.
dat weet ik, er zijn er nog meer met foum ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #24 Gepost op: 01 november 2018, 17:13:21 »

Alle infinity speakers die Henk benoemt + de epsilon hebben allemaal Foam, kijk maar op Ebay.DE ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #25 Gepost op: 01 november 2018, 17:52:30 »
IK ken ze toch!!! Ze zijn van RUBBER net als de Sigma, waar ook de mid/laag van RUBBER zijn.
En speakers van foum is ook geen probleem die zijn gewoon te vervangen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #26 Gepost op: 01 november 2018, 20:56:09 »

Alle infinity speakers die Henk benoemt + de epsilon hebben allemaal Foam, kijk maar op Ebay.DE ;)

Ik had Infinity Renaissance 90's. Die hadden rubber randen.
De omega's van die vriend van mij hebben ook rubber randen (net als de andere modellen in die laatste IRS serie).

De Kappa 7.2i's die ik had, hadden foam randen. De kappa serie ervoor had ook foam randen.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2018, 21:06:46 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #27 Gepost op: 01 november 2018, 20:57:20 »
@Maw, je vergeet de Sigma en Epsilon die in '95 uitkwamen en in ,98 de Omega, dit waren de laatste echte Infinity De Omega was goed maar de Sigma is mooier.

Oh ik wist idd even niet dat die nog zo ‘jong’ zijn. Wel goede speakers inderdaad. Heb ze beiden gehoord. Een goede vriend van me heeft de Omega’s nog.

Moet zeggen dat ‘de tand des tijds’ wel toeslaat. Hij heeft namelijk ook (coax cardiod) Geithains (zelfde als ik heb), Barefoot gen2 en hagelnieuwe coax Genelecs (8341’s met 7360 sub). Die zijn allemaal wel stukken beter dan de Omega’s.

En of die beter zijn maakt de kamer wel uit. de genoemde speakers zijn of nearfield studiospeakers oftewel een satelietset

Heb je dan met grote kamers te doen dan kan een omega dat beter klaren dacht ik zomaar.

De Barefoots, Omega's en Genelecs staan in dezelfde ruimte. Allemaal vergelijkbaar qua headroom. Allemaal prima als mains te gebruiken.

Heb je dan met grote kamers te doen dan kan een omega dat beter klaren dacht ik zomaar.

Zelfs in het laag en op hoger volume komen de Omega's niet mee. De barefoot bass is zo clean en duidelijk vergeleken met de Omega's. De bass op de Omega's klinkt een beetje houteriger. Alsof je de kasten hoort trillen. Vroeger mooi spul. Tegenwoordig al ver ingehaald door wat er momenteel te krijgen is.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2018, 21:05:13 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #28 Gepost op: 01 november 2018, 21:31:39 »
De Omega heeft ook geen IMG woofers meer, wel een dubbel spreekspoel. Maar dat de woofers niet meekomen snap ik niet, wel een krachtig vetsterker gebruiken. De Omega is wat moeilijker aan te sturen dan de Sigma. En dat deze speakers niet meer mee kunnen is echt flauwekul. Ook op heel hoog volume blijven de Sigmas  strak en in het hoog zuiver.
Waarom zou het nu beter zijn? Misschien anders.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #29 Gepost op: 02 november 2018, 07:29:56 »
De Omega heeft ook geen IMG woofers meer, wel een dubbel spreekspoel. Maar dat de woofers niet meekomen snap ik niet, wel een krachtig vetsterker gebruiken. De Omega is wat moeilijker aan te sturen dan de Sigma.

Hij gebruikt een Benchmark DAC1 HDR als bron/voorversterker. Als eindversterkers gebruikt hij een Crown K2 (laag) en Vincent SP-T800 monoblokken (mid en hoog).
Aan 4 ohm leveren de Crown 800W en Vincent 320W per kanaal = 1120W per kanaal aan 4 ohm. Is dat genoeg denk je?  ;D

En dat deze speakers niet meer mee kunnen is echt flauwekul. Ook op heel hoog volume blijven de Sigmas  strak en in het hoog zuiver.
Waarom zou het nu beter zijn? Misschien anders.

Waarom zou het beter zijn? Ik denk dat sinds de Omega's weinig zaken veel beter zijn geworden. Ik denk wel dat veel dingen een beetje beter zijn geworden in de prestigeproducten van tegenwoordig. Al die dingen zorgen samen denk ik toch wel voor een significante verbetering.

Denk aan verbeteringen in materialen voor drivers, verbeteringen in metingen/ontwikkeling van waveguides, versimpeling van hoge order filtering in actieve (en digitale) crossovers...

Vergelijk maar eens een hedendaagse goede Ribbon (zoals in de Adam Tensor of Monitor Audio Platinum) met die Infinity Sigma.
Dat is nog best wel een groot verschil hoor.

Ook op heel hoog volume blijven de Sigmas  strak en in het hoog zuiver.

Daar ben ik het zeker wel mee eens. Dat geldt ook voor de Omega's. Je hebt dan echt veel vermogen.
Met 2 x 12" wil kun je echt heel veel lucht veprlaatsen (en ook de midbass conus en de ribbons trekken het inderdaad makkelijk).

Qua vergelijkbaar vermogen zou je dan deze Genelec sub woofer moeten pakken:

https://www.genelec.com/7380a

Maar op 'heel hoog' niveau hebben we ze niet vergeleken. Natuurlijk wel even losgegrokken maar je kunt je denk ik wel voorstellen dat je met een systeem met 10" subwoofer minder vermogen hebt dan met een set Omega's, maar nog steeds erg veel vermogen hebt. Dan moet je vrij bruut gaan blazen als je dat verschil bloot wilt leggen.  ;D

Hoe dan ook, z'n Omega's staan niet op internet maar als zich een koper aandient weet ik vrij zeker dat hij ze wel van de hand wil doen sinds de aanschaf van de Genelecs set.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2018, 07:50:02 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.