Auteur Topic: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers  (gelezen 28538 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #135 Gepost op: 05 november 2018, 17:08:57 »
 :claps:
Het merk Infinity haalt in elk geval niet het beste in de mensch naar boven als ik het zo een beetje volg. :afro:
Zo rond '85 een hele fraaie set met Infinity gehoord, een set die later in de containerbak belandde na een binnenbrandje. Het Philips cassettedeck uit die set( gelijk een tank gebouwd) heb ik daar nog uit gered en van rookschade ontdaan.
nee alleen bij mensen die ze gehoord hebben en van realistisch geluid houden zonder te overdrijven ;)
En dit heb je ook met je huisarts besproken ?
:claps: goed bezig jongen. Cool ::)
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 17:10:33 door Infinity »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #136 Gepost op: 05 november 2018, 17:50:20 »
Gelukkig zijn er veel verschillende speaker merken, voor elk wat wils.

 ;)

Heb die grote jongens nooit gehoord maar mocht er een kans in de buurt komen ga ik ze toch eens beluisteren.
Voorlopig ben ik nog aan het spelen met m'n kleine dyn audio's
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.574
  • Liever een Adam!
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #137 Gepost op: 05 november 2018, 17:51:39 »
@Infinity

Wat maakt het uit dat ik oude Infinity luidsprekers heb laten zien, als je het verhaal hebt gelezen, ben ik er zelfs positief over en snapte ik het op dat moment ook wel, dat ik te maken had met oude bessies.

Iemand vroeg mij het verschil tussen de bijde tweeters en dat heb ik onder woorden gebracht, zonder enig vorm van kwaadwilligheid. 
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 17:53:22 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #138 Gepost op: 05 november 2018, 19:09:43 »
@Infinity

Wat maakt het uit dat ik oude Infinity luidsprekers heb laten zien, als je het verhaal hebt gelezen, ben ik er zelfs positief over en snapte ik het op dat moment ook wel, dat ik te maken had met oude bessies.

Iemand vroeg mij het verschil tussen de bijde tweeters en dat heb ik onder woorden gebracht, zonder enig vorm van kwaadwilligheid.
ik bedoel dat er zo een indruk wordt gemaakt dat het krakkemikkig is. De latere nieuwe emits waren nog beter. Alle details hoor je, de AMT tweeter is ook super, maar na een tijdje gaat het vervelen en dat heb ik met de EMIT niet. Voor de een kan het niet helder of zelfs scherp genoeg zijn, voor de ander is rustiger mooier.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #139 Gepost op: 05 november 2018, 19:44:53 »
De EMIT tweeters uit de Renaissance waren de laatsten als ik me niet vergis (zelden zaten in de laatste IRs serie). Die zijn ook niet zo transparant als de Adam ribbon die in mn Adam Tensors zat. Die had ik tegelijk. Daar moet ik trouwens ook nog wel foto’s van hebben dat ze naast elkaar staan :)
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 20:01:53 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #140 Gepost op: 05 november 2018, 19:51:48 »
al zoekende kom ik wel wat foto's tegen van de R90 (genomen vlak voor en na de verhuizing, en verkoop).

Wel een goed gevoel aan over gehouden. Waren echt dikke luidsprekers. Ze leken elegant, maar waren ondertussen gewoon 45cm breed :D
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 20:01:24 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #141 Gepost op: 05 november 2018, 20:09:23 »
De EMIT tweeters uit de Renaissance waren de laatsten als ik me niet vergis (zelden zaten in de laatste IRs serie). Die zijn ook niet zo transparant als de Adam ribbon die in mn Adam Tensors zat. Die had ik tegelijk. Daar moet ik trouwens ook nog wel foto’s van hebben dat ze naast elkaar staan :)
ik begrijp het niet helemaal  denk ik. De emit-B zaten ook in de Sigma Epsilon en Kappa 90 en 100. In de nieuwere Delta zit de ronde Emit net als in de reference 6, Kappa serie 2 en 3  en in de Kappa 60/70/80 En ook in de Kappa video centers II.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #142 Gepost op: 05 november 2018, 20:11:12 »
al zoekende kom ik wel wat foto's tegen van de R90 (genomen vlak voor en na de verhuizing, en verkoop).

Wel een goed gevoel aan over gehouden. Waren echt dikke luidsprekers. Ze leken elegant, maar waren ondertussen gewoon 45cm breed :D
echt elegante speakers, nog mooier als je ze een beetje kanteld  123 cm hoog. Bij de Sigma zit er een soort filtertje op de tweeter om het nog ruimtelijker te maken, maar is precies de zelfde tweeters als de Renaissance ;)
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 20:20:15 door Infinity »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #143 Gepost op: 05 november 2018, 20:13:26 »
Het gaat om tweeters hiero,ik ken dat probleem überhaupt niet. als de totaalsound in jouw room niet klinkt wat is dan

doorslagevend in deze? en natuurlijk zit in mijn philips dss 930 ook een zogenoemde supertweeter,de vraag is dan wel wat is

de meerwaarde  aan de totaalsound? dat vraag ik mij af. ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #144 Gepost op: 05 november 2018, 20:36:01 »
ik begrijp het niet helemaal  denk ik. De emit-B zaten ook in de Sigma Epsilon en Kappa 90 en 100. In de nieuwere Delta zit de ronde Emit net als in de reference 6, Kappa serie 2 en 3  en in de Kappa 60/70/80 En ook in de Kappa video centers II.

Ow dat wist ik helemaal niet. ik zie dat je gelijk hebt. die kappa 90 en 100 lijken idd dezelfde emit's. Dat is wel bijzonder. Dat vond ik verder echt afgrijselijke speakers (vergeleken met de oudere kappa's). Met de ronde EMIT bedoel je dan de EMIT-R? Die tweeter heb ik in de kappa's gehad en in de reference 50's. In de Kappa's zat hij samen met die polydome midrange. Daar was ik wel enthousiast over (En nog steeds wel).
Maar dan vond ik die EMIT en EMIM in de Renaissance serie toch nog wel een tikje beter. Die lagen wel het fijnst in het gehoor van alle Infinity's de ik gehad heb.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 20:42:07 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #145 Gepost op: 05 november 2018, 20:45:20 »
Het gaat om tweeters hiero,ik ken dat probleem überhaupt niet. als de totaalsound in jouw room niet klinkt wat is dan

doorslagevend in deze? en natuurlijk zit in mijn philips dss 930 ook een zogenoemde supertweeter,de vraag is dan wel wat is

de meerwaarde  aan de totaalsound? dat vraag ik mij af. ???

de hoge tonen?! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #146 Gepost op: 05 november 2018, 20:56:29 »
ik begrijp het niet helemaal  denk ik. De emit-B zaten ook in de Sigma Epsilon en Kappa 90 en 100. In de nieuwere Delta zit de ronde Emit net als in de reference 6, Kappa serie 2 en 3  en in de Kappa 60/70/80 En ook in de Kappa video centers II.

Ow dat wist ik helemaal niet. ik zie dat je gelijk hebt. die kappa 90 en 100 lijken idd dezelfde emit's. Dat is wel bijzonder. Dat vond ik verder echt afgrijselijke speakers (vergeleken met de oudere kappa's). Met de ronde EMIT bedoel je dan de EMIT-R? Die tweeter heb ik in de kappa's gehad en in de reference 50's. In de Kappa's zat hij samen met die polydome midrange. Daar was ik wel enthousiast over (En nog steeds wel).
Maar dan vond ik die EMIT en EMIM in de Renaissance serie toch nog wel een tikje beter. Die lagen wel het fijnst in het gehoor van alle Infinity's de ik gehad heb.
klopt. De spreiding van de EMIT-B is beter. De laatste Kappa serie had wel een groot geluid, maar niet echt verfijnd meer, behalve de emit. De nog latere kappa 600 serie tel ik niet mee omdat ik dat helemaal geen echte Infinity meer vind, terwijl die niet eens slecht klinken en voor veel mensen zelfs heel mooi klinken.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 21:00:13 door Infinity »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #147 Gepost op: 05 november 2018, 21:03:09 »
ja, ik wordt altijd een beetje treurig als het over Infinity gaat. Het was echt een mooi bedrijf, maar het is gewoon langzaam helemaal tot snot gedegradeerd.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #148 Gepost op: 05 november 2018, 21:36:36 »
Ja Harman hè. Net als zijn versterkers die waren redelijk lang geleden ook veel beter. Ook JBL speakers  die een paar goede speakers hebben gemaakt maar nu ook totaal niets meer van over is. Kijk eens bij Genesis, Nudell was daar verder gegaan met speakers maken.
John Ulrick was als eerste vertrokken om de eerste klasse D versterkers te maken voor spectron.
Read more at https://www.stereophile.com/content/john-ulrick#SQVS8cxjV4uIEGXK.99
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 21:51:05 door Infinity »