Auteur Topic: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers  (gelezen 28159 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #120 Gepost op: 05 november 2018, 12:19:19 »
Ik heb trouwens bijde tweeters wel eens vergeleken.



Jij wel.... maar er zijn hier personen die oordelen over luidsprekers die ze zelf niet gehoord hebben.... en dat vervolgens een ander verwijten die dat helemaal niet doet.
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #121 Gepost op: 05 november 2018, 13:09:16 »
Ik heb in dit draadje wel geleerd dat een Adam tweeter vermoeiend is om naar te luisteren.. En ik maar denken dat het door mijn medicatie kwam.

 ;) ;D

Dat is dan ook wel het enige zinvolle wat er mijns inziens uit gekomen is....
Dat zal dan wel per Adam luidspreker verschillen, want ik heb daar nooit last van gehad.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #122 Gepost op: 05 november 2018, 13:26:20 »
Ik heb in dit draadje wel geleerd dat een Adam tweeter vermoeiend is om naar te luisteren.. En ik maar denken dat het door mijn medicatie kwam.

 ;) ;D

Dat is dan ook wel het enige zinvolle wat er mijns inziens uit gekomen is....
Dat zal dan wel per Adam luidspreker verschillen, want ik heb daar nooit last van gehad.
Maar jij had daar toch medicatie voor ?  :rofl:
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #123 Gepost op: 05 november 2018, 13:34:37 »
Ik heb in dit draadje wel geleerd dat een Adam tweeter vermoeiend is om naar te luisteren.. En ik maar denken dat het door mijn medicatie kwam.

 ;) ;D

Dat is dan ook wel het enige zinvolle wat er mijns inziens uit gekomen is....
Dat zal dan wel per Adam luidspreker verschillen, want ik heb daar nooit last van gehad.
Maar jij had daar toch medicatie voor ?  :rofl:
;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #124 Gepost op: 05 november 2018, 14:15:02 »
Ik heb trouwens bijde tweeters wel eens vergeleken.



En wat waren je conclusies ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #125 Gepost op: 05 november 2018, 15:16:32 »
Om eerlijk te zijn heb ik een beetje nare smaak overgehouden aan het hele Infinity gebeuren. Een hoop geschreeuw maar het verhaal klopt gewoon niet.

In post 66 krijg ik de volgende reactie op een vraag die ik stel: door deze vraag te stellen weet ik dat je ze nog nooit gehoord heb. En als dat klopt hoe kun jij dan je mening geven! Ik stel een VRAAG zoals je zelf zegt, ik geef geen MENING.

Dan krijgen we post 67: Heb je de oude Gamma/Delta al eens gehoord, speelt heel die barefoot Adam enz, helemaal weg. Dit lijkt mij wel een mening, oordeel of hoe je het ook wilt noemen.

Dan post 86: Ik heb die Barefoot idd nooit gehoord Uhhhhhhhh.... hoe kun je dan je mening geven?


Dan krijgen we nog een 'vage' in post 48: ik luister hoe speakers klinken en dat is het belangrijkste Dat kwam goed uit toen de bouwkwaliteit van sommige Infinity's ter sprake kwam.

Vervolgens post 49: muziek luisteren doe je niet alleen met je oren Dat kwam beter uit toen de bouwkwaliteit van Barefoot ter sprake kwam.


Nog even een kwoot uit post 70: Lees eerst eens op het net over die Infinity's, genoeg over te vinden. Ik word hier echt moe van. Ik vindt het lachwekkend en geen vergelijk, dat kan ook helemaal niet.

Het lijkt erop dat Infinity zich inderdaad goed ingelezen heeft op Internet over Infinity, over de EMIT en de EMIM, de woofers en de domes. Maar mij bekruipt het gevoel dat het daar ook wel bij blijft. De vraag om foto's van de eigen set plaatsen wordt snel afgekapt, dat versterkt mijn gevoel alleen maar...

Natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten (dan hierbij alvast mijn excuses), maar dit is wel de indruk die wordt gewekt....
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 15:20:26 door Ando »
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #126 Gepost op: 05 november 2018, 15:26:30 »
 :popcorn:

Voor mij heb je gelijk Ando, zeg maar een copy / paste verhaal en Google werkt in deze prima mee.

Maar goed on topic maar weer. 

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #127 Gepost op: 05 november 2018, 15:56:52 »
Ik heb trouwens bijde tweeters wel eens vergeleken.



En wat waren je conclusies ?
Och kerel, dat is alweer een hele tijd geleden, denk zo rond 2013. Weet nog wel dat ik de Infinity tweeters heel rustig vond klinken en de Adam tweeters een stuk gedetailleerder.

Voor zo'n onooglijke speaker, klonk de Infinity heel behoorlijk, maar kon niet in de voetsporen van de Adam Audio' staan.

En voor de duidelijkheid voor wie het wil weten, ik heb monitor luidsprekers gekocht, omdat waar ik in mijn huiskamer zit, enorm veel laag heb. Mijn vrouw vond de vorige KEF IQ 9's er veel mooier uitzien, maar gelukkig niet mooier klinken.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 15:59:12 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #128 Gepost op: 05 november 2018, 16:41:11 »
Om eerlijk te zijn heb ik een beetje nare smaak overgehouden aan het hele Infinity gebeuren. Een hoop geschreeuw maar het verhaal klopt gewoon niet.

In post 66 krijg ik de volgende reactie op een vraag die ik stel: door deze vraag te stellen weet ik dat je ze nog nooit gehoord heb. En als dat klopt hoe kun jij dan je mening geven! Ik stel een VRAAG zoals je zelf zegt, ik geef geen MENING.

Dan krijgen we post 67: Heb je de oude Gamma/Delta al eens gehoord, speelt heel die barefoot Adam enz, helemaal weg. Dit lijkt mij wel een mening, oordeel of hoe je het ook wilt noemen.

Dan post 86: Ik heb die Barefoot idd nooit gehoord Uhhhhhhhh.... hoe kun je dan je mening geven?


Dan krijgen we nog een 'vage' in post 48: ik luister hoe speakers klinken en dat is het belangrijkste Dat kwam goed uit toen de bouwkwaliteit van sommige Infinity's ter sprake kwam.

Vervolgens post 49: muziek luisteren doe je niet alleen met je oren Dat kwam beter uit toen de bouwkwaliteit van Barefoot ter sprake kwam.


Nog even een kwoot uit post 70: Lees eerst eens op het net over die Infinity's, genoeg over te vinden. Ik word hier echt moe van. Ik vindt het lachwekkend en geen vergelijk, dat kan ook helemaal niet.

Het lijkt erop dat Infinity zich inderdaad goed ingelezen heeft op Internet over Infinity, over de EMIT en de EMIM, de woofers en de domes. Maar mij bekruipt het gevoel dat het daar ook wel bij blijft. De vraag om foto's van de eigen set plaatsen wordt snel afgekapt, dat versterkt mijn gevoel alleen maar...

Natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten (dan hierbij alvast mijn excuses), maar dit is wel de indruk die wordt gewekt....
wat een ongelooflijk geleuter, de bouwkwaliteit is zeer goed, dat heb ik gezegd!!!
En omdat ik geen foto's wil plaatsen ben ik een leugenaar, als ik dat niet wil is dat mijn eigen recht. Wat een misselijkmakende post is dit. En mijn beschuldigen dat ik alles op zoek op Google. Wat een eng kliekje hier!!!

En dan ook nog Infinity's laten zien uit de jaren 70 die er niet zo goed meer uitzien, en een van de goedkoopste waren met nog altijd een goed geluid. Die EMIT zijn later nog beter geworden. Deze tweeters laten al de details horen. Ga zelf eerst eens luisteren naar Infinity, je beschuldigd mij terwijl je zelf nooit Infinity heb gehoord omdat het je niet trekt...is dat niet hetzelfde dat ik die Barefoot  niet gehoord heb, met het verschil dat ik weet uit ervaring dat het nooit zo groots kan klinken als een zeer degelijke grote kast.
Mijn goede kennis die ook Infinity fan is vertelde dat Marcel Dali bij hem thuis is geweest en de Renaissance heeft gehoord en vertelde hem dat dit het mooiste was wat hij heeft gehoord en het dichts bij de werkelijkheid komt. Wel jammer dat Marcel hier over zwijgt. Verder ontwijk ik niets!
En dan mocht jij(Ando)vast je exusus aanbieden als je het mis hebt, nou je heb het mis. Maar op jou excuses zit ik niet op te wachten.  ;)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #129 Gepost op: 05 november 2018, 16:42:14 »
:popcorn:

Voor mij heb je gelijk Ando, zeg maar een copy / paste verhaal en Google werkt in deze prima mee.

Maar goed on topic maar weer.
:braak:

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #130 Gepost op: 05 november 2018, 16:48:40 »
:popcorn:

Voor mij heb je gelijk Ando, zeg maar een copy / paste verhaal en Google werkt in deze prima mee.

Maar goed on topic maar weer.
:braak:
Jouw ding voor mij ben je een kampioen strotdouwer.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #131 Gepost op: 05 november 2018, 16:50:39 »
Het merk Infinity haalt in elk geval niet het beste in de mensch naar boven als ik het zo een beetje volg. :afro:
Zo rond '85 een hele fraaie set met Infinity gehoord, een set die later in de containerbak belandde na een binnenbrandje. Het Philips cassettedeck uit die set( gelijk een tank gebouwd) heb ik daar nog uit gered en van rookschade ontdaan.
An inability to grasp science is no argument against it....

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #132 Gepost op: 05 november 2018, 16:51:19 »
 :yaw: Baa
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 16:52:58 door Infinity »

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #133 Gepost op: 05 november 2018, 16:54:47 »
Het merk Infinity haalt in elk geval niet het beste in de mensch naar boven als ik het zo een beetje volg. :afro:
Zo rond '85 een hele fraaie set met Infinity gehoord, een set die later in de containerbak belandde na een binnenbrandje. Het Philips cassettedeck uit die set( gelijk een tank gebouwd) heb ik daar nog uit gered en van rookschade ontdaan.
nee alleen bij mensen die ze gehoord hebben en van realistisch geluid houden zonder te overdrijven ;)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #134 Gepost op: 05 november 2018, 16:59:03 »
Het merk Infinity haalt in elk geval niet het beste in de mensch naar boven als ik het zo een beetje volg. :afro:
Zo rond '85 een hele fraaie set met Infinity gehoord, een set die later in de containerbak belandde na een binnenbrandje. Het Philips cassettedeck uit die set( gelijk een tank gebouwd) heb ik daar nog uit gered en van rookschade ontdaan.
nee alleen bij mensen die ze gehoord hebben en van realistisch geluid houden zonder te overdrijven ;)
En dit heb je ook met je huisarts besproken ?