Auteur Topic: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers  (gelezen 28165 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Gepost op: 28 oktober 2018, 22:27:05 »

Bram wat een onzin!!! Die Tweeters van €15 zaten in de zogenaamde Reference 81MKII zoals ik je eerder al vertelde. De hoogtij dagen waren toen al voorbij. In de Overture zaten helemaal die tweeters niet. Maar ook die waren niet best. De bass en midden waren nog wel goed, maar ook geen echte Infinity meer. Tot ongeveer het jaar 2000 was het nog top.
Je roept maar wat, maar weet er niet zo veel van. :)
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2018, 22:33:01 door Infinity »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2018, 01:47:34 »

Bram wat een onzin!!! Die Tweeters van €15 zaten in de zogenaamde Reference 81MKII zoals ik je eerder al vertelde. De hoogtij dagen waren toen al voorbij. In de Overture zaten helemaal die tweeters niet. Maar ook die waren niet best. De bass en midden waren nog wel goed, maar ook geen echte Infinity meer. Tot ongeveer het jaar 2000 was het nog top.
Je roept maar wat, maar weet er niet zo veel van. :)

De ±15 euro tweeters zaten in de overture 1,2,en3 serie dezelfde tweeters zaten ook in de rs serie uit die tijd omstreeks

1995 dat beweer ik dus 8) ik vermoed dat de 81mk2 een nog goedkopere tweeter zat en dat die uit denemark komt en wel

een jamo.

De overture series  dus de half aktive speaker uit die tijd ±1994 zijn zijn allemaal aan revisie toe het begint al met de

ingebouwde versterkers heb je dat voorelkaar dan krijg je de ellende van de foamranden.

Maar de focal of jamotweeters zijn gewoon top en dat zijn de feiten en geen onzin :neenee:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2018, 11:16:22 »
Ik dacht dat de Overture in '99 uitkwam. De Overture 3 is geen slechte speaker van laag tot hoog veel beter dan de MKII, maar geen echte Infinity meer. Eigenlijk zijn de Kappa A serie de laatste die door Nudell waren ontworpen toen hij vertrok en Genesis begon en nog niet zo lang geleden is overleden.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2018, 12:13:33 »
Bij de Dynaco's kan ik dat begrijpen want daar gebruikte ik vroeger Hilo-tweeters bij.  Die waren overigens stukken goedkoper en niet omgeven door enig thule.   ;D

Maar ik denk niet dat het gewone tweeters zijn Henk. Neemt niet weg dat ik ze wel zou willen vergelijken met supertweeters.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2018, 12:24:05 »
Bij de Dynaco's kan ik dat begrijpen want daar gebruikte ik vroeger Hilo-tweeters bij.  Die waren overigens stukken goedkoper en niet omgeven door enig thule.   ;D

Maar ik denk niet dat het gewone tweeters zijn Henk. Neemt niet weg dat ik ze wel zou willen vergelijken met supertweeters.

Zekers die van tannoy? je vind ze soms nog op ebay wat vragen ze er secondhand nog voor? 1000 of 2000 euro?

Karel een tip mijnerzijds kijk liever naar een setje andere speakers want je hebt een speakerprobleem thats all. ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:14:01 »
Bij de Dynaco's kan ik dat begrijpen want daar gebruikte ik vroeger Hilo-tweeters bij.  Die waren overigens stukken goedkoper en niet omgeven door enig thule.   ;D

Maar ik denk niet dat het gewone tweeters zijn Henk.

Als er zo geheimzinnig over gedaan wordt, bekruipt mij altijd de gedachte dat het wel eens heel gewoon kan zijn Karel.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:25:56 »

Bram wat een onzin!!! Die Tweeters van €15 zaten in de zogenaamde Reference 81MKII zoals ik je eerder al vertelde. De hoogtij dagen waren toen al voorbij. In de Overture zaten helemaal die tweeters niet. Maar ook die waren niet best. De bass en midden waren nog wel goed, maar ook geen echte Infinity meer. Tot ongeveer het jaar 2000 was het nog top.
Je roept maar wat, maar weet er niet zo veel van. :)


In het verleden heb ik best wat verschillende Infinity's gehad. De verschillende reference series (nieuwer en ouder), Kappa en Renaissance serie.

De series waarin EMIM en EMIT drivers werden gebruikt vond ik de beste. Maar ook de eerdere kappa's vond ik echt goed.
De laatste goede Kappa serie naar mijn mening is de .2i serie (6.2i t/m 9.2i) bevatte Emit-R tweeter en Polydome midrange; erg goede drivers!

Toen ze ook die Polydome niet meer gebruikten was het ineens wel echt voorbij. :(
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:30:06 »
In de Overture zaten helemaal die tweeters niet. Maar ook die waren niet best. De bass en midden waren nog wel goed, maar ook geen echte Infinity meer. Tot ongeveer het jaar 2000 was het nog top.

De top is helaas al veel langer geleden. In 1992 werd de Kappa .2i serie uitgebracht. Die vond ik nog wel goed, maar toen was het al aflopende zaak. De Polydome en Emit-r uit de kappa .2i serie vond ik nog wel goede drivers, maar zijn niet te vergelijken met de ribbon tweeters en midranges die ze in de perioden daarvoor gebruikten.

« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2018, 20:31:52 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2018, 20:49:50 »


 8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2018, 21:57:05 »
@Maw, je vergeet de Sigma en Epsilon die in '95 uitkwamen en in ,98 de Omega, dit waren de laatste echte Infinity De Omega was goed maar de Sigma is mooier. Infinity is in '83 al bij de Harman groep gekomen. Die RS 4.5 ken ik ook echt retro en mooi geluid mits je er een zeer stabiele versterker voor hebt.
De Kappa 8/9 zijn ook heerlijk, echt genieten. Maar de Sigma en Epsilon staan daar toch weer een stuk boven. De Sigma vindt ik persoonlijk het fijnste zeer mooie bass met de IMG lange slag woofers en de rest is zo zuiver en snel zonder ook maar scherp te worden. Maar akoestiek blijft belangrijk, maar dat geld voor elke speaker.
 

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2018, 18:14:07 »
Karel een tip mijnerzijds kijk liever naar een setje andere speakers want je hebt een speakerprobleem thats all. ;)

Ik heb zeer goed geluid Bram, maar probeer het telkens weer iets beter te krijgen. Maar goed ik zou nog wel een paar Joseph Pulsars willen uitproberen. Helaas zijn die hier niet te krijgen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #11 Gepost op: 01 november 2018, 05:57:11 »
@Maw, je vergeet de Sigma en Epsilon die in '95 uitkwamen en in ,98 de Omega, dit waren de laatste echte Infinity De Omega was goed maar de Sigma is mooier.

Oh ik wist idd even niet dat die nog zo ‘jong’ zijn. Wel goede speakers inderdaad. Heb ze beiden gehoord. Een goede vriend van me heeft de Omega’s nog.

Moet zeggen dat ‘de tand des tijds’ wel toeslaat. Hij heeft namelijk ook (coax cardiod) Geithains (zelfde als ik heb), Barefoot gen2 en hagelnieuwe coax Genelecs (8341’s met 7360 sub). Die zijn allemaal wel stukken beter dan de Omega’s.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2018, 06:00:59 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #12 Gepost op: 01 november 2018, 08:44:04 »
@Maw, je vergeet de Sigma en Epsilon die in '95 uitkwamen en in ,98 de Omega, dit waren de laatste echte Infinity De Omega was goed maar de Sigma is mooier.

Oh ik wist idd even niet dat die nog zo ‘jong’ zijn. Wel goede speakers inderdaad. Heb ze beiden gehoord. Een goede vriend van me heeft de Omega’s nog.

Moet zeggen dat ‘de tand des tijds’ wel toeslaat. Hij heeft namelijk ook (coax cardiod) Geithains (zelfde als ik heb), Barefoot gen2 en hagelnieuwe coax Genelecs (8341’s met 7360 sub). Die zijn allemaal wel stukken beter dan de Omega’s.

En of die beter zijn maakt de kamer wel uit. de genoemde speakers zijn of nearfield studiospeakers oftewel een satelietset

Heb je dan met grote kamers te doen dan kan een omega dat beter klaren dacht ik zomaar.

Dat infinity met de toch ietwat grotere speakers na 95 afscheid nam, was al kenbaar dat brede en grote speakers niet meer in

waren.Ze kosten dan ook wel wat.Men heeft het thij willen keren met de overture series dat was mischien ook geen succes

want de overture3 set ging uiteindelijk voor 800 dollar over de toonbank bij o.a walmarkt terwijl ze voordien ± 3000 dollar

kosten. :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #13 Gepost op: 01 november 2018, 09:03:03 »
Karel een tip mijnerzijds kijk liever naar een setje andere speakers want je hebt een speakerprobleem thats all. ;)

Ik heb zeer goed geluid Bram, maar probeer het telkens weer iets beter te krijgen. Maar goed ik zou nog wel een paar Joseph Pulsars willen uitproberen. Helaas zijn die hier niet te krijgen.

Als je iets beters wilt hebben zit je toch vast want die speakers krijg je nu alleen nog second hand,dus dan word dat kopen blind

Kleine monitoren zoals die van joseph die worden meer gekocht door kerels die van de baas des huises gedwongen worden

om litle speakers te kopen,en mocht jij daar geen last van hebben en je kunt kopen wat je wilt dan zou IK is kijken naar

Harbeth oftewel nieuw of second hand, en dan met de verkopende partij een afspraak maken. Is het niks krijgt hij ze retour

 zonder verplichting. :)

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Gedachtenwisseling rond Infinity luidsprekers
« Reactie #14 Gepost op: 01 november 2018, 11:50:46 »
Tand des tijds zegt mij niets. Ik heb Magico gehoord, héél mooi. Maar de Infinity vindt ik beter! Het klinkt zo zuiver en echt. En Coax wordt in de auto al minder gevonden dan een compo setje. En wat dacht je van beta😎

« Laatst bewerkt op: 01 november 2018, 11:53:16 door Infinity »