Auteur Topic: Versterkers tot 1982 klinken beter dan nieuwere nadien.  (gelezen 18776 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Versterkers tot 1982 klinken beter dan nieuwere nadien.
« Reactie #45 Gepost op: 11 november 2018, 22:05:38 »
Sommige dingen liggen gewoon vast, die hoeven niet ondersteund te worden. Zo ook met de natuurkundige wetten.

Het is opvallend dat mensen die vage, oncontroleerbare en niet onderbouwde beweringen doen vaak steun gaan zoeken bij anderen.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Versterkers tot 1982 klinken beter dan nieuwere nadien.
« Reactie #46 Gepost op: 11 november 2018, 22:17:24 »
In mijn verleden ben ik met grofweg twee soorten "geloof" in aanraking gekomen. De eerste soort schaar ik onder de extremen, die gaan er botweg van uit dat er voor audio nog natuurkunde moet gaan komen die nieuw is en die vervolgens gaat aantonen dat de audio inderdaad anders is.

De tweede groep is veel gematigder en zijn wel bij zinnen. Die zoeken en vinden de verschillen in zeg -100 ... -70 dB onder de luide referentie van zeg -20 ... 0 dB. Daar kan ik zo een paar bekende audiotechniek beoefenaars van opnoemen. Deze groep is zich dus terdege bewust van het simpele feit dat de gehoorde verschillen in de zeg -90 dB range (moeten) zitten. Ik heb dit altijd als een mooie middenweg beschouwd om niet voor of tegen verschillen te (hoeven) zijn. Als techneut probeer ik de verschillen in deze range weg te designen, dan heb ik mijn werk goed gedaan. Tevens beschouw ik dit als de ware High End, dit in tegenstelling tot apparatuur die schreeuwend duur is, er schreeuwend uitziet en als je er aan gaat meten er een naar verhouding abominabel resultaat neergezet wordt. Want ja: horen doe je het toch niet meer...

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 11 november 2018, 22:42:36 door dekkersj »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Versterkers tot 1982 klinken beter dan nieuwere nadien.
« Reactie #47 Gepost op: 11 november 2018, 22:27:34 »
Duidelijk...


Groeten, Ando.
Science is no democracy