Auteur Topic: Xfi 2018  (gelezen 17553 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #30 Gepost op: 29 september 2018, 17:44:35 »
- Als jij zegt dat je met 20 jaar oude MA luidsprekers speelt zeg dan niets over mensen die met 40 jaar oude Kefs spelen.
- Jij speelt financieel in een geheel andere klasse dan de meesten hier, jij kunt je blijkbaar het één en het ander veroorloven. Daardoor beleef jij de hobby op een andere manier.

- ik heb niets tegen iemand die met Kefs van 40 jaar oud speelt René. Ik vind het alleen jammer dat ze die niet ijken met wat er nu op de markt is. Ik ga jaarlijks naar Krefeld waar altijd wel met oude sets wordt gespeeld in prima staat. Kom je moeilijk bovenuit tegenwoordig. Ook Peter en Jan hebben tweedehands juweeltjes. Ik denk wel dat die oude Kefs wollig klinken. Mijn MA klinken modern.

- als ik echt wil kan ik me iets veroorloven, zeker nu de kinderen voor zichzelf kunnen zorgen. Maar als je naar mijn spullen kijkt zie je ook dat ik daar erg lang mee doe. Ik doe ook erg langzaam met aankopen en dat scheelt ook bij de prijs - de Graham arm heb ik bijvoorbeeld gekocht toen er een nieuw type op de markt kwam en dat scheelde de helft.

- de vraag die me altijd bezig houdt is of hifi nu beter is wanneer het veel duurder is. Ik denk dat je voor redelijk geld heel leuk spul koopt. Toch zou ik dat high end spul ook niet allemaal onderschatten. Beluister mijn (tweede hands) TD 320 combi maar eens naast mijn Oracle combi. En dr Thorens zegt dat die TD 320 misschien wel het mooiste is wat Thorens gemaakt heeft. De Reference niet meegerekend natuurlijk want dat is niet te betalen.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2018, 19:22:57 door Carl »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Xfi 2018
« Reactie #31 Gepost op: 29 september 2018, 18:09:01 »
Citaat

Ik denk dat de leden hiero totaal geen last hebben van inbranden of uitbranden van leds of oleds.

Je maakt van een mugje een olifant :o
Ik maak van een mug geen olifant, ik refereer aan een mededeling van een fabrikant op een beeldscherm met betrekking tot het verschjnsel inbranden en als een fabrikant dit doet kun je er vergif op innemen dat het geen imaginair iets is waar ik onterecht bang voor zou zijn. Ik ken dit verschijnsel ook van plasmaschermen en weet ook hoe het te herstellen als het daarbij is opgetreden. De levensduur (en wat belangrijker is de afzwakking in de tijd) van de verschillende kleuren OLED's was niet gelijk en dat zou op termijn een kleurzweem op kunnen leveren (bij LED tv's speelt dat niet). Bij de gepeperde prijzen van sommige OLED-schermen wil je toch een beetje zekerheid op de lange termijn..
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #32 Gepost op: 29 september 2018, 18:55:43 »
Een vriend heeft er een en dat zijn pas Highend prijzen. Trouwens vindt jij dat beeld nu mooi? Ik vind het gewoonweg niet natuurlijk.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Xfi 2018
« Reactie #33 Gepost op: 29 september 2018, 20:00:39 »
Wanneer het beeld goed is afgesteld dan ziet het er prima uit naar mijn idee maar de winkelinstellingen kunnen wel eens wat overdreven uitpakken. De kijkhoek bij OLED is veruit superieur aan dat van de LED toestellen evenals de zwartwaarden.
An inability to grasp science is no argument against it....

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #34 Gepost op: 29 september 2018, 20:16:13 »
[Ik ken ook wel mensen die de hobby anders beleven, puur door hun ogen te sluiten voor andere zienswijzen of doordat ze denken dat veel geld het verschil maakt.  Zo hebben we allemaal wel een roze wolk.]
Ik denk te weten wat je bedoelt.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2018, 20:22:46 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #35 Gepost op: 29 september 2018, 21:34:13 »
Mijn vrouw is op stap en ik ben sinds vijf uur aan het luisteren. Ben ondertussen wat aan het uitproberen met kabels. Een vriend heeft er een met Carbon screening afgemonteerd en die klinkt toch echt anders dan de gevlochten Kimber. Kostte me erg weinig. Het zijn toch de oren die het uiteindelijk doen en dan het liefst goedkoop  ;D

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #36 Gepost op: 29 september 2018, 21:44:28 »
In dit geval zijn het niet de oren.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Xfi 2018
« Reactie #37 Gepost op: 29 september 2018, 21:51:44 »
In dit geval zijn het niet de oren.

Groet,
Jacco

Denk het onbewuste gevoel dat je vrouw er niet bij is

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #38 Gepost op: 29 september 2018, 22:59:19 »
In dit geval zijn het niet de oren.

Groet,
Jacco

Hap  :yeah: toch is het echt zo, je bent altijd welkom.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2018, 23:08:02 door Carl »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Xfi 2018
« Reactie #39 Gepost op: 30 september 2018, 07:50:34 »
Wanneer het beeld goed is afgesteld dan ziet het er prima uit naar mijn idee maar de winkelinstellingen kunnen wel eens wat overdreven uitpakken. De kijkhoek bij OLED is veruit superieur aan dat van de LED toestellen evenals de zwartwaarden.

Toen ik mijn Panasonic plasma scherm de eerste keer aan zette waren de kleuren ver van natuurlijk.
Veel te vel en te kleurrijk.

Ik ben toen eerst maar eens een poosje met de instellingen aan de gang gegaan.
Nu staan de instellingen zo dat je naar een zeer natuurlijk beeld aan het kijken bent.

Als je bij Mediamarkt naar de schermen in demo stand kijkt wordt je bijna blind.
En als ik in de avond wel eens een scherm aan de muur zie dan laten de meeste mensen de instellingen staan zoals deze uit de doos zijn gekomen.
De meeste , OLED LED/LCD of plasma, zijn dan niet meer dan kleurrijke kamer verlichting. 
Wat kijken toch veel mensen naar een verschrikkelijk slecht beeld.  Erg jammer.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 30 september 2018, 09:07:16 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Xfi 2018
« Reactie #40 Gepost op: 30 september 2018, 08:18:56 »
In dit geval zijn het niet de oren.

Groet,
Jacco

Denk het onbewuste gevoel dat je vrouw er niet bij is

 ;D

luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #41 Gepost op: 30 september 2018, 10:40:05 »
In dit geval zijn het niet de oren.

Groet,
Jacco

Hap  :yeah: toch is het echt zo, je bent altijd welkom.
Dat weet ik, en dat zal inderdaad ergens volgend jaar worden. Neem ik meteen wat andere spullen mee ter vergelijking.

Groet, Jacco


Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #42 Gepost op: 30 september 2018, 11:18:39 »
Leuk Jacco.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
Re: Xfi 2018
« Reactie #43 Gepost op: 30 september 2018, 21:13:34 »
Even een mooi praktijk voorbeeld over duurder moet mooier zijn: De ouders van een kameraad waren ooit opzoek naar andere luidsprekers. Ik had toen een mooie set thuis staan: Rotel versterker met Philips CD speler en paar Mission monitoren 780SE. Die hadden ze beluisterd in mijn appartement en waren onder de indruk van deze (toch kleine) monitoren.
Ben met deze mensen naar Eringa Geluid  gegaan in Zwolle  en daar hebben we de zelfde luidsprekers beluisterd, maar ook een model duurder. In de luisterruimte hoorde ik wel het verschil tussen de 780 en het model wat daar boven zat (weet het type niet meer). Men ging voor de dure luidsprekers. Na aanschaf was ik bij die kameraad op bezoek (hij woonde nog bij zijn ouders) en jawel daar achter het gordijn stond luidspreker één en in een volkomen onlogische andere hoek stond luidspreker twee, en het klonk toch een partij slecht... Nu weet ik wel dat de meeste forum leden wel weten hoe je luidsprekers moet neerzetten (met e.a. compromis met de vrouw des huizes). Maar ik denk dat er best wat duur spul in ruimtes staat te draaien waarbij je afvraagt, wie heeft hier advies gegeven? Audio moet ook passen in je leef omgeving. Ik heb dezelfde luidsprekers in verschillende ruimtes gehoord....man wat een wereld van verschil.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Xfi 2018
« Reactie #44 Gepost op: 01 oktober 2018, 09:41:46 »
Even een mooi praktijk voorbeeld over duurder moet mooier zijn: De ouders van een kameraad waren ooit opzoek naar andere luidsprekers. Ik had toen een mooie set thuis staan: Rotel versterker met Philips CD speler en paar Mission monitoren 780SE. Die hadden ze beluisterd in mijn appartement en waren onder de indruk van deze (toch kleine) monitoren.
Ben met deze mensen naar Eringa Geluid  gegaan in Zwolle  en daar hebben we de zelfde luidsprekers beluisterd, maar ook een model duurder. In de luisterruimte hoorde ik wel het verschil tussen de 780 en het model wat daar boven zat (weet het type niet meer). Men ging voor de dure luidsprekers. Na aanschaf was ik bij die kameraad op bezoek (hij woonde nog bij zijn ouders) en jawel daar achter het gordijn stond luidspreker één en in een volkomen onlogische andere hoek stond luidspreker twee, en het klonk toch een partij slecht... Nu weet ik wel dat de meeste forum leden wel weten hoe je luidsprekers moet neerzetten (met e.a. compromis met de vrouw des huizes). Maar ik denk dat er best wat duur spul in ruimtes staat te draaien waarbij je afvraagt, wie heeft hier advies gegeven? Audio moet ook passen in je leef omgeving. Ik heb dezelfde luidsprekers in verschillende ruimtes gehoord....man wat een wereld van verschil.

Plaatsing en akoestiek.  Mega mega van belang.
Lukt dat niet, ga op zoek neer een goede hoofdtelefoon. Neemt geen ruimte in die van invloed is op de gemoedstoestand van de vrouwe des huizes en je schakelt alle ruimte problemen in één klap uit.
Je krijgt met een hoofdtelefoon wel een paar andere problemen terug. Maar daar kan ik beter mee leven dan een ellendige plaatsing of akoestiek.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000