Auteur Topic: Xfi 2018  (gelezen 17558 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Xfi 2018
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2018, 08:06:13 »

Kwa versterkers of speakers of cdspelers weinig tot geen nieuws,hooguit dat het draadloos kan.

Dus versterkers speakers etc is er gewoon 35jr weinig tot niets gebeurt vind ik ;)

Vergeleken op kijkgebied led,oled heeft daar een revolutie plaats gevonden,dat zijn de feiten :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2018, 08:08:08 »
Gewoon verschil in beleving van de hobby. Zoekende of luisterende uitvoering daarvan, ik ben luisterende ben ik heel tevreden met het geluid wat mijn spul voortbrengt. Ik zoek niet iets nieuws maar weet wel wat er is te krijgen. Af en toe een bezoek aan de hifiwinkel en ik weet genoeg. Af en toe naar de Mediamarkt en je weet wat de mode is en het best wordt verkocht. Een forum bezoeken en je weet de mening van mede hobbyisten, al is dat wel forumafhankelijk welke mening. Streamen doe ik niet en zoals nu blijkt ben ik modern bezig. Geloof ook niet dat er in mijn situatie beter te krijgen is van wat ik nu heb, dat is een financiële kwestie.
Ik heb nog een hobby, vissen, ik noem het geen hengelsport want dat is het niet. Ook daar loop ik geen beurzen af, zoals Jacco al zijn over gebakken lucht, dat hebben ze daar ook. Veel van hetzelfde in een nieuw jasje, lijkt me gelijk aan de audiohobby.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2018, 08:14:40 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #17 Gepost op: 27 september 2018, 19:48:35 »

Dit jaar ben ik niet geweest , juist omdat ik het er te druk vind.

Verder vind ik de prijs ontwikkeling in de audio ronduit bizar.

Marcel

Zondag was het niet erg druk Marcel, maar dat kan je helaas niet van te voren weten.

Dat de prijzen te hoog zijn in het topsegment heeft alles te maken met het distributie model. Als je van een bepaald component er maar 10 of 20 verkoopt per jaar is er volgens mij geen ruimte voor importeur en detaillist die beiden hoge marges rekenen. Dat ligt anders bij merken als Marantz en Cambridge die in massa verkocht worden. Ik heb trouwens ook een lezing gehad van de mensen van Ilumnia. Alles in dat produkt is op maat voor hun gemaakt en vaak zijn tientallen proefonderdelen gemaakt om uit te proberen. Dat maakt zo’n produkt wel erg kostbaar. Ik weet verder niet of je beter vist met een dure hengel. Maar de echte hobbyist zal die dure hengels ook wel kopen.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2018, 20:03:07 door Carl »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2018, 21:27:08 »
Van dure hengels ga je niet een betere visser worden net zo min dat je van een dure installatie een betere luisteraar wordt. Dure hengels zijn voor mensen die aan de wedstrijden meedoen en worden gesponsord, dure hengels kosten 3 a 4 duizend euro en er zijn nog duurdere.
Dat duur zijn van audiospullen zal liggen aan het distributie model zoals Carl zegt maar beslist niet aan de dure componenten die erin zitten. Als je de inkoopwaarde daarvan vergelijkt met de uiteindelijke verkoopprijs is de verhouding enigszins zoek denk ik.
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2018, 21:41:45 »
Zeker met je eens R. zeker wanneer sprake is van standaardonderdelen. Op het moment dat een zeer kleine fabrikant bijvoorbeeld 20 drivers op maat voor zich laat maken gaat dat anders liggen.

Hoeveel zou een paar LS van 10 duizend aan maak en ontwikkelingskosten, kosten? Ik denk dat het eerder 1000 dan 2000 euro is.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #20 Gepost op: 28 september 2018, 08:36:22 »
Nee hoor Hans, ik vind het eigenlijk wel jammer dat mensen die actief op dit forum zitten zo’n kans laten lopen.

Ik krijg altijd de behoefte om snel naar buiten te rennen als ik twee minuten in zo'n peeskamertje gepropt zit met altijd wel een storende fluisteraar in het gezelschap.  Kansen genoeg om te luisteren Carl, alleen niet in de setting die jij ambieert.

Ik ken trouwens niemand in mijn omgeving die 4000,00, laat staan 8000,00 Euro uitgeeft voor een paar speakers.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Xfi 2018
« Reactie #21 Gepost op: 28 september 2018, 08:41:38 »
Een paar relatief kleine JVC luidsprekers op een Sony versterker deed mij destijds al verbazen, dan hoef ik niet met een doekje onder de kin naar Veldhoven.

Maar doe wat je hart je ingeeft.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Xfi 2018
« Reactie #22 Gepost op: 28 september 2018, 09:34:55 »
 ;D
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #23 Gepost op: 28 september 2018, 09:39:22 »
Op het moment dat een zeer kleine fabrikant bijvoorbeeld 20 drivers op maat voor zich laat maken gaat dat anders liggen.

Maar dat zijn er niet zoveel denk ik.  Er zijn zoveel units te koop dat zoiets echt weinig voorkomt.
Kijk alleen maar eens hoeveel dure merken Eton units gebruiken, om maar wat te noemen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Xfi 2018
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2018, 09:41:30 »
LED en OLED zou ik niet in een adem noemen als revolutie op kijkgebied. LED tv's zijn immers nog steeds redelijk conventionele LCD schermen met LED als backlight i.p.v. 'tl-buisjes'.
OLED is een ander verhaal. Je hoort en leest overigens niet veel meer over beperkte levensduur van OLED's maar de waarschuwingen die soms in beeld verschijnen maken een mens achterdochtig... Stel je voor dat er om de week een gesproken mededeling over je luidsprekers komt dat jouw manier van muziek beluisteren de levensduur kan bekorten... ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Xfi 2018
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2018, 10:42:58 »

Had ik ook niet verwacht dat jij dat als een verbetering ziet,en gezien jouw angst voor het inbranden van een led of

oled kijk jij nog steeds naar een philipsbuizentv van 25jr geleden,ik zou zeggen houden zo!

Ik denk dat de leden hiero totaal geen last hebben van inbranden of uitbranden van leds of oleds.

Je maakt van een mugje een olifant :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Re: Xfi 2018
« Reactie #26 Gepost op: 28 september 2018, 13:27:30 »
Wij hebben de laatste generatie led tv, van dichtbij is hij stukken scherper dan onze vorige led tv, maar als je er vijf meter van af zit, valt dat al helemaal niet meer op.

OLED is nog weer scherper, maar als mr de Vries in de Mediamarkt loopt, valt het mij van een normale kijkafstand niet op dat ze scherper zijn. De kleuren zijn wel briljanter, maar ik vind onze Samsung curved led tv ook erg mooi met zijn kleuren.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #27 Gepost op: 28 september 2018, 17:52:00 »

Ik ken trouwens niemand in mijn omgeving die 4000,00, laat staan 8000,00 Euro uitgeeft voor een paar speakers.


Mijn Monitor Audio LS 20 SE hebben een jaar of 20 geleden iets van 10.000 gulden gekost. Als ik iets echts moois zou vinden dan zou ik weer zo’n bedrag (kunnen!) uitgeven voor de laatste 20 jaar  :) Eigenlijk wil ik alleen nog maar eens een keer Quad ESL thuis uitproberen. Lukt nog wel een keer.
De Joseph Pulsar is helaas niet in de Benelux of Duitsland te koop. Wel in Muenchen gehoord.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2018, 20:08:29 door Carl »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #28 Gepost op: 28 september 2018, 23:33:06 »
Als jij zegt dat je met 20 jaar oude MA luidsprekers speelt zeg dan niets over mensen die met 40 jaar oude Kefs spelen.
Jij speelt financieel in een geheel andere klasse dan de meesten hier, jij kunt je blijkbaar het één en het ander veroorloven. Daardoor beleef jij de hobby op een andere manier.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2018, 00:03:26 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2018, 09:01:17 »
Ik ken ook wel mensen die de hobby anders beleven, puur door hun ogen te sluiten voor andere zienswijzen of doordat ze denken dat veel geld het verschil maakt.  Zo hebben we allemaal wel een roze wolk.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.