Auteur Topic: Xfi 2018  (gelezen 17645 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Xfi 2018
« Gepost op: 24 september 2018, 13:05:15 »
Nog iemand geweest?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2018, 17:58:26 »
Nee, ik heb mijn hifimoment vorige week bij Musifoon in de winkel gehad.
Wat luidsprekers en koptelefoons beluisterd. Hoef nog geen nieuwe luidsprekers want thuisgekomen klonk het hier heel goed, een nieuwe koptelefoon zit in de planning. Als Beyerdynamic-man vond ik de Audio Technica een ontdekking voor mezelf. Vooral de 1000 vond ik mooi klinken, maar eens luistermiddag inplannen aldaar.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2018, 21:02:40 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Xfi 2018
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2018, 19:02:22 »
Afgelopen vier jaar wel maar nu overgeslagen.
Heb je nog wat leuks gehoord/-zien ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Xfi 2018
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2018, 20:50:41 »
Was het wel van plan maar Jacco,s buizen project was nog niet klaar voor een demonstratie dus om naar een zooitje hitsige kerels die naar een vitrine met kabels  / interlinks staan te kijken........  Nee laat maar.  :rofl:

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2018, 20:51:21 »
Ik ben ook geweest en heb veel gezien en gehoord waaronder erg goedklinkende sets. Eigenlijk vrij lang blijven zitten bij een nieuw Spaans LS merk: Kroma. Drie typen gehoord. De twee grotere modellen zijn alleen interessant voor mensen met stevige kamers en dito bankrekening. De monitor was daarentegen wel inzetbaar in normale huiskamers en ook nog betaalbaar voor 8000 euro. Klonk heel erg goed, zou ze alleen nog thuis wil uitproberen voor stemmen. Ik vind zo’n show erg leuk om wat aparte en nieuwe dingen te zien en beluisteren. Je schrikt wel van de prijzen die lijken elk jaar te verdubbelen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Xfi 2018
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2018, 21:21:24 »
Ik ben ook geweest en heb veel gezien en gehoord waaronder erg goedklinkende sets. Eigenlijk vrij lang blijven zitten bij een nieuw Spaans LS merk: Kroma.

Bakt wel spat niet?   ;)

Je schrikt wel van de prijzen die lijken elk jaar te verdubbelen.

Ja wat wil je met een stijgende koopkracht in Nederland. Maar als nuchtere audio consument blijf ik uit de buurt van gebakken lucht.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Xfi 2018
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2018, 21:40:08 »
Ik ben ook geweest en heb veel gezien en gehoord waaronder erg goedklinkende sets. Eigenlijk vrij lang blijven zitten bij een nieuw Spaans LS merk: Kroma.

Bakt wel spat niet?   ;)

Je schrikt wel van de prijzen die lijken elk jaar te verdubbelen.

Ja wat wil je met een stijgende koopkracht in Nederland. Maar als nuchtere audio consument blijf ik uit de buurt van gebakken lucht.

Tja.....  van het ouderwets een plaatje draaien iets wat ik gelukkig nog kan is nog maar weinig over.
Citeer onder andere wat speelt, de dacjes / de verschillen in kabels / de schone stroom met bijbehorende stekkerdozen ja we laten ons wat wijs maken. Muziek is luisteren naar jouw keuze en niet blijven mierenneuken om dingen die er niet zijn.l

Helemaal in mijn ogen koekoek.

Just my two cents.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2018, 22:23:28 »
Tja.....  van het ouderwets een plaatje draaien iets wat ik gelukkig nog kan is nog maar weinig over.
Citeer onder andere wat speelt, de dacjes / de verschillen in kabels / de schone stroom met bijbehorende stekkerdozen ja we laten ons wat wijs maken. Muziek is luisteren naar jouw keuze en niet blijven mierenneuken om dingen die er niet zijn.
Helemaal in mijn ogen koekoek.
Just my two cents.
Helemaal mee eens, veel te veel flauwekul in de audiowereld. Ik ga liever bij mensen thuis luisteren of nodig mensen bij mij uit en dan luisteren naar muziek die we mooi vinden en nieuwe muziek ontdekken.
Ik ben wel op audioshows geweest maar al die blabla verhalen, als je dan een kritische noot laat vallen , oei, niet goed.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2018, 22:27:08 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Xfi 2018
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2018, 22:25:04 »
Het wordt hoog tijd voor een belasting op gebakken lucht  ;D

Ook met een hoog en een laag tarief?

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Xfi 2018
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2018, 23:38:05 »
Zoals Carl al zei, de prijzen verdubbelen elk jaar. Met gebakkenluchtbelasting erbij is het hek helemaal van de dam. Dan is het niet meer om thuis naar te luisteren maar " je mag er alleen maar naar kijken".  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 september 2018, 18:57:28 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2018, 00:20:45 »
Ik vind dit toch wel rare en ook conservatieve reacties. Ik kan me best voorstellen dat mensen tevreden zijn met een setje Kefs van 40 jaar geleden. Maar zo’n beurs geeft toch de mogelijkheid om te eiken of het beter of anders kan dan die Kefs. Heeft iemand hier wel eens de LS van Ilumnia gezien en gehoord? Het is een LS waar de conus volledig los zit wat erg vernieuwend is. Hetzelfde geldt voor de LS van John Watkinson. Maar ook bij de meer conventionele LS zijn er soms veel vernieuwingen. Natuurlijk is veel aangesloten met exotische kabels, maar ATC LS (doen ook veel professioneel spul) doen dat juist niet en het geluid wasgewoon erg goed.Wat me verder is opgevallen dat serieuze merken weer werkten met de conventionele CD omdat ze de software van streamingsdiensten niet vertrouwen. Mij was ook al opgevallen dat dit vaak kloten is.

Dat mensen graag hun produkten verkopen kan ik ze niet kwalijk nemen. Dat doet de groenteboer op de markt  ook en net als bij audioverkopers zitten daar weinig miljonairs onder  :)
« Laatst bewerkt op: 26 september 2018, 00:23:57 door Carl »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Xfi 2018
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2018, 12:28:58 »
Helemaal met je eens Carl.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Xfi 2018
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2018, 14:47:17 »
Je bent toch niet verbaasd door de reacties ?

Gewoon op het HTforum kijken...mooie foto's met lelijke en mooie spullen en mensen die het hebben gezien en gehoord.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Xfi 2018
« Reactie #13 Gepost op: 26 september 2018, 23:56:18 »
Nee hoor Hans, ik vind het eigenlijk wel jammer dat mensen die actief op dit forum zitten zo’n kans laten lopen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Xfi 2018
« Reactie #14 Gepost op: 27 september 2018, 07:53:57 »
Ik ben diverse keren naar Veldhoven geweest voor de XFi.

Dat is altijd een flinke volle en wel erg drukke beurs.
Ik vind het altijd wel jammer dat veel kamers zo vol zijn en je niet rustig kun luisteren.

En je kunt daar inderdaad veel "nieuwe ontwikkelingen" en nieuwe producten bekijken.  Daar heb je de kans om heel veel te bekijken en soms ook te beluisteren.

Dit jaar ben ik niet geweest , juist omdat ik het er te druk vind.

Verder vind ik de prijs ontwikkeling in de audio ronduit bizar. Ook het aanbod van onmetelijke onzin wordt steeds meer.  Overigens is dat volledig mijn mening.
Ik snap dat er niet veel meer wordt verkocht.  Belachelijke prijzen voor weinig meer dan prachtig verkoop praatje.
Iets meer nuchterheid zou goed zijn voor deze branche.

Verder is bovenstaande nog steeds mijn mening. Niets mer en niets minder.
Iedereen is vrij om zich wel of niet te verwonderen over het gebodene door de diverse audio apparaten makers en verkopers.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000