Auteur Topic: Luidsprekers...hebben jullie dat nu ook...?  (gelezen 1790 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Luidsprekers...hebben jullie dat nu ook...?
« Gepost op: 21 september 2018, 21:55:05 »
Als ik ergens een luidspreker zie heb ik altijd een bijna onweerstaanbare drang om die op een versterker aan te sluiten. Daar moet gewoon geluid uit komen. Bij mij is het zelfs zo ernstig dat ik dat ook heb met een luidsprekertje wat ik toevallig uit een oude PC of radio sloop. En dan bij die losse dingen vaak met het idee in het achterhoofd: hoe zou dat klinken in een leuk kastje? Zou daar wat van te maken zijn? Wordt nooit wat, veel te weinig tijd en een langzaam groeiende verzameling losse units...
Van Paul kreeg ik ooit eens een setje Akai speakers mee die volgens hem nogal 'vintage' klonken. Ik had ze eerder aangesloten dan de versterker die ik tegelijkertijd van hem gekocht had...gewoon te nieuwsgierig.
Zal wel een soort van virus zijn, hoop ooit nog eens heel veel tijd over te houden om allerlei kastjes te gaan bouwen...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Luidsprekers...hebben jullie dat nu ook...?
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2018, 22:05:52 »
Oeps .....  Ando van mijn kant een correctie. Het waren vintage luidsprekers van Marantz van het G type en dacht G4. Graag een correctie als ik ongelijk heb.  ;)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Luidsprekers...hebben jullie dat nu ook...?
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2018, 22:20:24 »
Haha ja je hebt inderdaad gelijk Paul. Het was al weer even geleden....maar ik heb ze nog steeds staan, kan er nog geen afscheid van nemen. Een paar Jamo Compacts hebben wel het veld moeten ruimen, je kunt tenslotte niet alles bewaren
...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luidsprekers...hebben jullie dat nu ook...?
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2018, 10:29:10 »
Het is altijd leuk om componenten aan te sluiten en te proberen.

Ik heb jaren geleden een setje Philips Legends gekregen en dat beviel goed toen ik ze op mijn werk neergezette i.c.m. een Denon receiver en cd-speler.
Doordat ze redelijk dicht op de muur staan brult dat enorm met urgulmuziek i.t.t. een vrije opstelling die me dan weer weinig boeit.

Zo zie je maar, die ouwe meuk vindt zijn plekje wel.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.