Auteur Topic: De veiligheid op straat anno 2018  (gelezen 3529 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
De veiligheid op straat anno 2018
« Gepost op: 17 september 2018, 06:40:20 »

Je veilig voelen op straat word met de dag minder de laatste 20 jr, sinds merkels uitspraak, wir schaffen das, blijkt gewoon

dat we dat niemals schaffen.Criminele asielzoekers die hier in Europa binnenkwamen krijg je er maar niet zomaar uit.

De enigste oplossing is direct een uitwijzing naar land van herkomst en zelfs dat blijkt een onoverkomelijk iets.

Waar ik mij wel over verbaas is dat de cops daar zo nog geen wapens dragen,anderzijds is het onderstaande gebeuren

geen cop maar een parkeerwachter.Het is leuk dat een mededader dit gefilmd heeft want dit tuig word natuurlijk gepakt ;)


                                                         
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2018, 09:30:20 »
Ik heb me nog nooit onveilig op straat gevoeld, nu ben ik ook niet iemand die het avontuur opzoekt en hoef niet daar te zijn waar iets loos is.
Stieneke en ik komen regelmatig in Den Haag en daar voelen we ons vrij en veilig, of het nu op de Haagsche Markt of in de Haagsche Bluf is. Al die wilde verhalen die in de media worden verkondigd wij zien ze niet.
We zijn vaak in Kopenhagen geweest, daar is het  vrij en veilig, we komen graag terug. We staan dan op een camping in één van de buitenwijken van Kopenhagen, Ishoj, daar waar de soorten mensen zeer gemengd zijn, geen centje pijn. In Denemarken mag men graag BBQen, vooral op de grote grasvelden vlak achter de Oostzee, ook daar een gemengd publiek en gaat altijd goed. Wat wel opvalt is het grote aantal drankverslaafden in Kopenhagen.
Een andere pleisterplaats voor ons is Bremen, ook daar niets aan de hand, vrij en veilig. Als Werder Bremen thuis speelt lopen de supporters gewoon door de binnenstad, die keren dat wij erbij waren werd niets afgebroken of rellen.
Voor mijn toenmalige werk regelmatig in Engeland geweest. Daar vond ik het verschil tussen arm en rijk opvallend, sociaal een derde wereldland maar een onveilig gevoel heb ik er nooit gehad.
We komen eigenlijk elke dag wel in Grunn. Gezellig druk, vele soorten en verschillende mensen, jongen mensen en we voelen ons er veilig.
Dat onveilige gevoel zal dan wel heel persoonlijk zijn, ik heb het niet, zoek het niet op en laat me het niet aanpraten.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2018, 07:52:29 »
Je snijdt een punt aan.  De laatste keer dat ik Opsporing verzocht keek, bleek wederom het overgrote deel van de personen die onderwerp van gesprek waren getint te zijn.Ik heb niets tegen die groep maar het zette me wel aan het denken.  Waar is het misgegaan?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2018, 08:51:19 »
Komt e.e.a niet door het feit dat we doorschieten in het tolerant zijn en het vooral niet discrimineren?
Een bepaalde groep voorzichtiger aanpakken vanwege welke reden dan ook is ook een vorm van discrimineren.
Door onze angst om vooral niet te willen discrimineren zijn we te tolerant.
Maar juist door groepen toleranter te behandelen en ze daardoor al apart te zetten discrimineren we juist des te erger.
 
We zouden moeten stoppen met de namen en kleuren van mensen / groepen te benoemen maar echt iedereen op dezelfde manier te zien en behandelen.
Ontspoort je gedrag in onze maatschappij dan moet je daar op aangesproken worden.

Ik denk dat, als we dan toch nog even iets benoemen, we te voorzichtig zijn geweest naar gekleurde groepen in onze samenleving.
We hebben ze te vaak als zwakken gezien die het door culturele verschillen moeilijk hadden. 
Ook dan discrimineer je. En nu zie je de resultaten van, op wat voor manier ook, van discrimineren.

Het in hokjes denken van de mens is hetgeen een samenleving in de weg staat waarin we allemaal een eigen plek kunnen krijgen.
Met hokjes denken bedoel ik het indelen in blank zwart geel rood blauw gehandicapt man vrouw moslim katholiek hindoe homo lesbisch hetero groot klein dik dun, en wat je nog meer kunt bedenken.

Helaas betrap ik mezelf er heel vaak op dat ik op straat toch in hokjes denk voor een risico analyse.
Hoe veilig ben ik als ik nu in het donker langs of door een groepje mensen loop.
Zijn ze zwart/gekleurd of blank?  Tsja, wat nou als je juist door het blanke groepje van je spullen wordt afgeholpen?

Ik voel me op straat niet onveiliger dan 20 of 30 jaar geleden.
Je moet altijd opletten. Veilig zijn of je veilig voelen zit vaak bij jezelf.
Met op elke straathoek een agent wordt het niet veiliger. 
Ik denk dat de meesten van ons juist  een onaangenamer gevoel krijgen.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2018, 13:06:07 »
Het grootste probleem is de strafmaat en het feit dat je status toeneemt met veroordelingen.

Zouden ze dit gedrag in het land van herkomst vertonen dan was het met 1x over geweest. De tolerantie in het thuisland is namelijk vele malen lager en de straffen heftiger. net zoals het optreden van de Politie, die is namelijk hier een lachertje te noemen.

En zeg niet dat ik discrimineer, een rechts gedrag vertoon; dit komt van mijn eigen broer en die is al zo'n 30 jaar bij de Politie.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2018, 16:44:59 »
Je snijdt een punt aan.  De laatste keer dat ik Opsporing verzocht keek, bleek wederom het overgrote deel van de personen die onderwerp van gesprek waren getint te zijn.Ik heb niets tegen die groep maar het zette me wel aan het denken.  Waar is het misgegaan?

Toen het die jongens duidelijk werd dat crimineel gedrag sneller een 'inkomen' oplevert dan meedoen in de maatschappij.
Het levert je ook nog status op binnen die groepten dikke bak onder je kont, wat wil je nog meer.....

Het is mij wel eens opgevallen dat de mannen die de boel in het groot beduvelen vaak blank zijn.
Beetje oorlog voeren, wapen- drugs- en vrouwenhandel, crimineel geld doorsluizen .....
Allemaal niet mogelijk zonder de welwillende medewerking van keurige mannen in de bovenwereld.



luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2018, 20:47:51 »
Ik heb als moderator politiek getinte, of daartegenaan schurkende, uitspraken verwijderd. Ook een uitspraak verwijderd die achteraf gezien niet gedaan had moeten worden (op verzoek van de poster zelf). Iets met emotie en te snel gereageerd.

Het is inderdaad een beladen onderwerp en graag de politiek buiten de deur houden.  :police:

Groet,
Jacco (als moderator)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #7 Gepost op: 07 juli 2021, 08:50:52 »
Ook anno 2021 blijkt het niet veilig op straat te zijn, want gisterenavond werd misdaad journalist Peter R.de Vries na het verlaten van de RTL studio op straat neergeschoten. Het laat zich raden uit welke hoek de aanslag komt !

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #8 Gepost op: 07 juli 2021, 09:28:05 »
Als je tegenwoordig je koppie boven het maaiveld uitsteekt krijg je te maken met het maai-mes van wappies welke steeds meer agressie, lees onmachtig zijn,  in zich hebben.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #9 Gepost op: 07 juli 2021, 10:28:20 »
Het is er niet beter op geworden.
I love vintage.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #10 Gepost op: 07 juli 2021, 10:38:46 »
Ik merk weinig van de onveiligheid op straat, dat advocaten en journalisten neergeschoten worden is natuurlijk van den gekke.
Eens buizen altijd buizen.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2021, 11:26:02 »
Ik merk weinig van de onveiligheid op straat, dat advocaten en journalisten neergeschoten worden is natuurlijk van den gekke.
Volledig mee eens!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #12 Gepost op: 07 juli 2021, 12:16:57 »
Het zal ook te maken hebben met de regio waar je woont. Ik heb zelf ook nog nooit last gehad, maar als je het nieuws bij houdt dan lees je toch wat anders.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #13 Gepost op: 07 juli 2021, 12:40:33 »
Och, ik houd het nieuws bij en lees van onveiligheid op straat niet veel. Ja de invloed van sociaal media is heftiger en men schiet in bepaalde kringen in het rond. Maar echt onveiliger op straat nee.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De veiligheid op straat anno 2018
« Reactie #14 Gepost op: 07 juli 2021, 13:40:36 »
Och, ik houd het nieuws bij en lees van onveiligheid op straat niet veel. Ja de invloed van sociaal media is heftiger en men schiet in bepaalde kringen in het rond. Maar echt onveiliger op straat nee.

Als je maar niet toevallig daar loopt waar wordt rond geschoten ! ;)