Auteur Topic: Welke Accuphase versterker?  (gelezen 8200 keer)

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2018, 22:40:52 »
Dag Be Tweeter,

Ik houd wel van weinig problemen.  :-)

Heb je ook ervaring met revisie van 405/406? Met welk budget zou ik grofweg rekening moeten houden?

Hartelijke groeten,
Gino

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2018, 22:50:17 »
Ik repareer meer dan dat ik reviseer en heb zo geen revisieprijzen paraat. Mogelijk melden zich nog mensen die dat wel hebben?
Ik wil er wel naar kijken als dat niet het geval is..
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2018, 23:03:28 »
Tsja, en wat zou er te reviseren zijn? Misschien wel leuk voor een aparte draad. Misschien de thermische koppeling transistoren op de heatsink, doorsolderen cq vervangen van soldeertin van componenten die afwisselend koud en warm geworden zijn, vervangen van condensatoren, elco's en tantaal C's, potmeters vervangen. En door wat te vervangen?

Zou een leuke draad kunnen worden.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2018, 14:26:47 »
Tsja, en wat zou er te reviseren zijn? Misschien wel leuk voor een aparte draad. Misschien de thermische koppeling transistoren op de heatsink, doorsolderen cq vervangen van soldeertin van componenten die afwisselend koud en warm geworden zijn, vervangen van condensatoren, elco's en tantaal C's, potmeters vervangen. En door wat te vervangen?

Zou een leuke draad kunnen worden.

Groet,
Jacco
En wat doe je met krakende potmeters....heb er hier ook nog eentje staan waar iets aan moet gebeuren.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2018, 15:15:27 »
Ik zou ze vervangen. En even nameten of er toevallig geen DC spanning op staat. Dat zou niet mogen.

Groet, Jacco


Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Welke Accuphase versterker?
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2018, 16:30:19 »
En dan krijg je weer het zoeken naar passende alternatieven, ik reinig ze ultrasoon, zet ze in de contactolie en test ze voor hermontage.
Ik ben zelf meer van:  "If it ain't broke don't fix it"
De 205 had een vervelende klacht bij ingeschakelde toonregeling die de eerdere monteur ertoe had gebracht deze te omzeilen. Ik had hem weer in originele staat gebracht en hoorde een jaar later dat ie raar plofte bij inschakelen.
Na lang zoeken naar de oorzaak van een DC fout bleek dit niet in de toonregeling te zitten maar kwam er DC tegen de signaalrichting in uit een lekkende dualfet van de differentiaalingang van de eindtrap.. en da's niet het eerste waar ik aan dacht, dus was even zoeken :alien:
An inability to grasp science is no argument against it....