Auteur Topic: Handige appjes  (gelezen 3598 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Handige appjes
« Gepost op: 22 juli 2018, 21:47:57 »
Als modern mens gebruik ik een i pad met diverse appjes als hulp bij de audio.Het lijkt me wel eens leuk om te kijken of anderen dat ook doen.

Ik gebruik als eerste een soundmeter. Daarmee kan je de geluidssterkte op grove wijze meten wel handig om mijn vrouw te overtuigen dat het geluid niet te hard staat. Ook wel makkelijk om bij vergelijken van apparatuur de geluidssterkte enigszins recht te trekken.

Een waterpas bij de hand hebben is ook wel handig om de apparatuur te levellen zeker als je een draaitafel met unipivot arm hebt. Ik heb me een keer laten overtuigen dat dit bij gewoon gelagerde armen niet hoorbaar uitmaakt, maar als audiofiel staat ook de TD 320 volstrekt level.

De leukste app is de seismometer 6. Eigenlijk bedoeld om het niveau van aardbevingen te meten. Voor mij makkelijk om te experimenteren met de terugkoppeling van de vloer op de draaitafel. Ik heb veel uitgeprobeerd en ik gebruik nu voetjes van SSC als extra voor onder de Oracle. Onder de TD 320 staat een soort wieg van Bfly audio. En dat bleek zowel met de app (trillingen) als met de oren het beste geluid op te leveren.

Overigens besef ik best dat iemand als Arjan betere apparatuur heeft. Ik zoek als app eigenlijk nog een frequentiemeter. Oh ja tot nu toe alles gratis, we blijven Nederlander. Suggestie zijn welkom. Ik heb bijvoorbeeld nog geen vergrootglas gevonden waar ik de naald optimaal mee kan inspecteren.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2018, 21:59:47 door Carl »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Handige appjes
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2018, 09:23:25 »
Voor Android is er een prima 'Audio Frequency Counter' die, hoe sympathiek, eens niet overal toegang toe wenst te krijgen.. wél tot de microfoon :sceptic: hetgeen zowel onontkoombaar als een risico is misschien.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Handige appjes
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2018, 09:49:47 »
Bedank Arjan, maar ik heb een I pad.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Handige appjes
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2018, 10:49:12 »
Da's een beetje behelpen.. ;)
Frequency Counter Pro?
An inability to grasp science is no argument against it....

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Handige appjes
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2018, 21:13:34 »
Als modern mens gebruik ik een i pad met diverse appjes als hulp bij de audio.Het lijkt me wel eens leuk om te kijken of anderen dat ook doen.

Ik gebruik als eerste een soundmeter. Daarmee kan je de geluidssterkte op grove wijze meten wel handig om mijn vrouw te overtuigen dat het geluid niet te hard staat. Ook wel makkelijk om bij vergelijken van apparatuur de geluidssterkte enigszins recht te trekken.

Een waterpas bij de hand hebben is ook wel handig om de apparatuur te levellen zeker als je een draaitafel met unipivot arm hebt. Ik heb me een keer laten overtuigen dat dit bij gewoon gelagerde armen niet hoorbaar uitmaakt, maar als audiofiel staat ook de TD 320 volstrekt level.

De leukste app is de seismometer 6. Eigenlijk bedoeld om het niveau van aardbevingen te meten. Voor mij makkelijk om te experimenteren met de terugkoppeling van de vloer op de draaitafel. Ik heb veel uitgeprobeerd en ik gebruik nu voetjes van SSC als extra voor onder de Oracle. Onder de TD 320 staat een soort wieg van Bfly audio. En dat bleek zowel met de app (trillingen) als met de oren het beste geluid op te leveren.

Overigens besef ik best dat iemand als Arjan betere apparatuur heeft. Ik zoek als app eigenlijk nog een frequentiemeter. Oh ja tot nu toe alles gratis, we blijven Nederlander. Suggestie zijn welkom. Ik heb bijvoorbeeld nog geen vergrootglas gevonden waar ik de naald optimaal mee kan inspecteren.

Dat dik gedrukte kun je er beter niet mee doen... ;D
Los van het feit dat elk mens een ander gehoor heeft en daarbij ook een andere gevoeligheid en dat niet alleen voor andere tonen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Handige appjes
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2018, 17:09:48 »
Da's een beetje behelpen.. ;)
Frequency Counter Pro?

Ik ga er achter aan Arjan

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Handige appjes
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2018, 17:11:16 »
Ik ben toch wat ouder aan het worden, met gebreken, maar ik hoor nog steeds erg veel.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Handige appjes
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2018, 13:39:32 »
Het komt regelmatig voor dat ik ergens zit en er muziek op de achtergrond gedraaid wordt waarvan ik niet weet wie de uitvoerende artiest is en welk nummer er gespeeld wordt. In zo'n situatie bieden de app's Shazam en/of Soundhound (muziekherkenning) een uitkomst. Er zijn meerdere gratis apps op de markt die hetzelfde doen maar deze twee schieten me te binnen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Handige appjes
« Reactie #8 Gepost op: 04 augustus 2018, 13:25:38 »
Shazam heb ik er al opzitten. Soundhound komt er maar bij!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Handige appjes
« Reactie #9 Gepost op: 04 augustus 2018, 19:22:35 »
Shazam heb ik ook,en ook een db en seismo meter.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Handige appjes
« Reactie #10 Gepost op: 06 augustus 2018, 18:50:54 »
Ze vinden ons misschien wel eens wat ouderwets met onze platendraaiers Peter. Maar eigenlijk zijn we erg progressief met al die digitale hulpmiddelen en niet te vergeten de superieure analoge bronnen  :yeah:

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Handige appjes
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2018, 20:55:26 »
Helemaal mee eens Cool
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Handige appjes
« Reactie #12 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:02:02 »
Wij ouwe lullen zijn inderdaad uniek.   :cheers:    ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Handige appjes
« Reactie #13 Gepost op: 06 augustus 2018, 21:04:03 »
 ;D :rofl:
I love vintage.