Auteur Topic: fineer opknappen Translator Impact 30  (gelezen 7451 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
fineer opknappen Translator Impact 30
« Gepost op: 14 mei 2018, 21:36:30 »
Ik heb een leuke set Translator Impact 30 speaker weten te kopen via marktplaats, echter is het fineer hier en daar beschadigd. Op internet vind je op youtube voldoende tips om krassen weg te werken. Maar hoe repareer je een hoekje goed en zo dat je het (nauwelijks) ziet maar ook niet met het minste geringste weer kapot stoot. Teven een vraag over het filter van deze luidspreker. Heeft het vervangen van de condensatoren een effect op de kwaliteit van het geluid? Natuurlijk wel met dezelfde waardes. Er worden volgens mij bipolaire Elco's gebruikt in dit filter.


Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: fineer opknappen Translator Impact 30
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2018, 22:12:50 »
Wanneer een fabrikant een 'minderwaardiger' condensatorsoort gebruikt dan is de uiteindelijke oorspronkelijke afstemming daarmee mogelijk zoals beoogd.
Een betere condensator geeft dan mogelijk een ander geluid maar niet per sé rechter metend of objectief beter.
Bipo's kunnen wel verlopen zijn en dan is vervanging uiteraard wel een verbetering.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
Re: fineer opknappen Translator Impact 30
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2018, 20:33:29 »
Bedankt Arjan voor de tip, ga ze wel doormeten om een oordeel te kunnen geven of ze verlopen zijn. Verder nog iemand een tip over het hoekje fineer?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: fineer opknappen Translator Impact 30
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2018, 20:40:58 »
En opnieuw fineren? Of is dat iets heul geks als ik dat roep?

Groet, Jacco


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
Re: fineer opknappen Translator Impact 30
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2018, 20:59:30 »
En opnieuw fineren? Of is dat iets heul geks als ik dat roep?

Groet, Jacco
Nee, maar een stuk kostbaarder. Zo slecht zijn ze er ook niet aan toe, hier en daar krasje, dus wat poetsen, echter is er ook een hoekje beschadigd aan de voorkant wat helaas goed zichtbaar is.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: fineer opknappen Translator Impact 30
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2018, 21:03:57 »
Ja, ik zou het dan meteen goed aanpakken. Oud eraf, spul repareren met houtvuller oid, met een roller houtlijm aanbrengen en het fineer er op. Goed klemmen en netjes afsnijden. Zal alles bij elkaar toch niet de kop kosten.

Groet, Jacco