Auteur Topic: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?  (gelezen 7029 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #15 Gepost op: 28 april 2018, 12:45:40 »
..of gewoon net een staande golf in de ruimte hebben bij dezelfde frequentie als waar de baspoort resoneert.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #16 Gepost op: 28 april 2018, 17:06:21 »
Er zijn niet voor niets zoveel merken luidsprekers, geen één klinkt gelijk. Ze hebben allemaal hun eigen waarheid.
Ik denk dat de grote keuze vooral te danken is aan de menselijke emoties en/of diens subjectiviteit.
Citaat
Ik heb vanmiddag alle luidsprekers die op zolder staan beluisterd, ze klinken allemaal anders maar niet één zwaar en aangezet.
Luidsprekers vergelijken is eigenlijk niet te doen op een wijze zoals bij andere apparatuur en dit maakt dat een verkeerde conclusie meer voor de hand ligt dan een goede (niet gevoelsmatig uiteraard).
Citaat
Neem aan dat de door jou beluisterde luidsprekers te maken hebben met de akoestiek.
Wederom klinken hier de B&W's voor mij het mooist in de oren, er zijn er die de Jean Marie Reynaud het mooist vinden. De Missions klinken in mijn oren verassend goed. De Richard breedbanders doen kranig mee maar halen het niet tegen de rest.
Zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt toen je de B&W's aanschafte. :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #17 Gepost op: 28 april 2018, 21:42:49 »
Zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt toen je de B&W's aanschafte. :cheers:
[/quote]
Voordat we de B&W's kochten hebben we een demonstratie paar een week in huis gehad om te luisteren. We hebben daar goed gebruik van gemaakt om veel te wisselen met de JMR.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #18 Gepost op: 28 april 2018, 22:24:07 »
Zo zie je dat smaken verschillen. Ik heb verschillende B&W speakers mogen luisteren en vond het allemaal niks (met als uitzondering de serie C top model waar de tweeter los op de behuizing zit, maar deze is ver boven mijn budget).
Ik was zeer verrast door merken als Focal en Monitor Audio en Dali. Vooral de ribbontweeter vind ik prettig, vandaar mij  keuze voor Dali en in mijn mancave ben ik uit gekomen op een paar zeer mooie Translator Reflextion die ik voor een goede prijs heb mogen kopen. Bij Dail is het verschil tussen klank van de luidsprekers niet zo groot als bij B&W. Of dit goed is? Of juist niet? Het is gewoon mijn merk niet, maar net als bij geloof, ik gun iedereen zijn voorkeur.

PS als je deze muziek lekker vind: Keb' Mo'  Luister dan ook eens naar Eric Bibb



Zeker een zeer mooie opname!
« Laatst bewerkt op: 28 april 2018, 22:37:02 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #19 Gepost op: 29 april 2018, 00:12:37 »
Die is bekend, zit bij het Zweedse label Opus3, bekend om de goede geluidskwaliteit.
Eens buizen altijd buizen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #20 Gepost op: 29 april 2018, 08:25:17 »
..of gewoon net een staande golf in de ruimte hebben bij dezelfde frequentie als waar de baspoort resoneert.
Dat is een leuke om uit te zoeken. Gaat dat werkelijk fouter dan met dezelfde frequentie op hetzelfde geluidsniveau uit een conus? (Ervanuitgaand dat de basreflex goed is opgezet met een vlak verloop).
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #21 Gepost op: 30 april 2018, 07:41:10 »
..of gewoon net een staande golf in de ruimte hebben bij dezelfde frequentie als waar de baspoort resoneert.
Dat is een leuke om uit te zoeken. Gaat dat werkelijk fouter dan met dezelfde frequentie op hetzelfde geluidsniveau uit een conus? (Ervanuitgaand dat de basreflex goed is opgezet met een vlak verloop).
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie dit probleem zo even niet...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Verzinnen sommige luidsprekers er iets bij? Of laten systemen iets verdwijnen?
« Reactie #22 Gepost op: 30 april 2018, 10:00:36 »
..of gewoon net een staande golf in de ruimte hebben bij dezelfde frequentie als waar de baspoort resoneert.
Dat is een leuke om uit te zoeken. Gaat dat werkelijk fouter dan met dezelfde frequentie op hetzelfde geluidsniveau uit een conus? (Ervanuitgaand dat de basreflex goed is opgezet met een vlak verloop).
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie dit probleem zo even niet...

Groeten, Ando.

De ervaringen die ik ermee heb, hier in de woonkamer die relatief vierkant is en weinig gedempt;

Master reference Slam en Jamo Concert 11, redelijk forse vloerstaanders, gaven gigantische problemen (BR).
Acoustic Reserach classic speaker model 26, groter dan de ander twee, gaf veel minder problemen (gesloten).

Even kort gezegd.

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
..of gewoon net een staande golf in de ruimte hebben bij dezelfde frequentie als waar de baspoort resoneert.
Dat is een leuke om uit te zoeken. Gaat dat werkelijk fouter dan met dezelfde frequentie op hetzelfde geluidsniveau uit een conus? (Ervanuitgaand dat de basreflex goed is opgezet met een vlak verloop).
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik zie dit probleem zo even niet...

Groeten, Ando.

De ervaringen die ik ermee heb, hier in de woonkamer die relatief vierkant is en weinig gedempt;

Master reference Slam en Jamo Concert 11, redelijk forse vloerstaanders, gaven gigantische problemen (BR).
Acoustic Reserach classic speaker model 26, groter dan de ander twee, gaf veel minder problemen (gesloten).

Even kort gezegd.
Gaat die laatste net zo laag als de anderen?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Die Eric Bibb hebben we wel eens live gehoord en dat is zeer zeker de moeite waard.
Verder is een LS gewoon een compromis. Persoonlijk lever ik graag wat laag in voor een perfect middengebied. Tegenwoordig heb ik dat laag voor een tweeweg goed op orde zonder dat de rest tekort komt zwaaizwaai
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2018, 22:24:24 door Carl »