Auteur Topic: Inregelen van je element  (gelezen 18322 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Inregelen van je element
« Reactie #30 Gepost op: 16 april 2018, 14:09:28 »
Ik gebruik altijd de Firato testlp.
De fouthoek protractor is van sme.
Het gaat altijd goed,maar misschien ben ik minder kritisch :)

Als je een SME arm gebruikt is dat natuurlijk prima Peter. Bij de Micro Seiki zou je Jacco moeten vragen voor je een protractor te tekenen. Ik zou hem trouwens uitprinten op dat plastic papier waar ze vroeger sheets van maakten.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Inregelen van je element
« Reactie #31 Gepost op: 16 april 2018, 16:54:28 »
Dat is natuurlijk nooit weg Carl maar met deze gaat het prima.
Het klinkt gewoon goed bij alle tonen op de testplaat,geen vervorming.
Kun je met de sme de arm verschuiven bij Micro-Seiki verschuif je het element in de shell.
Als de montageafstand maar correct is.

I love vintage.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Inregelen van je element
« Reactie #32 Gepost op: 16 april 2018, 19:56:46 »
Bedankt Jacco, deze mal is zeer  Welcome .
Na instellen volgens jou de mal die je net gepost hebt is de vervorming bij 60 μm toon weg. Ik hoor nu alleen geen vervorming meer met het instellen van de anti skating. Bij 70 μm is de vervorming vooral in het rechter kanaal. Maar op gehoor kan ik de vervorming niet in het midden krijgen (anti skating gaat niet hoger dan 4) volgens de handleiding is bij mijn naald type (elliptisch) de vermenigvuldiging factor tussen de 1,2 en 1,4. Naalddruk is 2.3 gram, dus heb ik nu de anti skating op 3 gezet.
Met welke software heb je die mal gemaakt?
Leuk dat het goed werkt!

En het is gemaakt in CorelDRAW.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inregelen van je element
« Reactie #33 Gepost op: 16 april 2018, 20:01:13 »
Leuk dat het goed werkt!

En het is gemaakt in CorelDRAW.

Groet,
Jacco
Gebruik je daarin een plugin om tot dit resultaat te komen?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Inregelen van je element
« Reactie #34 Gepost op: 16 april 2018, 20:07:00 »
Leuk dat het goed werkt!

En het is gemaakt in CorelDRAW.

Groet,
Jacco
Gebruik je daarin een plugin om tot dit resultaat te komen?
Nee, is gewoon gebruik maken van het invoeren van de x-y coördinaten van cirkels. De radii en de coördinaten komen overigens van deze on-line calculator (gemaakt in steenkolen-HTML door ondergetekende). Strikt genomen wordt het optimale arm ontwerp gegeven door de montageafstand en het begin en einde van de groef. De rest ligt daarna vast.

De basis van gebruikte tekening is echter naar voorbeeld van Vinyl Engine, dat concept heb ik gebruikt om tot de tekening te komen.

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 16 april 2018, 20:08:36 door dekkersj »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inregelen van je element
« Reactie #35 Gepost op: 16 april 2018, 20:28:41 »
Leuk dat het goed werkt!

En het is gemaakt in CorelDRAW.

Groet,
Jacco
Gebruik je daarin een plugin om tot dit resultaat te komen?
Nee, is gewoon gebruik maken van het invoeren van de x-y coördinaten van cirkels. De radii en de coördinaten komen overigens van deze on-line calculator (gemaakt in steenkolen-HTML door ondergetekende). Strikt genomen wordt het optimale arm ontwerp gegeven door de montageafstand en het begin en einde van de groef. De rest ligt daarna vast.

De basis van gebruikte tekening is echter naar voorbeeld van Vinyl Engine, dat concept heb ik gebruikt om tot de tekening te komen.

Groet,
Jacco
Krijg een malware melding van Safari als ik naar jou link ga...dus heb niet verder geklikt.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inregelen van je element
« Reactie #36 Gepost op: 16 april 2018, 20:38:45 »
Ik had gebruik gemaakt van deze tool:

"Stupid Protractors
A pair of universal two-point protractors, one using the more common Baerwald alignment method as used on 99% of commercial products and the other Loefgren B (see Seb's user guide above for an explanation of the difference). Simple, accurate and widely compatible. If you aren't sure which type to use and want a free alternative to the common shop bought designs, download this one"

Maar zoals de naam al aangeeft, dit is niet een tool die rekening houd met de lengte van de arm.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Inregelen van je element
« Reactie #37 Gepost op: 16 april 2018, 21:25:37 »
Tsja, en ik ben een beetje afwijkend. Als het even kan, reken ik alles zelf uit en teken het vervolgens op een stuk papier. Wat dat betreft zie ik graag wat ik noem mijn "alfa en omega", ofwel de abstractie van de wiskunde en het praktische in een plaatje (travel van de naaldtip over de groeven). Zodoende erachter gekomen dat de meeste elementen een ietsiepietsie moeten roteren in de headshell, anders kun je de berekende overhang niet halen. Of wat verder in de headshell, komt ook vaak voor. Soms beide.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inregelen van je element
« Reactie #38 Gepost op: 18 april 2018, 20:18:21 »
Wat ik nog miste bij deze protractor is de manier hoe deze op de draaitafel moet liggen, dus na een zoektocht kwam ik uit bij http://www.conradhoffman.com/chsw.htm hier kun je een programmaatje downloaden die de protrator ook netjes voor je uit print en waar tevens een lijn op staat om de mal op de juiste manier op de draaitafel te leggen. zie dit youtube filmpje:


Blijkbaar had ik de mal van Jacco per ongeluk op de juiste manier op de tafel geplaatst, gezien ik niets meer hoefde bij te stellen bij nameten met deze nieuwe mal.