Auteur Topic: Je laatste audio-aanwinst(en)!  (gelezen 879727 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2985 Gepost op: 25 februari 2017, 11:32:12 »
Veel plezier met de Accuphase, gaaf ding! Ik weet als geen ander hoe fijn het is om weer herenigd te worden met audio, welke je tot je spijt weg hebt gedaan.
Je bedoelt toch niet de Gale GS401A Kevin ?   :rofl:

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2986 Gepost op: 25 februari 2017, 12:18:03 »
Dank mannen! Het voelt als thuis komen :)
Groeten,
Edwin

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2987 Gepost op: 25 februari 2017, 18:58:39 »
Veel plezier met de Accuphase, gaaf ding! Ik weet als geen ander hoe fijn het is om weer herenigd te worden met audio, welke je tot je spijt weg hebt gedaan.
Je bedoelt toch niet de Gale GS401A Kevin ?   :rofl:

Nee, hoe kom je daar nu weer bij?!?  zwaaizwaai
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2988 Gepost op: 25 februari 2017, 19:00:27 »
Veel plezier met de Accuphase, gaaf ding! Ik weet als geen ander hoe fijn het is om weer herenigd te worden met audio, welke je tot je spijt weg hebt gedaan.
Je bedoelt toch niet de Gale GS401A Kevin ?   :rofl:

Nee, hoe kom je daar nu weer bij?!?  zwaaizwaai
Sorry een brainwave heb ze niet zo vaak maar opeens was het er.  Banana4

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2989 Gepost op: 25 februari 2017, 19:06:03 »
Veel plezier met de Accuphase, gaaf ding! Ik weet als geen ander hoe fijn het is om weer herenigd te worden met audio, welke je tot je spijt weg hebt gedaan.
Je bedoelt toch niet de Gale GS401A Kevin ?   :rofl:

Nee, hoe kom je daar nu weer bij?!?  zwaaizwaai
Sorry een brainwave heb ze niet zo vaak maar opeens was het er.  Banana4

Niet te vaak doen hoor, dat kan echt niet goed voor je zijn...
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2990 Gepost op: 25 februari 2017, 19:10:56 »
Veel plezier met de Accuphase, gaaf ding! Ik weet als geen ander hoe fijn het is om weer herenigd te worden met audio, welke je tot je spijt weg hebt gedaan.
Je bedoelt toch niet de Gale GS401A Kevin ?   :rofl:

Nee, hoe kom je daar nu weer bij?!?  zwaaizwaai
Sorry een brainwave heb ze niet zo vaak maar opeens was het er.  Banana4

Niet te vaak doen hoor, dat kan echt niet goed voor je zijn...
Ga binnenkort weer in retraite.  ;D

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2991 Gepost op: 25 februari 2017, 19:44:55 »
Het één niet, dit wel



 :angel:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2992 Gepost op: 25 februari 2017, 20:53:04 »
Voor een nette prijs heb ik vanochtend een set Neumann KH 310's opgepikt via marktplaats (zie afbeelding). :)

Dit zijn de opvolgers van de K+H O300's.
Ik heb ze nu boven staan (zodat ik ze a/b met de Geithains kan vergelijken) maar ik ga er stofkappen opzetten (zie afbeelding) en ze in de woonkamer zetten.



« Laatst bewerkt op: 25 februari 2017, 21:02:11 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2993 Gepost op: 25 februari 2017, 21:25:07 »
Ik zie weer hele leuke speakerts voorbij komen. Veel plezier met de aankopen heren!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2994 Gepost op: 26 februari 2017, 12:01:05 »
Thnx. De Neumanns zijn goedgekeurd hoor. Ik heb al een set grills besteld zodat ze in de woonkamer kunnen komen te staan.

Heb ze gisteren en vandaag vergeleken met de Geithains en met de Genelecs.

De Geithains klinken natuurlijker/organischer/levendiger en klinken tegelijkertijd rustiger. De Geithains zijn subtieler en gedetailleerder, waardoor je in drukke muziekstukken de individuele dingen gemakkelijker kan horen en onderscheiden. Maar de Neumanns slaan echter nergens een flater. Ze klinken in relatie tot de Geithains droog en wat analytisch, maar eigenlijk doen ze niets verkeerd. De 'droge' weergave heeft wel echt z'n voordeel dat ze heel ongekleurd overkomen. Het nadeel is dat het ze een afwezigheid van emotie of intensiteit, geeft.
Als ik niet heen en weer switch en een goede opname op de Neumanns beluister klinkt het wel gewoon heel goed. Echt goede speakers voor het geld. Ik heb het idee dat ze wel iets beter zijn dan de O300's in de zin dat ze wel iets teken van leven vertonen in het middengebied 't is al even geleden dat ik de O300's gehoord heb, maar die waren voor m'n gevoel nog iets 'doder'. Ik denk dat de Neumann KH310 een tikje beter is.

Vergeleken met de Genelecs zijn de Neumanns veel rustiger. Ze zijn overduidelijk neutraler en eerlijker.
In vergelijking klinken de Genelec schreeuwerig en tegelijkertijd onduidelijker bij het weergeven van de muziek

De Neumanns klinken in deze vergelijking zeker niet levensloos, maar rustig/intiem. Vooral in het middengebied, waar de Genelecs leeg klinken en overschreeuwd worden door een ijzerig/schreeuwerig nephoog. Dat klinkt wat negatief over de Genelecs, maar de Neumanns zijn wat mij betreft ook echt veruit superieur.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2017, 12:27:43 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2995 Gepost op: 26 februari 2017, 18:13:52 »
Mooi spul MAW

Wat had jij aan de collectie toegevoegd Markus ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2996 Gepost op: 26 februari 2017, 19:34:21 »
MAW weet altijd een referentie te schrijven die ik zelfs begrijp. Niet van die vage termen masr gewoon kort en duidelijk. Thanks!
Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2997 Gepost op: 28 februari 2017, 08:02:48 »
Dat is goed om te horen (niets te danken overigens). Het blijft toch lastig. Er zitten nog genoeg woorden in m'n beschrijving die je op verschillende manieren kan interpreteren. Wat 'schreeuwerig' betekent zal denk ik voor de meesten hetzelfde betekenen, maar wat 'natuurlijk' of 'droog' of 'analytisch' betekent.. De meesten zullen wel in dezelfde richting denken maar mensen zullen er verschillende interpretaties aan overhouden denkk ik. Het blijft subjectief en het is dus maar net welke betekenis je eraan geeft.

Maar dank voor het compliment. Ik doe in ieder geval m'n best om het niet onnodig vager te maken dan het al is ;)
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 08:04:39 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2998 Gepost op: 28 februari 2017, 09:05:13 »
Voor mij leest het ook prima weg MAW. Meer dan duidelijk wat je bedoeld, aangezien ik over de voorbije jaren al je reviews heb mogen lezen. Inmiddels kan ik dus een goede inschatting maken.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Je laatste audio-aanwinst(en)!
« Reactie #2999 Gepost op: 28 februari 2017, 09:43:47 »
Geniet van de aanwinsten Heren.
I love vintage.