Auteur Topic: Millon Phantom S  (gelezen 35172 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Millon Phantom S
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2018, 11:12:30 »
Firefox slaat alarm:

Citaat
De site http://amorgignitamorem.nl/WebPaginas/BasreflexPijp/BasreflexPijp.html bevat schadelijke content, waaronder pagina's die:
Bezoekers naar schadelijke websites sturen

toch even gekeken in het kader van Living life to the max!
De berekende poortafmetingen variëren niet met het conusoppervlak volgens mij. De afmetingen zijn alleen van belang om bij een bepaald chassis de luchtsnelheid in de poort binnen gewenste grenzen te houden.
Een groot poortoppervlak bij gelijkblijvende afstemming is gekoppeld aan een grote poortlengte ( Poort 2 maal zo groot, lengte 4 maal zo groot, zeg ik uit mijn hoofd).
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Millon Phantom S
« Reactie #46 Gepost op: 19 juni 2018, 22:52:24 »
Noch even over de invloed van de versterker. Mijn MA 20 SE kreeg ik met mijn Quad 34/306 niet goed aan het klinken en ik bleef dus maar met de LS schuiven. Dat was in een keer voorbij toen ik een nieuwe (buizen)versterker kocht. Is vervolgens altijd een leidraad beweest bij eventuele aankopen: eerst thuis in de eigen set beluisteren en dan pas kopen. Op deze wijze wissel ik ook zelden apparatuur. Ik ben nu wel wat streamers aan het uitproberen. Het kan dus echt wel beter dan de Auralic mini.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Millon Phantom S
« Reactie #47 Gepost op: 20 juni 2018, 10:25:46 »
Geeft die buizenversterker net dat stukje aangename vervorming wat je met schuiven met de LS niet kon vinden?

Wat doen die andere streamers dan beter dan de Aurelic mini?  Geven ze aan de uitgang een iets hogere spanning af?

Overigens heb ik de Millon Phantom S , zoals al eerder aangeven , mogen beluisteren en ik vind het een goed en aangenaam klinkende LS.

Marcel :evil:
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Millon Phantom S
« Reactie #48 Gepost op: 20 juni 2018, 12:24:10 »
Ik niet heel erg. Maar dat zou ook aan de ruimte gelegen kunnen hebben. Al heb ik daar wel mijn twijfels over omdat die persoon wel wat aan de akoestiek gedaan had.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Millon Phantom S
« Reactie #49 Gepost op: 23 juni 2018, 10:51:49 »
Het zou maar zo eens kunnen dat de akoestiek waarin ik de luidspreker heb gehoord wel het goede van de LS naar voren bracht.

Het maakt allemaal niet uit.
Er zijn niet voor niets zoveel verschillende LS op de markt.
Voor iedere smaak ter invulling van MyFi is er wel wat te vinden.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Millon Phantom S
« Reactie #50 Gepost op: 14 juli 2018, 11:01:07 »
Geeft die buizenversterker net dat stukje aangename vervorming wat je met schuiven met de LS niet kon vinden?

Wat doen die andere streamers dan beter dan de Aurelic mini?  Geven ze aan de uitgang een iets hogere spanning af?

Marcel :evil:

Ik vind het eigenlijk niet zo interessant of een versterker wel of niet vervormt Marcel. Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Als je wat kunt corrigeren op akoustiek waarom eigenlijk niet? Ook met de klankregeling van de Quad kreeg ik niet het geluid van de CJ. Ik betwijfel eigenlijk of de CJ vervormt.

Ik heb een paar weken een veel duurdere Auralic in huis gehad. Klonk toch wat “gevulder”. Kennelijk ligt dat aan de voeding. Veel mensen kopen daarom een SBooster bij de Mini. Ik ga daarom maar eens een betere voeding op de Auralic uitproberen. Kost trouwens niet al te veel.

Ik gebruik trouwens tegenwoordig een Appje om de niveaus gelijk te trekken als het nodig is.
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2018, 11:07:55 door Carl »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Millon Phantom S
« Reactie #51 Gepost op: 18 juli 2018, 01:13:18 »
Geeft die buizenversterker net dat stukje aangename vervorming wat je met schuiven met de LS niet kon vinden?

Wat doen die andere streamers dan beter dan de Aurelic mini?  Geven ze aan de uitgang een iets hogere spanning af?

Marcel :evil:

Ik vind het eigenlijk niet zo interessant of een versterker wel of niet vervormt Marcel. Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Als je wat kunt corrigeren op akoustiek waarom eigenlijk niet? Ook met de klankregeling van de Quad kreeg ik niet het geluid van de CJ. Ik betwijfel eigenlijk of de CJ vervormt.

Ik heb een paar weken een veel duurdere Auralic in huis gehad. Klonk toch wat “gevulder”. Kennelijk ligt dat aan de voeding. Veel mensen kopen daarom een SBooster bij de Mini. Ik ga daarom maar eens een betere voeding op de Auralic uitproberen. Kost trouwens niet al te veel.

Ik gebruik trouwens tegenwoordig een Appje om de niveaus gelijk te trekken als het nodig is.

De CJ vervormt, maar de vraag is of het er toe doet. De gevulde voeding geloof ik wel.
Het appje zal niet accuraat zijn, vermoed ik.

Lekker klooien Carl, blijft leuk.  ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Millon Phantom S
« Reactie #52 Gepost op: 18 juli 2018, 08:42:54 »
Lekker klooien is het enige wat er echt toe doet.
Is inderdaad erg leuk.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #53 Gepost op: 18 juli 2018, 09:34:32 »
Vervorming zou ik me geen zorgen over maken.  Het zijn juist de kabels die het verschil maken.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Millon Phantom S
« Reactie #54 Gepost op: 18 juli 2018, 18:29:19 »
Vervorming zou ik me geen zorgen over maken.  Het zijn juist de kabels die het verschil maken.

Dat bedoel ik!

 worship1
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Millon Phantom S
« Reactie #55 Gepost op: 18 juli 2018, 19:34:26 »
Neej heh.  >:(  Toch de kabels.

Okay,  zzzuuccchhhttt ik ga mijn zwarte kabels wel weer voor gekleurde dikkere kabels vervangen, voor meer kleuring en diepgang in de muziek.

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Marcel angel angel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Millon Phantom S
« Reactie #56 Gepost op: 22 juli 2018, 21:32:56 »
Vervorming zou ik me geen zorgen over maken.  Het zijn juist de kabels die het verschil maken.

Minieme verschillen doen er niet echt toe. Maar ze zijn er wel  Smashfreak

Ik zal eens een topic openen over appjes die we bij de hobby kunnen gebruiken. Wel leuk.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #57 Gepost op: 23 juli 2018, 10:20:48 »
Vervorming zou ik me geen zorgen over maken.  Het zijn juist de kabels die het verschil maken.

Minieme verschillen doen er niet echt toe. Maar ze zijn er wel  Smashfreak

Ik zal eens een topic openen over appjes die we bij de hobby kunnen gebruiken. Wel leuk.

Ik vat dit waarschijnlijk totaal anders op dan dat jij het bedoelt Carl.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Millon Phantom S
« Reactie #58 Gepost op: 24 juli 2018, 22:51:20 »
Zo voel ik me wel eens Henk als ik hier over minieme verschillen bij kabels praat. Gelukkig is het alleen maar een virtueel gevoel.

Nog even reagerend op Marcel ik heb indertijd enorm geschoven bij het vergelijk tussen Quad en CJ en ook de klankregeling van de Quad intensief gebruikt. De CJ deed het gewoon beter en ik heb er nooit spijt van gehad.

Het verschil tussen streamers was ook te horen. En waar het aan ligt...... ? Ik ga in ieder geval een mooie voeding aan de Auralic hangen en dan maar kijken of we verder komen. Inderdaad lekker klooien, maar eerst de verwarming uit.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2018, 22:59:02 door Carl »

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Millon Phantom S
« Reactie #59 Gepost op: 24 juli 2018, 23:25:33 »
Hoe werden de streamers aangestuurd ? Met tablet of telefoon?
Mijn ervaring is dat als je het volume op dergelijke apparaten hoger gaat uitsturen er vervormingen gaan plaatsvinden. Zet je het volume op een ipad of wat dan ook laag en laat de versterker meer uitsturen je dit probleem niet hoort. Met name met een hooftelefoon is het verschil goed waarneembaar.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200