Auteur Topic: Millon Phantom S  (gelezen 35260 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #30 Gepost op: 30 maart 2018, 12:09:03 »
Reacties op de suggestieve opmerkingen van Bram verwijderd.

@ Bram: Suggestieve opmerkingen verwijderd.  Ik verzoek je vriendelijk dit soort opmerkingen achterwege te laten.

We kunnen wat mij betreft inhoudelijk verder.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Millon Phantom S
« Reactie #31 Gepost op: 01 april 2018, 14:46:41 »
Wat een grote diameter heeft de basreflex-opening van deze luidsprekers in verhouding tot de diameter van de woofers. Zal vast wel uitgerekend zijn maar valt me gewoon op. Eens kijken of ik daar ook iets aan kan rekenen en wat de resultaten zijn.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #32 Gepost op: 01 april 2018, 15:32:51 »
Heeft met de grootte van Sd en Xmax te maken, ofwel de volumeverplaatsing. Hier een online calculator die je misschien helpt bij de berekeningen. Onderaan de uitkomst voor de minimale diameter.

Groet,
Jacco

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Millon Phantom S
« Reactie #33 Gepost op: 29 april 2018, 18:12:29 »
 worship1
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

SlowhandEJ

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Millon Phantom S
« Reactie #34 Gepost op: 09 mei 2018, 19:04:21 »
Jammer dat er gereageerd wordt in stellingen als een match tussen versterker en luidsprekers is onbelangrijk. In dat geval zou het goed zijn om met je eigen installatie te gaan experimenteren. Even een andere versterker aansluiten en je laten verrassen. Ben benieuwd naar de reacties

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #35 Gepost op: 09 mei 2018, 19:25:28 »
En als je dan niet verrast bent?

Ik heb alleen maar topversterkers.  Vandaar.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Millon Phantom S
« Reactie #36 Gepost op: 09 mei 2018, 19:38:09 »
Jammer dat er gereageerd wordt in stellingen als een match tussen versterker en luidsprekers is onbelangrijk. In dat geval zou het goed zijn om met je eigen installatie te gaan experimenteren. Even een andere versterker aansluiten en je laten verrassen. Ben benieuwd naar de reacties
Wat als dergelijke reacties zijn gebaseerd op tientallen jaren audiohobby en beroepsmatig repareren alsmede meerdere meegemaakte blindtests.
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Millon Phantom S
« Reactie #37 Gepost op: 09 mei 2018, 20:40:06 »
Jammer dat er gereageerd wordt in stellingen als een match tussen versterker en luidsprekers is onbelangrijk. In dat geval zou het goed zijn om met je eigen installatie te gaan experimenteren. Even een andere versterker aansluiten en je laten verrassen. Ben benieuwd naar de reacties


Ga eerder op zoek naar een andere speaker dan. Of een akoestische aanpassing doen. Meer resultaat dan doosjes wisselen...
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Millon Phantom S
« Reactie #38 Gepost op: 13 mei 2018, 15:40:59 »
Jammer dat er gereageerd wordt in stellingen als een match tussen versterker en luidsprekers is onbelangrijk. In dat geval zou het goed zijn om met je eigen installatie te gaan experimenteren. Even een andere versterker aansluiten en je laten verrassen. Ben benieuwd naar de reacties
Ik heb hier twee DM640i staan. Deze hebben geen rare impedantiedips en een redelijk hoog rendement. Daar staat standaard een hybride versterkertje achter van 2x 35 Watt. Dat is een prima ding en klinkt goed. Heb nog een JVX AX-3 staan, die levert wat meer vermogen maar op het zelfde geluidsniveau zit er geen verschil in klank. Ook de dikke Marantz receiver of de twee wat lichtere Marantz versterkers maken geen verschil. De Pioneer klinkt bagger, daar lijkt ergens een piek in het mid-hoog te zitten. Maar dat ding klinkt achter de needles en de Jamo SL150 die ik had ook bagger. Zelfs op de inbouwluidsprekers in de badkamer is het niks. Dat ding is domweg niet in orde. Wellicht is dat dan wel een betere match met een luidspreker waar ik een weerstand van pakweg 8 ohm in serie met de middentoner zet....maar dat is wel een rare manier van matchen.
Ik heb dus best wel geexperimenteerd maar bij apparatuur die in orde is blijkt het niets uit te maken. Schuiven met de luidsprekers maakt bij mij daarintegen wel een groot verschil. Dat doe ik nu al een paar jaar omdat ik ze ‘standaard’ niet in de optimale luisterpositie kan laten staan omdat er ook nog geleefd wordt in de huiskamer. Heel eigenwijs zet ik dan altijd eerst de muziek aan en ga dan na een tijdje toch weer toe werken naar de voor mij beste postie. Ook diverse kussens, kleden en velours gordijnen wisselen dan van positie. Daar valt winst te behalen, de versterkers staan al geruime tijd op hun vaste plek.
Nu heb ik geen idee wat jij voor apparatuur probeert te ‘matchen’, maar als je fouten of defecten probeert te compenseren met andere tekortkomingen kun je inderdaad wel verrast worden...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Millon Phantom S
« Reactie #39 Gepost op: 13 mei 2018, 15:54:47 »
Een versterker kan vermogen leveren en een speaker kan belast worden met een bepaald vermogen. Allebei in Watt.
De topicstarter is van mening dat het vermogen van de versterker niet uitmaakt, maar dat de voeding een belangrijke rol speelt.

Maar door de voeding kan een versterker toch vermogen leveren?
Of ben ik nou gek..
Een versterker zal in elk geval nooit meer vermogen leveren als zijn voeding... ik snap de bewering ook niet echt. Als je een goede versterker koopt mag je toch verwachten dat de voeding toereikend is voor het opgegeven uutgangsvermogen, anders zal dat vermogen nooit geleverd kunnen worden. Als ik zo de beweringen van de topicstarter lees krijg ik het gevoel dat hij aan het experimenteren is met inferieure apparatuur en daarin probeert de beste match te vinden. Een probleem wat je mijns inziens niet hebt met kwalitatief goede apparatuur.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Millon Phantom S
« Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2018, 16:47:11 »
Inferieure apparatuur of de beleving van een audiofiel? That's the question.

 ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Millon Phantom S
« Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2018, 17:39:45 »
Inferieure apparatuur of de beleving van een audiofiel? That's the question.

 ;)
Tja, daar zeg je wat... ik heb altijd de neiging het van de technische kant te bekijken..


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Millon Phantom S
« Reactie #42 Gepost op: 13 mei 2018, 21:13:44 »
Matchen??
Ik ben al jaren niet meer aan me vrouw 'gematcht',  maar het gaat desondanks nog uit de kunst! ;)
Enfin, dat matchen is flauwekul, zoals ook vaak akoestiek ietwat overschat wordt. ( akoestiek is geen flauwekul, dat bedoel ik er niet mee ).
Maar om op het topic terug te komen,, die Millon zijn mooie speakers, een jaar of 10 terug gehoord en in mijn oren klonk het geweldig.
The music sounds better, when you know who's playing it

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Millon Phantom S
« Reactie #43 Gepost op: 13 mei 2018, 21:46:43 »
Ik heb 10 jaar elk weekend met een aantal bands rondgetrokken, elk weekend een andere locatie. De verschillen in akoestiek waren enorm. Dat id een hele klus om het op elke locatie een beetje recht te brijen. Voor de PA heb je de EQ, maar je hebt weinig invloed op de backline en muziekanten zijn eigenwijze mensen...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Millon Phantom S
« Reactie #44 Gepost op: 14 mei 2018, 10:31:42 »
Ik heb de Millon Phantom S ook al eens mogen beluisteren.
Heeft op mij een goede indruk achter gelaten.
Waren toen helaas buiten budget.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000