Auteur Topic: Millon Phantom S  (gelezen 35220 keer)

SlowhandEJ

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Millon Phantom S
« Gepost op: 29 maart 2018, 17:12:39 »
Ik ben een aantal maanden op zoek geweest naar nieuwe luidsprekers ter vervanging van mijn Kef XQ luidsprekers. Als versterker gebruik ik de Marantz PM 15 S2 Limited, CD speler is van Advance Accoustic type MCD 203II. Van de Hull interlink en koperen kabels. Tijdens de zoektocht werd mij al snel duidelijk dat er een match moet zijn tussen luidspreker en versterker. Daarnaast speelt ook de akoestiek van je luisterruimte een grote rol. Ik ben verhuisd van een jaren dertig woning met veel zachte wanden naar een apartement met veel harde wanden. Opvallend was dat de KEFs in mijn nieuwe woning beter tot zijn recht kwamen. Wat gedurende mijn zoektocht prettig was is dat diverse HiFi zaken bereid waren mij op proef luidsprekers mee te geven zodat ik zowel de match tussen versterker en luidspreker kon testen als de akoestiek.
In de diverse luisterruimtes luidsprekers beluisterd. Uiteindelijk bleven er drie over die ik thuis heb beluisterd. De Totem Staff, De monitor uit de Acoustic Energy (AE) Reverence serie en de Millon Phantom S. Van alle drie was ik in de winkel onder de indruk. Daarnaast zaten er grote technische verschillen in de samenstelling van de luidsprekers. Wat al direct duidelijk werd was dat de AE niet paste bij mijn versterker. Deze viel direct af. Geluid zat in de luidspreker en kwam er niet uit. En dat terwijl ze in de winkel fantastisch klonken. De Totem Staff was ten opzichte van mijn oude KEFs een enorme stap vooruit. Prachtig stereobeeld, met name stemmen en akoestische instrumenten werden mooi en natuurlijk weergegeven. Ik was echter nog niet overtuigd ondanks dat ze zeer prettig geprijsd waren omdat het type uit de collectie gaat. Vervolgens de Millons in huis gehaald. Deze luidsprekers lieten mij niet meer los. Ik was echt verrast door de kwaliteit van het geluid. Stereobeeld goed, details in hoog, midden en laag goed te onderscheiden. Ook de plaatsing van de instrumenten in het stereobeeld was geweldig. Fantastisch om ook echte de trillingen te kunnen horen van de grote trommel in plaats van alleen de klap. Ik heb ze nog een week op proef mogen beluisteren en wilde ze absoluut niet terug brengen. Wat dieper in de buidel getast dan de bedoeling maar ze zijn blijven staan  :)
Wat het kopen van deze luidspreker bijzonder maakt is dat ik in de fabriek in Oosterhout de luidsprekers heb kunnen beluisteren. Een werkplaats eigenlijk waar ik naast het luisteren ook kennis maakte met het enthousiaste team bouwers van de luidspreker  en de ontwerper die toevallig aanwezig was. Liefhebbers die met veel enthousiasme en vakmanschap de luidsprekers bouwen maar er ook graag over praten.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Millon Phantom S
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2018, 17:45:50 »

Is die prijs per stuk of per paar?

                                                https://link.marktplaats.nl/a1007955659
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Millon Phantom S
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2018, 18:13:11 »
Dat was een mooie reis in de wereld die Hifi heet! Erg mooi dat je bij de Millons de werkplaats en het team hebt gezien.

Ik denk dat je je niet druk moet maken om de zogenaamde matsh tussen luidspreker en versterker. Als de versterker voldoende vermogen heeft, om de luidspreker zonder moeite aan te sturen, is het goed.

Ik wens je veel luisterplezier en misschien dat je wat foto's kan plaatsen in de rubriek ' Sets van leden '. Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig naar een foto van je set!
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2018, 18:16:27 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Millon Phantom S
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2018, 18:19:25 »

Is die prijs per stuk of per paar?

                                                https://link.marktplaats.nl/a1007955659
Per set Bram
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Millon Phantom S
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2018, 19:21:33 »
Dit type posts kom ik wel vaker tegen op een forum en zeer regelmatig betreffen deze dan ook dit merk. Vervolgens lees je nooit meer wat van die mensen of hun ervaringen.

Dat gezegd hebbende: Veel plezier met je speakers en zou leuk zijn als je een topic opent waarin je je set laat zien...altijd  Yeah Yeah.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

SlowhandEJ

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Millon Phantom S
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2018, 20:46:19 »
De prijs is 2500 per paar. Ik ben van mening dat je altijd de match met je systeem moeten. Vermogen alleen zegt helemaal niets. De voeding speelt een belangrijke rol. Overigens mag je van de Marantz PM 15 S2 LE verwachten dat luidsprekers van 150 watt probleemloos kan aansturen.

SlowhandEJ

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
Re: Millon Phantom S
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2018, 20:57:23 »
Ik ben benieuwd naar andere Millon Phantom S ervaringen. Met name welke kabels gebruikt worden e.d. Ik ben zelf niet zo overtuigd van het gebruik van vaak dure kabels maar hoor graag of er tips zijn. Daarnaast ben ik op zoek naar kwalitatief goede CD's. Genre niet zo belangrijk. Van Roger Waters tot Klassiek maar ook Hozier, Nina Simone luister ik graag.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Millon Phantom S
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2018, 21:56:25 »
De prijs is 2500 per paar. Ik ben van mening dat je altijd de match met je systeem moeten. Vermogen alleen zegt helemaal niets. De voeding speelt een belangrijke rol. Overigens mag je van de Marantz PM 15 S2 LE verwachten dat luidsprekers van 150 watt probleemloos kan aansturen.

Speakers hebben geen wattage...behalve als ze actief zijn.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2018, 22:04:22 »
?

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Millon Phantom S
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2018, 22:05:02 »
Watt ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2018, 22:17:33 »
Ja, watt?

Speakers geen vermogen? Waar komt dat geluid dan vandaan?

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Millon Phantom S
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2018, 22:21:53 »
Volg mij uit den luidsprekers.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Millon Phantom S
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2018, 22:23:01 »
Pecies. Luchtmoleculen in beweging/trilling => energie voor nodig. Energie per seconde = vermogen. Voila!

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Millon Phantom S
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2018, 22:27:31 »
Wat is de logica van audio dan toch simpel en toch pennen we hier digitaal met alle fratsen het forum vol.

Woord en en wederwoord en belezen worden.


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Millon Phantom S
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2018, 22:32:16 »
De prijs is 2500 per paar. Ik ben van mening dat je altijd de match met je systeem moeten. Vermogen alleen zegt helemaal niets. De voeding speelt een belangrijke rol. Overigens mag je van de Marantz PM 15 S2 LE verwachten dat luidsprekers van 150 watt probleemloos kan aansturen.
Een match tussen versterker en luidsprekers is de reinste flauwekul. Het is geen tennis..

En met het vermogen van versterkers klopt ook al niet... Daag
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2018, 22:36:23 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.