Auteur Topic: Streamen klinkt beter dan op harde schijf  (gelezen 26407 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #30 Gepost op: 30 juli 2018, 11:27:32 »
Je suggereert dat er sprake zou zijn van groepsdruk en dat men daarom geen verschillen hoort.
Pertinente kul want men hoorde net zoveel verschillen alleen klopten de gekozen uitkomsten niet met wat er beluisterd werd. Ter verduidelijking: wanneer je die AB-X test zou uitvoeren met twee keer naar hetzelfde luisteren kom je op hetzelfde uit. Wanneer je daarentegen twee keer naar hetzelfde luistert en men vertelt erbij of je naar A of B luistert is de correlatie er opeens wel. Het enige verschil is hier dus de voorkennis van wat er speelt ofwel een stimulus anders dan gehoormatig.
An inability to grasp science is no argument against it....

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #31 Gepost op: 30 juli 2018, 15:06:54 »


Het horen an sich is vrij beperkt, zeker als je je bedenkt dat het niet zo moeilijk is om verschillen te horen tussen twee identieke signalen. Zelf ook al eens vastgesteld overigens.

Groet, Jacco
Klopt. Alleen werd bij zulle testen verteld dat men naar verschillen de onderdelen zat te luisteren. Er werd dus gesuggereerd, en komt dan misschien ook nog ‘groepsdruk’ bij, alsin,  ‘ik zit naar dure set te luisteren en er zijn blijkbaar verschillen (ik hoor ze niet) maar laat ik maar zeggen van wel.   Is ook vrij prima mogelijk.

Probleem is, dat men al dit soort dingen over één kam scheert terwijl er vele vele variaties mogelijk zijn in sets en overige onderdelen.
Niet elke streamer is hetzelfde gebouwd bijvoorbeeld.

Maar goed, dit zijn dezelfde zinloze discussies als dat er geen verschillen hoorbaar zouden zijn tussen een Spotify en lossless.  Zijn ook vele tests mee gedaan... men hoort het niet, dus bewijs. 


Groet,

Dank u, we zijn het geloof ik gewoon eens. Je schrijft namelijk dat hetgeen we horen beïnvloedbaar is door externe factoren. Dat kan de groep zijn, maar net zo goed de man of vrouw die de demonstratie geeft.

Ik ga in mijn stelling een stap verder: ook intern kunnen die factoren een rol spelen. Maw we zijn zelf verantwoordelijk voor verschillen, zelfs als ze er feitelijk niet zijn. We ontwikkelen er zelfs theorieën voor. Maar de meesten trekken zich terug als het aankomt op de feitelijke check.

Sinds zeg 2003 houd ik mee bezig met dit soort zaken en een overtuigend verschil is nog nooit vastgesteld. Wel heb ik hele mooie dingen voorbij zien komen die ik graag zou willen hebben. Heb er zelfs vriendschappen aan overgehouden (en ik denk ook veel mensen tegen de haren ingestreken...)

Groet, Jacco
Juist, het KAN beïnvloed worden door externe factoren, da’s absoluut géén feit. Het is simpelweg een mogelijkheid. 

Het kan zomaar waar zijn dat met nieuwe spullen/tweaks (ruim) van te voren enorm heeft geromantiseerd en dus enorme verwachtingen heeft gecreeërd.. en misschien mede daarom verschillen hoort.
Da’s iets waar ik zoveel mogelijk afstand van probeer te houden.  Daarbij, ik weet genoeg van psychologie èn mezelf om toch wat blinde vlekken te omzeilen.
Wanneer ik mijzelf in een staat breng van absolute neutraliteit in de testen objecten .. en ik merk verschillen? Dus uitkomst is niet zo belangrijk, ... is dat voor mij genoeg.  Want anders kun je vrijwel niets meer aannemen wat er in je omgeving gebeurd.
Niet alles is zomaar in de hoek van de ‘autosuggestie’ te gooien. Want ‘je wilt iets nieuws, dus je praat het voor jezelf goed.  Da’s veel en veel te kort door de bocht.

Zal je een tegengesteld voorbeeld geven.

Ik wekte jarenlang als fitnessinstructeur in de vrije fitnesszalen van diverse sportscholen. Op den duur ken je vele mensen.
Zo was er een dame die lange tijd een bepaalde rugoefening altijd met hetzelfde gewicht van 25Kg uitvoerde.    Toch ‘s aangesproken op haar trainingswijze en doelen.  30Kg vond ze te zwaar was het argument.   Als je lang in de fitness zit zie je dírect of iemand moeite heeft met de oefening of niet.
Tussen de sets door praatte ik met haar en wisselde ongezien het gewicht om naar 30Kg. En ze ging weer verder. Na twee sets van 12 reps (ze deed 3 x 15 reps) vroeg ik haar of er nog iets anders voelde?
‘Hè? ‘Hoezo?.. vroeg ze.   Ik vertelde haar dus wat ik gedaan had on haar iets aan te geven, want ook in deze speelt de geest heel erg mee.  ‘Ik ga meer Kg doen dus het zal ook flink zwaarder zijn’ .. wat helemaal niet hoeft.  Zij deed 2x 15 reps met 5Kg meer, en ze merkte eigenlijk niets. Als ik het wèl verteld had..?

Wat zegt dit voorbeeld nou? .. dat dingen ook wezenlijk anders kunnen zijn terwijl men niets verwacht.  Net als mensen die álles ABX getest moeten hebben voordat ze geloven dat er iets anders klinkt.   Want ik geloof dat deze mensen zelfs hun eigen oren niet geloven als het niet ABX getest is.
Iets wat ik persoon erg ver vind gaan.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #32 Gepost op: 30 juli 2018, 15:10:19 »
[...] , ik neig veel meer naar de kant van ‘hoop niet dat ik verschil hoor want dat kost mij geld.
[...]

Ik detecteert hier iets dwangmatigs in.

Groet, Jacco
Mwha.. niet perse dwangmatig, eerder mijzelf behoeden voor psychische valkuil. Dus juist geen/of negatief verschil “willen” horen om te voorkomen dat je het schijnbaar “betere” wat je gaat beluisteren voor te trekken. Iets wat we dus willen voorkomen.

Enja,.. da’s toch echt het enige wat je kunt doen wanneer je één set hebt en alleen bent.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #33 Gepost op: 30 juli 2018, 15:16:17 »
Je suggereert dat er sprake zou zijn van groepsdruk en dat men daarom geen verschillen hoort.
Pertinente kul.
Neehoor, het zou pertinente kul zou zijn mannen altijd te geloven op hun woord.
Wat ik aangeef zou best een mogelijkheid kunnen zijn.   ‘Niet degene willen zijn die geen verschil hoort terwijl je buurman anders beweert. 

Het is een mogelijkheid, geen waarheid.  Ik weet dat niet, ik was er niet bij. 

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #34 Gepost op: 30 juli 2018, 15:16:22 »
..............., ik neig veel meer naar de kant van ‘hoop niet dat ik verschil hoor want dat kost mij geld.

Ik zou 't gewoon doen ook al twijfel je of het echt beter is. 
Mijn motto is: Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #35 Gepost op: 30 juli 2018, 15:18:09 »
..............., ik neig veel meer naar de kant van ‘hoop niet dat ik verschil hoor want dat kost mij geld.

Ik zou 't gewoon doen ook al twijfel je of het echt beter is. 
Mijn motto is: Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.   ;)
Haha ja, daar heb je ook weer gelijk in.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #36 Gepost op: 30 juli 2018, 15:31:27 »
"Jezelf voor valkuilen behoeden". Jaja, ik hoop dat je daar beter in bent dan professor René Blondlot die zichzelf iets wijs maakte of die universitaire onderzoeker van paranormale zaken die door twee door Randi gestuurde goochelaars in de maling werd genomen.
An inability to grasp science is no argument against it....

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #37 Gepost op: 30 juli 2018, 16:24:20 »
"Jezelf voor valkuilen behoeden". Jaja, ik hoop dat je daar beter in bent dan professor René Blondlot die zichzelf iets wijs maakte of die universitaire onderzoeker van paranormale zaken die door twee door Randi gestuurde goochelaars in de maling werd genomen.
Ja! Je kunt ook gewoon weten hoe de zaken psychologisch werken en jezelf daarom instellen. Zo weet je iig dat je jezelf niet “bewust” bedonderd, maar een zo eerlijk mogelijk antwoord krijgt.

Waar ik moeite mee heb is dat jij vooral testen in het verleden hebt gedaan met bepaalde onderdelen, waar dan niks uitkwam, en verder werkelijk álles over diezelfde kam scheert.  Want ik lees het telkens weer en weer. 

Niet alles is altijd uit te sluiten.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #38 Gepost op: 30 juli 2018, 16:32:43 »


Het horen an sich is vrij beperkt, zeker als je je bedenkt dat het niet zo moeilijk is om verschillen te horen tussen twee identieke signalen. Zelf ook al eens vastgesteld overigens.

Groet, Jacco
Klopt. Alleen werd bij zulle testen verteld dat men naar verschillen de onderdelen zat te luisteren. Er werd dus gesuggereerd, en komt dan misschien ook nog ‘groepsdruk’ bij, alsin,  ‘ik zit naar dure set te luisteren en er zijn blijkbaar verschillen (ik hoor ze niet) maar laat ik maar zeggen van wel.   Is ook vrij prima mogelijk.

Probleem is, dat men al dit soort dingen over één kam scheert terwijl er vele vele variaties mogelijk zijn in sets en overige onderdelen.
Niet elke streamer is hetzelfde gebouwd bijvoorbeeld.

Maar goed, dit zijn dezelfde zinloze discussies als dat er geen verschillen hoorbaar zouden zijn tussen een Spotify en lossless.  Zijn ook vele tests mee gedaan... men hoort het niet, dus bewijs. 


Groet,

Dank u, we zijn het geloof ik gewoon eens. Je schrijft namelijk dat hetgeen we horen beïnvloedbaar is door externe factoren. Dat kan de groep zijn, maar net zo goed de man of vrouw die de demonstratie geeft.

Ik ga in mijn stelling een stap verder: ook intern kunnen die factoren een rol spelen. Maw we zijn zelf verantwoordelijk voor verschillen, zelfs als ze er feitelijk niet zijn. We ontwikkelen er zelfs theorieën voor. Maar de meesten trekken zich terug als het aankomt op de feitelijke check.

Sinds zeg 2003 houd ik mee bezig met dit soort zaken en een overtuigend verschil is nog nooit vastgesteld. Wel heb ik hele mooie dingen voorbij zien komen die ik graag zou willen hebben. Heb er zelfs vriendschappen aan overgehouden (en ik denk ook veel mensen tegen de haren ingestreken...)

Groet, Jacco
Juist, het KAN beïnvloed worden door externe factoren, da’s absoluut géén feit. Het is simpelweg een mogelijkheid. 

Het kan zomaar waar zijn dat met nieuwe spullen/tweaks (ruim) van te voren enorm heeft geromantiseerd en dus enorme verwachtingen heeft gecreeërd.. en misschien mede daarom verschillen hoort.
Da’s iets waar ik zoveel mogelijk afstand van probeer te houden.  Daarbij, ik weet genoeg van psychologie èn mezelf om toch wat blinde vlekken te omzeilen.
Wanneer ik mijzelf in een staat breng van absolute neutraliteit in de testen objecten .. en ik merk verschillen? Dus uitkomst is niet zo belangrijk, ... is dat voor mij genoeg.  Want anders kun je vrijwel niets meer aannemen wat er in je omgeving gebeurd.
Niet alles is zomaar in de hoek van de ‘autosuggestie’ te gooien. Want ‘je wilt iets nieuws, dus je praat het voor jezelf goed.  Da’s veel en veel te kort door de bocht.

Zal je een tegengesteld voorbeeld geven.

Ik wekte jarenlang als fitnessinstructeur in de vrije fitnesszalen van diverse sportscholen. Op den duur ken je vele mensen.
Zo was er een dame die lange tijd een bepaalde rugoefening altijd met hetzelfde gewicht van 25Kg uitvoerde.    Toch ‘s aangesproken op haar trainingswijze en doelen.  30Kg vond ze te zwaar was het argument.   Als je lang in de fitness zit zie je dírect of iemand moeite heeft met de oefening of niet.
Tussen de sets door praatte ik met haar en wisselde ongezien het gewicht om naar 30Kg. En ze ging weer verder. Na twee sets van 12 reps (ze deed 3 x 15 reps) vroeg ik haar of er nog iets anders voelde?
‘Hè? ‘Hoezo?.. vroeg ze.   Ik vertelde haar dus wat ik gedaan had on haar iets aan te geven, want ook in deze speelt de geest heel erg mee.  ‘Ik ga meer Kg doen dus het zal ook flink zwaarder zijn’ .. wat helemaal niet hoeft.  Zij deed 2x 15 reps met 5Kg meer, en ze merkte eigenlijk niets. Als ik het wèl verteld had..?

Wat zegt dit voorbeeld nou? .. dat dingen ook wezenlijk anders kunnen zijn terwijl men niets verwacht.  Net als mensen die álles ABX getest moeten hebben voordat ze geloven dat er iets anders klinkt.   Want ik geloof dat deze mensen zelfs hun eigen oren niet geloven als het niet ABX getest is.
Iets wat ik persoon erg ver vind gaan.
Inderdaad, mijn oren geloof ik niet 1-2-3. Die van een ander ook niet trouwens. Daar zullen er toch een aantal meer bij moeten komen en statistisch verantwoorde scores moeten noteren. Dan pas gaan we nadenken of het hoorbaar is of niet.

En tot die tijd gewoon lekker van de muziek genieten, bij voorkeur in een 5 kanaals opstelling en als het even kan met een goed glas bier erbij.

Groet, Jacco

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #39 Gepost op: 30 juli 2018, 16:37:17 »


Het horen an sich is vrij beperkt, zeker als je je bedenkt dat het niet zo moeilijk is om verschillen te horen tussen twee identieke signalen. Zelf ook al eens vastgesteld overigens.

Groet, Jacco
Klopt. Alleen werd bij zulle testen verteld dat men naar verschillen de onderdelen zat te luisteren. Er werd dus gesuggereerd, en komt dan misschien ook nog ‘groepsdruk’ bij, alsin,  ‘ik zit naar dure set te luisteren en er zijn blijkbaar verschillen (ik hoor ze niet) maar laat ik maar zeggen van wel.   Is ook vrij prima mogelijk.

Probleem is, dat men al dit soort dingen over één kam scheert terwijl er vele vele variaties mogelijk zijn in sets en overige onderdelen.
Niet elke streamer is hetzelfde gebouwd bijvoorbeeld.

Maar goed, dit zijn dezelfde zinloze discussies als dat er geen verschillen hoorbaar zouden zijn tussen een Spotify en lossless.  Zijn ook vele tests mee gedaan... men hoort het niet, dus bewijs. 


Groet,

Dank u, we zijn het geloof ik gewoon eens. Je schrijft namelijk dat hetgeen we horen beïnvloedbaar is door externe factoren. Dat kan de groep zijn, maar net zo goed de man of vrouw die de demonstratie geeft.

Ik ga in mijn stelling een stap verder: ook intern kunnen die factoren een rol spelen. Maw we zijn zelf verantwoordelijk voor verschillen, zelfs als ze er feitelijk niet zijn. We ontwikkelen er zelfs theorieën voor. Maar de meesten trekken zich terug als het aankomt op de feitelijke check.

Sinds zeg 2003 houd ik mee bezig met dit soort zaken en een overtuigend verschil is nog nooit vastgesteld. Wel heb ik hele mooie dingen voorbij zien komen die ik graag zou willen hebben. Heb er zelfs vriendschappen aan overgehouden (en ik denk ook veel mensen tegen de haren ingestreken...)

Groet, Jacco
Juist, het KAN beïnvloed worden door externe factoren, da’s absoluut géén feit. Het is simpelweg een mogelijkheid. 

Het kan zomaar waar zijn dat met nieuwe spullen/tweaks (ruim) van te voren enorm heeft geromantiseerd en dus enorme verwachtingen heeft gecreeërd.. en misschien mede daarom verschillen hoort.
Da’s iets waar ik zoveel mogelijk afstand van probeer te houden.  Daarbij, ik weet genoeg van psychologie èn mezelf om toch wat blinde vlekken te omzeilen.
Wanneer ik mijzelf in een staat breng van absolute neutraliteit in de testen objecten .. en ik merk verschillen? Dus uitkomst is niet zo belangrijk, ... is dat voor mij genoeg.  Want anders kun je vrijwel niets meer aannemen wat er in je omgeving gebeurd.
Niet alles is zomaar in de hoek van de ‘autosuggestie’ te gooien. Want ‘je wilt iets nieuws, dus je praat het voor jezelf goed.  Da’s veel en veel te kort door de bocht.

Zal je een tegengesteld voorbeeld geven.

Ik wekte jarenlang als fitnessinstructeur in de vrije fitnesszalen van diverse sportscholen. Op den duur ken je vele mensen.
Zo was er een dame die lange tijd een bepaalde rugoefening altijd met hetzelfde gewicht van 25Kg uitvoerde.    Toch ‘s aangesproken op haar trainingswijze en doelen.  30Kg vond ze te zwaar was het argument.   Als je lang in de fitness zit zie je dírect of iemand moeite heeft met de oefening of niet.
Tussen de sets door praatte ik met haar en wisselde ongezien het gewicht om naar 30Kg. En ze ging weer verder. Na twee sets van 12 reps (ze deed 3 x 15 reps) vroeg ik haar of er nog iets anders voelde?
‘Hè? ‘Hoezo?.. vroeg ze.   Ik vertelde haar dus wat ik gedaan had on haar iets aan te geven, want ook in deze speelt de geest heel erg mee.  ‘Ik ga meer Kg doen dus het zal ook flink zwaarder zijn’ .. wat helemaal niet hoeft.  Zij deed 2x 15 reps met 5Kg meer, en ze merkte eigenlijk niets. Als ik het wèl verteld had..?

Wat zegt dit voorbeeld nou? .. dat dingen ook wezenlijk anders kunnen zijn terwijl men niets verwacht.  Net als mensen die álles ABX getest moeten hebben voordat ze geloven dat er iets anders klinkt.   Want ik geloof dat deze mensen zelfs hun eigen oren niet geloven als het niet ABX getest is.
Iets wat ik persoon erg ver vind gaan.

En tot die tijd gewoon lekker van de muziek genieten, bij voorkeur in een 5 kanaals opstelling en als het even kan met een goed glas bier erbij.

Groet, Jacco
Hier ook zo. Ik geloof ook zeker niet zomaar alles wat er geroepen word. Al word er wel anders gedacht. Dat is dan maar zo.

En nu ook even met benen omhoog muziek luisteren, want net klaar met kist in elkaar timmer + schilderen in een ‘sloophout-stijl’

Altijd leuk iets ceeëren

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #40 Gepost op: 30 juli 2018, 16:39:18 »


[...]
Niet alles is altijd uit te sluiten.
Helemaal waar en daarom stimuleer ik ook de organisatie van meetings om dit te onderzoeken. Ben je niet meer alleen en het kan tot verrassingen leiden. Vaak is het ook gewoon beregezellig.

Tot die tijd kies ik echter voor hetgeen het meest voor de hand ligt. Datgene wat qua logica de meeste kans van slagen heeft.



Groet, Jacco


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #41 Gepost op: 30 juli 2018, 17:35:41 »
Ik heb Jacco altijd aangemoedigd telkenmale weer het technische deel van vergelijken voor zijn rekening te nemen.  We hebben er veel en uitgebreid over gefilosofeerd en ik heb mijn hoop uitgesproken dat we er verder mee komen. 

Ik geniet al tijdens van mijn Sony van twee tientjes met breedbanders. Ik denk, zo'n twee jaar geleden, kreeg ik de mogelijkheid om een BP16DA uit te proberen.  Het ding is foeiduur in vergelijk tot de BP25DA die ik tot dat moment gebruikte.  Na een en ander zonder gedoe (calibreren of wat dan ook) vergeleken te hebben kwam het mij voor of de BP16DA het allemaal wat strakker neerzetten.  Objectief bewijs kon er niet geleverd worden maar ik heb de BP16DA uiteindelijk wel gekocht en ben er sindsdien erg gelukkig mee.  Om het objectief te vergelijken?  Dat hoefde voor mij niet.  Het nieuwe speeltje maakte dat ik een hernieuwd blij mensch was,  Dat is ook vooruitgang wat mij betreft.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #42 Gepost op: 30 juli 2018, 17:54:12 »
U is een tevreden mensch 😊 en zo hoort het ook een ieder zijn audiomeuk en of het beter kan wie weet ?
Het vergelijken van een persoon die zijn sporen op groen / blauw / roze of paars verdient heeft is voor mij een herhaling wat velen malen al reeds gemeld is.
Hifi freakies lekker verder en voor een ieder is er een audio medaille te verdienen.  Yeah

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #43 Gepost op: 30 juli 2018, 19:24:26 »


[...]
Niet alles is altijd uit te sluiten.
Helemaal waar en daarom stimuleer ik ook de organisatie van meetings om dit te onderzoeken. Ben je niet meer alleen en het kan tot verrassingen leiden. Vaak is het ook gewoon beregezellig.

Kijk, dat is wel leuk!   Worden zulke meetings hier nog wel ‘s aangegeven?
Zal ik dan ‘s in de gaten houden

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Streamen klinkt beter dan op harde schijf
« Reactie #44 Gepost op: 30 juli 2018, 19:32:02 »
Laatste tijd is het wat rustig, maar misschien binnenkort iets met streamers?

Groet, Jacco