Auteur Topic: Steraarde  (gelezen 19939 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Steraarde
« Reactie #15 Gepost op: 01 april 2018, 20:16:59 »
Dat een versterker en luidsprekers moeten matchen is flauwekul.
[...]
Zeker wel. Alleen is dat bij een beetje versterker al heel eenvoudig opgelost. Goed dus.

Het gaat er om dat de versterker de variërende impedantie van de driver + filter goed weet aan te sturen. En daar gaat het bij die Haai-End buizen dingen nog wel eens mis. Dat matcht dan niet. Eigenlijk heb je als ontwerper een draak van een eindversterker gemaakt en moet je de juiste speakers erbij zoeken, terwijl bij een correct ontworpen versterker het helemaal niet meer uitmaakt.

Groet,
Jacco

Met matchen bedoelen de meeste mensen, dat een luidspreker niet bij een versterker past qua geluid en merk.

Ben benieuwd wat Bram onder matchen verstaat.

Edit: typo

Met merk heeft dat weinig te doen inderdaad alhoewel ik een voorkeur heb bij philips of nad van voor ±1982.

Jacco's standpunt omtrent deze materie ken ik,ik ben daarvoor zelfs in het grijze verleden gedoken om te kijken hoe

standvastig Jacco was in zijn stellingen.moet dan toegeven dat hij geen millimeter toegeeft en gewoon beweerd alle

versterkers klinken eender,terwijl hij zwaar onder druk stond van de tegenpartij.

De discussie ik dacht inmiddels ±10jr geleden daar heb ik echt van genoten.

Kijk Jacco's stelling is ook mocht er verschil zijn en de meesten of weinigen horen dat,dan komt hij met de stelling dat

die versterker niet in orde is.Heren dat word een discussie ohne ende,dus ik ga niet een oorlogje voeren die al meermaals

gevoerd is op het andere forum. :neenee:


Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Steraarde
« Reactie #16 Gepost op: 01 april 2018, 20:37:16 »
Maar Bram, een versterker die iets anders doet als versterken is toch niet in orde?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Steraarde
« Reactie #17 Gepost op: 01 april 2018, 20:39:21 »
Maar Bram, een versterker die iets anders doet als versterken is toch niet in orde?


Groeten, Ando.
Waar is die like-knop?

Groet, Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Steraarde
« Reactie #18 Gepost op: 01 april 2018, 22:13:39 »
Dit gevoel heb ik op het kleinste kamertje.   ;D

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Steraarde
« Reactie #19 Gepost op: 02 april 2018, 01:15:01 »

[...] Jacco's standpunt omtrent deze materie ken ik,ik ben daarvoor zelfs in het grijze verleden gedoken om te kijken hoe

standvastig Jacco was in zijn stellingen.moet dan toegeven dat hij geen millimeter toegeeft en gewoon beweerd alle

versterkers klinken eender,terwijl hij zwaar onder druk stond van de tegenpartij.


Kun je even vertellen waar Jacco beweerde dat alle versterkers eender klinken? Als ik in het grijze verleden duik, kom ik die bewering waar jij over spreekt namelijk nergens tegen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd. Als dat zo werd gezegd, vertel dan even waar en wanneer die bewering waarover je spreekt werd gedaan.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2018, 01:17:13 door Ruud13 »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Steraarde
« Reactie #20 Gepost op: 02 april 2018, 08:32:56 »

[...] Jacco's standpunt omtrent deze materie ken ik,ik ben daarvoor zelfs in het grijze verleden gedoken om te kijken hoe

standvastig Jacco was in zijn stellingen.moet dan toegeven dat hij geen millimeter toegeeft en gewoon beweerd alle

versterkers klinken eender,terwijl hij zwaar onder druk stond van de tegenpartij.


Kun je even vertellen waar Jacco beweerde dat alle versterkers eender klinken? Als ik in het grijze verleden duik, kom ik die bewering waar jij over spreekt namelijk nergens tegen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd. Als dat zo werd gezegd, vertel dan even waar en wanneer die bewering waarover je spreekt werd gedaan.

Dat word zoeken Ruud en daar ben ik niet zo handig in,maar dat speelde zich al af ik dacht op het vorige (blauwe) forum.

We kunnen Jacco daarover ook nu nog vragen stellen dat is ja geen probleem dacht ik :think:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Steraarde
« Reactie #21 Gepost op: 02 april 2018, 08:45:32 »
Maar Bram, een versterker die iets anders doet als versterken is toch niet in orde?


Groeten, Ando.
Waar is die like-knop?

Groet, Jacco

 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Steraarde
« Reactie #22 Gepost op: 02 april 2018, 08:47:58 »
....................,dan komt hij met de stelling dat die versterker niet in orde is.Heren dat word een discussie ohne ende,dus ik ga niet een oorlogje voeren die al meermaals gevoerd is op het andere forum. :neenee:

Technisch anders, ingezet buiten zijn grenzen of defect.  Er is nuance, geheel te verklaren vanuit de techniek.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Steraarde
« Reactie #23 Gepost op: 02 april 2018, 09:36:46 »

Ben hierbij al een beetje blij dat de bovenstaande heren dat ook al bevestigen,dus Ruud13 wat wil een mens nog meer?

 :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Steraarde
« Reactie #24 Gepost op: 03 april 2018, 01:22:20 »
[...] Dat word zoeken Ruud en daar ben ik niet zo handig in,maar dat speelde zich al af ik dacht op het vorige (blauwe) forum.

We kunnen Jacco daarover ook nu nog vragen stellen dat is ja geen probleem dacht ik :think:

Je bent overigens wel zo handig om te stellen dat Jacco beweerde dat alle versterkers eender klinken. Jij stelde dat Jacco dat beweerde dan is het wel zo netjes als jij even precies vertelt waar dat dan te vinden is. Nogmaals: ik kan de bewering die volgens jou door Jacco is gedaan zowel op dit als het blauwe forum nergens vinden.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Steraarde
« Reactie #25 Gepost op: 03 april 2018, 08:21:35 »
Omdat die (uitspraak) ook niet is gedaan. In ieder geval niet door Jacco. Kan je ook vertellen....incl hetgeen Jacco dan wel gezegd/geschreven heeft. Scheelt een hoop gedoe.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Steraarde
« Reactie #26 Gepost op: 04 april 2018, 02:23:07 »
Omdat die (uitspraak) ook niet is gedaan. In ieder geval niet door Jacco. Kan je ook vertellen....incl hetgeen Jacco dan wel gezegd/geschreven heeft. Scheelt een hoop gedoe.

Gr. Hans

Vertellen wat Jacco wel geschreven heeft over het onderwerp zou pas echt gedoe zijn. Nee dus, daar begin ik niet aan. Als je het niet erg vindt beperk ik me tot het tegenspreken van de baarlijke onzin die Bram hier debiteert.   
 
« Laatst bewerkt op: 04 april 2018, 02:27:30 door Ruud13 »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Steraarde
« Reactie #27 Gepost op: 04 april 2018, 06:08:07 »

Het is toch zo dat ik jaren terug bezoek gehad heb van Henk en Jacco en daar ging het toch om versterker verschil dacht

ik? Het betrof toen een pioneer A6 en een nad versterker waar ik duidelijk verschil in hoorde kwa sound.

Dat ik nadien de handoek in de ring wierp van shit jongens ik hoor inderdaad geen verschil is verklaarbaar.

Ten eerste ik woonde er pas,en dan moet je zo'n wedstrijd niet doen.

Ten tweede betreft het hier het kastje van Jacco wat gewoon een hoofdrol speelt in dit wedstrijdje.

Ten derde er zijn uitspraken gedaan van alle versterkers klinken hetzelfde mits ze in orde zijn,en dat houd toch hetzelfde

in dat elke versterker eender klinken,of ben ik hier mesjogge!

Heb mijn ex nog even gesproken in deze en die heeft geen benul van versterkers of wat dan ook maar ze heeft een heel

goed geheugen,en zij bevestigd de uitspraken die daar gezegd zijn.

En kan inderdaad niets op het forum terugvinden dat Jacco deze uitspraak klip en klaar hardtop geuit heeft gezien

mijn onkunde met de pc en vanuit dat gegeven bied ik mijn verondschuldiging aan.

En wat de uitspraak prutsversterker betreft heb ik niet kunnen ondekken dat harman kardon de dader is,dus ik dacht

oftewel Ruud is de dader of de allereerste reparateur,dus bij uitspraken in dit soort zaken is helderheid en duidelijkheid

een belangrijk iets,en dat vermis ik hier overduidelijk.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Steraarde
« Reactie #28 Gepost op: 04 april 2018, 07:05:44 »
In welke zin speelde het kastje van Jacco een hoofdrol?
-In de zin dat het kastje zoveel prestatiedruk op je legde dat je het verschil niet meer kon waarnemen?
-in de zin dat het kastje op haast miraculeuze wijze hielp om aanwezige verschillen te verbloemen?
-of deed het kastje gewoon wat het moest doen- het nivelleren van hoorbare verschillen in geluidssterkte en de luisteraar iedere hint over wat er op dat moment speelt ontnemen ?
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Steraarde
« Reactie #29 Gepost op: 04 april 2018, 18:16:59 »
Kan ik hieruit opmaken dat je bijvoorbeeld in een luisterruimte van een leverancier geen verschillen zult horen omdat je de ruimte niet kent?


Groeten, Ando.
Science is no democracy