Hifi hardware > Zelfbouw & modificatie overige hardware

Reparatie Grundig R2000

(1/3) > >>

mmuetst:
Ben momenteel bezig een Grundig R2000 receiver te repareren, maar loop momenteel vast. Een gedeelte is nu gerepareerd en de versterker geeft weer netjes zonder vervorming twee kanalen geluid (oorzaak defecte tantaal condensatoren).
Maar nu het probleem. De inschakel vertraging werkt niet meer. Bij inschakelen  van de versterker worden de relais naar de luidsprekers niet meer aangestuurd. Als ik weerstand R18 los soldeer (deze stuurt de basis aan naar Transistor T6 dan werkt de versterker gewoon (behalve dus de inschakel vertraging). Ergens moet T5 de spanning op basis van T6 omlaag trekken, maar heb geen idee hoe?
Een duwtje in de rug naar de juiste oplossing is dus welkom!

Be Tweeter:
Dit hier is meer DC detect dan vertraging zo op het eerste gezicht. Is alle DC wel weg van de uitgangen?

bram freestone:

Mischien heb je hier wat aan :think:


                          https://www.circuitsonline.net/forum/view/133067

mmuetst:

--- Citaat van: Be Tweeter op 24 maart 2018, 08:21:12 ---Dit hier is meer DC detect dan vertraging zo op het eerste gezicht. Is alle DC wel weg van de uitgangen?

--- Einde van citaat ---
Ja er staat geen DC meer op de uitgang. Ik vraag me alleen af hoe T5 wordt aangestuurd. Moet er een  negatieve spanning staan op de emitter?  Zodra de boel is ingeschakeld zal R14 de spanning overnemen. Ik kan een keer kijken wat er gebeurt als ik de collector van T5 even aan massa hang.

Be Tweeter:
T5 gaat in geleiding via de 1M basisweerstand (die gaan regelmatig stuk door onderbreking).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie