Auteur Topic: welke speakers ?  (gelezen 7348 keer)

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
welke speakers ?
« Gepost op: 18 maart 2018, 10:49:10 »
Ben erg tevreden over het geluid van mijn Rogers zelfbouw. alleen zijn ze wel heel erg groot en lomp.heb besloten ze te verkopen en zoek nu iets compacter , tot 500e mag ook 2e hands zijn. tips ?? zuilen of monitoren maakt me niks uit

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: welke speakers ?
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2018, 11:22:30 »
Wellicht zou je eens naar Quadral kunnen kijken en vooral beluisteren.  In de aangegeven prijsklasse zijn trouwens heel wat speakers/merken te scoren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
Re: welke speakers ?
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2018, 11:27:19 »
Ben erg tevreden over het geluid van mijn Rogers zelfbouw. alleen zijn ze wel heel erg groot en lomp.heb besloten ze te verkopen en zoek nu iets compacter , tot 500e mag ook 2e hands zijn. tips ?? zuilen of monitoren maakt me niks uit
Welke luidsprekers jij mooi vind klinken kunnen we moeilijk voor jou bepalen. Ik heb mijn Translator luidsprekers bij een handelaar in Amersfoort gekocht (staat op marktplaats bekend onder de naam ~ Sublow Frequentie ~) waar je rustig in een goede luister omgeving de luidsprekers kan beoordelen in combinatie met eigen versterker en een kopje koffie. Gezien je van een grote kast naar kleinere luidsprekers gaat, kan het zo zijn (afhankelijk van het ontwerp van de luidsprekers) dat je minder laag gaat horen. Dit kan natuurlijk een hele andere beleving geven.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: welke speakers ?
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2018, 11:40:06 »
Wellicht zou je eens naar Quadral kunnen kijken en vooral beluisteren.  In de aangegeven prijsklasse zijn trouwens heel wat speakers/merken te scoren.

Idd, 500 euro is een mooi bedrag om daarmee iets te scoren op de tweedehands markt.
En mocht het niet goed zijn, kun je ze vaak weer voor hetzelfde bedrag verkopen.
The music sounds better, when you know who's playing it

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: welke speakers ?
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2018, 12:46:23 »
Wellicht zou je eens naar Quadral kunnen kijken en vooral beluisteren.  In de aangegeven prijsklasse zijn trouwens heel wat speakers/merken te scoren.
Ben erg tevreden over het geluid van mijn Rogers zelfbouw. alleen zijn ze wel heel erg groot en lomp.heb besloten ze te verkopen en zoek nu iets compacter , tot 500e mag ook 2e hands zijn. tips ?? zuilen of monitoren maakt me niks uit
Welke luidsprekers jij mooi vind klinken kunnen we moeilijk voor jou bepalen. Ik heb mijn Translator luidsprekers bij een handelaar in Amersfoort gekocht (staat op marktplaats bekend onder de naam ~ Sublow Frequentie ~) waar je rustig in een goede luister omgeving de luidsprekers kan beoordelen in combinatie met eigen versterker en een kopje koffie. Gezien je van een grote kast naar kleinere luidsprekers gaat, kan het zo zijn (afhankelijk van het ontwerp van de luidsprekers) dat je minder laag gaat horen. Dit kan natuurlijk een hele andere beleving geven.
Quadral nog nooit beluisterd vind het wel een goede optie in de beurt staan een set shogun,s te koop ook Sublow heeft ook veel leuks te koop ,een paar Synthese floating cameleon hebben mijn aandacht

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: welke speakers ?
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2018, 12:52:59 »
Het gaat er niet om hoe laag ze op papier gaan maar hoe ze het in de ruimte doen.  Het zal een hele zoektocht worden maar aan het eind van de tunnel zal vast de zon schijnen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: welke speakers ?
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2018, 12:59:03 »
Elipson 1401 die gaan behoorlijk laag.
Ik heb ze gehad en ze klinken echt goed.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: welke speakers ?
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2018, 13:11:52 »
Het mooiste, maar ook vaak het lastigste, is om speakers in je eigen akoestiek te kunnen beluisteren, want uiteindelijk is dat toch in een grote mate bepalend voor het eindresultaat.
Bij een tweedehands aankoop via een particulier is dat haast ondoenlijk, maar misschien dat een verkoper zoals bijvoorbeeld Sublow Frequency of een Hifi winkel de mogelijkheid tot thuis uitproberen wel biedt.

Een kennis van mij maakte ooit de fout om dezelfde installatie als die van een vriend bij hem thuis te plaatsen.
Bij die vriend klonk de desbetreffende installatie namelijk buitengewoon goed, maar bij mijn kennis klonk die set-up heel anders (en minder goed).
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2018, 16:00:30 door Audiofreak »

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: welke speakers ?
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2018, 15:24:31 »
net opgehaald deze ds 14 van Xanadu . volgens de verkoper zou het de mk-2 versie zijn, het is echter het 1e model (1990).
even proefgedraaid het valt me niet tegen ! klinken lekker fris

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.477
  • Liever een Adam!
Re: welke speakers ?
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2018, 17:39:52 »
Veel luisterplezier!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: welke speakers ?
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2018, 20:12:09 »
dank je . heb nu verschillende cd,s beluisterd. mooi speakertje. maar de rogers blijven voorlopig hetzij in opslag.
mijn ouweheer was ook erg onder de indruk van zowel de rogers als de xanadu,s maar dat is logisch omdat hij  die vreselijke mfb,s en andere philips meuk gewend is.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: welke speakers ?
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2018, 20:15:04 »
dank je . heb nu verschillende cd,s beluisterd. mooi speakertje. maar de rogers blijven voorlopig hetzij in opslag.
mijn ouweheer was ook erg onder de indruk van zowel de rogers als de xanadu,s maar dat is logisch omdat hij  die vreselijke mfb,s en andere philips meuk gewend is.
Heet die ouwe van jouw Bram?

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: welke speakers ?
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2018, 20:18:36 »
Bram ? nee heeft wel hetzelfde filter in het gehoor

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: welke speakers ?
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2018, 20:20:37 »
Bram ? nee heeft wel hetzelfde filter in het gehoor
Duidelijk of een gehoorapparaat uit 040.

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: welke speakers ?
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2018, 20:27:12 »
 ;D