Auteur Topic: set van kappie  (gelezen 9266 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: set van kappie
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2018, 13:25:13 »
Zag je andere oproep, dat je naar andere luidsprekers aan het kijken bent. Als ik de luidsprekers zo bekijk zijn het transmissie lijn luidsprekers (corrigeer me maar als dit niet zo is). Als je deze jongens gaat inruilen voor kleinere luidsprekers zul je waarschijnlijk goed merken hoe laag deze luidsprekers kunnen gaan. Rondje google verteld mij dat deze jongens onder de 25 Hz duiken. Ben bang dat het lastig wordt om kleinere luidsprekers te vinden die zo mooi laag gaan, of je moet met subwoofers aan de slag gaan.
Klopt de rogers gaan heel erg diep ik zal gaan inleveren op het laag ben geen fan van subwoofers .
Ik heb mijn Cambridge Audio TL200 luidsprekers niet gemist, toen ik ze weg deed voor een paar Infinity Quantum 2 luidsprekers, alhoewel dat nog grotere speakers waren. Ik vond de Cambridge Audio TL200 wel laag gaan, maar dat laag klonk bepaald niet strak. De Infinity's klonken beduidend beter in mijn woonkamer. Ooit heb ik mijn buurman gefopt, door een paar Infinity Infinitesimal rs.0.1 luidsprekertjes achter de planten te verbergen en hem daarna te vragen welke verschillen hij hoorde.
Hij bleek niet in staat om het verschil in weergave te duiden en hij was stom verbaasd toen hij uiteindelijk zag waarnaar hij had zitten luisteren. Ik heb dit verhaal elders op dit forum al eens vermeldt, maar ik wilde hier nogmaals aangeven hoe je op een verkeerd been gezet kunt worden. 
Kleine monitoren kunnen ook heel goed klinken en m.i. went het al snel als je wat minder diepe bas hebt. Maar goed, dat kan voor een ieder verschillend zijn.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2018, 23:10:03 door Audiofreak »

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: set van kappie
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2018, 16:43:12 »
Zag je andere oproep, dat je naar andere luidsprekers aan het kijken bent. Als ik de luidsprekers zo bekijk zijn het transmissie lijn luidsprekers (corrigeer me maar als dit niet zo is). Als je deze jongens gaat inruilen voor kleinere luidsprekers zul je waarschijnlijk goed merken hoe laag deze luidsprekers kunnen gaan. Rondje google verteld mij dat deze jongens onder de 25 Hz duiken. Ben bang dat het lastig wordt om kleinere luidsprekers te vinden die zo mooi laag gaan, of je moet met subwoofers aan de slag gaan.
Klopt de rogers gaan heel erg diep ik zal gaan inleveren op het laag ben geen fan van subwoofers .
Ik heb mijn Cambridge Audio TL200 luidsprekers niet gemist, toen ik ze weg deed voor een paar Infinity Quantum 2 luidsprekers, alhoewel dat nog grotere speakers waren. Ik vond de Cambridge Audio TL200 wel laag gaan, maar dat lag klonk bepaald niet strak. De Infinity's klonken beduidend beter in mijn woonkamer. Ooit heb ik mijn buurman gefopt, door een paar Infinity Infinitesimal rs.0.1 luidsprekertjes achter de planten te verbergen en hem daarna te vragen welke verschillen hij hoorde.
Hij bleek niet in staat om het verschil in weergave te duiden en hij was stom verbaasd toen hij uiteindelijk zag waarnaar hij had zitten luisteren. Ik heb dit verhaal elders op dit forum al eens vermeldt, maar ik wilde hier nogmaals aangeven hoe je op een verkeerd been gezet kunt worden. 
Kleine monitoren kunnen ook heel goed klinken en m.i. went het al snel als je wat minder diepe bas hebt. Maar goed, dat kan voor een ieder verschillend zijn.
ik vind het laag v.d.rogers redelijk strak heb ook een poosje met een paar dm6 (b&w) gedraaid die vond ik te traag in het laag. (boemend) een paar mooie monitoren op stands is ook zeker mooi

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: set van kappie
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2018, 17:00:41 »
Ik heb voor monitor luidsprekers gekozen omdat mijn huiskamer, op mijn luisterplek te veel laag heeft.

Heb hiervoor grote speakers gehad waar het laag bij de buren duidelijk was te horen, sinds ik de monitor speakers heb, kan ik op hoog volume draaien zonder dat ze last van me hebben.

En er is werkelijk genoeg laag overgebleven om niet in te boeten voor een geweldige muziekbeleving.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: set van kappie
« Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2018, 18:04:04 »
Ik heb voor monitor luidsprekers gekozen omdat mijn huiskamer, op mijn luisterplek te veel laag heeft.

Heb hiervoor grote speakers gehad waar het laag bij de buren duidelijk was te horen, sinds ik de monitor speakers heb, kan ik op hoog volume draaien zonder dat ze last van me hebben.

En er is werkelijk genoeg laag overgebleven om niet in te boeten voor een geweldige muziekbeleving.
Hier idem dito qua beleving ! :)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2018, 18:29:12 »
Ik heb erg groot en klein hier gehad of nog steeds.  Ik luister nu nagenoeg uitsluitend naar een breedbandertje dat nog niet de afmeting van een bierviltje heeft.  Intens luistergenot met subliem detail.  Hemels!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: set van kappie
« Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2018, 18:47:55 »
Je leest er regelmatig over, maar ik heb nooit breedbanders mogen horen.
The music sounds better, when you know who's playing it

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2018, 19:05:29 »
Het werkt niet in alle gevallen maar bij de Japanse opnames van TBM, JVC e.d. (beetje jazz,fusion en akoestisch) werkt het altijd.    ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: set van kappie
« Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2018, 19:11:22 »
Ik heb erg groot en klein hier gehad of nog steeds.  Ik luister nu nagenoeg uitsluitend naar een breedbandertje dat nog niet de afmeting van een bierviltje heeft.  Intens luistergenot met subliem detail.  Hemels!
De needles en woodcones kunnen je werkelijk versteld laten staan !

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2018, 19:14:19 »
Ik heb erg groot en klein hier gehad of nog steeds.  Ik luister nu nagenoeg uitsluitend naar een breedbandertje dat nog niet de afmeting van een bierviltje heeft.  Intens luistergenot met subliem detail.  Hemels!
De needles en woodcones kunnen je werkelijk versteld laten staan !

En dat zelfs i.c.m. de door jouw afgewezen hardware.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: set van kappie
« Reactie #24 Gepost op: 18 maart 2018, 19:36:53 »
Ik zie liever een Engelse Quad versterker, want die zijn mooi van lelijkheid. Die Sony ziet er mij wat te gladjes uit ! Natuurlijk doen de Sony en Quad beiden wat ze moeten doen !!!

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2018, 19:39:38 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: set van kappie
« Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2018, 19:43:30 »
Ik heb erg groot en klein hier gehad of nog steeds.  Ik luister nu nagenoeg uitsluitend naar een breedbandertje dat nog niet de afmeting van een bierviltje heeft.  Intens luistergenot met subliem detail.  Hemels!
De needles en woodcones kunnen je werkelijk versteld laten staan !
heb ook een stel tangbands gehad in een smalle transmissie-lijn behuizing klonk erg mooi maar beperkt volume. comatose van ayreon b.v. vonden ze niet leuk .

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2018, 19:47:05 »
Klopt.  Daar gebruik ik doorgaans ook wat anders voor.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: set van kappie
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2018, 19:50:38 »
WOW mooie set !!

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: set van kappie
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2018, 19:54:16 »
Dank je.  Vooruit, nog eentje.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.