Auteur Topic: Kabeltest met meetresultaten.  (gelezen 12014 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2018, 10:17:05 »
Misschien moet ik maar heel gewoon mijn standaard snoertjes laten liggen.

Leuk verslag.
Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2018, 10:24:46 »
Misschien moet ik maar heel gewoon mijn standaard snoertjes laten liggen.

Leuk verslag.
Marcel
;)
Dat lijkt mij ook Marcel !!!

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2018, 22:38:13 »
De theorie achter dergelijke stroomverbeteraars is altijd dat de trafo daarmee minder vuiligheid te 
verwerken krijgt en dat die daardoor beter functioneert wat hoorbaar zou zijn. Ik heb geen standaardkabel, maar een gevlochten kabel. Is eigenlijk een LS kabel met mantel eromheen. Werd al in de beginjaren van de hifi gepropageerd.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2018, 13:28:12 »
In de beginjaren had Quad ook een mening over kabels en je leest er gewoon uit dat ze dat maar onzin vonden.

hooguit dat als je met jouw auto in de sloot beland,dan had je teminste nog een dikke dure kabel bij de hand ;)


                                                      https://vintagehifibladen.files.wordpress.com/2017/07/stereo-beeld-test-1981-2-quad.jpg?w=920
« Laatst bewerkt op: 21 september 2018, 13:29:58 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:07:51 »
Maar Quad is failliet gegaan Bram - op een bepaald moment te weinig innovatief. Hadden ze ook geen mensen meer voor.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:50:11 »
Dat failissement geeft verder geen waarde-oordeel over de kabeluitspraken van Quad of Peter Walker. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:34:46 »
Hoe dan ook, de resultaten zijn glashelder: geen verschil. Is ook in overeenstemming met wat je zou verwachten op basis van logisch verstand.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2018, 23:19:15 »
Dacht dat alleen Transtec failliet was en dat Quad nog steeds op de audio markt actief is.

Een new Transtec schijnt destijds de service / garantie overgenomen te hebben, een bedrijf in Krimpen aan den IJssel.

Zo niet dan hoor ik dat graag.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2018, 02:24:33 »
Maar Quad is failliet gegaan Bram - op een bepaald moment te weinig innovatief. Hadden ze ook geen mensen meer voor.


                                                          http://quad-hifi.co.uk/our-story.php
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #10 Gepost op: 09 november 2018, 18:32:47 »
Dacht dat alleen Transtec failliet was en dat Quad nog steeds op de audio markt actief is.

Waar Transtec aan failliet is gegaan weet ik niet. In ieder geval leverde ze aan het eind niet meer de kwaliteit van eerder en ik vermoed ook een oud en duur personeelsbestand. Quad is lang een zeer succesvol bedrijf geweest. De interne bedrijfsvoering liep sterk achter want ze produceerden bijvoorbeeld per menskracht/vloeroppervlakte veel minder dan “buurman” Mission. En de produktontwikkeling was ook geen succes met grote dieptepunt de 77 serie met een afstandsbediening die nauwelijks werkte en een tuner die maar niet van de plank kwam. Kortom zeer vergelijkbaar met de instorting van de Engelse auto en motorindustrie. Je moet een produkt ook een beetje sexy maken: hifi zijn toch een beetje de juwelen van de man. Daar waren ze bij Quad niet sterk in.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2018, 18:52:23 door Carl »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #11 Gepost op: 09 november 2018, 18:50:59 »
Wat dat aangaat ben ik een conservatieve audioliefhebber, de modulaire opbouw van de 33 en de 44 pré was naar mijn idee z,n tijd vooruit.
Ook de instelbare phono en tape welk merk had dat in die tijd ?  En dat het geen waf gehalte had was bekend maar toch had het iets.
Wordt in mijn audio verzameling in combinatie met de Kef Concerto luidsprekers nog dagelijks gebruikt.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabeltest met meetresultaten.
« Reactie #12 Gepost op: 09 november 2018, 18:59:40 »
Wat dat aangaat ben ik een conservatieve audioliefhebber, de modulaire opbouw van de 33 en de 44 pré was naar mijn idee z,n tijd vooruit.

Misschien makkelijk voor in een studio, maar een gewone consument heeft daar niets aan Paul. De aansluitingen bij de modules van de 33 waren trouwens niet verguld en daardoor waren er storingen. De reparatie afdeling heeft dat lang gemeld aan de leiding. Die weigerde het “perfecte” ontwerp miniem aan te passen wat Quad veel heeft gekost. Ik zie trouwens ook wel dat Peter Walker brilliant was, maar dat was niet genoeg om het merk overeind te houden.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2018, 19:01:14 door Carl »