Auteur Topic: Stacked  (gelezen 6694 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Stacked
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart 2018, 13:54:08 »
En moet ik er een paar Galiotes bijkopen Jan?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Stacked
« Reactie #16 Gepost op: 06 maart 2018, 16:28:12 »
En moet ik er een paar Galiotes bijkopen Jan?
Een paar Galiotes in reserve is natuurlijk nooit weg Carl, maar om je vraag te beantwoorden moet ik helaas bekennen, dat ik het experiment met de Cabasse Galiotes nog niet aangegaan ben.
Op het ogenblik ben ik gefocused op de Quad 303, die geheel door Ruud gereviseerd wordt.
Dat wordt dus een Quad 44 en Quad 303 combinatie en ik ben benieuwd wat deze samenstelling gaat presteren.
Volgens Ruud is het een hele mooie combinatie ! Waar ben je overigens al die tijd geweest Carl ?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Stacked
« Reactie #17 Gepost op: 07 maart 2018, 18:22:33 »
Ik lees Hifi News. Kenn Kessler doet daar nogal lyrisch over twee paar LS 3 5a Luidsprekers die op elkaar geplaatst zijn. Gewoon op de standaard en wel met de tweeters naar elkaar toe. Nu heeft niet iedereen 4 LS 3 5 a luidsprekers maar Jan heeft bijvoorbeeld wel 4 Galiotes. Iemand wel eens geprobeerd?
Vanavond de Cabasse Galiotes op elkaar gezet met de tweeters naar elkaar toe en daarna met elkaar doorverbonden. Deze ingreep resulteerde in een behoorlijk stevige sound en het klonk niet echt verkeerd, maar ik beluister ze toch liever afzonderlijk.
Ik vond het eigenlijk net een beetje over de top en naar mijn idee iets minder gedetailleerd. Ik zit nu weer naar één paartje te luisteren en dat klinkt voor mijn gevoel een stuk aangenamer en natuurlijker.
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2018, 18:35:53 door Audiofreak »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Stacked
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2018, 19:41:53 »
Volgens Ruud is het een hele mooie combinatie ! Waar ben je overigens al die tijd geweest Carl ?

Wat een eenvoudige verbouwing van de badkamer zou worden werd een kleine ramp Jan toen een bouwvakker door de vloerplank zaagde en bleek dat eronder asbest zat. Uiteindelijk is de badkamer en keuken gesaneerd en was ik alleen al 10.000 euro kwijt aan de sanering. Het was de bedoeling dat de badkamer gerenoveerd werd, maar ook in de keuken stond niets meer en die moest dus herbouwd worden. Volgende week is de badkamer weer bruikbaar (douchescherm moet nog ingemeten worden). De keuken duurt een paar weken extra omdat ik gelijk maar vloerverwarming heb laten aanleggen en de zand cement vloer moet nog “ uitwerken “. Het heeft me allemaal veel tijd en energie gekost want een asbestsanering daar heb je vergunning voor nodig. En ook voor sanering moet je een paar offertes aanvragen want die prijsverschillen zijn niet normaal. Inmiddels zijn we erachter dat verkopers (moeten ) hebben geweten dat er asbest zat en heb ik er een advocaat opgezet (ik ben zelf milieujurist en ben inmiddels goed bekend met asbest). Om mijn zolder set niet met stof te belasten heb ik hem maar apart gezet. Inmiddels schijnt er gelukkig weer licht in de tunnel en wordt het echt helemaal in stijl. Weer on topic: beneden speel ik met een Quad 34 en een door Ruud gemodificeerde 303. Die 303 schat ik geluidsmatig toch hoger in dan de 304. Doe Ruud de hartelijke groeten!
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2018, 19:49:24 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Stacked
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2018, 20:15:39 »
Volgens Ruud is het een hele mooie combinatie ! Waar ben je overigens al die tijd geweest Carl ?

Wat een eenvoudige verbouwing van de badkamer zou worden werd een kleine ramp Jan toen een bouwvakker door de vloerplank zaagde en bleek dat eronder asbest zat. Uiteindelijk is de badkamer en keuken gesaneerd en was ik alleen al 10.000 euro kwijt aan de sanering. Het was de bedoeling dat de badkamer gerenoveerd werd, maar ook in de keuken stond niets meer en die moest dus herbouwd worden. Volgende week is de badkamer weer bruikbaar (douchescherm moet nog ingemeten worden). De keuken duurt een paar weken extra omdat ik gelijk maar vloerverwarming heb laten aanleggen en de zand cement vloer moet nog “ uitwerken “. Het heeft me allemaal veel tijd en energie gekost want een asbestsanering daar heb je vergunning voor nodig. En ook voor sanering moet je een paar offertes aanvragen want die prijsverschillen zijn niet normaal. Inmiddels zijn we erachter dat verkopers (moeten ) hebben geweten dat er asbest zat en heb ik er een advocaat opgezet (ik ben zelf milieujurist en ben inmiddels goed bekend met asbest). Om mijn zolder set niet met stof te belasten heb ik hem maar apart gezet. Inmiddels schijnt er gelukkig weer licht in de tunnel en wordt het echt helemaal in stijl. Weer on topic: beneden speel ik met een Quad 34 en een door Ruud gemodificeerde 303. Die 303 schat ik geluidsmatig toch hoger in dan de 304. Doe Ruud de hartelijke groeten!
Tjonge Carl, dat is geen kleinigheid zeg en ik kan me goed voorstellen dat zo'n drama je compleet overvalt. Echt waardeloos hoor ! Ik hoop, dat het je lukt om de vorige bewoners op het achterhouden van informatie over verborgen gebreken aan te klagen en ze voor de gemaakte kosten op te laten draaien.

Leuk hoor, zo'n Quad 34 en Quad 303. Zelf heb ik straks een Quad 44 en een Quad 303 extra ter beschikking.

De test met de "stacked" Cabasse Galiotes was overigens geen overweldigend succes, dus houdt die centen maar in je zak !
Carl, ik hoop dat e.e.a.goed voor je uitpakt, want het is geen kleinigheid.

Ik vroeg me overigens al eerder af, waar je ineens was gebleven.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Stacked
« Reactie #20 Gepost op: 26 maart 2018, 20:25:31 »
Asbest is vies spul, maar op onze leeftijd niet ernstig. Tegen de tijd dat we er last van krijgen zijn we al ergens anders aan overleden  ;)  Vanuit mijn oude werk als milieujurist ben ik echt boos want die bouwvakkers zijn veel jonger met kinderen en hebben ondertussen wel tussen de vezels gezeten. Volgende week de set op zolder maar weer installeren dus de zaak is weer onder controle!