Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130758 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #210 Gepost op: 04 maart 2019, 11:51:29 »
Gisteren is mijn klasse D NAD versterker met UcD Hypex versterker modules verkocht. Deze versterker had twee jaar dienst gedaan om mijn Opticon 5 luidsprekers in de huiskamer aan te sturen. Maar met de komst van mijn mancave (die een veel betere akoestiek heeft dan de woonkamer) werd de set eigelijk niet meer gebruikt. Mijn vrouw vind de Sonos soundbar makkelijker en de set werd heel af en toe gebruikt voor achtergrond muziek. De NAD is en C368 80 watt versterker met ingebouwde BlueSound module.



Als ik een apparaat verkoop luister ik altijd nog even voordat de nieuwe eigenaar hem op komt halen. Ook om een demonstratie te geven van de versterker aan de nieuwe eigenaar. Heb de versterker aangesloten op mijn Translator Reflexion luidsprekers. Deze combinatie had ik nog niet eerder geprobeerd. Op één of andere manier kon het me niet boeien. Ik luister deze luidsprekers meestal op mijn Prima Luna buizenversterker en vind het dan meer leven. Ik ga ook eens een vergelijking maken met de NAD C350 versterker die ik net gerepareerd heb, dat is gewoon old school A/B versterker.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #211 Gepost op: 04 maart 2019, 15:24:35 »
Heb de versterker aangesloten op mijn Translator Reflexion luidsprekers. Deze combinatie had ik nog niet eerder geprobeerd. Op één of andere manier kon het me niet boeien. Ik luister deze luidsprekers meestal op mijn Prima Luna buizenversterker en vind het dan meer leven. Ik ga ook eens een vergelijking maken met de NAD C350 versterker die ik net gerepareerd heb, dat is gewoon old school A/B versterker.

Ben benieuwd....
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #212 Gepost op: 10 maart 2019, 14:40:20 »
Vandaag mijn buisjes in de voorversterker vervangen door Electro Harmonic 12AU7 (ECC82). Dat scheelt een hoop ruis met de nieuwe buisjes. Had de buisjes gekocht bij van den Eijnde in Haarlem. Nagemeten zodat ze heel mooi qua specs bij elkaar liggen.



Tevens vandaag een vergelijking gedaan tussen de NAD C368 en mijn Prima Luna & Classic no 9.0 voorversterker. Voorkeur gaat uit naar de Buizen combinatie.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2019, 14:43:19 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #213 Gepost op: 10 maart 2019, 22:38:46 »
Ziet er netjes uit.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #214 Gepost op: 11 maart 2019, 04:41:31 »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #215 Gepost op: 14 maart 2019, 21:16:40 »
Gisteren was Fred van Audiofriends (misschien bekend van de rubber en foam randen die deze meneer levert voor luidsprekers) op bezoek in mijn mancave. Na een kopje koffie en worteltjes taart kon het luisteren beginnen. Eerste set was de Translators reflexion. "Klinkt niet slecht en wat een lekker hol om te luisteren", was zijn eerste reactie. Als tweede set de Magnepan luidsprekers die ik van hem gekocht had via marktplaats. Ook zijn oude luidsprekers klonken lekker in mijn "hol". Ik had de Magnepan bij Fred beluisterd toen ik ze bij hem thuis kwam ophalen. Echter is de akoestiek in zijn woonkamer te vergelijken met een badkamer.
Gezien Fred veel verstand heeft van luidsprekers units, rubber en foam ophangingen, mijn vraag over de woofers van mijn Translators.
Deze zijn wel van een origineel rand van Dynaudio voorzien (echter rubber, geen foam) en dat kon hij zien aan het nummer dat in het rubber zat: SR 192 /2 maar of de woofer van Dynaudio was? De Translator Reflexion moet de Dynaudio 21W54 aan boord hebben, maar deze woofer heeft een andere stofkap en foam randen. Mocht iemand per ongeluk deze woofer herkennen....


Hier een plaatje van de Dynaudio 21W54:

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2019, 21:29:51 door mmuetst »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #216 Gepost op: 14 maart 2019, 23:25:49 »
Altijd leuk om te horen van een ander, dat je set goed klinkt.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #217 Gepost op: 19 maart 2019, 21:34:28 »
Luisteravond met Erikjan (lid van hififorum) in de mancave. Gisteravond was Erikjan bij mij op bezoek, je weet wel die man van "Een versterker klinkt niet, die versterkt!". We begonnen met koffie en thee en daarna werd er een aantal nummers op mijn Translator reflexion afgespeeld via mijn Prima Luna buizenversterker. Niet super onder de indruk, was zijn oordeel: "dat laag is wel lekker" en "een mooi open geluid". Na wat nummers was het de beurt aan de Magnepan SMGA die uit 1986 komen en je toen kon kopen voor $900,-  Deze werd aangesloten op mijn Classic no 8.0 transistor versterker. Erikjan had zijn Hypex versterker mee genomen, maar helaas had ik geen XLR kabels op voorraad, dus konden we die niet aansluiten.

Ik ging nog een rondje thee halen en liet Erikjan met een klassiek piano stuk achter in de mancave. Toen ik terug kwam was zijn eerste reactie, laad maar in mijn auto, neem ze gelijk mee  ^-^
Het laag was inderdaad een stuk minder aanwezig dan bij de Translators, maar goed die hebben een 22cm woofer.
Na wat muziek stukken de Magnepan MMG’s (mijn andere set Magnepans) aangesloten (die ik zelf minder vind). Erikjan: "ook niet verkeerd" maar hij snapte mijn voorkeur wel.

Na wat conversaties over gekkies die hun kabels bevriezen of op blokjes zetten om beter geluid te krijgen hebben we de avond afgesloten.

"Het was leuk om je te ontmoeten en te luisteren naar je mooie spullen. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, ik weet niet hoe dat bij bij jou zit. Je magnepans zijn bijzondere en bijzonder mooie luidsprekers". Wat mij betreft ook!


Meer info over de Magnepans: (meer info: http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/articles/speakers.html)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #218 Gepost op: 19 maart 2019, 23:37:24 »
Een goed audio gesprek en een mooie set bewonderen / beluisteren is altijd goed.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #219 Gepost op: 10 april 2019, 20:34:03 »
De Magnepan MMG’s zijn verkocht. Vind de oude versie SMGA toch mooier klinken.


Binnenkort mag ik een set Goodmans Achromat 400 lenen.


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #220 Gepost op: 10 april 2019, 21:41:44 »
Ziet er indrukwekkend uit!


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #221 Gepost op: 11 april 2019, 02:14:32 »
De Magnepan MMG’s zijn verkocht. Vind de oude versie SMGA toch mooier klinken.


Binnenkort mag ik een set Goodmans Achromat 400 lenen.



Goodmans 400 ik schat ± 1975 ben benieuwd of ze nog origineel zijn en dat er niet aan gesleuteld is door luitjes die het allemaal

beter weten want dat vind ik dan weer heel erg :'( succes ermee!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #222 Gepost op: 19 april 2019, 12:36:52 »
Imposante speakers, die Goodmans Achromat 400.
Heb je ze inmiddels al in bruikleen en hoe klinken ze?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #223 Gepost op: 20 april 2019, 21:18:03 »
Imposante speakers, die Goodmans Achromat 400.
Heb je ze inmiddels al in bruikleen en hoe klinken ze?
Nee, nog niet. Maar met dit warme weer zit ik meer in mijn zwembad dan in mijn mancave. Heb vrijdag de eigenaar gesproken. We moeten binnenkort iets afspreken. Ik heb wel extra ruimte nodig, dus ik hoop dat ik mijn Dali speakers een keer kan verkopen.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #224 Gepost op: 21 april 2019, 21:08:46 »
Imposante speakers, die Goodmans Achromat 400.
Heb je ze inmiddels al in bruikleen en hoe klinken ze?
Nee, nog niet. Maar met dit warme weer zit ik meer in mijn zwembad dan in mijn mancave. Heb vrijdag de eigenaar gesproken. We moeten binnenkort iets afspreken. Ik heb wel extra ruimte nodig, dus ik hoop dat ik mijn Dali speakers een keer kan verkopen.

Johan Derksen offerde zijn zwembad op.